načítám data...

Autíčkář na lovu - zimní zábava do 150 tisíc

Martin sice na bílém koni nepřijel, ale jeho následnící o týden později už bílé svinstvo na cesty dotáhli. Takže je nejvyšší čas na pořízení čtyřkolého mezka, který poskytne mnoho laciných kratochvílí v dlouhých zimních večerech...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu - zimní zábava do 150 tisíc

V rubrice ‚Autíčkář na lovu‘ jsme vždy jednou za čas psali o zajímavých vehiklech či zajímavých nabídkách, které nás při brouzdání skrze tuzemskou inzerci cvrnkly do nosu. Rozhodli jsme se však tuto rubriku vylepšit a zatáhnout do ní i vás, naše čtenáře. Na našem facebookovém profilu vás každý první týden v měsíci vyzveme, abyste nám napsali, co máme lovit – tedy abyste nám zadali téma či kritéria pro výběr auta. My se posléze budeme snažit najít takové inzeráty, abychom zadání co možná nejlépe splnili, a následně vydáme článek. Pak už je jen na vás, abyste ohodnotili, zda jsme výsledným dílem v plnění úkolu obstáli, nebo jsme jen banda neschponých autíčkářů :-). Jako první téma jsme vybrali zadání Marka Metelky: Zábavná 4x4 do 150 tisíc Kč

Tento článek nemůžu začít jinak než povzdechem. Když jsme totiž na fejsíčku vybírali, kterému z vašich návrhů dáme přednost, snažili jsme se si napoprvé trošku srabácky krýt záda a vybrat docela lehce splnitelné zadání. Najít zábavné čtyřkolky do 150 tisíc znělo jako mnohem snadnější úkol než hledat neojetou, nestočenou a nebouranou Octavii I před faceliftem koupenou v ČR, což po nás žádal jeden vtipný čtenář. Leč Murphy a přicházející zima se projevily, a proto se musím už dopředu poněkud trapně obhajovat – ač jsem se snažil sebevíc, žádná zábavná čtyřkolka v nebývale voňavém stavu nebo za neodolatelnou cenu se zrovna neprodává. Nebo jsem na ni zkrátka nenarazil. Můj výběr je sice to nejlepší, co jsem dle svého čistého svědomí našel, ale žádná pecka uvnitř zkrátka není. Jako omluvu prosím přijměte vyšší kvantitu inzerátů, než bylo u Autíčkáře na lovu běžné.

Subaru Justy – 20 000 Kč

Začneme zlehka. Ta nejlevnější cesta, jak si v zimě užít kopu srandy s mezinápravovým diferenciálem a možná také nejlepší poměr cena/zábava, se ukrývá v maličkých japonských čtyřkolkách Subaru Justy a jeho dvojčeti Suzuki Swift. Z aktuální nabídky působí nejlépe tento zelený kousek z Prahy. Skromný čtyřválec 1,3 litru sice nabízí pouhých 68 koní, z nichž se bůhvíkolik ještě ztratí v pohonné soustavě, ale i toto stádečko chudého muže umí na zasněžených cestách předvést solidní divadlo. Přestože na chabý výkon budete žehrat pokaždé, když vás síla opustí v polovině zatáčky, dovolím si tvrdit, že Justýna umí nabídnout přednosti, které to vyváží. A tím myslím především hmotnost a mrštnost. Tunové autíčko s malými rozměry má zkrátka jen zlomek setrvačnosti vehiklů, které jej budou následovat. Stará japonská technika je odolná, proto při nákupu bude třeba věnovat hlavní pozornost korozi, která tyhle malé krabičky z východu sžírá zcela nemilosrdným způsobem. Pokud jsou však uváděné informace o majitelích a nájezdu pravdivé, nemuselo by to být tak hrozné.

Jaguar X-Type 2.5 V6 – 85 000 Kč

Zimní radovánky ve znamení všech čtyř kol si každý typicky spojí se Subaru, Audi nebo Mitsubishi. Ale co  třeba Jaguar? Heh? Užít k účelu zábavného zimního skoroWRC britskou kočku je poněkud perverzní, byť je onou kočkou mnohými nenáviděný bastard X-type, též známý jako ‚horší Mondeo za víc peněz‘. Jenže právě v zimě vynikne jediný zásadní rozdíl mezi Mondeem a malým Jaguarem, a tím nemyslím fakt, že dřevěné obložení palubní desky za mrazu studí. Samozřejmě mluvím o poctivé čtyřkolce s centrálním planetovým diferenciálem a viskózní spojkou, která preferuje v poměru 40:60 zadní nápravu. Inzerovaný tmavě zelený kousek je osazen jednotkou 2.5 V6 a manuální převodovkou, což je zřejmě jediná kombinace pohonného ústrojí X-type, jež se dá obecně označit za spolehlivou. Jako bonus budete jezdit za polovinu díky LPG. Malý Jaguar možná na první pohled nevypadá jako bůhvíjak zajímavá volba, za danou cenu je ale černým koněm dnešní sestavy. Krom 4x4 a lehce sportovního naladění dostanete i pohledný interiér a bohatou výbavu (i když je otázkou, kolik procent z ní bude fungovat :-) ).

Subaru Impreza Wagon GT – 89 000 Kč

Rychlá Impreza měla být stěžejním autem zadání. Jakožto zábavná čtyřkolka do 150 tisíc totiž bublající Impreza dopovaná turbem dává zřejmě největší smysl. Leč současná nabídka GT a WRX není nijak úchvatná, takže jsem jako reprezentativní vzorek vybral tu úplně nejlevnější foukanou Imprezu, která se zrovna prodává – když už nic jiného, nabízí oproti ostatním minimálně slušnou finanční rezervu pro případ, že by nebylo něco v pořádku. Předfejsliftové GT je vůbec nejlehčí rychlá Impreza historie, což se odráží ve stáčivosti a agilitě auta – oproti WRX působí GT jako o kus hyperaktivnější auto. Tmavě zelený kombík sice má už skoro 20 let na krku, ale na první pohled z fotek nevypadá marně. 211 koní dvoulitrového boxeru se typicky subarácky probouzí až ve druhé polovině spektra otáčkoměru a o srandu na sněhu se krom kuželového centrálního diferenciálu stará i samosvor mezi zadními koly. Největší otázkou však bude celkový stav auta. Starší Subaru sice dokáží poskytnout spoustu analogové a čistě mechanické zábavy, avšak neopečovávané vozy umějí po pořízení odsát z konta klidně dalších pár desítek tisíc…

Subaru Legacy Combi 3.0 – 128 000 Kč

Ještě jednou Subaru. Tentokrát ovšem ve větší, modernější a značně luxusnější variantě. Legacy Combi je sice 4,7 metru dlouhý kombík, který přenáší svůj výkon na kola prostřednictvím letargické automatické převodovky, ale pořád to je Subaru. Tedy i u něj můžete očekávat důraz na ovladatelnost a sportovní jízdu, přestože béžový interiér a dlouhá karoserie napovídají něco jiného. Plochý šestiválec má zvuk jako zvon a síly má na rozdávání i přes klacky, které mu pod klikovou hřídel hází hydrodynamický měnič automatu. Pokud by krom zimní zábavy byla prioritou i každodenní rodinná použitelnost, jen těžko hledat něco lepšího než třílitrové Lego. Pán v inzerátu navíc píše, že důvod prodeje je služební vůz – to by mohlo znamenat, že o Subaru bylo dobře postaráno.

Audi S4 Avant – 133 000 Kč

Audi 90. let? To je přímo synonymum motoru před přední nápravou, těžkého předku a z toho pramenící nedotáčivosti. To nezní příliš zábavně. Avšak pokud to zkombinujeme s velmi potentním šestiválcem 2.7 opatřeným dvěma turby a klasickým quattrem s mezinápravovým diferenciálem torsen, dá se nad těžkým předkem přivřit oko. Přivřít oko budete muset i nad relativně vysokou hmotností téměř 1,6 tuny – to všechno se dá ale eliminovat vhodným přístupem k řízení a včasným rozhozením hmoty auta před zatáčkou. Tím hlavním na S4 je totiž pohonná soustava. Základních 265 koní je u jednotky AGB spíš jen odrazový můstek k daleko zajímavějším hodnotám a středový torsen umí na jednotlivé nápravy posílat až 80% výkonu dle potřeby. Právě pohonná soustava je ale také největším zdrojem problémů a je třeba jí před koupí věnovat velkou pozornost. Skoro mrtvá turba nebo dožívající spojka (obojí obzvláště u čipovaných aut) budou znamenat nehezké investice. A vůbec celkově – bavíme se o Audi řady S, které může být výborným sleeperem se stovkou hluboko pod 6 sekund, ale běda tomu, kdo si koupí zanedbaný kus. Kondici černé S4 , která se mi ze součansé nabídky zdála opticky nejzachovalejší, si už budete muset ověřit sami. 

VW Passat W8 – 153 000 Kč

Jak může v článku s nadpisem ‚zábava‘ figurovat VW Passat? Nemějte mi to za zlé, nemyslím si, že by byla stará B5,5 prvoplánovou továrnou na endorfiny, nicméně ve specifických podmínkách by Passat mohl nabídnout i cosi jiného než jen německou solidnost a nenucné pohodlí. Pokud totiž nasněží, dokáží Passaty B5 s pohonem všech kol předvést věci, které jejich následníci neumí. To proto, že B5 má motor uložený podélně a pod karoserií ukrývá poctivé audinářské quattro II s torsenem uprostřed. No a pokud se o pohon stará zcela neordinérní jednotka 4.0 W8, troufám si tvrdit, že může automobilový entuziasta najít spoustu uspokojení i v obyčejném konzervativním sedanu, který byl svého času snem středního managementu. W8 sice nikdy nebyl velký trhač a oproti podobně výkonné konkurenci mívá i trochu větší žízeň, i tak to však bude stačit na nevšední zážitky a možná i překvapené výrazy okolí. Podstatná je v tomto případě přítomnost manuálu – letargický tiptronic dokázal skoro celý potenciál čtyřlitru přeměnit ve ztrátové teplo. Passat W8 je pořád typický Passat, pomalé řízení a kinematika náprav, vyznávající místo rozpustilosti spíše bezpečný komfort, vám rohlík na pusu nepřidělají, když však nasněží, bude sranda i s Passatem, věřte mi. Inzerovaný černý krasavec sice o tři tisíce překonává stanovenou cenovou hranici, jsem si však jist, že rozumné dohodě se majitel bránit nebude. Stejně tak si jsem jist, že tenhle kousek bude v úplně jiném stavu než jeho sourozenci za 2/3 ceny.

Toyota Celica GT-Four – 1?0.000 Kč

Teď spáchám trochu podvod. Celica je sice inzerovaná za 180, ale prodává se už tak dlouho, že majitel možná bude ochoten poskytnout větší slevu, která červené kupé postrčí jen těsně nad naši cenovou hranici, nebo dokonce pod ní. O téhle Celice už jsme v bazarovém snílkovi jednou psali, takže jen stručně. GT Four je předělaný ‚pravák‘, pohání ji výkonný a spolehlivý dvoulitr 3S-GTE a podobně jako Impreza disponuje samosvorem mezi zadními koly. 290 koní a geny rally speciálu skupiny A – to by v tom byl čert, aby s tímhle nebylo na zasypaných okreskách nechutně moc zábavy.

 

Je čas, abyste vyřkli svůj ortel. Co myslíte, bylo zadání splněno, nebo ne? :-)


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Je
JeepCH88
26. listopadu 2015, 17:41
0

Představa ježdění bokem v tom Jaguáru....vrrr

reagovat
Je
Jenyk
26. listopadu 2015, 19:32
0

Au au... Audi Skombinujeme... s Passatem bude sraDNa...nešlo by to dát do servisu? Jinak kdo nevyzkoušel nedocení, ale zajímavé motory dělají z běžných aut úplně jiné vozíky. Ten pašík je proto fakt zajímavá volba, někdy bych si to na sněhu rád vyzkoušel.

reagovat
Tomáš Vavrečka
26. listopadu 2015, 21:42
0

oj, dávám si facku :-)

Jindřich
26. listopadu 2015, 23:02
0

GT je super ake bohuzel dneska uz sehnat neco slušnýho neni sranda. Navíc tohle je totální dno nabídky. Pěknej sedan stojí tak tech 150.
Celica mě vzdycky hrozně lákala, to bude taky super svezení.

reagovat
Bigg.I
27. listopadu 2015, 00:14
0

představa jízdy bokem v tom Jaguaru.... je taková.. příjemně chuligánská :)

reagovat
Ve
Venca
27. listopadu 2015, 07:44
0

Making skids like a gentleman

Se
Sedrik
27. listopadu 2015, 10:24
0

Mě dlouhodobě fascinují prťavá Subaru - představuji si Justy s engine swapem jako dokonalý sleeper :p První generace před faceliftem vypadá prostě skvěle, ale motůrek by byl fajn nějaký takový: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2654/2121/31633560004_large.jpg

reagovat
Máří
27. listopadu 2015, 10:51
0

Dobrej výber! A hlavně žádnej Forester :D Ta Justýna je fakt lákavá a jednou nějakou určitě vezmu ke Cliu. Tady z toho si vybere snad každej magor co chce prožít něco za volantem.

reagovat
Nedy
27. listopadu 2015, 14:05
0

Výběr je to boží. Pod vlivem MCM bych měl říct, že to Justy a přidat k němu turbo. Pak by to byla pecka...

Nicméně ta Toyota mě opradu vzala. Začínám dumat kde vzít peníze a zařídit to tak, aby se se mnou nerozvedla žena... :-)

reagovat
Matěj Podhorský
27. listopadu 2015, 18:55
0

A byla by pak na pujceni? Myslim Toyotu... protoze ja to kupovat nechci, ale verim, ze ty bys toho mohl byt schopny:)

Nedy
27. listopadu 2015, 20:25
0

No u takového auta by to bylo hodně pravděpodobné. A jak já bych byl rád toho schopný! :-) Je to však hodně hipotetická debata... Sloník ještě není ve stavu, jak bych ho chtěl. Navíc jsem začal proces "oživování Alfy", která mě beztak na nějakou tu desetitisíckorunu přijde. K tomu přidejme, že jsem koupil další auto do půjčovny. Takže teď prostě na to nemám peníze... :-((( Resp. to by muesla stát tak třetinu, abych nad ní teď uvažoval. A to úplně pomíjím fakt, že bych měl doma opravdu vážný problém, kdybych letos koupil ještě jedno auto "jen pro radost"...

St
Standa
01. prosince 2015, 13:12
0

Nemá náhodou to Justy jen připínatelnej zadek viskospojkou?

reagovat
j3
j3rry
04. prosince 2015, 21:33
0

Předchozí generace nebyla stálá čtyřkolka. Zadek se připínal "natvrdo" tlačítkem na řadicí páce, když jsi stál a měl zařazen neutrál. Tyhle "Swiftí" Justyny už měly normální mezinápravový diferenciál, otevřený s viskózní uzávěrkou, tedy to samé, co mají všechny manuální Subárka...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem