načítám data...

Brabus G63 6x6 za 15 milionů Kč je dobrý tak akorát pro ostudu v Monte Carlu

„Já jsem tady pán,“ sděluje člověk koupí monstra od Brabusu na šesti kolech. Jak hořké pak pro něj musí být, když se pánem stane obsluha parkoviště a potupně mu sdělí, že jeho jeho opulentní nadauto před kasínem parkovat nemůže?

Zobrazit galerii

Když před třemi lety Mercedes představil Mercedes G63 AMG 6x6 – nestoudné dílo pro východní šejky bez vkusu – jen jsem kroutil hlavou. „Proč by si proboha člověk se špetkou vkusu něco takového kupoval?” ptal jsem se tehdy sám sebe a smysl existence této kreace mi unikal. Jenže lidí vyznávajících moto ‚já můžu všechno a jsem největší borec’ běhalo nakonec po světě daleko více, než čítala omezená série původního Mercedesu G-klasse se šesti koly. Ba dokonce se našli tací, kterým původní výtvor stuttgartské automobilky nestačil a svého mastodonta 6x6 dovezli do dílen úpravce Brabus, kde jim za tučný obnos (v součtu s pořizovací cenou nového Mercedesu G 6x6 zhruba 15 000 000 Kč) přetvořili jejich Mercedes ve vozidlo nesoucí jméno Brabus B63S 700 6x6. Dvojitě přeplňovaný osmiválec vyhnali až k výkonu 700 koní a točivému momentu 960 Nm, takže tato hranatá maringotka vážící skoro 4 tuny dokázala atakovat stovku za 7,4 s.

Tato věc se stala povinnou výbavou každého ropného šejka a jsem si docela jist, že v blízkovýchodním světě skutečně přináší svému majiteli neochvějnou pozici poloboha. Jenže na videu výše můžete vidět, jak katastroficky se věci mohou pokazit, když s obludou od Brabusu navštívíte Monaco. Utratíte 15 milionů za iracionální status-symbol vyjadřující vaši nadřazenost, zajedete si do Monte Carla a chcete zaparkovat před Sun Casinem mezi podobně bonitními lidmi, leč v tu ránu přijde chlápek v uniformě obsluhy parkoviště a řekne vám: „Pryč”. Divíte se, namítáte, že nevíte kde zaparkovat, protože vaši kamarádi sem přijdou za vámi, ale pán v čepici vám jen lakonicky sdělí: „Moc dlouhé, moc velké…” Že by ty uštěpačné poznámky vážně nekecaly a nabubřelé über off-roady prodlužují majitelům…  ehm… ?
V tu chvíli přichází vrchol představení. Velkomajitel pojízdného ega žádá se zoufalstvím v hlase: „Prosííííím.” Odpovědí je však pouze zavrtění hlavou a pokynutí směrem, kde se nachází výjezd. Ego je rozcupováno, generalissimus rozšlapán, svět zbořen. V následujících minutách videa můžete vidět, jak pan velkomožný, nyní nebožák, ještě třikrát potupně objede kolem, než (možná) najde vhodné parkovací místo v odlehlejší části Monaca. Nevím jak vám, ale mně tato situace vážně zlepšila den.

foto a video: carspotter Jeroen

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
20. září 2017, 10:59
0

tak škodolibý bych nebyl, ale je to auto hodné blbce tak velikého, jako je ono samo. Zajímalo by mě, kolik těchhle aut se prodalo mimo blízký východ a Rusko. Řekl bych, že se to číslo bude hodně blížit nule... Takové zvláštní auto chce opravdu velice zvláštního majitele.

reagovat
Sasakr
20. září 2017, 12:42
0

Tak jeden má Dan Bilzerian. Což není ani šejk, ani Rus.

Pólin
20. září 2017, 13:38
0

Ale určitě to není člověk, který by se dal obdivovat..:D a z blízkého východu v podstatě pochází... https://cs.wikipedia.org/wiki/Dan_Bilzerian

beastar
20. září 2017, 14:17
0

Tak ono tady se i to Rusko a arabský svět nabízí. Jezdit s tím po Londýně nic, moc a v Monte Carlu taktéž jak vidno:) Co sem ale koukal tak v poušti to funguje skvěle za ty prachy aby ne. Řekl bych že si to koupí jenom lidé trochu pouťovějšího smýšlení typu Dennis Rodman možná nějací boxeři potom šejk a gubernátor. I když třeba Abramovič je Rus a na věci má vkus viz. jeho letadlo, jachta, fotbalový klub a ty auta taky konzervativní.

JP
20. září 2017, 18:01
0

Je možný, že tenhle splašenej hovnocuc někde v poušti na písku dává nějakej smysl, ale koupit si to v Evropě a jet s tim do města, to fakt nechápu. Nemá tohle náhodou Rytmus? To by tak odpovídalo...

reagovat
beastar
20. září 2017, 18:30
0

Na to by asi Páťa neměl dostatek peněz. Podle všeho má Continental GT a naftovou dlouhou starší sedmičku:)

Pochtli
20. září 2017, 18:27
0

Nevědět co s penězi, tak bych tohle měl v garáži taky. Auto vhodné pro excentriky aneb konečně něco, co nemá kdejaký jouda :oP

reagovat
Ta
Takenek
21. září 2017, 16:16
1

Co je to za hejt?
Na 1 stranu ano, je to ujeté. Na 2. Stranu třeba ten zvuk na tom videu je brutální brblání. A nechápu že zrovna tady na autíčkáři někdo poustne takový typicky český hejt. Zvlášť pokud v tom sám nejel, nebo to ani neviděl na živo.

reagovat
Vavris Vavrisovic
21. září 2017, 17:14
0

Sebemrskačsky musím uznat, že jsem se asi včera nějak blbě vyspal a nejrači bych ten článek schoval. Ale holt už je jednou vydaný, tak s tím moc nenadělám :-P

Xcriss
21. září 2017, 20:24
0

K tomu se musim pridat :D
Je to proste nekompromisni brutus a zlepsovat si den tim, ze nekdo nezaparkoval, je trochu pateticke :D
A hlavne spis myslim, ze Mr. obsluha parkovani mel male perko nebo nedostal svych 100e aby situaci vyresil, stoji tam Mulsanne a to je taky pekne hovado. Styd se Vavrisi :D

Ta
Takenek
25. září 2017, 09:23
0

Jde to z toho cítit. Děkuji za uznání, vše je se světem opět v pořádku :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem