načítám data...

Autíčkář na lovu: Sedany, které vás překvapí

Sháníte nenápadný sedan, který všechny překvapí mohutným stádem koní pod kapotou? Našli jsme pro vás několik zajímavých tipů.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Přiznávám, čas od času nade mnou převezme kontrolu skrytý puberťák v mé hlavě a já mám nutkání dělat menší naschvály. V devětadevadesáti procentech času zůstává tohle mé já, úspěšně ukryto pod maskou racionálního gentlemana, ale jsou občas chvíle, kdy si vážně nemohu pomoci. Však to jistě znáte taky. To si takhle stojíte na semaforu, čekáte na zelenou a vedle vás zastaví v odbočovacím pruhu další auto. Po krátkém pohledu je vám naprosto jasné, že vedle stojící auto, které by správně mělo odbočit, se bude snažit nacpat přímo před vás. To si přece nemohu nechat líbit a rázem vyvstává otázka kdo z koho. Podobně jako na dálnici, kdy předjíždíte šňůru kamionů a přestože nejedete nijak pomalu, ve zpětném zrcátku se objeví dálková světla od nějakého nedočkavce, který si vynucuje levý pruh jen pro sebe, i když v danou chvíli vážně nejde uhnout do pravého, protože tam prostě a jednoduše není místo. To mívám občas chuť, po dokončení předjížděcího manévru a zařazení se do pravého pruhu, sešlápnout pedál plynu až na podlahu a vyzkoušet jak moc kolega za vámi opravdu spěchá. Jak říkám, ve většině případů mě tohle porovnávání pindíků nechává chladným a neřeším to. Ale někdy to fakt nejde. K takovým hrátkám je ovšem potřeba pořádné stádo koní pod kapotou a ještě k tomu v balení, do kterého byste to vážně netipovali. Potřebujete sleepera. A v naší inzerci se jich pár povaluje. 

Saab 9-5 Aero 

První pán na holení je už mírně prošedivělý, švédský stařík v letech. Možná byste to do něj na první pohled neřekli, ale když se rozvášní, pořád za to dokáže vzít tak, že to bohatě stačí na většinu ostatních účastníků provozu. Aby také ne, když mu pod kapotou pracuje čtyřválcová ,dvatrojka' dopovaná velkým turbodmychadlem, o výkonu krásných 250 koní a to už je cifra, se kterou se dá pracovat. Potěší také až 370 Nm točivého momentu, takže z nedostatku síly opravdu nemusíte mít strach. Pohon předních kol sice není úplně vhodný na ,semaforové' bitvy, ale na dálnici už to bude jedno. Některé zdroje dokonce uvádějí, že 9-5 Aero zvládalo pružné zrychlení z 60 na 140 km/h rychleji než soudobé Porsche 911. To je slušná demonstrace síly. A to ještě nemusí být ani konečná. Jistí úpravci umí z motoru dostat ještě slušnou dávku koní navíc. Jinak je to velký Saab se vším všudy. Je prostorný a uvnitř útulný. Těšit se můžete z kvalitních materiálů, nijak zvlášť nerezne a umí být kouzelně pohodlný. Vrásky vám tak bude dělat asi jen podvozková platforma z Opelu Vectra B, což opravdu není vrchol sofistikovanosti. Nechci říkat, že se 9-5 hodí jen pro jízdu rovně, ale na průjezdy alpskými průsmyky, bych si vybral rozhodně jiné auto. Nepotěší ani mírně diskutabilní spolehlivost. Saab měl zpočátku problémy s přehříváním svých přeplňovaných jednotek a také s rychlou degradací oleje. Nicméně pokud přežil až do dnešních dnů, přežije nejspíš i dál. Tento splašený architekt na kolech, se v dnešní době dá pořídit za opravdu zajímavou cenu

Mazda 6 MPS 

Tohle je můj soukromý favorit. První generace šestky sklidila opravdu velký úspěch. Nahradila tak trochu nemastnou a neslanou šest-dva-šestku a bylo to trefa do černého. Dynamický design, hezký interiér a neprůstřelná spolehlivost. To všechno z ní udělalo hirošimský majstrštyk. Velkou zásluhu na jejím úspěchu měl zajisté i skvěle vyvážený podvozek. Takovou kombinaci přirozeného komfortu a zároveň úžasné agility, dokázalo tehdy nabídnout snad jen hranaté Mondeo. Jediné co dlouho dobu Mazdě scházelo, byly silné motory. Minimálně na Evropském trhu. V době kdy Mondeo mělo verzi ST, Passat zase pod kapotou ukrýval W8, Alfa Romeo nabízela geniální verzi 156 GTA a dokonce i francouzské značky nabízely benzinový třílitr, Mazda končila na nějakých 166 koních z obyčejného čtyřválce. To se však změnilo na sklonku života první generace. Mazda překvapila verzí MPS. Pod kapotou se nacházela opět čtyřválcová ,dvatrojka', tentokrát ovšem notně přepracovaná. Dostala přímé vstřikování a především jednoho důležitého kamaráda – velké turbo. To mělo za následek, že výkon poskočil na hranici 260 koní a točivý moment dosahoval úctyhodných 380 Nm. Případné problémy s trakcí, vyřešila Mazda instalováním pohonu všech kol. Suchá čísla nedokážou vyjádřit jak MPS jela. Z nuly na sto pod 6 sekund, maximální rychlost za hranicí 250 km/h (někteří majitelé tvrdili, že Mazda ,zapomněla' na omezovač rychlosti). Jsou to krásné hodnoty, ale nejvíc vás beztak bude bavit nikdy nepolevující zátah. V jakékoli rychlosti přidáte plyn a šestka vás zaplaví mohutným přívalem newtonmetrů. Tohle je zatraceně návykové. Dnes už to ani není nikterak nedostupná droga. Jen si pohlídejte korozi, známou to bolest všech Mazd vyrobených po roce 2000. 

Opel Vectra OPC 

Šest válců, turbo a blesk ve znaku. Opel Vectra asi není zrovna autem, které byste někomu doporučili, když hledá zážitky za volantem. Evokuje spíš auto pro důchodce, dobré tak akorát na cestu pro rohlíky a do kostela. Vectra C je velké a pohodlné auto, s ohromnou přepravní kapacitou. Tak co teda dělá v dnešním přehledu, když hledáme opravdu silné auto? Inu, Opel jedno takové nabízel. Nevím sice jestli si typičtí zákazníci Vectry stěžovali, že jim cesta do kostela trvá moc dlouho, nebo jestli v továrně omylem někomu upadlo turbodmychadlo do motorového prostoru a už se to nikomu nechtělo vytáhnout, každopádně však vznikla verze OPC. 280 koní je naprosto dostačující výkon, který z vás udělá na dálnici opravdu silného hráče. Podvozek už tak schopný bohužel není, ale komu to vadí. Škoda jen, že si Opel nenajal designéra a Vectru tak kreslil strojní inženýr. Vážně nedovedu představit koho jiného by tolik fascinovala geometrická přesnost tvarů. To všechno je ale vedlejší, důležitý je zde motor. Pokud hledáte dálničního sprintera, tady budete na správné adrese. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ch
Charger
27. listopadu 2016, 10:16
0

Výběr dobrý, ale psát u Mazdy 6 MPS o neprůstřelné spolehlivosti... :))

reagovat
Daniel Borský
27. listopadu 2016, 10:31
0

Ta spolehlivost byla vztažena na základní modely šestky obecně. MPS už tak bezproblémová nebyla, to je fakt.

da
davesss
27. listopadu 2016, 18:03
0

Taky jsem se zasmál :-D

Regular John
27. listopadu 2016, 11:19
0

Vždycky když vidím design přední masky na M6 MPS, tak si musím odplivnout. Naštěstí jsou na to náhrady a když se k tomu přidají nějaké decentní prahy, tak z toho může být i pěkné auto :-)

reagovat
Berzelius
27. listopadu 2016, 13:33
0

A tak to zas mě se čumák u MPS líbý víc než obyč. šestka z těch let.

beastar
27. listopadu 2016, 14:11
0

Seznam je pěkný a logický šlo by z toho vážně doporučit asi všechny auta a teď trochu exotiky:
Cadillac CTS 3.6 AWD , Lexus is300, Suzuki Kizashi 2.4 VVT, Rover 75 4.6 v8:)

reagovat
Vo
Vorlosup
27. listopadu 2016, 18:04
0

Nad Kizashi vážně uvažuji pro přítelkyni, akorát se o něm toho moc nedá dočíst. Doposud provozuje Carismu s proklínaným 1.8GDI, které už naběhalo 260 tisíc a kromě horšího synchronu na dvojce je to pohodlný a relativně úsporný, ale už má svoje léta.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. listopadu 2016, 19:39
0

U toho Cadillacu CTS nebud troskar. Spravna volba je CTS-V s motorem 5,7L V8 u prvni generace nebo 6,2L V8 u novejsiho modelu. :-D Akorat do sleeperu to ma dost daleko uz na prvni pohled. :-D

beastar
27. listopadu 2016, 20:20
0

Ten Cadillac sem myslel spíš tak že v Evropě to lidi moc neznají a tak pro ně na silnici je problém vůbec luštit podle loga co to je za auto natož aby někdo věděl že to dělají s V8 a že to má docela výkon jinak máš pravdu už základní design nepůsobí zrovna usedle nedávno se mě líbil jeden v Německu ale už bych to neměl kde parkovat obecně se mě ten jejich designový směr líbí (před rokem 2010)

No a k tomu Kizashi bych řekl jenom jedno že je to opravdu povedený po všech směrech velikostně to asi pro rodinu není ale pro ježdění po městě a okolí pro přítelkyni je to super a řekl bych i designově povedený. Pokud ji nebaví řadit tak variátor to jistí jenom bych se bál aby si jí to potom přes víkendy nebral to auto nabídne víc zábavy a agility než je zdrávo. Podle mě je ideál AWD respektive měl sem půjčený zrovna tohle 2.4 VVT CVT AWD a byla to krása jediné co mě překvapilo že pod 10 na sto sem se nedokázal dostat asi to bylo ale jízdním stylem a tím že obecně spotřebu neřeším u ničeho. Zkus přítelkyni vzít http://suzuki-ters.cz/kontakt/zkusebni-jizda a uvidíte.

zimbic
28. listopadu 2016, 14:36
0

Rover 75 4,6 V8/ MG ZT 260 bohužel už stojí hodně. Jinak je to dokonalej sleeper, protože krom 4 koncovek zde není žádný rozdíl. A koho by napadlo, že do pomalýho předohnanýho sedanu narvou V8 a zadní nápravu z mustanga :D

MartinCoupe
27. listopadu 2016, 15:38
0

Za mě rozhodně SAAB. Kup SAABa a těch dodatečných 100tis. dej do úprav u Maptune či podobných úchyláků a budeš na dálnici prohánět i Porscháky. :-)
Na 9-5 se ti může posrat CDI jednotka, hrozí zadření z degradace oleje a propálení pístu kvůli chudé směsi. Ale jinak v pohodě. :-)

reagovat
Adam
27. listopadu 2016, 21:57
0

http://www.sportovnivozy.cz/84038-mazda-6-mps-23-mps
Co si myslite o tomhle? Potreboval bych v blizske dobe neco max do tyhle cenovky, co bude mit aspon 150kW, manuál, benzin a RWD nebo AWD velikou výhodou. Dalsi dulezitej aspekt je, ze potrebuju odpocet dph coz bohuzel vyrazuje touhu po znuvuzakoupeni 330Ci E46, protoze proste bez dph nejsou.

Ju
Junior
27. listopadu 2016, 22:24
0

V dnešní době šmelit s odpočty DPH? No jak myslíš. Já bych do toho nešel :)

Adam
27. listopadu 2016, 22:26
0

Proc myslis?

beastar
27. listopadu 2016, 22:33
0

Proč hned mluvit o "šmelení" aplikovat jako podnikatel odpočet DPH je naprosto normální a zcela běžné mnohdy se auta kupují hlavně proto aby se ten základ trochu snížil a není na tom nic nelegálního. Jinak šmelit dnes navíc třeba v malém je už dávno pitomost ta doba je pryč :)

Ju
Junior
27. listopadu 2016, 22:42
0

Beastar: Protože z kontextu Adamova projevu zde na autíčkaři tuším, že je tzv. podnikatelův syn. Čili je mi zcela jasné, že auto sice bude pro něj, ale tatík si ho švihne do nákladů, aby si odepsal nejen to auto, ale samozřejmě i pohoné hmoty a veškerý servis, který si to auto vyžádá. Nedávný kontakt s finančním úřadem mě jenom utvrdil v tom, že co je u kormidla Babiš, kontroly se zpřísnili, berňák se ve všem daleko víc šťourá a hlavně ví kam sáhnout. Drobnější "podvůdky", které před pár lety přecházeli bez mrknutí okna se dnes tvrdě trestají. Například se i pozastavují nad tím, jaktože auta mají podle knih jízd/paušálů spotřeby o 40-50% vyšší než kolik by měli mít dle TP a zda se to palivo náhodou neprodává někam dál. Jestli má otec firmu registrovanou v Praze, situace je lehce odlišná, ale pointu mám snad jasnou.
@Adam, ne, opravdu ti nic nezávidím. Nemám proč.

Ju
Junior
27. listopadu 2016, 22:43
0

kontroly se zpřísnily, dejte mi facku.

Ju
Junior
27. listopadu 2016, 22:48
0

Situace by se také dramaticky změnila, pokud by Adam byl u svého otce opravdu zaměstnaný (a tím myslím opravdu zaměstnaný a vykazoval nějakou činnost, ne že by ho tam táta měl jenom napsanýho, aby v rámci zákonných limitů vyváděl z firmy nezdaněné peníze) a kupoval si služebák. Ale to tuším nebude tento případ :)

beastar
27. listopadu 2016, 23:53
0

Já nevím jak ty ale mám firmu v Praze asi 19 let a to firmu jako zaměstnance a tak ne osvč a s FÚ sem neměl nikdy problém a drobnosti neřeší spíš větší věci milion a více a hlavně vratky dph s knihami jízd nebyl problém nikdy a co vím tak ve větších městech je to stejné možná fu Rakovník a podobné má čas tohle řešit. I kdyby to co pišeš byla pravda tak se nikdo nedopouští ničeho špatného taky mám ve firmě manželku nevím co je na tom divného lepší rodina než cizí. Cítím z tvého příspěvku zášť navíc z koupí auta to nesouvisí.

Ju
Junior 1
28. listopadu 2016, 09:12
0

Jsem línej se lognout, jenom ve zkratce:
Opravdu nemám důvod cítít k někomu na anonymním zášť a tím méně skrz peníze, věř mi :)
Píšu objektivní popis situace, tvoje tvrzení, že se nedopousti ničeho špatného má dvě roviny. Ano, stát bere podnikatele tak u huby, že nějaký navíc odepsany auto opravdu není "morálně špatné". Souhlasím. Nicméně odepisovat se mají auta určená pro podnikání a nikoliv pro rodinné příslušníky. Čili nelegální to je, nemorální je a už je na každém soudruhu, jak s tím naloží. U nás nedávno financak byl a další auto už si rodina koupila soukromě, protože těch pár peněz za ten opruz nestojí.

Adam
27. listopadu 2016, 21:57
0

http://www.sportovnivozy.cz/84038-mazda-6-mps-23-mps
Co si myslite o tomhle? Potreboval bych v blizske dobe neco max do tyhle cenovky, co bude mit aspon 150kW, manuál, benzin a RWD nebo AWD velikou výhodou. Dalsi dulezitej aspekt je, ze potrebuju odpocet dph coz bohuzel vyrazuje touhu po znuvuzakoupeni 330Ci E46, protoze proste bez dph nejsou.

reagovat
beastar
27. listopadu 2016, 22:30
0

Tak řeknu ti naprosto přesně jak to s tímhle autem bude (už podle fotky mi to bylo hned jasné) to je takzvaně "nalákej" kafku inzerát to znamená že tam přijdeš v tomhle případě do pobočky Grosshandel besten auto nebolik AAA bazar v Chabrech (Praha) a tam se dovíš dost pravděpodobně že zrovna tohle vozidlo bylo prodáno nebo jinou výmluvu ale pán shání sportovní sedan tak to bychom tu měli "XY" a dokonce za stejné peníze. Jestli nejsi z Prahy tak se tam zítra stavím a vsadím se že nejsem daleko od pravdy takových inzerátů mají všude plno i na Sautu nebo na jiných větších serverech a ty auto většinou nejsou a jde tak o "ilustrační foto" jinak cena jim sedí za to se dá skutečně pořídit ale mnoho jich není hledej spíš něco v zahraničí když bude v Čr tak to bude stejně dost pravděpodobně jenom kupa problémů a abych nezapomněl jestli jde o DPH odpočet tak lze koupit takhle auto jako firma bez dph i v Německu jenom ti ho nikdo nevrátí prostě ho v Německu rovnou neplatíš prostě koupíš auto o 19% levněji budou ti tvrdit že to nejde ale ono to jde.

Adam
28. listopadu 2016, 11:00
0

Je tqm to riziko no, kolikrát sem se byl podívat na podezřele zajmavou E46ku... Rovnou bych teda chtěl varovat na ESA, od jednoho, co melo najeto 120k sem dal nastesti ruce pryc, ale koupil jsen tam MB C a to byla katastrofa za katastrofou. Pri pokusech o reklamaci by jim clovek za ty reakce nafackoval... Od nich uz nikdy nic...
A ted zpet k otazce, do toho DPH pujdu urcite, spis jde o to, co teda koupit? Jestli se ta 6 mps nebude "srat" a jestli vubec bude dostatecne zabavna po presednuti z E46ky a E36ky. Nemá/neměl jí tu někdo?
A díky za nabídku beastar ;) sem ale taky z Prahy.

Pe
Petr2
28. listopadu 2016, 11:38
0

Adam: prodavam 6mps a na cene jsem schopnej se domluvit, kdybys mel zajem, je to ta stribrna na Bazosi najeto pod sto...

Kr
Krteček
28. listopadu 2016, 10:15
0

Noo a co tak Alfa 166 s třílitrovým bussem? Z nuly na sto to zas taková sláva není (něco kolem sedmi a půl sekund až osmi), ale ze stovky na dvoustovku mě ještě nikdo nepředhonil nebo spíše ani nedojel :D

reagovat
MG
MGRR
28. listopadu 2016, 14:39
0

Tak ta akce, výstřel ze semafor... na to je nejlepší Toyota Prius :) dostihnou jí, až tak po zařazení trojky, pak musí stejně ostře na brzdy, protože do 100> se nechytají a nečekají. Spíš se jim okolí chechtá... nečekané.

reagovat
Qu
Qualys
30. listopadu 2016, 09:30
0

Jaka reklama na Saab? Z clanku je jasne videt, ze se jedna o auta z konkretnich inzeratu, zadna reklama. Neuveritelny.

MG
MGRR
28. listopadu 2016, 14:43
0

skrytá reklama na olítaný saab? Proč

reagovat
MartinCoupe
28. listopadu 2016, 17:11
0

Protože je nejlepší... :-)

Da
David C
30. listopadu 2016, 11:35
0

Ohledně toho opela.. Vlastním opela vectru C 1.8 16v (90kw) a nemůžu si stěžovat. Výkonově to auto dostačuje mojí potřebě (při plném obsazení pasažérů a kufru to už potřebuje plyn na podlaze, aby to na dálnici něco dalo). Nesouhlasím s tím, že je v tom hodně místa, možná v zádu na nohy je to trochu lepší než v ostatních sedanech. Kufr má bohužel špatný tvar (limuzína) kvůli odhlučnění a tím ztrácí dost místa. Jinak podvozek je nastaven hrozně. Auto je nedotáčivé a to platí i pro silnější motorizace.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem