načítám data...

Výlety s přespáváním v autě - jak jsme to zvládli?

16. února 2018, 10:39 20 komentářů Starman

Minulý rok jsme se rozhodli pro trochu dobrodružnější dovolenou a výlety se spaním v autě. Není to pro každého, ale já bych si to klidně zopakoval :-)

Pavel Slezák: Výlety s přespáváním v autě - jak jsme to zvládli?

Koncem roku 2016 jsem koupil ojeté Volvo V70 s tím, že ho budeme (mimo běžné ježdění) s přítelkyní používat na kratší výlety s přespáním. Plánovali jsme, že budeme jezdit na víkendovky po krásách Česka, případně na Slovensko nebo do Rakouska. Neplánovali jsme dělší,  několikatýdenní výlety, i proto mi přišlo, že Volvo bude zcela dostačující. A musím říct, že to byla dobrá volba. Skoro každý víkend od jara do podzimu jsme se sbalili a vyrazili za zábavou, dobrodružstvím a odpočinkem. Celkem mě to překvapilo, ale spaní je ve Volvu opravdu pohodlné. Po sklopení opěradel zadních sedaček vznikne rovná plocha dlouhá 190 cm, kde se vedle sebe pohodlně dva vyspí. A nemusí jít nutně o mileneckou dvojici, místa je opravdu dost :-) Takže letos plánuju někam vyjet i s kámošem.

Když jsem auto na přespávání vybíral, zjistil jsem, že mým požadavkům odpovídá spousta aut. Spaní nebylo jediným kritériem, kromě ceny, najetých kilometrů a stáří vozu mě ještě zajímal motor (2,5 Tdi jako u Audi A6), spotřeba (kolem 7 l nafty na 100 km) a výkon (140 koní). Takže pohodlné, úsporné a výkonné auto, se kterým si můžete v Česku vyrazit kamkoliv.

Co se týče samotného spaní v autě, vozíme s sebou tenké matrace, které se dají srolovat, malé pohodlné polštářky, velkou deku i dva spacáky, kdyby byla zima. Během noci necháváme pootevřená okna kvůli vzduchu, když prší, pak si na střechu auta přidělám takovou mini stříšku nad jedno okno, které mám pootevřené i v dešti. Spaní je opravdu pohodlné, a podle mě lepší jak ve stanu :-) Navíc není potřeba držet se přesného plánu. Můžeme se spontánně rozhodnout, kam ten večer dojedeme a přespíme.

Pro mě je možnost pohodlně přespat v autě je velká změna a svoboda. Je to ekonomické, praktické a určitě i tak trochu romantika. A dokonce i přítelkyni se to líbí a už vymýšlí, kam vyjedeme letos. Jelikož jsem si nedávno pořídil nové auto, Volvo je teď prakticky její. Ačkoliv jsem to nečekal kvůli velikosti, nemá problém s jeho řízením a využívá ho téměr každý den. Zkrátka to byl dobrý kup po všech stránkách :-)

Jak to máte s přespáváním v autě vy? Zkoušeli jste? Klidně se podělte, které auto byste doporučili a jaké auto vybrat pro přespávání rodiny s dětmi.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
16. února 2018, 11:00
0

Tak předně máš správné auto, to se cení :)
A koukám, že jsi měl i podobnou motivaci ke koupi.
Koukni sem, trochu jsem se o tom rozepsal : https://www.autickar.cz/blog/clanek/kempujeme-v-kombiku/346/

reagovat
Starman
20. února 2018, 11:26
0

Super!

Nimrod
16. února 2018, 16:16
0

190cm rovný plochy ve v70 fakt není :-) ale jinak je to fajn, no :-) letos jsem zvědavej na šíbr, dost si od něj slibuju

reagovat
Starman
20. února 2018, 11:27
0

odhadem no, metrem jsem to neměřil :-D

sumy
16. února 2018, 16:45
0

Tak záleží kolik lidí má přespat. Varianta A-6 osob, ke spaní připraveno během 10-12minut, zároveň slouží jako úložný prostor pro cca 700l zavazadel. Varianta B-2 osoby během 15 vteřin.
A to co mi u obyč auta kazí dojem ze "svobody" je to, že skončím max na polní cestě, kde stejně ráno bude prudit zemědělec :-)
Když na to příjde, tak i prostým sklopením sedaček se vyspí 4 osoby, ale není to bůhvíjaký terno :-/
Ale úplně nejraději přespávám na expediční zahrádce, bo ty panorámata... Třeba jako loňský podvečer u Skadarského jezera. Na to se nedá zapomenout.

reagovat
Starman
20. února 2018, 11:28
0

Tak to vypadá jako hodně zajímavý řešení :-)

sumy
20. února 2018, 12:18
1

Díky :-) Věc je to už dávno vymyšlená. Jen je to normálně secsakra drahý (cca 40tKč +) a navíc malý, max pro 3. Tak jsme si to s manželkou spáchali tak nějak zhruba za 6tKč.
No nejdůležitější je na tom stejně ten "nosič" stanu, díky kterému se člověk dostaně i na naprosto opuštěná, kouzelná místa. A navíc i ráno odjede. Tu foto při balení při naší první cestě uprostřed rumunských lesů. Jó, to bylo auto ještě v sérii, nezvednutý, bez navijáku, bez fólie, s malejma kolama a děti byly taky malý (nejstarší 13, nejmladší 3)... A já byl taky ještě mladej a krásnej :-D
Letos budu asi stejně vyrábět nový a rovnou 2. Na krátký i na dlouhý pájo. Tentokrát již placatý, tedy nebudou sloužit jako úložný prostor, bo 6 lidí se do 2 aut už naskládá v pohodě a každý kg na střeše navíc je v terénu znát. Pouze rovné lehké voštinové dno s víkem, které bude kopie originál střechy auta,navíc osazené šíbrem. Tedy složené by to mělo splývat s autem a budit pouze dojem Hi-roof verze. Jen ještě nemám jasno, zda to bude systém pantograf, či odklápěcí na přední straně. To se ještě uvidí.

Mi
MichalL
17. února 2018, 08:04
1

Karimatky jsou pro prostý venkovský lid. My princezny na hrášku s sebou vozíme velkou nafukovací matraci i s 12V foukadlem. Má jedinou nevýhodu. Když se vám v Praze v noci v -4°C propíchne, tak budete ležet na studeným a klepat kosu. A očima hypnotizovat hodiny, abyste už mohli vyrazit do obchodu pro teplou snídani. Ale jinak je to bezkonkurenční. Můj schlafen wagon je Fiat Marea.

reagovat
we
wenka
17. února 2018, 17:27
0

Tak popořádku moje šláfenauta byly Subaru Libero/cihla na výšku/,Hyundai h100/omyl/.Fiat Marea 1,9TD,Fiat Marea 2,5TD,Fiat multipla/ s lůžkovou úpravou,WC a kuchyňkou/ a nakonec Mazda Demio.

reagovat
we
wenka
17. února 2018, 17:28
1
Safa
17. února 2018, 18:39
0

Subaru Libero v perfektním stavu s obytnou úpravou na výlety za akcemi, můj vlhký sen... :o)

Basino
19. února 2018, 20:48
0

Jako první byla na cestování fiesta, zadní sedačky úplně pryč a místo toho rozkládací postel(přední sedačky se pro spaní musely posunout a sklopit uplně dopředu) s molitanovou matrací a úložným prostorem mezi podlahou kufru a tou postelí. Teď je to e46 330d touring taky s udělanou postelí a stejně řešeným prostorem na bagáž. S fiestou jsme byli skoro měsíc po Rumunsku a další rok Černá Hora. S bmw to už bylo Švédsko+Norsko a zase Rumunsko. U fiesty byla docela dobrá světlá vejška, takže se s tím dalo i vcelku dost projet, s bmw už je to horší ale něco málo jde projet taky, není ani tak problém s trakcí jako s tou vejškou- je to komplet m-paket včetně podvozku. Jinak na větrání při spaní je dokonalý otevírací jen zadní okno od kufru- ikdyž prší tak může být otevřený a dovnitř nenaprší...
Mě ten pocit svobody nějak ty obyč auta nekazí, nechce se to o ně moc bát a pak jde všechno, když třeba v rumunsku vidíte kam všude dojede obyčejná dacie :D a ano ty panoramata to je věc k nezaplacení...

reagovat
Starman
20. února 2018, 11:30
0

Tak tohle se mi hodně líbí. Zavazadla a věci jste narvali normálně pod "postel"?

sumy
20. února 2018, 13:08
0

No tak palec hore za odvahu. Taky jsem podobně "krosil" s MPVčkem, ale kdž už se zmenší objem palivové nádrže díky zmuchlání skoro o 10l, výfuk to vzdá omotanej kolem kořene, tak jsem si řekl, že je čas na změnu vozu :-) Navíc, my se rádi touláme opravdu po pustinách, kde už kolikrát ani ty dachny nejezdí a i s pajerem se tam hrabu a následně navijákuju.
Pod postel se toho vejde mrak(teda alespoň v pajeru). Navíc u aut, co maj inteligentně řešenou klimu(samostané ovládání pro zadek a dostatek chladícího výkonu) se tam krásně drží chládek a neměli jsem problém tam vozit potraviny všeho druhu včetně masa.

beastar
20. února 2018, 13:48
0

S tim bavorákem do Rumunska to je celkem odvaha. Já tam mám občas na cestách strášek i v autě s násobně větší průchodností. Jinak jako pěkně řešená postel. To vás obdivuju já bych v tom měsíc nevydržel.

sumy
20. února 2018, 14:19
0

Když se dají samonafukovací karimatky, tak je to naprosto v pohodě. Nafukovací jsem po prvním rumunsku prohlásil za blbost, bo poslední 2 dny jsem spal na tvrdym :-/ Největší pruda je asi nedostatek místa nad postelí(to je v offu ještě celkem ok, v klidu si tam sednu) Taky je fajn mít černý zadní okna, přeci jen spát ve výloze... A že se mi už několikrát stalo, že na místě, kde bych něčekal živou duši ráno naklusala rodinka rumunů na výletě. Větrání zjevně u báwa ok, já mám vzadu boční šoupačkový okna, večer na to zvenku na magnety nacvakám síťku proti komárům a otevřu/zavřu jak je třeba.

Basino
20. února 2018, 20:26
0

j pod tou postelí je místa na všechno mraky, případně kdyby nestačilo jen se sklopenýma sedačkama, tak úplná demontáž zadních sedáků a opěradel jednak ubere docela dost váhy a přidá další kopu místa, věci sou naskládaný v menších přepravkách od zeleniny nebo čeho a přístup k nim bud odklopením poslední části postele, což je zároveň ten stůl s výklopnou nohou, nebo zadníma dveřma... ano nejhorší je to místo nad postelí, přeci jen ten kombík není tak vysokej jak off a pořádně sednout se tam nedá ale jinak jsem si na pohodlí nikdy nestěžoval, mám tam udělanou 10cm matraci v kombinaci molitan+"líná pěna", takže se mi na tom spí pohádkově :D zatmavený okna sou super ale stejně ještě budu dodělávat záclonky jako jsem měl ve fiestě. A jinak tam vespod neni moc co utrhnout, všechno důležitý je vedený tunelem u kardanu, olejová vana taky nijak něčumí, takže když to občas někdě škrtá tak se vcelku nic neděje ale s offem by to bylo samozřejmě zajímavější, ikdyž by si človek zase třeba neužil tolik transfagaraš nebo ještě lepší transalpinu, kde je teď krásnej novej asfalt... :D

sumy
21. února 2018, 09:57
0

Transfagaraš byl úžasnej, ale stejně i kdybych tam byl Lambem, tak bych měl smolíka. Byly 40 vedra a základ úspěchu bylo nasadit rozumné tempo. Nahoru, aby člověk neudělal motor- kus pod vrcholem stálo cca 7 uvařenejch aut, no a cesta dolu zas docela náročná na brzdy. To zas stály další auta.Teda dal jsem to i s autem naloženym cca na 3,5t a jak jsem zjistil až doma s chladičem zhruba z 1/3 ucpanym bahnem. Prostě za 3 a 2000rpm. Našteští mám udělanej vzduchovej podvozek na zadní nápravě. Uzavřením propojovací trubky mezi měchy a jejich přifouknutím pak získám super stabilní auto bez bočních náklonů. Prostě se to nenakloní, leda už převrhne :-D Za celou cestu mě předjeli jen 3 novinářský Porsche, bo tam zrovínka v tom penzionu nahoře u jezírka bylo představení ani nevim čeho, prostě porsche SUV. A ten povrch byl dobrej stejně jen na pár úsecích. To jsem tam zachraňoval rumuna s RS4 a udělanym kolem. Měl rezervu, ale prázdnou :-) A to ani nemluvím o těch kravách, co tam jsou na silnici za každou druhou zákrutou(a nemyslím tím špatné řidičky) Viz foto i s tím poršetem. Vlastně je to pro mně už takový druh silnice, kde ostřejší jizda vyžaduje výrazně potlačený pud sebezáchovy.

Basino
21. února 2018, 19:57
0

právě po zkušenosti z minula sme na ten transfagaras vyrazili až na večer, strana od přehrady Vidraru byla téměř bez provozu a dokonale jsem si to užil a zjistil, že i s prázným vozejkem na motorku co sem za sebou táhnul se v klidu na výjezdech daj dělat powerslidy :D celou cestu na 2-3 téměř po omezovač. Nahoru sme dorazili chviličku před setměním, kdy už i stánkaři zavírali, tak sme ještě sjeli kus dolů tou severní částí a ještě jednou rychle nahoru a to nás tam taky v jedný zatáčce nemile překvapilo stádo ovcí... Přespali sme na jedny z těch luk hned pod těma chatama nahoře a druhej den jeli zase směrem na přehradu Vidraru ale vyrazili sme až někdy po obědě a to už byl hroznej provoz a jelo se ve štrůdlu a nemělo vůbec cenu se nikam hnát... Dole v Curtea de Arges po dotankování mi aplikace v telefonu sdělila, že jsem jel za 11litrů, což jsem myslel, že asi ani "tolik" vzít neumí, když dlouhodobej průměr mám 7 a moc pomalu nejezdím... Každopádně odpoledne sme dorazili ještě na tu Transalpinu a ta mě nadchla hooodně. Jak asfalt tak výhledy, liduprázdno, prostě top... :D a ty Porschaky to vubec nemuseli bejt novináři. Myslím že Porsche má něco čemu říká Travel Club a pořádaj různý výlety. Zrovna o tom Rumunsku sem někde četl, že je to asi na 6 dní a v ceně je ubytování, strava, půjčení auta a je to kolem 120tis Kč...

sumy
22. února 2018, 09:30
0

Tak to musela být paráda. Já jsem holt už spíš "kochací" typ, jak pan doktor z vesničko má středisková :-) Krásný bylo, jak manželka pořád nechápala, proč je táhnu někam po silnici na "nějákej" Transfagaraš... Nahoře jsme pak strávili asi 6 hodin. Všichni si vyšplhali nahoru na hřeben a byli z toho uplně vyplesklí, jak je to tam krásný. Ženu to tam dojalo až k slzám. Bohužel, viděl jsem jen na fotkách, bo s přetrženým vazem jsem se na šplhání po kopečkách tak uplně necejtil a už tak jsem byl po 10 dnech docela gumovej.
Taky jsem to brali od jihu a pokračovali jsme pak "potupně" silničně na Bran, což byl mimochodem očistec, co se povrchu silnice týče. Posledních cca 60km byla souvislá roleta s obřímy výmoly a jako třešínka na dortě byly policajti, co mi chtěli zabavit auto, páč já blbec stará jsem ztratil zelenou kartu. A prý pokud neprokážu pojištění, musí mi zadržet auto.4 děti na palubě však byl hodně silný argument :-) Jó, okolo Brašova byl problém najít místo na spaní, tak jsme skončili jako již klasicky v oblasti za cedulkama "pozor medvědi" jen kousek od takový pofidérní cesty, tak jsme přešli do "maskovacího módu". Na fotce již ráno před balením, tedy rozhrabošený a s už vyndanejma žebříkama. Ten na takovejchle poloveřejnejch mistech funguje docela dobře a za šera jsme už cca na 50m "neviditelný"
Jinak těch Poršat tam kolem oběda stálo asi 10-15, všechno jeden typ, tak tzěžko říct. Byl to červenec 2016, tak nevim jestli mělo zrovna něco novýho.