logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Autíčkář na lovu: Rarity na prodej

Máte problém najít na parkovišti u supermarketu své auto? Následující tipy, by vaše potíže mohly vyřešit

Věřím, že každý z nás aspoň občas zatouží po nějakém netradičním autě. Po něčem, co nepotkáte osmkrát v protisměru během nedělní projížďky. Ponořili jsme se za vás do hlubin inzerce a zkusili najít pár aut, která rozhodně na silnici jen tak neuvidíte. 

Alfa Romeo 156 GTA 

Cože, stopadesátšestka? Co je to za blbost, vždyť těch se pohybuje po silnicích mraky. Běžných 156 možná, ale tohle není jen tak obyčejná Alfa. Za prvé jde o kombík, který je sám o sobě vzácnější než obvyklejší sedany. Za druhé, a to hlavně, je to GTA. Ano Sportwagon GTA. Tohle auto zaparkované u Lidlu moc často nepotkáte. V kombíkové variantě se vyrobilo pouhopouhých 1678 kusů . Obdiv většiny automobilových nadšenců je jistě zaručen. Co vás čeká v případě, že po této Alfě zatoužíte? Motor s velkým M. Pod kapotou GTA hraje prim legendární strojovna Busso v té největší verzi o objemu 3,2l (pokud nebudeme počítat specialitky z dílny Autodelta). Pohonná jednotka posílá všech svých 250 koní na přední kola, radost jistě bude dělat i manuální převodovka. GTA se od standardních verzí liší výrazně posílenými brzdami, které si vzala do parády firma Brembo. Rozdílné je i mnohem strmější řízení a přepracovaný podvozek. Zajímavostí je, že GTA nikdy neprošlo Giugiarovým faceliftem a až do konce výroby si zachovalo původní design z pera Waltera De Silvy. Což je dobře, protože osobně považuji 156 za nejkrásnější novodobou Alfu, tím spíš pak osvalenou verzi GTA. Kupujte, dokud můžete, je jich málo a nebudou. Jako bonus z toho může být časem i poměrně zajímavé investiční auto. 

Lancia Thema 8.32 

Další italské auto? Zdá se, že ti Italové dělají jen samé limitované edice, a pak není divu, že nemají co prodávat. Každopádně stejně jako předchozí Alfa je i tahle Lancia skvělé auto a zaslouží si jen slova obdivu. Říkáte si, co je zvláštního na bezmála třicet let starém italském sedanu vyšší střední třídy? To zjistíte ve chvíli, kdy otevřete kapotu. Nápis Ferrari, který vás praští do očí jako první, tu není jen tak pro nic za nic. Thema používá mírně upravený motor z Ferrari 308. Odtud také zvláštní označení 8.32 – 8 válců a 32 ventilů. Motor o objemu 2,9 l doluje ze svých útrob 215 koní, což 1300 kg těžkému sedanu stačí na zrychlení pod 7 sekund a maximální rychlost někde na hranici 240 km/h. To nejsou úplně špatné hodnoty na zachovalého třicátníka. Čísla ovšem nejsou to, oč tu běží v první řadě. Nejvíc vás bude bavit projev motoru. Zvonivý osmiválec s koníkem ve znaku vám vykouzlí úsměv na rtech pokaždé, když otočíte klíčem ve spínací skříňce. Vyrobeno bylo zhruba 4000 kusů, takže výjimečnost na cestách je zaručena. Být vámi, neváhal bych. Co si budeme povídat, je to asi nejlevnější cesta jak se dostat k Ferrari motoru. A to vážně stojí za úvahu

Lotus 340R 

Na závěr jsem si nechal tu největší šílenost (v dobrém slova smyslu), co jsem za poslední dobu v české inzerci viděl. Patrně nejextrémnější Lotus historie a vzhledem k tomu, že Lotusy obecně nebývají kompromisní auta, tohle bude stát za to. Jen se podívejte, to auto ani nemá dveře. Z bohaté výbavy mohu jmenovat čtyři kola, volant, dvě sedačky, dva budíky a… no to je vlastně všechno. Váha se zastavila na 700 kg, takže 180 koní z jednaosmičky od Roveru nebude mít příliš práce. Dobové recenze hovoří o impozantních schopnostech třistačtyřicítky, tohle bude naprosto ideální trackdayové auto. A už jsem zmínil, jak skvěle vypadá? 340R se vyrobilo pouhých 340 kusů, takže rozhodně nemusíte mít strach, že byste široko daleko potkali nějaké druhé. V souvislosti s tímhle Lotusem bych na vás měl menší prosbu. Kupte to, prosím! A pak dojeďte na Autíčkářův trackday nás svézt. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

1 reagovat
jazet
21. 8. 2016, 11:30

Tu Lancii chci

0
JLK
21. 8. 2016, 15:07

Taky bych to bral. Jen se bojim predstavy ze bych cokoliv na tom motoru musel opravovat =D

0 reagovat
Brano
21. 8. 2016, 13:06

340R mal seriovo horcikove kolesa. Tento nema, ale aj tak by som ho chcel, no nemam nanho....

0
Evlo
21. 8. 2016, 15:30

Pokud dobre vidim, tak to ma pro race kola ve specialni edici pro lotus, nevim co beres jako hrocikovy, ale horciku v nich je urcite dost.

0
Evlo
21. 8. 2016, 15:33

aha, tak se divam, ze forged tomu nejspis rikaji

0
Brano
22. 8. 2016, 10:55

Forged su kovane. Magnesium su horcikove. Su velmi lahke. Nazov Tecnomagnesio.
tu som nasiel nejaky obrazok:
https://twitter.com/hashtag/tecnomagnesio
B.

0
Evlo
22. 8. 2016, 12:38

Me to pislo jako tyhle https://cz.pinterest.com/pin/414542340676232165/ , kteryzto jsou podle me zcela prijatelny, ale na druhy pohled asi ne.

0
Michal Cat
23. 8. 2016, 13:18

Magnéziová kola jsou IMHO dobrá tak na závodění nebo do hospodské debaty. Pro normální použití víc nevýhod než výhod.

0 reagovat
podvlada
21. 8. 2016, 19:50

Ty Alfy GTA si neskutečně drží cenu. Když si vezmu, že se mi podařilo ukořistit od kamaráda 156 s 2,5 V6 za míň než výplatu... Zajímalo by mi, jestli by tý mojí taky stoupla cena kdybych to převrtal...? :D

0
Romus
22. 8. 2016, 01:04

GTA už nikdy výrazně levnější nebude, je jich moc málo a Busso je moc velkej kult. Táhne to sebou i ty běžnější verze, i pěkná 2.5 se může pohybovat okolo 70-90k, jasný není to moc, ale pořád o hodně víc něž TSka a nafťáky.

0 reagovat
krab
21. 8. 2016, 22:28

Taky jsem si tý Lancie všimnul. Je za nižší cenu, takže patrně před servisem a určitě ukrývá nějakou závadu co bude pořádná výzva opravit :) Otázka je vůbec, je tohle perspektivní youngtimer?
Můžu se hodně plést, ale myslím si že ne. Problémy jsou 2. Karoserie Themy není nic zvláštního, jde o sourozence rodiny Croma / Saab 9000 / Alfa 164. Myslím Alfa jako jediná dokázala tomuto tehdejšímu projektu vtisknout tvář a 164ka V6 QV například by byla pro mě daleko zajímavější volba. I Saab 9000 měl svůj styl a de-facto 9000 Aero je už dneska youngtimer.
Motor "Lancia by Ferrari" je fakt zajímavost. Otázka je fakt jak to funguje v předokolkovém sedanu a taky nezapomínejme že tento motor původem v "308 GTB" dostal mnoho modifikací a úprav, snížení výkonu na 158kw a dohromady to může celé znamenat že přišel o ten vršek, ty vlastnosti pro které Ferrari motory obdivujem. No já, kdybych přemýšlel o tohle asi bych si radši koupil co nejzachovalejší Alfu 164 3.0 V6 Busso ve verzi QV , s papírově vyšším výkonem, hezčím ( ale to je subjektivní) designem a asi poloviční cenovkou...
ALe těchto Lancií vyrobili fakt málo! takže to jí může v rámci youngtimerů hodně pomoct k sběratelské hodnotě. Ale zas náklady na údržbu budou dost masakr...
A to je asi taky důvod proč stojí těch ca 8000 Eur. Za ty peníze se dneska venku dá jako youngtimerská konkurence pořídit velmi pěkná E34 540i s 6st manuálem getrag (1993-1995). Daleko "běžnější" auto, ale zkuste sehnat dobrej exemplář! .. a taky už se jen tak nevidí před Lidlem :)

0 reagovat
Cartman
23. 8. 2016, 21:43

Kdysi vychazel jeden casopis ve kterem mel pravidelny sloupek Chris Harris. A pamatuju si jak jednou psal o tomhle Lotusu zajimavej clanek. Bylo v nem neco o tom, ze jedna anglicka firma vymyslela a zacala vyrabet hardtop pro to auto. Stal snad 6000 liber nebo tak, proste hrozna palka a Chris se podivoval, ze nekoho napadne vyrabet neco takoveho pro auto v poctu 340 kusu. Nakonec si tu strechu chtel koupit a dat si ji do kancelare.

0 reagovat
Kryton2X4B-523P
24. 8. 2016, 20:16

Nechcete mi někdo tu Alfu postavit před barák? Bože tohle auto je fakt sen.....

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte