logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
TopX

6 nejbizarnějších aut historie

Automobiloví designéři občas dostávají vážně divné nápady.

I ta nejlepší myšlenka se občas zvrhne a tak je automobilový svět plný nejrůznějších podivností. Některé vzešly ze zvráceného vkusu jejich tvůrců, jiné zase z dobrého úmyslu a geniální myšlenky, která se poněkud zvrhla.

Fuller Dymaxion

Buckminster Fuller byl jedním z géniů své doby. Geodetický dóm, jehož je vynálezcem, se používá dodnes. Ale Fullerův pokus změnit svět automobilů nedopadl zrovna slavně. Měl tři kola, z nich zadní bylo řiditelné a přední dvě poháněná vidlicovým osmiválcem. Kapkovitý tvar karoserie byl inspirován nejen požadavky na aerodynamiku, ale také Fullerovým snem o automobilu, který bude i létat a plavat. Bohužel tříkolová koncepce znamenala tragickou ovladatelnost a projekt zhynul v zárodku.

Zündapp Janus

Jak nejlépe dostat čtyři lidi do co nejmenšího a nejlevnějšího auta? Ne, to není začátek vtipu, ale otázka, kterou si položili po druhé světové válce v továrně na letadla Dornier. Letadla byla v poválečném Německu zakázaná a tak se hledal alternativní výrobní program. A řešení? Jak snadné! Posadíte dva páry cestujících zády k sobě a motor umístíte mezi ně. Tak můžete navíc ušetřit tím, že uděláte přední a zadní polovinu auta téměř identickou. Výsledek byl ale pro běžného motoristu příliš divný a proto výroba skončila po necelých 7 tisících kusů.

Ferrari 410 Superamerica Ghia

Od Ferrari jsme si zvykli očekávat ladné a elegantní tvary. Všude se ale najdou výjimky. Jako třeba luxusní kupé Superamerica z konce padesátých let, okarosované designérským studiem Ghia. Vypadalo spíše jako podivná kosmická loď ze sci-fi filmu a s gigantickými ploutvemi byste ho nejspíš považovali za výrobek některé americké značky, nebýt znaku se vzpínajícím se hřebcem.

Citroën Ami

Francouzská automobilka Citroën byla odjakživa známa inovativní technikou i avantgardním a někdy až podivným designem. Příkladem druhé kategorie byl i levný sedan Ami 6, který byl v roce 1961 zařazen do výrobního programu jako luxusnější nadstavba k populární „kachně“, modelu 2CV. Ami bylo první auto, které nahradilo kulatá světla oválnými. Pozornost si ale získalo především zadním oknem o negativním sklonu.

Aston Martin Lagonda

Na konci sedmdesátých let se Aston Martin rozhodl postavit luxusní limuzínu, z jejíž supermoderní techniky by se i panu Q z bondovských filmů zatočila hlava. Jako první sériový vůz na světě měla Lagonda řídící počítač a interiér s LED displeji a dotykovými spínači vypadal jako ze sci-fi. A exteriér zase vypadal, jako by designérům zakázali kružítka a křivítka.

Toyota Will Vi 

Na přelomu století se marketingoví odborníci japonské Toyoty rozhodli, že je třeba zacílit na mladou generaci. A pravděpodobně byli přesvědčeni, že většina mladé generace bere drogy a nebo chce alespoň za každou cenu revoltovat proti všemu a všem. Proto navrhli auto, které vypadalo jako kdyby rozřízli jedno auto a do něj vložili jiné auto. Zákazníci se ale zcela překvapivě nehrnuli a tak byl Will Vi brzy nahrazen konvenčnějším modelem.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Mare34k
13. 5. 2017, 22:39

Ve "Wil Vi" jsem před nějakou dobou chvíli seděl a upřímě mě a spojitost s Toyotou mě naprvní pohled nenapadla, přišlo mi to jako nějaký francouzský vynález. Musím uznat že je to slušná revolta :D

0 reagovat
jazet
14. 5. 2017, 08:29

Lagonda je pro mě jedno z nejhezčích aut.

0 reagovat
Skipper
14. 5. 2017, 08:57

Lagondu nutně potřebuji... Jinak ale slušné úlety.

1 reagovat
dendo33
14. 5. 2017, 20:13

Kde ste nechali fiat MULTIPLA?????

0 reagovat
Pete
14. 5. 2017, 20:49

Skvely vyber! PS - asi jsem ignorant, ale to Ferrari vidim poprve.

0 reagovat
Franz Kafka
14. 5. 2017, 22:11

No a co je vůbec nejhorší. Mě se Ami a Lagonda opravdu docela líbí. Asi víc než Multipla, nebo některé moderní Renaulty. Co je super, tak určitě to Ferrari ani sem neměl tušení, že někdo spojil slova italská a amerika.

1 reagovat
custom1
15. 5. 2017, 09:12

Ještě bych si dovolil dodat, že Zündapp Janus se tak jmenoval proto, že byl pojmenován podle římského boha, který měl dvě tváře. Proto vypadal zepředu i zezadu téměř stejně.

0 reagovat
Polar Bear
16. 5. 2017, 06:14

Ta Lagonda a Ferrari je boží. Naprosto :)

0 reagovat
HonzaNovo
17. 8. 2017, 14:40

Jako třeba tohle? :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte