Nedávno jsme se zabývali luxusními sedany chudého motoristy. Ale co když je motorista opravdu chudý? Tak chudý, že si nemůže dovolit ani levný luxusní sedan a nezbude mu než si pořídit… levný obyčejný sedan? Fernie vybral několik exemplářů, které se mají šanci stát se optimálním "začátečnickým vozem". Dost prostorné pro výlet ve čtyřech, dost levné pro studentský rozpočet a dost zábavné, aby stálo za to je vlastnit…
BMW E36 320i
Bez BMW bychom se v tomto výběru skoro neobešli, tak ho odbudeme jako první. Redakční kolega Vavris jeden kousek vlastnil a své soužití s ním u nás už popsal, byť šlo o verzi s trochu větším motorem. Podle inzerátu jde o kousek dovezený z Itálie a minimálně podle fotek vypadá hezky. Koroze vidět není a interiér vypadá vážně hodně zachovale. Pro šetřílky je výhodou LPG v kufru, které ovšem přidá pár kilogramů a ubere pár koní. I bez LPG není 320i zrovna trhač asfaltu, s ním bude odsouzena k nezřízenému ježdění bokem jen na sněhu. Nadruhou stranu, plyn je vážně levné palivo a vzhledem ke stavu stojí tenhle kousek za zvážení. Zejména pokud aspirujete na nadějného youngtimeristu.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-3/16268775
Subaru Impreza
I když zkratky WRX a STi v mnohých vyvolávají vyvolávají vlhké sny, nepatří tyto kousky mezi levné, spíše mají svojí náročností sklony omezovat jakýkoli další život a výdaje majitele. Vyjímkou by ovšem mohla být tato modrá impreza. Vypadá sice používaně, ale rozhodně ne tak špatně, jako většina podobných kousků, které v inzerci najdete. A ačkoli se mnou Greeny s Vavrisem nebudou souhlasit, ježdění v takovéhle Impreze je zábavné. Její dvoulitrový boxer je na cesty příjemným společníkem a při slušné jízdě ani nijak zásadně nežere, pokud mě paměť neklame, tak se na 7 litrů na sto kilometrů dalo dostat bez větších problémů. Impreza je i přes svojí kulatost a zdánlivou stísněnost překvapivě užitná, do kufru se vejde nečekané množství harampádí a piva. Z dnešního výběru bych ji označil jako favorita. Ale na paty jí těžce šlape následující kousek…
http://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/impreza/15109201
Nissan Primera GT
Primera! Japonské BMW! O Primeře jsme již psali, a vzhledem k tomu, že s ní jezdím, je možné, že ještě budeme. Tato konkrétní není originální GT, ale přestavba. Ta zahrnuje kromě výměny motoru i výměnu podvozku. Pod kapotou se objevilo SR20DE v jeho silnější verzi, které se na první pohled zdá docela líné, ale po překročení 3500 ot./min. projevuje svůj dravý charakter a dělá z Primery tak trochu sleeper. To všechno za zachování vysoké užitnosti a nízkých nákladů na provoz. Na fotkách nejsou tolik vidět kosmetické vady zmíněné v inzerátu, které ale postihují spíš zadek auta. Lemy jsou překvapivě čisté až na pravý zadní, na kterém je vidět flíček rzi. Jinak se Primera těší zdraví a má se svým projevem čile k světu. Pokud vás artistický japonec zaujal, neváhejte, kontaktujte majitele a nebo mě.
http://auto.bazos.cz/inzerat/43054304/Nissan-Primera-P11-GT.php
Alfa Romeo 156
Nebylo by to tu kompletní, kdyby chyběla Alfa. I když BobAsh poslední týdny teskní po GTV, moje srdce patří spíš 156. Její dvoulitrový twinspark je sice dle zvěstí náchylný na údržbu, ale jeho projev je prostě nádherný. Stejně jako ostatní auta ve výběru nevypadá nijak vybydleně, právě naopak, spíš jako auto, o které se někdo staral. Po rzi není na fotkách moc stop. O kolik lepší to ještě může být? Za 30 tisíc můžete mít svůj vlastní nejkrásnější sedan své doby. To není tak moc, ne?
http://auto.bazos.cz/inzerat/44236823/ALFA-ROMEO-156-20-TS114-KW-rok-2000-eko-uhrazeno.php
27. února 2015, 09:45
0
u spotřeby s imprezou úplně nesouhlasím, mám GT a nikdy jsem nešel pod 12 litrů ( jízda z Prahy do Brna bez kolon po dálnici při stálé rychlosti 130). Jinak pravda, zábava s ní je, hlavně když ji člověk už trochu zná a na limitu nebo hrozných cestách je kouzelná. Jinak nabízená impreza je přes servis AWD. Tak skvělý přístup jsem nikde u prodavajicích neviděl.
27. února 2015, 09:47
0
A dle zkušeností dvou kamaradů co maji motor v jako je v této impreze nejdou pod 8
27. února 2015, 10:32
0
Tak, že je GT trochu užranejší, je známý, ale já s dvoulitrovou Imprezou z 1997 jezdil za 7, když jsem jel na slušno.
27. února 2015, 16:32
0
S 2.0 atmo mám valstní zkušenost, bylo to moje první auto. Ohledně spotřeby jsem se nejmíň dostal na 8,6 což byla delší trasa po pražskym okruhu do Nuslí. Vzhledem k tomu, že na autě byly 17tky (ano zcela zbytečný, jen pěkně vypadaly) a velký křídlo (prtž rely :D ), nemám důvod nevěřit, že na dlouhý trase se sériovýma 15" a bez lavičky na kufru by se 7 litrů nedalo dosáhnout. Doplním už jen, že ať jsem se snažil sebevíc, nikdy jsem se nedostal přes 10 litrů na sto, výkon stačil na hrátky v jednom, max dvou lidech a nebýt kovomorky, měl bych jí furt.... Bohužel klasický problém se zadníma lemama viz fotky z inzerátu zde....
27. února 2015, 11:35
0
156 mohu jen a jen doporučit!!! Mám 2.0TS už 8rokem,dnes má najeto cca 350tis.km+ motor pořád jede jak pila ale už je na karoserii znát(jen zespoda) to že je od nového v ČR. V létě jelikož končí technická mě čeká ji rozebrat a uvidíme co s ní... Bože jak se to auto vodí!!! Moje auto je tovární Sport Packet 2 s tlumičema Bilstein a je to neuvěřitelně hravé.Budoucí klasika! doporučuju všem..
Moje v akci27. února 2015, 13:27
0
Mám 2.0GX, sice následující generace a reálně bych počítal s 9+. 7 je hodnota z říše snů.
27. února 2015, 14:26
0
viz výše. Doopravdy se mi povedlo jet za sedm, aniž bych byl naprostej kloboučník.
27. února 2015, 15:52
0
Já bych bral rozhodně Imprezu..akorát škoda, že limit na auto mám jen 25 se vším všudy :/ ,,myslím že bych Vám měl napsat dotaz, schválně co mi doporučíte :)
27. února 2015, 16:42
0
Jen do toho, na levný plečky jsme experti :))
27. února 2015, 16:49
0
Za 25 000 Kč? Zrezlou primeru, nebo horské kolo. :D
27. února 2015, 17:21
0
Já před cca rokem koupil za 16K Kadetta GSi 16V a potřeboval jen vyvařit práh :)
27. února 2015, 21:50
0
Věřím že za 25 tu Rézu z AWD koupíš, už je tam delší dobu a něco určitě sleví. ( s odpovědí na slevu na moji rézu jsem byl potěšen) :)
27. února 2015, 21:58
0
To zní moc hezky..tak to by tam mohla vydržet ještě do podzimu :D :/ .. bohužel, koupě bude aktuální až v říjnu, pokud se nic nepokazí..Nejdříve se musím zbavit starého auta od táty abych měl ještě nějaké peníze..pak v létě brigáda..a snad něco vyjde :)) ..Ale tahle Impreza se mi moc zamlouvá :) .. No, napíšu dopis redakci, a uvidím co mi navrhnou :))
27. února 2015, 17:21
0
Vysvětlí mi prosím někdo pojem youngtimer? Díky
27. února 2015, 17:48
0
Takový to co ještě není veterán, ale už je to zajímavý tím, že je to starý. Vzniklo to jako odvozenina od "oldtimer". Vlastně takovej mladší oldtimer :)
28. února 2015, 23:51
0
A oldtimer to už je veterán teda? :)
01. března 2015, 10:08
0
Přesně tak. Bohužel pro youngtimera ještě čeština nevytvořila vhodný výraz nebo o něm alespoň nevím.
01. března 2015, 10:13
0
Mě se náhodu výraz YoungTimer líbí :-D - auta mého mládí , ještě nejsem tak starý, aby to byly veteráni :-D
27. února 2015, 19:54
0
A co tohle?
http://www.sportovnivozy.cz/61676-renault-r19-18-16v-kladno
28. února 2015, 14:11
0
320i dost levné pro studentský rozpočet? To si nemyslím. Že se dá pořídit za suchý z nosu a má v kufru bombu neznamená, že má levnej provoz. Pokud teda chce ten student jezdit v autě ve slušným stavu a ne mít vkusnou psí boudu před domem. Přeci jen je to 18 let starý auto....
28. února 2015, 14:35
0
S trochou snahy studenstký rozpočet utáhne Lincoln Continental na skoro denní ježdění, tak proč ne 320i? :)
01. března 2015, 10:10
0
Cena dílů na e36 už nemá s prémiovostí nic společného, druhovýroby je strašně moc, krom dvouhmoty se spojkou tam snad není nic drahého k opravě - takže pro vydělávajícího studenta určitě auto k utáhnutí. :-) Samozřejmě pouze v případě, že se mu podaří sehnat výjimečný kousek, který se nerozpadne pod rukama...
28. února 2015, 17:20
0
Vždyť ta Impreza má vzadu rez, nebude to vražda v takovém stavu?
01. března 2015, 18:33
0
Nemyslím si, že to může být vražda. Pokud to není do hloubky, tak to v pohodě člověk opraví a je klid.
28. února 2015, 19:57
0
Fernie: Měl jsem na mysli udežet to ve slušným stavu. A to i za situace kdy bude muset řešit nějakou údržbu. No ale možná se možnosti studentů od mých časů změnily :-D
01. března 2015, 16:58
0
Přesně to mám ale na mysli. E36 už fakt není taková drahota, jak píše Vavris výše :)
01. března 2015, 21:13
0
Ceny E36 se dostaly na dost směšnou úroveň - za 50 kupé 323 (a to je málem nejdražší e36 na sauto!) a na rozdíl od jiných aut v tomhle seznamu mají jednu velkou výhodu, je jich pořád docela dost na výběr ve snesitelném stavu. Primer už začíná být jako šafránu a originální GT teď není v inzerci snad ani jedna, Imprezy sice jsou, ale aby to nebyla 1.6 nebo automat nebo totálně shnilá, to už musí člověk hledat lupou, 156 je víc než dost, ale servis, který potřebuje, nedostala skoro žádná. Takže nakonec se ta 320 s LPG jako první auto pro oktavána-petrolheada, který si na provoz musí vydělat za kasou v KFC, jeví jako super nabídka.
01. března 2015, 21:48
0
Jedna origo GT je, ale má fouklý těsnění. Koupit jí a tu, co mám doma, a můžeš mít libovou originální GT bez rzi.
03. března 2015, 09:12
0
Ta cerna P11GT uz je pryc a dle vse se zda, ze pujde na swap SR20VE - rozumna volba.
Kazdopadne male srovnani 320i a Primera (dokonce tahle z inzerce je moje byvala). Primera pusobi lepe, ne tak tezkopadne jako E36, motor jede taky o dost lepe (i slabsi 96kW, tady tento konkretni kus ma zmerenych cca 152hp) uz od nizsich otacek. Za me, pokud 2.0, tak jednoznacne Primeru. U BMW aspon 325i. Jeste AR156 se jevi zajimave, ale zatim jsem nemel tu cest - strach z TwinSparku. :D
03. března 2015, 10:40
0
Tak, byla otázka času, kdy se toho někdo ujme.
Tvoje ex-Primera jede fakt dobře, asi bych se s ní naučil žít... S 320i jsem jel, je to takový línější, ve srovnání s SRkem podstatně.
06. dubna 2015, 17:58
0
Honda Accord VI. generace. 2.0, benzin, 108 KW.
To auto jede po překonání 2, 3, následně 4 a poté 5 tisích otáček líp a líp. Kamarád povídá, že to má zvuk jak v NfS :)
2 roky zkušenost, pořád se tomu chce dopředu. Žádný turbo, jednoduchý motor. Prostě jezdí..