Když loni v říjnu zajelo standardní Camaro ZL1 na Nürburgringu čas 7:29.6, jednalo se o vpravdě špičkový výkon, kterým se americký sporťák vyhoupl mezi všechna ta nabubřelá Porsche a Ferrari. Jenže od té doby přibyl ještě okruhový paket 1LE a Camaro významně zrychlilo. Konkrétně o plných 13 sekund.
Abychom byli v obraze, paket 1LE sice pro Camaro neznamená vyšší výkon – neboť 650 koní z kompresorem plněného osmiválce stačí a vždy a všude – ale znamená zlepšení v těch oblastech, které se na trati počítají víc než výkon. V první řadě je tu plně nastavitelný podvozek Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve, umožňující nastavit tlumení specificky pro Nürburgring.
Dále si Camaro dopřálo vylepšenou aerodynamiku v podobě velkého zadního křídla a předních křidélek a dokonce se snižovala hmotnost. Vyhozením zbytečností a přidáním karbonu na ta správná místa zhublo Camaro ZL1 s 1LE paketem o 27 kilogramů. Nakonec nechybí ani lepivé pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, držící Camaro na silnici silou mnoha vteřiňáků.
A výsledek? 7 minut a 16.4 sekundy. To je naprosto obdivuhodný čas, kterým se Camaro nejen řadí ke špičce supersportů z celého světa, ale většinu jich dokonce předjede. Americký vyzyvatel za sebou nechal třeba Nissan GT-R, Ferrari 488 GTB, Corvette C6 ZR1, Porsche 911 GT2 RS, BMW M4 GTS, ale dokonce i kuriozity jako Radical SR3 Turbo nebo KTM X-Bow RR.
Samozřejmě nesmíme opomenout ani fakt, že Camaro jelo se starou dobrou manuální převodovkou! Ta může být sebepřesnější a řidič seberychlejší, ale změny rychlostí stejně nebudou nikdy tak rychlé, jako u moderních dvouspojek.







zimbic
23. 6. 2017, 12:29A pak, že je fofrklacek minulostí.
Viper
23. 6. 2017, 14:37Spíš je zajímavý, že od uvedení ZL1 předhazoval Chevrolet automat coby rychlejší převodovku. A pak najednou jedou Ring s manuálem...
JayK91
23. 6. 2017, 15:06To aby mohli říkat: "podívejte co zvládne manuál a teď si představte jak to pojede s tou lepší převodovkou" :D :D :D
Adam
23. 6. 2017, 19:47Cenim, že jste uvedli PONY car a ne muscle. Jedinej muscle car už je dneska Challenger
saage
23. 6. 2017, 21:52Ja se v tom trochu ztracim.. jakej je teda rozdil mezi Musle carem a Pony carem?
BobAsh
23. 6. 2017, 23:33Definic je moře a dost se překrývají. Nejpůvodnější definice muscle caru je midsize (vzácně fullsize) auto ve dvoudveřové verzi, osazené mnohem větším motorem než mělo původně a prodávané za dostupnou cenu (což vyřazuje cokoliv evropského). Z klasického pohledu je tudíž opravdu Challenger jediný opravdový současný muscle car, protože je to pořád velké, plnohodnotně čtyřmístné auto.
Pony car jsou všechny klony a konkurenti Mustangu - tedy malé, levné, sportovně vypadající kupé, které je takovým "gétéčkem pro chudé". Typicky byla tahle auta kvůli rozměrům spíš 2+2.
Rozšířená definice muscle caru ale zahrnuje i výkonné pony cars - tedy z klasických aut třeba Mustang Mach 1 nebo víceméně libovolný Mustang s big blockem si může říkat muscle car, šestiválcový nebo základní osmiválcový Mustang je jen pony car.
SEMRY
26. 6. 2017, 09:50Jede hodně agresivně, což třeba z videa Porsche nemám ten pocit. Každopádně je to mazec!
rwalker
26. 6. 2017, 13:32A co to má za ty pádla pod volantem, když má manuál? To je volume, search na rádio?
M P
26. 6. 2017, 14:52To může být třeba volant z automatové verze. Ale je fakt, že jsem si pádel vůbec nevšimnul :) Dobrý postřeh