načítám data...

Bodový systém 2006 až 2018. A kam dál?

28. ledna 2018, 21:21 21 komentářů Safa

Je tu už dvanáct let. Drží nad námi pověstný Damoklův meč. Můžeme kvůli němu přijít o papíry. A o peníze. Bodový systém, přesněji řečeno Systém bodového hodnocení řidičů, začal na českých silnicích platit v sobotu 1. července 2006.

zobrazit celou galeriiprostě Safa: Bodový systém 2006 až 2018. A kam dál?

Světlo světa spatřil za vlády ministra dopravy Milana Šimonovského (KDU-ČSL). Muže, který v dobovém rozhovoru na stránkách Světa motorů prohlásil, že auta bere jako nutné zlo. Jeho vznik byl zdůvodňován snahou o snížení počtu dopravních nehod se smrtelnými následky (což se víceméně i podařilo), a také absencí nástroje, jímž by si stát vynutil dodržování pravidel silničního provozu – především ze strany těch, kteří se jejich porušování dopouštějí opakovaně, vědomě a záměrně.

Ponechme teď stranou, zda se existence bodového systému promítla do vyšší bezpečnosti na silnicích. Zda skutečně eliminovala agresory a zvýšila obecný respekt řidičů. A začněme tím, co se od 1. července 2006, tedy s nabitím účinnosti novely zákona číslo 361/2000 Sb., O provozu na pozemních komunikacích, změnilo. Těchto změn totiž nebylo málo a zdaleka nešlo jen o zavedení trestných bodů…


Co dalšího přinesla novela?

Dříve, než se pustím do “pitvání” samotného bodového systému, bych rád připomenul také další novinky, které novela zmiňovaného zákona (často nazývaného jako silniční, což není zcela přesné) přinesla. Věděli jste třeba, že na českých dálnicíchsilnicích zavedla povinné celodenní svícení? Nové bylo od 1. července 2006 i povinné používání dětských autosedaček či povinné používání cyklistických přileb pro osoby mladší 18 let. Pro všechny fanoušky mobilních telefonů se zároveň sluší připomenout, že stejná novela nařídila i zákaz jejich držení v ruce při řízení (narozdíl třeba od cigarety či bagety).

Změny se dotkly i pravomocí těch, kteří dohlížejí nad silničním provozem. Státní policii se vrátila možnost odebrat v závažném případě řidiči jeho řidičák, případně mu zabránit v další jízdě. V neposlední řadě pak novela umožnila strážníkům městské a obecní policie měření rychlosti, díky čemuž se některá oddělení této instutuce (např. z Lázní Bohdaneč či Kolče) stala mezi českými šoféry doslova legendou. Ruku v ruce s posílením pravomocí bezpečnostních složek bylo současně zakázáno používání antiradarů.


Dvanáct, a šlus. Na rok!​

Zpět k bodovému systému. Jeho princip byl novelou zákona nastaven následovně: 1. Řidiči je zavedeno tzv. bodové konto – jeho stav je nula. 2. Za každý prohřešek, při kterém bude řidič “načapán”, mu budou dle zákonem striktně nastaveného klíče připsány trestné body. 3. V případě spáchání více přestupků současně se bude na konto počítat pouze ten nejzávažnější (nejvíce obodovaný). 4. Dosáhne-li 12 trestných bodů, bude mu na 12 měsíců odebrán řidičský průkaz. 5. Zpět ho bude moci získat až poté, když zdárně vykoná opětovné přezkoumání způsobilosti k řízení. 6. Přezkoumání se skládá z testu pravidel silničního provozu, absolvování zkušební jízdy a prokázání znalosti údržby vozidel. 7. Udělené trestné body bude moci řidič i odepisovat: nespáchá-li v následujícím kalendářním roce žádný přestupek (při němž je přistižen), odepíší se mu z konta čtyři body (za druhý rok také čtyři, a po třech letech všechny zbývající). 8. Současně platí, že body nelze odepisovat “do zásoby”. 9. V určitých taxativně stanovených případech (nehoda způsobená pod vlivem alkoholu apod.) může dojít k odebrání řidičáku okamžitě. 10. Ne všechny přestupky, kterých se lze v provozu dopustit, jsou obodovány (nepočítají se do bodového konta).

Původní návrh bodového systému z roku 2006 obsahoval celkem 44 bodovaných pochybení (přestupků či trestných činů) v rozmezí 1-7 trestných bodů. Mezi nejzávažnější prohřešky bylo zařazeno sedm jednání – řízení bez řidičáku; pod vlivem alkoholu nebo návykových látek; odmítnutí dechové zkoušky, odmítnutí lékařského vyšetření (byla-li dechová zkouška pozitivní; byl-li pozitivní test na návykovou látku); způsobení nehody se smrtelným či těžkým zraněním; a konečně nezastavení/neohlášení/neposkytnutí pomoci/ujetí od nehody s úmrtím či zraněním, anebo celkovou způsobenou škodou přes 50 000 korun. Mimochodem, jednobodových pochybení bylo rovněž sedm – mezi nimi například vjetí do pěší zóny, neoprávněné použití vyhrazeného pruhu či zneužití výstražného světla modré/oranžové barvy.


Beta verze, aneb Musíme to upravit​

Už první rok po zavedení novinek vyšla najevo hromada zajímavých skutečností. Třeba to, že po prvotním, cca dvouměsíčním strachu řidičů z dosud neznámého (prakticky všichni sundali nohu z plynu a začali více dbát na dodržování předpisů) se vše vrátilo do starých kolejí. Čísla ostatně mluví jasnou řečí – od začátku července 2006 do konce října 2007 dostalo podle statistik ministerstva dopravy body za přestupky celkem 535 148 řidičů a 3852 osob se za stejné období stihlo “vybodovat”.

Hlavně se ovšem ukázalo, že prvotní nastavení nových pravidel (nejen bodového systému, ale třeba i výše pokut) je jen jakási neodladěná “beta verze”. Byla v nich totiž řada do očí bijících podivností. Jedna “vtipná” za všechny: cyklista, který sice zavinil nehodu, ale zranil při ní pouze sebe, mohl jako bonus za rozbitá ústa či zlomenou nohu zaplatit pokutu až ve výši 50 000 korun. A tak se politici (proslulí to mistři kreativity) rozhodli, že je nutné pustit se do úprav. Hovořilo se například o zvýšení hranice “vybodování” ze 12 na 18 bodů. O snížení doby bez řidičáku ze dvanácti na tři měsíce. O zásadnějším zpřísnění podmínek pro řidiče nákladních aut. A tak dále. První úprava systému přišla koncem srpna 2007. A následovaly další. Bylo jich mnoho a nemá cenu se jimi podrobně zabývat – text by to neúměrně nafouklo a rozplizlo…


Současnost. A vize budoucnosti​

…a proto se můžeme plynule přesunout do současnosti. Jaká je aktuální podoba bodového systému? A v čem se změnil v porovnání s červencem 2006? Na obě otázky lze odpovědět celkem jednoduše – výrazně se zpřísnil v neprospěch řidičů a proměnil se prakticky ve všem. Tak například: úplně zmizely prohřešky za 1 a 6 bodů. Počet sedmibodových provinění vzrostl na dvanáct. Výrazně narostla výše pokut. Zvýšily se také tresty v podobě odebrání řidičského oprávnění – nynějším maximem za některé z prohřešků (třeba za způsobení nehody s usmrcením nebo těžkou újmou na zdraví, řízení pod vlivem alkoholu a návykových látek, či maření výkonu úředního rozhodnutí) je až deset let natvrdo bez řidičáku. A v neposlední řadě: i nadále jsou v něm věci, nad nimiž zůstává rozum stát. Konkrétní příklady? Zavinění nehody s ublížením na zdraví, záměrné přetížení kamionu či neposkytnutí údajů ostatním účastníkům dopravní nehody hodnotí aktuálně platný bodový systém nula body. A to alespoň mně osobně nepřijde košer.

A bude hůř! Ministerstvo dopravy ČR totiž seriózně uvažuje o dalších změnách (jako by jich za posledních tucet let nebylo málo). Tak třeba – plánuje stanovit pevné blokové pokuty za závažné přestupky (konkrétně třeba za jízdu na červenou ve výši 5000 korun). Hodlá zrušit sedmibodové tresty a nastolit tři kategorie bodování (šest/čtyři/dva body). Za dva šestibodové přestupky spáchané v jednom roce by tak automaticky přišel roční zákaz řízení. Maximální možná pokuta by byla omezena na 100 000 korun. Nicméně: současný Babišův vládní kabinet je v demisi, takže kdoví, jak (a kdy) to nakonec dopadne.


Bodový systém a vy

Existence bodového systému je realita, s tím asi nikdo z nás nic neudělá. Co nám ovšem nikdo nezakáže, je debatovat o něm. Jakou s ním máte osobní zkušenost? Co byste na něm vylepšili? Ovlivnil už někomu z vás život, připravil ho o papíry? A pokud ano, čím jste si museli projít, abyste je dostali zpět? Myslíte si, že by se výše pokut měla odvíjet od výše příjmů těch, kteří přestupek spáchají (a jsou při něm přistiženi)? Vidíte ve stávajícím bodovém systému nějaké konkrétní “boty”? Je podle vás vyvážený? Nebo vám mezi postihovanými prohřešky něco chybí? Je současný bodový systém příliš přísný, anebo naopak příliš měkký a měl by ještě přitvrdit? Pojďte o tom diskutovat, vaše názory mě rozhodně zajímají…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
28. ledna 2018, 21:57
0

Já byl chycen šerifem Johnem Brownem z Kolče :-D Vlastně byli dva... jeden co uměl psát ( vypisoval bloček) a druhej, co uměl obsluhovat radar. ( a fotil krásné fotky). A tak se stalo, že jsem byl před lety ochuzen o litr ...

Ovšem příběh má i pikanterii: Na fotce jsem byl já (51km/h) a další auto, které už bliká a hodlá mě v tom úseku předjet. Bylo krásně vidět na té fotce. Bylo to na 40tce, grilovalo se kousek před koncem. Ten šerif co uměl psát ( vypisoval bloček) tvrdil, že platí holt ten první :-D Na to se nedalo nic moc říct.

Jinak ale zastavuju vždycky, i na motorce, asi mám štěstí a taky se snažím jezdit tak nějak s citem a normálně, tak naštěstí mě téměř nikdy nikde nechytají.
-
Komentář upraven 28. 1. 2018, 21:58:45

reagovat
Safa
28. ledna 2018, 22:11
0

Takhle to funguje i v Améru. Jeli jsme vláček po dálnici na předměstí Chicaga, na 60 mílích cca 75 mílí. A brali jen prvního. :o)
Ale k tématu - skromně se domnívám, že výsada měřit rychlost obecním a městským strážníkům nepřísluší. Oni mají dohlížet na dodržování pořádku - pochůzkami po rajónu a podobně. Místo toho vybírají pro obec. Podle mě to odporuje jejich poslání.

Safa
28. ledna 2018, 22:27
2

Ještě mě napadlo: se zákonem č. 361 souvisí i úvahy politiků o tzv. řidičáku na zkoušku. Co si o tom myslíte vy?
Za mě - proč ne, pokud to bude nastaveno třeba jako v Norsku...

reagovat
Perníček
29. ledna 2018, 14:49
0

Spousta lidí tady na to špačkuje, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak by to možná i pomohlo, aspoň by si většina náctiletých, kteří dostanou papíry nemysleli, že jsou závodníci. Zase na druhou stranu to může mít efekt, hlavně u nových řidiček, že se budou bát udělat jakýkoliv přestupek, čili pak zbytečně pomalá jízda, apod.

kuc_t
29. ledna 2018, 14:43
0

Myslím, že výše pokut by se měla přizpůsobit příjmu, ikdyž chápu, že to není fér pro lidi, kteří vydělávají hodně peněz. Pro mě jako studenta by pokuta 10t Kč znamenala jeden měsíční plat a pokuta 100t by byla pro mě likvidační. No možná stačí jezdit jako člověk, ale chyby dělá každý :) to můj názor

reagovat
Perníček
29. ledna 2018, 14:45
1

Ty tresty jsou kolikrát postavené úplně na hlavu. Vzít někomu řidičák na 10 let (už jenom ten rok je blbost)? Holý nesmysl, pokud ten člověk nebude (sem tam) jezdit mezitím tzv. na černo, tak úplně výjde ze cviku a bude jak 17-ti letej v autoškole. Tvrdě pokutovat a bodovat různé přestupky... ruku na srdce, kdo z nás omylem někdy nevjel do zakázané zóny, já i dokonce jednou projel na červenou, jenom proto, že jsem zazmatkoval. Pravidla jsou jasně daná, ale řekl bych, že by ke všemu měl být osobní přístup a né každému tam napálit blok za 5 tyček a přičíst mu 7 bodů. Ministerstvo se akorát snaží dostat lidi ze silnice. Daleko nižší nehodovost by byla u nás, kdyby lidi se sami učili zvládat krizové situace a už samotná autoškola by lépe připravovala na provoz místo ježdění po parkovištích.

reagovat
beastar
29. ledna 2018, 15:31
7

Jak říkáš. Méně bolšánské praktiky. Míň trestat a víc vzdělávat. Ruku na srdce když jedeš někde do zákazu a chytí tě. Policajt se chová jako člověk a ne jako oficír koloniální armády a řekne ti bla bla zákaz dám vám tady 5 kil... Pojedeš tam příště? Ještě mám rád policajty co nemachrujou a situaci ti osvětlí. Tady je pane 30 páč tajdle he škola a minulej rok tady srazili 2 děti... Jako chápu zákon je zákon tady he 1000 kč. Ne my máme dvojí trest body, pokuta za sebe menší kravinu. Policajt je bůh vy nic. Fízl tvrdí červená vy oranžová on má před zákonem pravdu. Xy bodu. Odebírani řp je v dnešní době ultra prasárna. Lidi v 80 procentech na autě doslova závisí. A 12 bodů? Když za jednu červenou je 5.. Lol?

To vymyslí lidi co mají řidiče a nebo nemaj řp. I v sultanátu Francie maj těch bodů 21 a za přestupky je míň. Systém jako takovej ok modelov€. Jinak špatně.

Taky přibylo mařenek a ujiždění před pčr. Každý den honička. Pronásledovaný ujížděl páč má zadržen řp. Aneb jak udělat s obyč člověka kriminálníka. Jediný co neomlouvám a sem rád za tvrdý postihi jsou chlast a drogy.

Safa
29. ledna 2018, 16:26
0

Paradoxní přitom je že právě za mařenku (maření výkonu úředního rozhodnutí) ti můžou nasolit natvrdo právě těch deset let bez papírů, jak už jsem ostatně zmínil v článku.
Jinak ale s převážnou většinou tvého příspěvku souhlasím, takže dávám palec nahoru...

krab
29. ledna 2018, 16:35
3

Jinak k tomu systému : jak říká Beastar - míň represe, víc prevence a výuky. Tzn. klidně ať je dražší autoškola ( ale ne kvůli štemplům) ale kvůli delší době jízd. Dal bych klidně na 3 měsíce řidičák ještě s "dozorem", ať ten nový/nová nejezdí hned sám, ale s rodičem, starším kámošem atd.

Jinak jsou ty pokuty příliš. Na druhou stranu, já jsem osobně dostal pokut jen párkrát a vždycky policajt / policistka příjemní, milí, dali mi minimum co asi vypsat musí. Možná štěstí. dokonce jednou na motorce se mi stalo, že se až divili, že vlastně vůbec zastavuju ... To já bych prostě neujížděl, jsou některý zásady ..

Měl bych tendenci trochu to zmírnit a byl bych pro toleranci 0.4 promile na alkohol. Jedno pivo, jedna sklenička vína. Mají to všude možně, proč ne u nás.. V Řecku třeba to radši ani nekontrolujou, prý jen v pátek večer.... ( dle jednoho už známého šéfíka půjčovny na Samosu) můžu řídit čtyřkolku jen ve stavu, kdy se ještě příliš nemotám :) , tvrdil. Tomu jsem se vždycky smál. To by v našich podmínkách ovšem už byl průser ...

A pak rychlost : často jsou omezující značky na místech vhodných jen proto, aby se tam dobře vybíralo. Ale pokutoval bych tvrději překročení v obci o víc než 10 km/h , tam je to nebezpečný a lidi nemají jezdit jako prasata. Mimo město bych naopak toleroval 90 kmh +- 20 a až pak řešil nějakou pokutu.

A rád uvidim policii řešit víc opravdovou agresivitu za volantem , než měšťáky zapykané za bukem kousek od cedule ...
-
Komentář upraven 29. 1. 2018, 16:36:45

reagovat
Perníček
30. ledna 2018, 00:10
0

S tím potkávání policistů je to spíš o náhodě. Znám z vyprávění, kde si už pár strážců zákona chtli pohonit a za každou cenu dat dotyčnému pokutu, ale kdo ví, jak se choval i sám řidič. Já teda zatím jenom musel trpět jednou protivného měšťáka za přepážkou, když jsem vyhodil dvě kila za parkování....
Jinak s jízdou ve městě souhlas, tam fakt člověk kolikrát neví, co kde může a když vidím, jak si to mistr valí bezpečně přes kilo, tak to bych liskal. Na dálnici bych dal i úseky bez omezení, jak je to v německu....

bobo23
30. ledna 2018, 12:36
0

No některé pokuty jsou nastaveny opravdu divně, ale opravdu záleží na tom, na koho natrefíš. Já taky dostal dvakrát za telefon na spodní hranici. Kolikrát je to taky o tom, jak se k tomu člověk postaví a jak s policajtama kominukuje. Já svou chybu přiznal a nikdy problém nebyl. Vypsali mi to na 500,- a jel sem dál.
Mohl sem být taky bez řidičáku, kdyby policajt nebyl benevolentní. 110 na 70 už bylo asi fakt moc a ještě sem je předjel. :D

S tou tolerancí alkoholu bych byl opatrný. Strašně důležité je, jak na alkohol člověk reaguje. Já jako netrénovaný člověk na sobě už třeba jedno pivo docela poznám a za volant už bych nevlezl ani, kdyby to bylo povolené.

Omezení rychlosti a měření na nevhodných místech je kapitola sama o sobě. :-)

Safa
30. ledna 2018, 14:32
1

Perníček: S neomezenou rychlostí (ač třeba jen v některých úsecích) moc nesouhlasím. Ale zvýšení na 160 km/h (opět, na některých úsecích), bych se asi nebránil. V tom případě bych ale další překročení (třeba + 30 km/h a víc) tvrdě postihoval.
bobo23: Opatrnost při toleranci k alkoholu - naprosto s tebou souhlasím. Na druhou stranu mi nepřijde ok ani absolutní nula. Osobně bych se v této věci inspiroval u Němců, mají to slušně promakané...

krab
30. ledna 2018, 14:58
1

S tím alkoholem - přesně, měl jsem na mysli přesně jak to mají v Německu - stačí pouze "copy/paste" :)
Na řecký model s alkoholem bych taky nešel ... u nás fakt ne!

Rychlost - Já jsem šáfo vážně spíš pro postihy překročení v obci. 50km/h , tolerance +5kmh , od 20 víc ( čili 70 a víc = dražší pokuta a body, třeba 2-5 tisíc) Na druhou stranu : v noci bych pustil na městských okruzích, tam kde bývá 70/80 normálně 100km/h , silnice mimo obec bych dal jako Němci 100km/h a trestal bych nějakou pokutou ( do 2000kč) když je to překročení od 20-30km/h , nad 30km/h trochu víc, ale rozhodně bych nikomu za jakoukoliv překročenou rychlost neodebíral řidičák. Za alkohol ale jo a za prokázanou agresivitu ( blbě se ti lidé chytají) klidně taky. Ale za překročení rychlosti ne. Akorát, když něco způsobíš a jel si moc rychle - trošku asi smůla u pojišťoven. Dálnice 130 limit bych nechal a zvednul na 160 jen v pár úsecích. Na "unlimited autobahn" tu nemáme ty dálnice postavené, takže z vyššími stabilními rychlostmi bych neexperimentoval. Ale , upřímně - není to zločin přece když někdo tu a tam vyzkouší kolik mu auto jede, když navíc myslí hlavou a rozjede to pořádně jen tam, kde to není velký riziko. Teď se to hrozně všechno trestá, jak kdyby vlastnictví auta byla špinavá sprosťárna. I ten Duster dCi nebo i Logan to na těch 180 vytáhne a když tě čerti chytěj, tak je z toho průser... a to jsou to nejpomalejší auta na trhu :)

bobo23
30. ledna 2018, 16:33
0

S tím alkoholem fakt nevím. Jak jsem psal. Na každého má jiný vliv. Já bych se po jednom pivu sice do tolerance v Německu vlezl, ale prostě bych si netroufl za ten volant sednout. Jenže se objeví člověk, který na tom bude podobně, ale řekně si, dyť můžu. Ale už nebude schopen adekvátně reagovat.

Rychlost - je pravda, že třeba 160 na některých úsecích by mohlo být. Hlavně na nově postavených. I starší auta jsou schopné tyhle rychlosti zvládat bez problémů. A v noci v obci? Na vybraných úsecích jistě. Třeba hlavní tah Zlínem je rovný, přehledný a v noci opuštěný. Klidně by tam mohlo být povoleno alespoň 60 km/h.

Safa
29. ledna 2018, 20:27
0

Jinak teda musím říct, že jsem (zcela neskromně) očekával, že se v diskuzi rozpoutá větší flame. Kua, chlapi, se vás to jako netýká? Nemáte na to názor? Nebo je to blbé téma, nehodné světa Autíčkáře? :o)

reagovat
Fa
Fandatik
30. ledna 2018, 16:42
0

Tak ti tu diskuzi zkusím rozproudit.

Poslední pokuta co jsem dobrovolně zaplatil byla ještě před zavedení bodového systému a to 2k za 113km/h na rychlodráze u Pce (je to v obci, ale limit 80kmh). Pak jen další 2k, že jsem mrknul nějaký panince do kufru (myslel jsem, že tu oranžovou projedem oba, bohužel si to na poslední chvíli rozmyslela).

Od té doby jsem nikdy s pokutou na místě nesouhlasil a dávám vše na SprDel. (správní delikt) a ještě se mi nestalo, že bych byl vyřešen trestem.

A co se týče pokut, dle příjmu? Opět to odprdnou jen zaměstnanci a soukromí majitelé vozů. Kolik velmi bohatých lidí a majitelů drahých aut si píše oficiální příjem? Spíš jen minimální.

Všechny tyto pokusy jen zvýší příjem advokátů. Myslím, že i zodpovědný řidič s normálním příjmem (třeba čtenář autickar.cz) zaplatí 2-5k na místě, ale při hrozbě 100k to pošle do správního řízení a radši zaplatí advokátovi.

beastar
30. ledna 2018, 17:41
0

Hm máš v mnohém pravdu. Ono je právě u těch pokut dle příjmu dost problém. V tom že u nás se příjmy tak nějak píšou, ale rozhodně ne správně. Zase to odnese střední třída a to by nebylo moc dobře. Výše pokut je asi dostatečná. Já jsem do správního dával překročení rychlosti na výjezdu z obce asi o 15 km/h je to asi rok a pořád nic. Projel sem červenou debil za 500, ale pět bodů mě docela naštvalo a to sem potom zpětně litoval, že sem taková guma a do toho správního s tím nešel.

Jinak jak sem psal nahoře. Zvyšovat sankce není řešení. Oni nakonec i ty Norové a Švédu jezdí úplně jinak. Ty silnice na severu jsou liduprázdný a policajta nepotkáš. Těch pár měst je sice stejně ucpaných jak Praha, ale oni jsou trochu jinak organizovaný než my tady:) Jinými slovy málokdo si dovolí překročit rychlost, nevzít pás, nemít pojištění a tak dále. Tím neříkám, že jsou to nějaký bozi ale chovaj se jinak než my národ velmi svobodný:))

Jinak ono poslední dobou už dost paskvilů zákonů co jdou na ruku advokátovy. Už je to jak v US nevíš co by tak to pošli k soudu. Bavíš se z mladejma lidma 28 - 35 a každej druhej noo já sem právník. Jako kdyby jiný vejšky ani nebyli. To protože v tom bordelu, co se tady tvoří si bez advokáta skoro nikdo nedovolí něco řešit. Takže máš pravdu, že další složitosti jsou pitomost.

Já bych navýšil počet bodů na 21. Kdo přijde poprvé o ŘP že se vyboduje bral bych to na 3 měsíce (to nemusíš měnit život prostě se zařídíš) a pokuta max 10 000 dle uvážení S.O. Vyboduješ se podruhý za 5 let dostaneš to už na rok bez možnosti odvolání. Odebírání ŘP za chlast a drogy bych nechal tak jak je. To je věc která prostě za volant nepatří. To je jako kdyby ti pilotoval na dovolenou sfetovanej pilot asi by taky lidi nebyli moc happy. To odebírání za 12 punktů je prostě kokotina. Co mají dělat řidiči PPL a třeba taxikáři, kamionaci a podobně. Ono když v tom sedíš 10 hodin denně uděláš chybu pravděpodobněji než strejc co jede jednou v tejdnu na nákup. Takže pak ty kluci přijdou v jeden den o práci i o možnost řídit. Proč má stát zájem na to likvidovat existenčně svoje občany to mi hlava nebere. Může si za to sám? Okey to jo, ale když se vyboduje ty vole to je demagogie jako svině. Když vezmeme v potaz za jaký často píčoviny který ani neohrožujou ostatní jsou body. Pásy.... telefonování .. jako sorry když jedeš 20 po Praze. Dej za to flastr za dvojku třeba ale body? To mohli vymyslet jedině vymaštěný poslanci stejně jako soukromý exekutory to je taky evropskej unikát.

Prostě za posledních 20 let se musíme smířit s tím, že stát na nás sere. A je jedno kolik máte peněz když máte víc tak akorát platíte větší daně. A to jsme zase na začátku u těch příjmů (nepřiznávaných) A platíte víc proč? Aby jste z toho měli úplné a krásné NIC. A nebo případně dopláceli zase na draze rozkopané silnice a někdy opravené. A policajtům který vykonávaj tuhle "spravedlnost" Superby a kdejakou jinou chujovinu. V tomhle jsme fakt ještě tak trochu vyspělostí někde na pomezí Albánie a Alžírska...

Safa
30. ledna 2018, 22:29
0

No, to jsi mi nahrál na smeč. Neoznačená policejní auta z Fondu zábrany škod, to mi vážně pije krev. Podle mě mají být policisté na silnicích vidět v barevných autech, ne lítat "neviditelně" za tím jediným účelem, tedy měřením rychlosti. Nikdo (žádná studie) dosud neprokázal, že je tahle "prevence" účinná. Je škoda, že dopravní policisté nemají ve svém čele někoho, kdo by (samozřejmě v intencích zákona) vytvořil rozumný plán dohledu nad silničním provozem. Kde by bylo policisty vidět, kdy by se tito policisté zaměřovali na skutečné problémy v dopravě (což podle mě není +20 km/h na okresce či +30 na dálnici). A tohle se nevymýtí, dokud poskoci od policejního prezídia až po úroveň okresů budou policisty ve výkonu tlačit do čárkového systému. Protože prémie, pyčo!

k.
k.ik
02. února 2018, 17:30
0

Policajt byl hodný, nezastavil jsem na přehledné křižovatce se stopkou a napsal mi jen pokutu za špatné parkování

reagovat
Rien
05. února 2018, 16:16
0

Priznam se, ze jezdim jako prase:)) body jsem dostal za nehodu, vyjizdel jsem z obytny zony, vystrcil jsem cumak do krizovatky, protoze jsem nevidel pres zaparkovany auto, a bohuzel tam zrovna jelo auto a vrazilo do me. Hned 4 body za nedani prednosti v jizde. Pak jsem jednou vezl naky lidi z hotelu na letiste, to me zmerili asi za 80 na 50 na plzensky. 3 body, ale aspon mi ty lidi pridali na pokutu:D.
Jinak pokud se clovek chova slusne , tak bejvaj v pohode, jednou mi rekli, ze me nemohli dohnat, tak at zpomalim, ale nechali me jet. Jindy me zastavili ze jsem jel asi 120 na 50, ale ze tam je radar, tak mi prijde dopis a nechali me bejt. Ten radar ale vim ze nefunguje:)) (oboje to bylo v noci)

reagovat
Rien
05. února 2018, 16:27
0

Ne to byla sranda, nejezdim jako prase, jezdim akorat docela rychle:D