logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

BMW se zpronevěřuje minulosti, ale prodává víc než kdy dřív

V očích petrolheadů páchá BMW jeden smrtelný hřích za druhým. Ale zdá se, že zákazníkům to nevadí. Bavoráků se prodává čím dál víc!

Vzpomenete si, kdy jste naposledy někde četli, že jde BMW do kytek? Včera? Před týdnem? Minulý víkend? Mezi motoristickými novináři je totiž tohle tvrzení velice oblíbené, zejména ve chvílích, kdy testují něco jako X4, X6 nebo tříválcovou jedničku. Samozřejmě, karta se obrátí v momentě, přistane-li v rukou novináře M235i nebo nová M4. To pak BMW sice jde do kytek i nadále, avšak alespoň tento či onen výkonný model přináší závan starých časů, kdy BMW vyrábělo auta pro řidiče a dělalo, co zákazníkům na očích vidělo.

Což prý dnes nedělá. A já si tak pokaždé říkám: “Tak proč to sakra všichni kupují?” No, BMW prostě spoustě lidí evidentně vyhovuje. Ať už jako imagemaker, nebo vysněná značka automobilu, případně ze zvyku, BMW vidíte všude, včetně nejnovějších.

Aktuální čísla to jenom potvrzují. Navzdory četným prohlášením z úst žurnalistů a internetových odborníků hýčkajících si své E36 nebo v lepším případě E39 (dnes vás nechci moc nasrat, takže jen upřesním, že proti těmto autům nemám zhola nic, narozdíl od slepé ignorace reality) totiž mnichovská automobilka zaznamenala v březnu 2016 rekordní prodeje. Bližším pohledem to znamená, že v březnu porostly prodeje oproti loňskému roku o 3,5 % na 240 659 kusů, první kvartál představuje šestiprocentní zlepšení s nárustem v Evropě a Asii na 557 605 vozů, v USA byl zaznamenám pokles o 11 procent.

Daří se samozřejmě  také Audi a Mercedesu, nicméně BMW nadále zůstává světovou jedničkou v prodeji luxusních automobilů, a to už od roku 2005, kdy přeskočilo Mercedes.

Takže navzdory přání mnohých žurnalistů se BMW daří skvěle, ať už to pro nás znamená cokoli. Nejspíš skutečnost, že BMW budeme v různých podobách potkávat čím dál časteji, prostě proto, že je lidé chtějí. A to je zcela v pořádku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

swein
12. 4. 2016, 21:05 2 reagovat

Ó ano, dnes jsme s jedním 525xD jeli pár set kilometrů, a ono to auto je ambivalentní škatule plná omalovánek, hejblátek a pochybné elektroniky, s tupým umělým řízením, nahovno motorem, podivně sladěnou převodovkou. Začíná to pocitem z řízení připomínat Volkswagen. Ale když se to prodává...

PeterLuk
12. 4. 2016, 21:26 0 reagovat

Ja osobne som radšej za jednu 2002 ako za 5 X6. :) Ale holt, zisk generovať musia, to sa dá chápať... do určitej miery. :/

Joska
12. 4. 2016, 22:49 1 reagovat

Problém tkví ve skutečnosti, že důvod, pro který si značku zamilovali majitelé na celém světě, je donekonečna vábit nebude, jestliže nebude průběžně živen. Může se proto stát, jakkoliv to není věc nejbližších let, že jakmile se stávající sportovní historií živená image stane pouhým dávným mámením, obrazně řečeno postačí, aby nějaká jiný značka vzbudila v kupujících neutuchající pocit, že je více žádoucí, a...

Vavris Vavrisovic
13. 4. 2016, 11:49 1

Já si myslím, že do budoucna BMW rozhodně nebude živit tradici sportovna, zadokolek a vyvážení 50:50, ale ono "freude" spojí s lifestylem, palubní zábavou, hybridními systémy a tak. A pokud to bude dostatečně rychlé, dostatečně elegantní a dostatečně vybavené, lidé to budou kupovat i nadále. Zákazníků, kteří chtěji "nové BMW ze staré školy" jsou dle prodejů spíš promile, než procenta

Joska
13. 4. 2016, 14:36 0

Vavrisi, máte pravdu, výhled se mi jeví velmi podobně. Leč nemám namysli, že musí být řadové modely zaměřením stejné jako v minulosti, dle mého názoru půjde o to umět stále postavit auto, které bude udržitelné vlastnosti svých předchůdců nadále reprezentovat, jinak řečeno jde o poselství, že značka stále umí postavit auto, které bude pojede lépe než konkurence, stejně jako tomu bylo v minulosti. Přirozeně že současná generace modelů divize M tento úmysl v zásadě dokládá a zřejmě je to nevyhnutelný trend, když se definice pojmu "sportovní" změnila v kombinaci nižšího a tvrdšího podvozku bez větší inspirace, ale položme ruku na srdce, je dnešní M4 lepší takovým rozdílem než rivalové, jako tomu bylo například u M3 E46? V budoucnu proto zřejmě bude talent onoho oddělení rozhodující o to více, protože jak už jsme viděli mnohokrát, vrcholný sportovní model s sebou táhne image celé předmětné řady. A pokud už neoplývá takovou výlučností základní verze a eMkový paket je svým jednostranným laděním spíše ke vzteku, bude o to zajímavější sledovat, jak si poradí.

hurkar
12. 6. 2016, 11:28 0

ja som si ,,zamiloval" v časoch kedy ich motto bolo ,,podvozok je rýchlejší ako motor" začínalo to modelmi E21 a samozrejme E30. Ako píše Vavris, dnes je týchto záujemcov veľmi málo

Nedy
13. 4. 2016, 09:41 1 reagovat

Já to docela chápu. Ono z čistě prodejního hlediska nedělají nic špatně. Zákazníci chtějí (nebo jsou chtěni) hodně druhů různých karoserií a pocit luxusu. Pro to, že je to zadokolka s šestiválcem jich do prodejny moc nepřijde. Takže z tohohle hlediska je to jasný.

Co však nechápu je, jak můžou zvyšovat prodeje v ČR (pokud to tak opravdu je). České zastoupení BMW jsou hovada nejvyšších kvalit. Jejich servisy jsou ztělesněná katastrofa. A už jsem se setkal s mnoho lidmi (většinou klienti), kteří prohlásili, že z těchto důvodů BMW již nikdy. A já je plně chápu. Když jsem vybíral nové auto, tak jsem šel k Mercedesu. A fakt mě ani nenapadlo, abych šel k BMW...

M P
13. 4. 2016, 10:17 0

Čísla v článkou jsou globální. Já jsem v BMW nikdy nebyl, asi naštěstí. Ale jednou mi jen tak půjčili M135i a ani za to nic nechtěli, tak nevim:D

Nedy
13. 4. 2016, 11:40 0

Jak se Ti/jim to vlastně stalo?

M P
13. 4. 2016, 12:24 0

Psal jsem jim email kvůli zjištění ceny nějakého dílu na Slonisko. Odepsali email a pak poslali další, že model 2 Active Tourer se teď půjčuje na předváděcí jízdy a zda mám zájem.
Napsal jsem, že model 2 Active Tourer je pro mě nezajímavý. Zeptali se, jaký vůz by mě zajímal. No a už to bylo.

bitner
13. 4. 2016, 15:11 0

Neco na tom bude, na te katastrofe ceskeho BMW, pac firemni sedmicku jezdil kolega servisovat do Rakouska.

Nedy
13. 4. 2016, 17:04 0

Dobře Ty! :-)

M P
13. 4. 2016, 17:35 0

Evidentně potřebovali čárky za testovací jízdy:D

hb11
13. 4. 2016, 20:22 0 reagovat

Podle logiky "cim vic prodeju, tim lepsi auto" by asi nejlepsi auta v cr byly octavie se sazometem a fabie s trivalcema..

Clanky na autickari se casto vyznacuji tim, ze se snazi borit myty, nebo jit proti proudu, ale tady se zrejme nekdo inspiroval u zkusenejsich a napsal nesmyslny clanek..

M P
11. 6. 2016, 19:42 0

Dovolím si oponovat, že by se 1) jednalo o inspiraci u zkušenějších a 2) nesmyslný článek. Jedná se o prosté shrnutí, že BMW se daří, a to je podpořeno prodejními čísly.
A jediné, v čem je to možná mírně kontroverzní je skutečnost, že se tak děje i přes to, že tu a tam od oněch zkušenějších kolegů redaktorů slyšíme, že s BMW to jde z kopce atd. Ono se to těžko přijímá, ale lidé evidentně chtějí, a pokud to automobilce přináší zisk, je to jenom dobře. Nad tím není moc co spekulovat. Automobilka, která nebude vydělávat peníze, zkrátka skončí. A BMW přece dělá i nadále skvělá řidičská auta.
A ještě jedna věc. Nikde není psáno, že platí úměra 'čím více prodejů, tím lepší auto'. Na druhou stranu, když se toho chytím, tak si dovolím tvrdit, že v ČR je opravdu pro většinu lidí nejlepším autem ona Octavie nebo Fabie. A když ji chtějí, tak ať si ji koupí.
Akceptujte trh a realitu, 'petrolheadů' a řidičských nadšenců je zkrátka málo na to, aby měli reálnou šanci ovlivnit trh. A když už jim nějaká automobilka vyjde vstříc (viz oblíbený příklad Toyobaru) a dá do prodeje automobil, po kterém všichni volají, prodává se málo. A to jen potvrzuje úvodní předpoklad o reálné možnosti petrolheadů a řidičských nadšenců ovlivnit trh.

Každopádně díky za příspěvek do diskuze!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte