logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Cadillac představuje CT6 V-Sport se zbrusu novým osmiválcem

Pokud vás dosud nezačalo štvát, že se sem Cadillac oficiální cestou nedováží, teď konečně začne. Z Ameriky totiž přichází nový přeplňovaný osmiválec a vypadá to na moc příjemnou jednotku.

Vůbec první model, vybavený novým osmiválcem, je velký sedan CT6, prodávaný od předloňského roku se čtyřválcovými a šestiválcovými jednotkami. Teď konečně přichází i v osmiválcové verzi V-Sport a chlubí se poměrně zajímavými parametry.

Vidlicový osmiválec má objem 4.2 litru, kvůli kompaktnosti je sání umístěno ze stran a mezi řadami válců se nachází dvojice twin-scroll turbodmychadel – takzvaně „hot V“ konfigurace. Právě díky dvěma turbům s dvoustupňovým přeplňováním nemá mít motor prakticky žádnou prodleva turba a přináší mocné papírové hodnoty. Výkon činí krásných 550 koní, točivý moment vyšplhal na 850 Nm a alespoň 90 % točivého momentu je k dispozici kdykoliv mezi 2000 a 5200 otáčkami.

Bohužel zatím nevíme, jaké dynamiky CT6 s novým osmiválcem dosáhne. Na druhou stranu ale víme, že v jiném voze Cadillac představí také o něco slabší verzi motoru o výkonu 500 koní.

Aby byl motor vedle kompaktnosti také lehký, byl použit celohliníkový blok. V něm se ovšem ukrývá kovaná klika, kované ojnice a zesílené hliníkové písty, odolávající poměrně velkému přeplňovacímu tlaku 1.38 baru. O dostatečné zchlazení nasávaného vzduchu se stará mezichladič vzduch-voda.

Spíše ze světa „eko“ vychytávek je tu přímé vstřikování, časování ventilů, systém deaktivace válců, variabilní tlak oleje nebo ten proklatý stop-start. Každý nový osmiválec bude stavěn ručně v továrně Performance Build Center v Bowling Green, Kentucky.

Co se týče auta jako takového, nový motor v CT6 V-Sport spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, přičemž mezi zadními koly je samosvorný diferenciál. Nechybí tlumiče Magnetic Ride Control a pod koly úřadují velké brzdy Brembo. Z těch povrchnějších věcí je tu nová mříž chladiče, leskle černé lišty okolo oken a dvacetipalcová kola.

Tak co, už váš štve, že se sem Cadillac nevozí?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
Caddy
22. 3. 2018, 15:23

zase jako vzdy, je to parada, ale... proc musi byt V8 jen jako neco sportovniho? Proc ho tam nedaji jen jako variantu pro lepsi charakteristiku a zvuk? Bez velkych kol, odporneho karbonu, sportovni mrizky atd...aby byl cadillac zase trochu vice Cadillac a mene BMW...

0 reagovat
ToMyx
22. 3. 2018, 16:21

Krásná kára, ten design by mi teda vůbec nevadil.

1 reagovat
Nezn.uživatel
22. 3. 2018, 18:53

Kdyz tak koukam na posledni clanky z USA, tak si rikam, ze americkej svet aut je zatim relativne v poradku. Tak jen budeme doufat, ze si tam nectou o novinkach v Evrope a ze nenapadne zadnyho blbce tyhle veci aplikovat i tam. :-D

0
KS
23. 3. 2018, 10:46

Dnes běžné, ale velmi rizikové.

0 reagovat
Junior
22. 3. 2018, 20:47

Turba mezi hlava. Zajímavé :)

0
KS
23. 3. 2018, 10:47

Dnes běžné, ale velmi rizikové.

1 reagovat
MartinCoupe
22. 3. 2018, 21:38

Turbo mezi hlavama je záruka brzkého konce páně turba. Ještě zkombinovat se start-stop systémem a turbům brzo zvoní hrana... Jinak hezká kára, bral bych jí hned. :-)

1
Jimi
22. 3. 2018, 22:22

Tak,tak, rádi se připečou a špatně se uchladí celý motor. U vrtulí s tím mají bohaté zkušenosti...moc se s tím nechlubí. Komu není rady, tomu není pomoci...

0
GanGreen
23. 3. 2018, 17:51

Třeba to chlazení amíci něják vymysleli, nebo to neni technicky možné?

0
speedfred
25. 3. 2018, 18:17

u Merkelesu to zatiaľ funguje.

0
MartinCoupe
25. 3. 2018, 18:42

Verim, Daimleri jsou puntičkari...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte