Našim pravidelným čtenářům nemusíme PlechCup představovat, pro ostatní stručná rekapitulace, o co že se to vlastně jedná…
PlechCup je série závodů, respektive časovek, navržená tak, aby si mohl závodění na okruhu vyzkoušet opravdu každý, bez ohledu na své schopnosti a finanční možnosti. Aby se zabránilo situaci obvyklé na téměř jakémkoliv druhu automobilových závodů, kdy týmy začnou hledat stále dražší a komplikovanější cesty, jak postavit na start rychlejší vůz, je omezení jednoduché: cena vozu. V PlechCupu mohou startovat pouze automobily o pořizovací ceně, respektive hodnotě, maximálně 15 000,- Kč. Podmínkou je odpovídající technický stav (bude upřesněno), není však nezbytné, aby vůz měl českou registraci či pojištění (pokud nepojede na okruh po ose). Investice do vozu (mimo pneumatik a případného bezpečnostního vybavení) se k ceně přičítají, díly, které se podařilo odprodat (díly interiéru, rádia atd.) se odečítají.
Důležité je, že PlechCup není "kontaktní závod" jako různá demolition derby a závody vraků. V zájmu bezpečnosti se jezdí na čas (byť do budoucna plánujeme i "ostrý" závod) a největším rizikem, které závodním strojům hrozí, je tak spíše mechanické selhání než poškození při nehodě. Většina závodníků v minulém ročníku dokonce se svými "závodními speciály" přijížděla na okruhy po ose a stejně tak i odjížděla. "Investice" oněch maximálně 15 tisíc korun do závodního stroje tak není "vyhozenými penězi" na vůz, který při závodění vezme za své. V případě mechanicky odolných strojů je zcela reálné očekávat, že bude vůz i po sezóně funkční a prodejný za nenulovou sumu.
Více si ostatně můžete přečíst v našich předchozích článcích na toto téma. Leccos zajímavého se už také řešilo v našem diskusním fóru.
Aktuální otázkou však je, jaké auto vůbec pro PlechCup zvolit? V minulém ročníku tvořily většinu startovního pole malé hatchbacky, převážně asijské provenience. Zdá se, že kombinace malé hmotnosti a "poslušné" ovladatelnosti je tou správnou cestou, zvláště když se zkombinují například se závodními slicky, jako u týmu Kolora.
Možná je ale ta správná cesta úplně jinde. Budou nejlepší volbou vykuchaná trojková BMW? Může nakonec překvapit některý velký sedan, díky svému výkonu? Chystají se i překvapení a vozy, které aspirují na speciální cenu "nejšílenější speciál".
Co si o tom myslíte vy? Jaké auto pod 15 tisíc korun by bylo vaší první volbou pro závodění?



Andre
10. 2. 2015, 16:43Primera nebo omega. :D
Apache
10. 2. 2015, 16:45Já myslím, že ty trojky jsou v tomhle případě pořád dost tenkej led a je to pak hodně na svědomí organizátorů při uplatňování pravidla posledního slova. Protože pořád se pohybujou spíš tak 25-30 a výš, takže 15 může budit dojem ceny účelově napsaný. A stejně tak každej může koupit šestiválcovej pelech, v garáži z něj udělat superleggera verzi a jejich prodej "nafejkovat".
Apache
10. 2. 2015, 16:52Jinak nějaký nový informace k počtu a lokaci závodů? :-)
BobAsh
10. 2. 2015, 19:05Počet bychom chtěli vyšší než vloni, rádi bychom alespoň čtyři. A rýsuje se možnost, že by první mohl být už na konci března.
Co do lokace počítáme zatím primárně se Sosnovou, ale uvažujeme i o dalších levných variantách.
niteowl
10. 2. 2015, 16:48A není to fuk? Jestli chce někdo podvádět, podvádí akorát sám sebe,
Lukáš
10. 2. 2015, 17:09Jednoznačne Primera! SR20DE a její jízdní vlastnosti za takovou cenu žádné auto nepřekoná! A tím jsem si na 100% jist.
František Čáslavský
10. 2. 2015, 17:45Ovšem chci vidět, kde jí seženeš za 15 tisíc, aniž by se spíš rozpadala než jela :)
spajda77
10. 2. 2015, 17:53Třeba zde
http://www.sbazar.cz/hledej/nissan%20primera/0-vsechny-kategorie/cela-cr/cena-od-10000-do-15000-kc
František Čáslavský
10. 2. 2015, 17:54Ah, beru zpět, ta stříbrná z jihlavska vypadá dobře. Zatím jsem za tu cenu na takovou nenarazil :)
Michal
10. 2. 2015, 17:40Co na to říct...snad jen, že kdo hledá, najde. Obvolali jsme a obepsali asi 10 inzerátů na e36 s šestiválcem a zkoušeli lidi stáhnout už při prvotním kontaktu na míň než 15tis(ačkoliv to bytostně nesnáším, když se mě někdo u auta za 30 zeptá po telefonu při prvotním kontaktu, jestli ho nechám za polovic). Nakonec jsme našli 325i coupe s papírama z 320i(nakonec jsme to vzali bez papírů), původně modré, lakované na červeno, orezlé, jen se 3ks liťáků a gumy KO, prasklina přes celé sklo, diferák svarosvor KO(ale dal nám k tomu jinej), nechal si interier a přední světla. Takže nám zbyl pojízdný celek na dodělání, ale máme ho a už se na tom pracuje. Počítáme s tím, že třeba katalyzátor a dalších pár věcí půjde ještě prodat. A rozhodně do toho nenacpeme dalších 20tis, protože nemáme ambice vyhrávat, ale bavit se(a o to si myslím, že jde v Plechcupu především)
Michal
10. 2. 2015, 17:44A e36 jde do 15tis koupit spousta, když člověk netrvá na šestiválci...když bude mokro, tak se rozdíl stejně smaže :)
http://auto.bazos.cz/inzerat/43748996/E36-316I-CUPE-DOVOZ-SRN.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/43662862/BMW-e36.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/44116300/BMW-316irv1991-prodam.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/44274421/Bmw-Stk-platna-auto-je-zbaveno-eko-dane.php
atd atd
Apache
10. 2. 2015, 18:03Tak jo, beru zpět, já si to zkontroloval na sauto a je pravda, že tam lidi nedávaj ty největíš pelechy. A sice si myslim, že většina těch aut s velkou pravděpodobností bez investic nad 15 tisíc po svých neodjede, ale to je fuk :--). Já si jen myslím, a je to jen můj soukromej názor - a to jsem ani na PlechCupu ještě nebyl. Ale myslim si, že krása tý soutěže má být v tom levnym závodění v autech se skutečně tržní hodnotou 15 tisíc. Ne v tom, kdo umí nejlíp smlouvat a kdo si to svépomocí nejlíp "potuní", protože vlastní práce a díly co najdeš doma nic nestojí žejo...To jsem chtěl tím příspěvkem říct, to je vše, nechtěl jsem to hrotit a rozpoutat bmw-flame :-).
Michal
10. 2. 2015, 18:31Však v pohodě :-)
Já jen nadhazuju tip pro lidi, co shání zábavné auto(což zadokolka bezesporu bude).
A i o tom smlouvání a hledání pro mě trochu Plechcup je. Přecejen je rozdíl, jestli člověk za 15 koupí feldu, bmw nebo nějaký hot hatch nebo sedan se 150-200ps.
BobAsh
10. 2. 2015, 19:04I o tom hledání a kutění to je.Budeme samozřejmě hlídat, aby to někdo nepřeháněl a vyloženě nepodváděl, ale vyhrát díky tomu, že umíš dobře shánět a smlouvat je zcela legitimní ;)
Beaumont
10. 2. 2015, 19:40Šel bych do něčeho tohoto druhu:
http://ww3.autoscout24.de/classified/262798075?asrc=st|as
Na pomalém klikatém okruhu se dobře projeví fantastický podvozek 156...
JLK
10. 2. 2015, 19:47Fantasticky podvozek se ale projevi nejspis po nemale investici, jinak za ty penize jsou 156 vetsinou pred/po smrti.
riprex
10. 2. 2015, 21:28Ono na to, aby to odjelo PlechCup to bohatě stačí. Ten by asi přežilo i přidřený TSko a když ne, tak by byla aspoň zábavná destrukce motoru :D Navíc samotná 156 se pak dá po dílech rozprodat, nebo pokud se podaří sehnat perspektivní kus, kterej nemá zrezlou kastli (a to je celkem vzácnost, protože 156 reznou nechutně), tak si to třeba i někdo vezme, aby to dal dohromady.
šmoula nešika
10. 2. 2015, 22:34Za ty prachy raději 155 s TS 8V. ;-)
JLK
10. 2. 2015, 22:42Po 156 jsem koukal, ale do limitu se prodavaji skoro jenom totalni vraky, u kterych hodne pochybna je samotna moznost dojeti do cile. Ale samozrejme udrzet neco podobneho v chodu celou sezonu je pro nekoho samo o sobe docela zabava.
Jestli se ale rozhodnu risknout alfu, tak to bude nejspis 145/146.
Apache
11. 2. 2015, 08:16156 za 15 fakt žádný super vlastnosti podvozku neprojeví :D 155 TS 8V, no hodně štěstí při shánění, teď je jedna zrovna na bazoši za 28 tisíc a moc pěkná, tý by bylo na PlechCup škoda :-).
Já chci jít taky do 145/146, ale jen prostě proto, že chci, nemyslim si, že to bude nějaký dělo. Ono je dneska i kumšt sehnat něco silnějšího než 1.6 TS (ale jo, i teď o nějakejch v inzerci vim).
JLK
11. 2. 2015, 10:28I ta nejslabsi 145 bude na pomery plechcupu dost vykonna (jestli ji teda par koni jeste pod kapotou zustalo). Ale stejne 80% uspechu budou v ridici a v pneumatikach, takze na vykon se lze vykaslat a hledat spis neco, co se nerozpadne po 1. kole.
Mne se to libi kvuli boxeru a navic to vypada drsnacky, takovy kapesni zabijak.
JP
10. 2. 2015, 20:55Přemýšlím jestli nevezmu bráchovi Kappu 16v Turbo kterou jsem koupil před 3 lety za 12tkč. V přímce by se jí s jistotou nevyrovnalo nic, ale nevim jestli by po celym dni na okruhu odjela po svejch:D.
Martin
16. 2. 2015, 14:12A bude nutná pro PlechCup nějaká registrace předem, nebo prostě kdo dorazí na okruh, tak může jezdit?
BobAsh
16. 2. 2015, 14:31Mělo by to být stejně jako minule. Tedy registrace a platba předem = sleva, ale registrace na místě je pořád možná.
Martin
16. 2. 2015, 14:39A ta registrace předem teda bude někde pak tady na webu? Formou nějakého formuláře nebo mailu?
Martin
16. 2. 2015, 14:44A bude nějak omezen počet aut (týmů) a počet lidí v týmu (jednom autě)?
BobAsh
16. 2. 2015, 15:51Jo, formulář bude webovej a objeví se ještě v průběhu tohoto týdne. Počet lidí v autě asi omezovat nebudeme a jestli, tak na relativně vysoké číslo (třeba 4).