reklama
načítám data...

6 nejbizarnějších aut historie

13. května 2017, 20:47 9 komentářů Vojta Dobeš TopX

Automobiloví designéři občas dostávají vážně divné nápady.

zobrazit celou galeriiTopX: 6 nejbizarnějších aut historie

I ta nejlepší myšlenka se občas zvrhne a tak je automobilový svět plný nejrůznějších podivností. Některé vzešly ze zvráceného vkusu jejich tvůrců, jiné zase z dobrého úmyslu a geniální myšlenky, která se poněkud zvrhla.

Fuller Dymaxion

Buckminster Fuller byl jedním z géniů své doby. Geodetický dóm, jehož je vynálezcem, se používá dodnes. Ale Fullerův pokus změnit svět automobilů nedopadl zrovna slavně. Měl tři kola, z nich zadní bylo řiditelné a přední dvě poháněná vidlicovým osmiválcem. Kapkovitý tvar karoserie byl inspirován nejen požadavky na aerodynamiku, ale také Fullerovým snem o automobilu, který bude i létat a plavat. Bohužel tříkolová koncepce znamenala tragickou ovladatelnost a projekt zhynul v zárodku.

Zündapp Janus

reklama

Jak nejlépe dostat čtyři lidi do co nejmenšího a nejlevnějšího auta? Ne, to není začátek vtipu, ale otázka, kterou si položili po druhé světové válce v továrně na letadla Dornier. Letadla byla v poválečném Německu zakázaná a tak se hledal alternativní výrobní program. A řešení? Jak snadné! Posadíte dva páry cestujících zády k sobě a motor umístíte mezi ně. Tak můžete navíc ušetřit tím, že uděláte přední a zadní polovinu auta téměř identickou. Výsledek byl ale pro běžného motoristu příliš divný a proto výroba skončila po necelých 7 tisících kusů.

Ferrari 410 Superamerica Ghia

Od Ferrari jsme si zvykli očekávat ladné a elegantní tvary. Všude se ale najdou výjimky. Jako třeba luxusní kupé Superamerica z konce padesátých let, okarosované designérským studiem Ghia. Vypadalo spíše jako podivná kosmická loď ze sci-fi filmu a s gigantickými ploutvemi byste ho nejspíš považovali za výrobek některé americké značky, nebýt znaku se vzpínajícím se hřebcem.

Citroën Ami

Francouzská automobilka Citroën byla odjakživa známa inovativní technikou i avantgardním a někdy až podivným designem. Příkladem druhé kategorie byl i levný sedan Ami 6, který byl v roce 1961 zařazen do výrobního programu jako luxusnější nadstavba k populární „kachně“, modelu 2CV. Ami bylo první auto, které nahradilo kulatá světla oválnými. Pozornost si ale získalo především zadním oknem o negativním sklonu.

Aston Martin Lagonda

Na konci sedmdesátých let se Aston Martin rozhodl postavit luxusní limuzínu, z jejíž supermoderní techniky by se i panu Q z bondovských filmů zatočila hlava. Jako první sériový vůz na světě měla Lagonda řídící počítač a interiér s LED displeji a dotykovými spínači vypadal jako ze sci-fi. A exteriér zase vypadal, jako by designérům zakázali kružítka a křivítka.

Toyota Will Vi 

Na přelomu století se marketingoví odborníci japonské Toyoty rozhodli, že je třeba zacílit na mladou generaci. A pravděpodobně byli přesvědčeni, že většina mladé generace bere drogy a nebo chce alespoň za každou cenu revoltovat proti všemu a všem. Proto navrhli auto, které vypadalo jako kdyby rozřízli jedno auto a do něj vložili jiné auto. Zákazníci se ale zcela překvapivě nehrnuli a tak byl Will Vi brzy nahrazen konvenčnějším modelem.

reklama


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Mare34k
13. května 2017, 22:39
0

Ve "Wil Vi" jsem před nějakou dobou chvíli seděl a upřímě mě a spojitost s Toyotou mě naprvní pohled nenapadla, přišlo mi to jako nějaký francouzský vynález. Musím uznat že je to slušná revolta :D

reagovat
ja
jazet
14. května 2017, 08:29
0

Lagonda je pro mě jedno z nejhezčích aut.

reagovat
Skipper
14. května 2017, 08:57
0

Lagondu nutně potřebuji... Jinak ale slušné úlety.

reagovat
de
dendo33
14. května 2017, 20:13
1

Kde ste nechali fiat MULTIPLA?????

reagovat
Pe
Pete
14. května 2017, 20:49
0

Skvely vyber! PS - asi jsem ignorant, ale to Ferrari vidim poprve.

reagovat
Franz Kafka
14. května 2017, 22:11
0

No a co je vůbec nejhorší. Mě se Ami a Lagonda opravdu docela líbí. Asi víc než Multipla, nebo některé moderní Renaulty. Co je super, tak určitě to Ferrari ani sem neměl tušení, že někdo spojil slova italská a amerika.

reagovat
custom1
15. května 2017, 09:12
1

Ještě bych si dovolil dodat, že Zündapp Janus se tak jmenoval proto, že byl pojmenován podle římského boha, který měl dvě tváře. Proto vypadal zepředu i zezadu téměř stejně.

reagovat
Polar Bear
16. května 2017, 06:14
0

Ta Lagonda a Ferrari je boží. Naprosto :)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercedes-Benz Třídy E 220 CDI 2007
Mercedes-Benz Třídy E 220 CDI

2007 rok výroby
120 koní výkon
2 149 ccm objem

Chrysler Vision Eagle 1995
Chrysler Vision Eagle

1995 rok výroby
120 koní výkon
3 300 ccm objem

Plymouth Fury  1971
Plymouth Fury

1971 rok výroby
236 koní výkon
5 994 ccm objem