reklama
načítám data...

Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a nesedře vás to z kůže)

Na jedné straně máme nový maý hatchback, na té druhé zástup zajímavých ojetin. ZA cenu nové Fabie se dá koupit spousta krásných věcí...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a nesedře vás to z kůže)

Když chce běžný český člověk koupit dostupné nové auto, ve velké části případů to skončí nakráčením do autosalonu Škody a koupí nové Fabie. Je to racionální postup a nelze proti němu mnoho namítat. Ostatně, proto si nové supermini kupuje tolik lidí. Jenže tady jsme na Autíčkáři a nové Fabie nekupujeme ani my a (dle osazenstva na kafi a kárách) ani vy. A nás napadlo zalovit v inzerci za účelem koupě alternativy zmíněného vozidla. Která samozřejmě bude mnohem zábavnější, větší, rychlejší, zajímavější… no zkrátka více autíčkářovská. Taková typická Fabia 1.2 TSI 90k Ambiente s metalízou a trochou výbavy příjde bratru na 330 tisíc Korun. To na jednu stranu ve státě s chybějící střední vrstvou není málo, na tu druhou je to ale stále částka, kterou jsou za auto ochotni utratit lidé či rodiny s průměrnými příjmy. Pojďme se tedy podívat, co se dá koupit za cenu nové Fabie, když se začne vybírat srdcem. Jaké možnosti má člověk, který hodí rozum za hlavu, je smířen s vyšší finanční náročností provozu, ale zároveň nemíní páchat finanční harakiri?

Renault Clio RS Cup

Fabia 1.2 TSI je hatchback, ale rozhodně není hot. 330 tisíc je přitom dostatečný rozpočet na to, aby byl člověk snad nejvíce hot, jak to jen jde. Tedy alespoň co se řidičských zážitků týče (výkonové dostihy nechme jiným). Už nějaký ten rok platí, že nejúžasnější předokolky mají svou noru ve francouzském Dieppe. Sportovní oddělení Renaultu dokáže ze zcela ordinérních supermini a kompaktů vytvořit famózně ovladatelná a spektakulárně zábavná auta, kterým se klaní celý automobilový svět a vyhrávají jeden srovnávací test za druhým. Máte-li chuť nasát vysoce sportovní věc, která se neztratí na okruhu a už vůbec ne na okresce, existují od Renaultu v rámci našeho rozpočtu rovnou dvě možnosti.

Tou první je menší Clio. V Ostravě je na prodej vůz oděný ve žlutý šat a doplněný o božský podvozek Cup, což má za následek také přítomnost skořepin Recaro v interiéru. Atmosférický dvoulitr Clia poskytuje 200 koní, na současné turbomyši tedy už nestačí, ale dokáže jezdit docela úsporně a hlavně, auto vám to bohatě vynahradí telepatickou ovladatelností, jedovatými brzdami, skvostným řízením a trvanlivostí pod vysokou zátěží. Inzerovaný kus má deklarovaný nájezd pouhých 27.600 km, takže by mohl ještě nějakou dobu vydržet bez zásadnějšího opotřebení a tudíž i náklady na provoz by mohly být Fabii docela blízko. Pokud by tedy majitel každý víkend nehonil Caymany po okruhu…

reklama

Renault Megane RS 250

Druhým kouskem od Renaultu je samozřejmě Megane a i ten lze pořídit v daném rozpočtu. A to dokonce v generaci, která je stále aktuální. Byť už se sklonek jejího života blíží velmi rychle. Ze současné nabídky se mi nejvíce pozdává bílé auto z Pardubic. Také ono má vevnitř dva anatomické poklady s nápisem Recaro, což by mohlo značit, že i tento vůz skrývá v podbězích černou magii označovanou jako Cup. V případě Megane RS byla výbava Cup spojena také s instalací diferenciálu s omezenou svorností mezi přední kola a věřte, že ten se pro krocení 250 turbokoní na výjezdu ze zatáček vážně hodí. Megane RS dokáže být více cestovní, než menší Clio, zádí však při odstavení plynu umí pohazovat snad ještě ochotněji. V neposlední řadě pak budete v Megane RS250 za cenu nové Fabie skutečně velmi, velmi rychlí. Živit trubenou Meggie rozhodně nebude taková slast, jako v případě nové lidové Škodovky, stále však jde o relativně nové a relativně neexotické vozidlo, které by měl běžný smrtelník finančně utáhnout.

Honda Civic Type-R

Ještě jednou hot hatch ale tentokrát už vážně naposledy. Osmá generace Civicu Type-R si za svůj život musela vytrpět pořádnou šikanu. Macecha Honda porodila Civic generace FN2 s jednoduchou zadní nápravou a to nemohli zkousnout ani novináři, ani fanoušci. Vždyť nezávislé zavěšení používaly všechny přdchozí generace Type-R. Dílo zkázy dokonaly ne zcela přesvědčivé jízdní výkony – v některých testech byla tehdejší horká novinka lehce pomalejší, než předchozí generace EP3. Jenže UFO Type-R už není nový a nemusí před kupci obhajovat vysokou cenu. Ve skutečnosti z něj zášť a nenávist učinila dosti výhodnou nabídku a cenový rozdíl mezí EP3 a FN2 je mnohem menší, než by si vzhledem k rozdíl věku a s tím souvisejícího opotřebení auta zasloužila. Čert vem torzku mezi zadními koly. Důvodem proč koupit FN2 je především ostrý charakter starého atmosférického hot hatche. Pod kapotou se skrývá čtyřválcový atmosférický poklad K20, který v dnešní době působí jako zjevení a převodovka patří k těm nejlepší, které kdy svět poznal. Za Hondu ostrou jako chilli chce prodejce ze severu Čech 270 tisíc. To je oproti Fabii značná rezerva. Type-R navíc platí za trvanlivé a spolehlivé auto.

Honda Accord 2.4 Type-S

Také Honda bude mít v článku dva účastníky, ale protože ne každý vidí smysl života v pubertálních ostrých hatchbacích, trochu zklidníme. Je to už pár let, co modelu Accord v Evropě neslavně zazvonil umíráček. Bohužel prodeje byly natolik tristní, že Honda nehodlala dále tento model nevděčným Evropanům nabízet. Accord je přitom vysoce kvalitní auto plné zdánlivě neslučitelných protikladů. Podovzek  je pohodlný, ale zároveň se nezalekne zatáček. Motor je skvěle odhlučněn, dokáže jezdit dynamicky, ale také úsporně. Šedivý kousek ze západního cípu republiky je sice vybaven klasickým pětistupňovým automatem, i přesto by se ale měla dát průměrná spotřeba udržet pod 9 litry. Zapomenout nesmíme ani na fakt, že Accord je auto skvěle zpracované a z dnešního pohledu výrobně neošizené. Také proto se jeho ceny drží poměrně vysoko.

BMW 330i E90

330 tisíc můžete směnit také za mnichovský prémiový produkt. Tady už se ale vyplatí vztyčit varovný prst. Nabízené auto má sice velmi mízký nájezd – jen 123.000 km – a majitel tvdí, že je v perfektním stavu, ale jde přece jen o vrcholnou ‘civilní’ motorizaci prémiového sedanu střední třídy a tam už hrozí nákladnější opravy. Obzvlášťe když se pod kapotou skrývá modernizovaná verze třílitru s kódovým označením N53. Ta obětovala ekologii a emisním normám nejen systém valvetronic, ale také sametovost předchůdce N52 s nepřímým vstřikem paliva. N53 má typický nýtující zvuk a také (jako spousta přímovstřikových jednotek) problémy se zakarbonováním – je proto třeba pátrat po specifikaci a délce výměn olejové náplně. Jenže to jsou vlastně jen malichernosti v kontrastu s konfigurací auta, jenž v dnešní době patří do červené knihy ohrožených druhů – alcantara vevnitř, manuální převodovka, zadní náhon a točivý atmosférický řadový šestiválec, kterému uvěříte každý z jeho 272 koní. Navíc dokáže být až neuvěřitelně úsporný, pokud jej zrovna netaháte na výlet kolem červeného pole otáčkoměru. No řekněte, nevypadá to vedle 90 koní v lidovém hatchbacku jako mnohem přitažlivější kombiance?

Mazda MX-5 NC 2.0

reklama

Zatněte zuby. Můžete proti tomu protestovat a nesouhlasit, ale naše oblíbená MX-5 do dnešního zadání lovu pasuje zcela dokonale. Poměr provozních nákladů a radosti má totiž takřka nepřekonatelný. V rámci rozpočtu už lze pořídit silnější variantu předchozí generace v pofaceliftovém provedení. Musíte si pro ni ale zajet do Německa – v tuzemsku jsou ceny NC a NCFL velmi nadsazené. Jeden roadster v krásné červené barvě prodává dealer nových vozů v Memmingenu, což by snad mohlo znamenat pěkný stav auta. Ojetá Miata by teoreticky měla mít z dnešního výběru nejnižší provozní náklady a pokud majitele nepotká nějaká nepravděpodobná událost, mohla by být (při uvažování poklesu ceny obou aut) dokonce na dostřel nové Fabii. 160 koní stačí na slušný vítr ve vlasech a o jízdních aspektech a brilantních ovládacích prvcích už jsme mluvili tolikrát, že to nemá smysl opakovat. Výhodou NCFL je, že se do ní bez kompromisů vměstná i normálně rostlý člověk.

Za 14 dní zkusíme lovit za cenu nové Fabie ještě jednou – tentokrát však pohledem člvoěka, který se zbláznil a je mu jedno, zda bude mít pojízdné auto nebo nevšední zahradní dekoraci. Mezitím nám ale můžete v komentářích sdělit, jakou alternativu za cenu nové Fabie byste volili vy.


Související články

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Ve
Veny
03. ledna 2017, 11:23
4

Za cenu Fabie bych si koupil mého oblíbence - Swifta Ve verzi Sport s 1,6 a 100kW v lehce ojetém stavu za nějakých 300 000 Kč. Druhá, větší a na servis náročnější varianta by byla minulá generace Focusu St s 2,5 166kW.

reagovat
lu
luv
03. ledna 2017, 11:28
-2

to z toho ta fabie vychazi nejlip ... ucel? ;)

reagovat
An
Andre
03. ledna 2017, 11:30
0

Citroen C5, Ford Mondeo, Toyotu Avensis a nebo Jaguar XJR jako statickou výplň garáže. :D

reagovat
Ta
Tarrantula
03. ledna 2017, 11:54
0

Mě poslední dobou uhranulo Mondeo ST 220. Akorát to spíš bude ozdoba garáže/ parkoviště :D protože z mého okolí se Fordy stejné generace spíše serou a platí u nich pořekadlo "Fordem tam vlakem zpět" i když tedy všechny jsou naftové. Tak nevím jak na tom jsou benzíňáky. Mám ještě půl roku na průzkum trhu

reagovat
JLK
03. ledna 2017, 12:23
0

Fordu zrovna techto generaci (Mondeo, Fokusy, Fiesta) mam ve svem okoli (a v garazi) hned nekolik kusu ruzne udrzovanych a nejaka zvysena poruchovost se nedeje. Turbonafty se po nejakem najezdu serou tak nejak univerzalne nezavisle na tom jestli je to Ford, VW nebo Toyota, zbytek se nicim nelisi od jinych znacek.

Ta
Tarrantula
03. ledna 2017, 12:37
0

Jako věřím, já mám jen zkušenost s těmi naftovými, jedno je Mondeo 2.0tdci a druhý je Fíkus taky nafta ale přesně nevím. Mondeo mělo v době koupě údajně nalítáno 150k km, a během roku se tam dělala prakticky výměna všeho kromě bloku motoru. Ve Fíkusu proběhlo čerpadlo a vstřiky a snad nějaké blbosti. Já měl Megane II 1.9 DCi a za 280k km tam bylo akorát turbo co zvládl udělat předchozí majitel (firma) a mě potkala repase čerpadla a žhavicí svíčky takže nemyslím že by to bylo takové zlo. Nicméně sere se všechno jde o údržbu a co do toho kde jak lije. Jako mám i kámoše co má Alfu od nového auta a tam zase pořád blbne elektrika a nechce se tomu startovat a nikdo neví proč. A pak mám kámoše co koupil olítanou Alfu v ropě a tomu fachčí bez problému. Takže za mě je to spíše o klice než značce

Vojta Nekvapil
03. ledna 2017, 11:55
0

Ceny GT86 nam take pomalu klesaji. Za 400 jde uz sehnat slusnou. Za cenu Fabie lehce bouranou.
http://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Toyota-GT-86-Basis/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:24100_31_/pg:vipcar/237240030.html
Podle fotek, me stav moc neurazi.

reagovat
zimbic
03. ledna 2017, 12:22
0

Jen pár pomačkaných plechů za tu cenu dlouho na webu asi nebude. Navíc je akorát zajetá :D

zimbic
03. ledna 2017, 12:20
2

Z vybraných aut je můj osobní favorit Renault Clio RS Cup. Jinak do výběru by ještě spadal SSS s 1,6 nebo třeba zánovní Fiesta ST 1,6 EcoBoost.
http://www.sportovnivozy.cz/84650-ford-fiesta-st-16-ecoboost-182ps

reagovat
krab
03. ledna 2017, 12:34
0

tahle konkrétní RS 200 Cup se prodávala někdy na konci jara v Neratovicích. Už jsem si myslel, že jí koupim. Ale první auto na který jsem jel byla černá Z3 Coupe 3.0 ve stejné ceně. ( ca. 300..) A jak jsem se svezl v Z3, tak jsem nějak komplet přehodnotil to co chci a tím pádem se ani nebyl na Clio podívat. Jel jsem v jiném exempláři už dřív, takže to znám. Pak černá Z3 vypadla ze hry, majitel se rozhodl neprodat a já nakonec ulovil vlastně lepší stav za podstatně lepší peníz. A to je ta moje červená. No a teď vidim, že to stejný Clio ( SPZ stejná) je na prodej znova.

Jinak co si koupit za 300 místo nový Fobie asi fakt je o tom co kdo potřebuje a udělá mu radost.
Zadokolka, předokolka, upravený, sériový, ideální na daily, ideální na track day, ideální na parádu, dvousedadlový, vicesedadlový... prostě jak to Vavris namíchal. A ty auta co vybral vypadají všechny pěkně tedy.

reagovat
To
Tomas84
03. ledna 2017, 12:57
0

Ja jsem tuhle otazku resil pred tremi lety, kdy jsem si poridil Hondu Accord CL9 2007 Type S 2.4 i-vtec, a to auto proste miluju. Pokazde, kdyz do nej usednu, vykouzli mi usmev na tvari. No dobre, po ceste do prace pres ucpane mesto to uplne neplati, :-) ale i tak sedim v pohodlne sedacce, v rukou trimam skvele tvarovany volant a doprovod mi dela kvalitni originalni audiosoustava. Za mestem pak Accord disponuje vynikajicim podvozkem, (i kdyz nekomu by pritvrzena Type S verze asi uz prisla az prilis tvrda), vybornymi brzdami, presnym kratkym razenim, a hlavne tocivym atmosferickym motorem s ferovym objemem, ktery je radost poslouchat, jak pracuje ve vysokych otackach....
Agresivni design (hlavne cumaku) a neokoukanost modelu v nasich koncicnach uz jsou pak jen bonusove vlastnosti ATSka.

reagovat
So
Sosmen
05. ledna 2017, 22:35
0

Já pře dvoumi lety vybíral podobně. Accord cl7 2.0 iVtec. A mám to stejně.
Největší kvality tohohle auta jsou podle mě motor a alespoň pro mě těžce nadčasový a elegantně agresivní dizajn auta. Mě vykouzlí úsměv ještě před tím než do něj nasednou. Motor miluje otáčky a to auto vás tak nějak pořád pobízí aby ste to ještě trošku vytočili. Měl sem možnost jezdit s ouboumi benzínovými motory. U 2,4 mě překvapila spotřeba, která byla při normálním provozu oproti 2,0 jen o malo větší a na dálnici ve větších rychlostech, díky většímu vykonu, dokonce menší.

Poslední generace accordu je taková nějak moc nafouklá a váží víc než ta starší a výkonu má jen o malinko víc.

Já můžu Accord jedině doporučit, je super.

MA
MAREKB
06. ledna 2017, 13:10
0

Ja mám cl9 2.4 taky:) a jako správný vychcanec v lpg. Nejvic se mi libi asi vytoceny motor a zadobok.

ri
riderhenry
03. ledna 2017, 13:28
1

Už jsem se bál, že tu E9x 330i nebude :) To auto mě naprosto dostalo - neskutečně pohodlné a uklidňující, když člověk potřebuje "jenom" cestovat a strašně zábavné, když se to po něm chce. U faceliftu bych zmínil spíš elektrický posilovač - nevadí mi ani tak při sportovní jízdě, což je docela paradox, ale nesnáším tu umělou zpětnou vazbu při vyšších rychlostech na dálnici a jezdit s tím autem 200+ je pro mě docela problém, protože to na mě působí hodně nejistě. N53 má hrubý volnoběh a možná snáší hůř podtáčení (jako každý přímovstřik...), ale pak už zní i táhne moc hezky v celém spektru. A s M Performance výfukem je to nad 3 000 otáček naprostá paráda :)

reagovat
JayK91
03. ledna 2017, 21:03
0

chybí mi tu Fiesta ST :D jinak super

reagovat
Ev
Evlo
04. ledna 2017, 11:41
0

Mě by zajímalo jakou výhodu tohle má oproti nové fabii? Třeba v případě nezaviněné nehody, kde mám k fabii v ceně splátky vše možné a je to zcela standardní vozidlo.
Pravděpodobnost, že mě bude ješte půl roku po nehodě s fabií několik stran obtěžovat je velmi nízká. Nepiše o ojebu při samotné nehodě.

Tohle je jen jeden příklad, další bude třeba při tom servisu.

reagovat
Da
Dan
15. ledna 2017, 23:06
0

Je to o prioritách, Fabia za 330k sice bude nové, relativně spolehlivé auto se zárukou ale tam jeho výhody končí. Fabia je nudná, tuctová, za tu cenu nic moc vybavená a a hlavně se strašně slabým motorem. Pokud ti Fabia stačí tak si ji kup ale pochop, že jsou lidi které řízení baví, rádi se svezou rychle, nechtějí stejné auto jakých stojí v ulici dalších 10, nebo prostě mají rozpočet na fabii ale chtějí komfort a výbavu vyšší střední třídy což jim třeba 5let stará ojetina nabídne.

Pe
Petr :D
04. ledna 2017, 20:27
0

Docela mi přijde srandovní, jak se asi 40% ojetin prodává s nájezdem 123000km. To je jako by všichni věděli něco co já ne. Že auta mají životnost přesně 123000km a pak je radno se jich zbavit. Ale tak to asi nebude že? :D

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Impala Wagon 1979
Chevrolet Impala Wagon

1979 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Renault Ostatní Saviem SB2 1976
Renault Ostatní Saviem SB2

1976 rok výroby
75 koní výkon
2 600 ccm objem

Buick Electra 225  1968
Buick Electra 225

1968 rok výroby
360 koní výkon
7 100 ccm objem