načítám data...

Trable s osmi do V

20. března 2021, 14:14 12 komentářů Chase

Občas se stane, že se prostě nákup tak úplně nevyvede. Vidíme to všude okolo a říkáme si "to mě potkat přece nemůže"... no, na každého jednou dojde.

zobrazit celou galeriiMatěj Vozdek: Trable s osmi do V

A jak už začátek napovídá, tentokrát došlo i na mě.

Když jsem domů dovezl V8, vypadalo vše naprosto úžasně. Auto jsme během testovací jízdy proháněli snad 40km, diagnostika a zvedák taky dobrý a krom pár drobností nic zásadního. Takže vnitřní pocit byl jasný, všechno je v pohodě a já udělal zase jednou luxusní kup. Na autě se přece udělá jen pár drobností a pak už jen hurá vstříc dálavam za zvuku osmi válců do V. 

No, víc už jsem se asi mýlit nemohl. Po čtyřech dnech jsem začal sledovat drobné výkyvy ve volvoběžných otáčkách při extrémně studených startech. Následovalo sundání sání a nález, v ten okamžik již prakticky neexistujících, hadic odvětrání kliky. Trochu jsem si zanadával na jistý autorizovaný servis v Olomouci, který měl auto poslední dva roky ve své péči a vlastně vcelku klidný nechal objednat potřebné náhradní díly. Ze stavu jednotlivých hadic bylo jasné, že výměna všech původně gumových (aktuálně spíš kamenných) hadic a těsnění je nutností.

Celé sání prošlo ultrazvukovým čištěním a když už byly venku vstřiky, došlo i na ně.

Tehdy to začalo trochu smrdět. Výsledek testu byl nemilosrdný. Čtyři vstřiky jsou přicpané a dva práší už jen na jednu stranu. Skóre které má z části na svědomí nápad choré inženýrské hlavy ve Švédsku, kterou napadlo, že benzínové auto pro západní trh přece vůbec nepotřebuje palivový filtr a z části totální zanedbání péče o takový motor že strany původního majitele (a zaměstnance jistého Volvo dealerství v jedné osobě). Znovu jsem si pomyslel něco o neschopnosti Olomouckého autorizovaného servisu, což mi vydrželo zhruba do okamžiku, než jsem nalezl napínák drážkového řemene se zlomeným náběhem na klíč, takže už ho nikdo nikdy nepovolí jinak než uřezáním řemene a jako perlu pak plechovou sponu vyztužující běžně hrdlo váhy vzduchu, vraženou až do klapky sání. V ten okamžik se tiché kletí změnilo na hodně hlasité a po vylití absolutní černoty z automatu (olej v něm měl být max 20k km po výměně) pak veřejně prohlašuji, že by měli v Olomouci u Volvo Matějka jít raději péct rohlíky, nadělají tak méně škody. Hlavně ať proboha už nesahají na žádná auta a na servis je pošlou někomu, komu nerostou ruce nejspíš rovnou ze zadnice.

No co už. V8 v Executive je minimum, takže se prostě dá dohromady. Vstřiky se vyčistí, těsnění vymění a auto přece pojede dál.
Jelo. Ovšem jen do okamžiku než jsem zjistil, že na hraně omezovače se občas začne na diagnostice objevovat náhodný missfire na dvou válcích.

V8 tak opět stála na dílně s tím, že vstřiky míří na opětovnou kontrolu. Paralelně probíhá kontrola palivové a zapalovací soustavy. Vše je v normálu a nevykazuje žádné anomálie, které by vysvětlovaly nezapalení směsi ve vysokých otáčkách. Vršek motoru se mezi tím ještě asi dvakrát složí a rozebere, než čistou náhodou narazíme na pachatele – na dvou válcích netěsní sací ventily. Při kompresi seš tak část paliva vrací zpět do sání a při vysokých otáčkách se nejspíše nestíhají úplně zavřít.

Co teď? Když se podíváte na velikost ve své době rozměrem nejmenší produkční V8 od Yamahy a motorového prostoru u Volva XC90, pod jehož kapotou tento kus Japonského hliníku se švédskými kořeny debutoval, přijde vám prostoru vlastně relativně dostatek. To se však nedá říci  S80 do které motor západl o rok později. Zde je zadní hlava vpodstatě natlačená na firewall a přední na chladičovou stěnu. Tato situace znamená, že jsem si koupil auto u kterého po necelých 3000 km musím vytáhnout motor ven.

Holt občas se asi sekne každý. Zpětně vím, že bych auto vzal asi i tak, jen by nejspíše cena byla trochu jiná. Aktuálně tak jezdím opět crosskou a srdce S80 si užívá wellness u mistra motoráře, který to bere od podlahy, tedy přes rozborku do posledního šroubku a kontrolu/přeměření každého jednotlivého dílu tak, abych ho zpět dostal ve stavu, v jakém vyjel léta páně 2007 ze vrat montážní haly kdesi ve Švédsku.

Že to nemá žádný happyend? Nemá… tedy jen zatím. Snad bude už někdy začátkem května… s novým podvozkem, koly a spoustou dalších nesmyslů, které jsem v mezičase stihl k autu sehnat a teď čekají na finální montáž. :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
20. března 2021, 16:51
0

Držím palce ať to dobře dopadne a S80 bude dělat zase radost. Půlka vítězství si myslím je hlavně kompetentní motorář, který ten motor nevidí poprvé v životě. A hlavně, že jsou na to pořád díly. Ono těch 4.4 V8 moc jezdit nebude, ostatně jak píšeš.

reagovat
Chase
22. března 2021, 12:20
0

Díky, za chvilku bude zase vrčet :)

wdave_t
20. března 2021, 18:11
0

To je smůla, tak držím palce ať se dá pořádně dokupy. Aspoň si umíš poradit, já bych se asi složil.

reagovat
sc
screepy
20. března 2021, 20:06
0

Teda, to je radost, připomíná mi to můj nerovný boj s M54, kdy ani výměna hadic, ani výměna těsnění pod hlavou válců, ani svíčky, ani nic nepomohlo (než to šlo z domu s nasraností a o několik desítek tisíc odlehčenou peněženkou, že ty jejich supr šestiválce si můžou strčit tak maximálně za klobouk). Dál už jsem neměl nervy to řešit. Současně chápu ten zápal pro věc. Jen by mě pak zajímalo, čistě ze zajímavosti, na kolik na takovém motoru všechny procedůry vyjdou :) (pokud to nebude top sýkryt - třeba že to nesmí vidět manželka) :))

reagovat
sc
screepy
20. března 2021, 20:08
0

edit: nevyřešilo to problém s tím, že umíraly ad hoc dva válce, především při studeném motoru..

Chase
22. dubna 2021, 01:32
0

Tak už můžu doplnit cenovky. :D Řekněme, že daň za motor, který se vyrobil jen v omezeném počtu je poněkud menší nabídka aftermarket dílů. Je tak malá jak jen může být, tzn. nulová. Mám pocit, že za poslední měsíc se na mě skladníci v autorizáku podezřele mile usmívají, na druhou stranu jsem jen v dílech už za nějakých 90k a to vlastně dělám jen gufera ventilů, zdvihátka, kruhy a jako prevenci komplet lágry. Holt opička chce banánky... teda vlastně nepohrdne celou plantáží a klidně i s dělníkama. :D

VK
VK
22. března 2021, 00:05
0

Tak. A tohle je přesně důvod, proč sem tam stále ještě slintá, jak by bylo pěkné koupit nějakou takovou starou charakterní káru, pořádně ji opravit a pak jezdit...a nakonec se obou loni zjara zbavil a jezdím novým. A při každé takové myšlence, co kdyby náhodou, takové Éčko s M113...si vzpomenu na reálné zážitky tisíce kilometrů týdně s vránami 10 let+. Stačilo. A to to vůbec nebylo tak moc výživné.

reagovat
eLzyx
22. března 2021, 14:40
0

tohle auto (S80 V8) už delší dobu zvažuji, ale děsí mne ta servisní náročnost. Zatím co na S60 P2 jsem nemusel dělat nic nenadálého, tak u S80 se obávám v podstatě čehokoliv. Brácha má V70 P3 a tam se furt něco sere. Tohle čidlo, tamto čidlo, páčka pod volantem, záhadně vybitá baterka, klimakompresor, výparník, kabinový ventilátor ... společný jmenovatel? Logo FoMoCo.

reagovat
Chase
22. března 2021, 14:47
0

Ona ta P2 taky není svatá. ;)
Za poslední tři měsíce mi crosska sežrala turbo, úhlovku a řízení včetně hadic... Ale to je na samostatný příběh. :D

eLzyx
22. března 2021, 17:03
0

omg, co s tím děláš? (asi jezdíš, co?). Je fakt, že moje nájezdy jsou mizerné, takže mi na tom nemá co odejít (snad). Loni jsem s S60 najezdil asi 6500km. Po 20 letech to nemá ještě ani 200t km. Toho dosáhnu tak za 2 roky.

Chase
22. března 2021, 17:30
0

Tak crosska už má 330k na hrbu (z toho nějakých 80k jsem dal já). Turbo už na to mělo nárok a úhlovka je renons po špatně složeném repasu za původního majitele. Řízení beru u P2 jako vlastnost v tomto nájezdu. :)

Mechanik
22. března 2021, 17:09
1

Jako nasere to, kor když vezmem v potaz kdo se o to staral, ale mohlo to být horší a zas takhle budeš mít auto v topu a už budeš jen jezdit. Držím palce

reagovat