reklama
načítám data...

Splněný dětský sen část 4.

11. září 2018, 09:46 10 komentářů Stal123

Představení

zobrazit celou galeriiPetr Dolejš: Splněný dětský sen část 4.

Tak co jsem koupil už víte. Ale CO jsem koupil ještě ne tak pojďme na to.

Ale nejdříve ještě vsuvka s tím, jak proběhlo vyzvednutí auta v bazaru. Při koupi byla domluva, že absolutně mrtvou baterii mi vymění za nějakou jinou alespoň trochu použitelnou. No takže přijdu do bazaru, kde už auto čekalo na SPZtkách a jistě se nemohlo dočkat až s ním nový majitel odjede. Po přivítaní s pánem z bazaru dostávám klíčky. Odemykám, startuju a nic. Ptám se tedy na tu baterku. Ano je tam jiná a ta je také KO. Super info :D  Požadavak zákazníka splňen ale …. :D No nicméně tedy startujeme přes kabely. Motor běží, ale benzinu tam bude asi tak 0,01 deci. Pán s úsměvem říká ať jedu na benzinku cca 200 metrů od bazaru, že tam jistě dojedu a ať ale tankuju do nastarovaného auta, protože už bych znovu nenastartoval. Že prý tam jsou na to zvyklý, že jim tam lidi tankují a motor přitom běží. Hm. Super :) No nic..odjiždím a pán mi přeje ať mi to po cestě nikde nezhasne. Stavím u benzinky a opravdu paní ani nemrkne takže tankuji a odjíždím. Neskutečné nervy aby mi to nezhaslo. Po ujetí asi 500 m přišla jedna z největších průtrží v Praze za celé léto. Takže jedu v hrozném slejváku, stěrače i ventilace jedou naplno a já se jen na každé křižovatce modlím ať mi to proboha hlavně nezhasne. Opravdu první jízda jakou si člověk po koupi přeje :) No do práce jsem dorazil. Zaparkoval auto na svém místě v garáži s velkou úlevou. Samozřejmě nastartovat znovu už opravdu nešlo :D  Druhý den jsem tedy přijel s fungl novou autobaterií :) 

Aby to nevypadalo jako kritika pracovníka bazaru. On byl velmi příjemný a všechno možné zařídil. Jen škoda, že obecně tyhle praktiky bazarů a celkově služeb obchodů jsou na nízké úrovni v ČR. Nechat tam co nejméně benzinu a ta baterie zbytečné…. No asi chci moc, když bych čekal, že mi třeba zavolají, že baterie mají naprd, ale že mi klidně zajedou koupit novou, když si ji zaplatím a jestli chci auto s plnou nádrží. Pak by mi jen dali účty a já budu spokojený zákazník, co je bude všude chválit :) 

Zpět k představení auta

reklama

Narovinu za 25 tisíc jsem koupil starou plechovku :)  A to je přesně co jsem chtěl a dostane takovou péči jakou asi nikdy nemělo. Některé části auta jsou nicméně v překvapivě skvělé formě, jiné v očekávané. Je toho dost co vyměnit a dost toho vyměním i preventivně, protože když už to dělat tak pořádně.

Nějaká rádoby technická data:

Ford Probe 2. generace

Rok výroby 1994,Motor: čtyřválec 2,0 16V, Výkon: 115 koní

Barva původně stříbrná, ale nekvalitně přestříkaná na řekněme modrotyrkysovou.

Co mě velmi těší, že krom toho laku vše originální stav a na tom se dá stavět.

K autu je veškerá dokumentace včetně dobových prospektů, návodu, desek ve kterých to je a snad i vizitky. Auto na to nejezdí, ale je to frajeřina to mít :D 

Výbava: el. okna, el. zrcátka, el. šíbr, 2x airbag, el. nastavitelné bočnice a bederní část sedačky řidiče, centrální zamykání. Překvapivě vše naprosto funkční :) 

Interiér je také v překvapivě dobrém stavu. Renovátor plastů udělal své a tak co se bude muset opravit jsou pouze drobnosti jako prasklý plast u spolujezdcova ovládaní okna, madlo otevírání kaslíku u spolujezdce, bočnice sedadla řidiče a manžeta řadící páky + sem tam chybějící šroubek. Jinak vše ve velmi dobrém a zachovalém stavu. 

Co se týče karoserie a laku tak ta přijde na řadu přes zimu. Shnilý je jeden práh a část nosníku. Lehce chycený je jeden lem blatníku a dveře zespoda. Na druhou stranu (viz fotky) je například (a pardon za neodborný termín) místo na uložení tlumičů jak u nového auta…no ne úplně :) Ale velmi slušné :)

No a co se na autě už udělalo?

  • Proběhla výměna komplet brzdových kotoučů a destiček + očištění atd. brzdičů/čelistí nebo jak se to odborně nazývá :) 
  • nové pneu
  • Motor se vypláchl jednou dávkou nového oleje + filtr a pak se dal olej zase nový. Musím říct, že chod motoru, který byl v pohodě to ještě výrazně zklidnilo.
  • Výměna a doplnění všech provozní kapalin.
  • Výměna plynových vzpěr víka kufru

Aktuálně je auto na další fázi oprav, protože se čekalo na díly. Probíhá výměna:

  • Komplet všechny tlumiče a pružin
  • Až na poslední díl komplet výfuk
  • Těsnění pod víkem motoru
  • Kontrola rozvodů, které by ale dle dokumentace k autu měly být měněny, ale uvidíme.

Z řekněme mechanického pohledu bude po tomto auto v dejme tomu top stavu. Z pohledu autoelektriky je vše také naprosto v pořádku.

A na co se podíváme příště?  No přeci na to, co je v plánu s autem dál. Jaký bude přibližně cílový stav a co tedy proběhne přes zimu.

Hezký den :)

 

 

 

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Jakub Pospíšil
11. září 2018, 10:56
0

S bazarem to máš těžký. Pro ně to Probe nebylo auto snů, jako pro tebe, ale spíš nějaká stará plechovka, co zabírá místo na ploše. Ležel tam už nějakou chvíli, snad tam probíhalo i nějaký zlevňování, pokud si vzpomínám správně, tak stál mimo "ohradu" bazaru na takovém plácku vzadu.
Pokud je na tom ale v rámci možností technicky dobře, tak je to ideální.
Ono to Probe má něco do sebe. Jasně, je to předokolka, čtyřválec, ale co už. Pořád to je celkem "obyčejné" auto, ale každá jízda do práce v něm bude stokrát zábavnější, než v oktávce. A o tom to celé je.
A ty třípaprskový kola mají fakt styl.
-
Komentář upraven 11. 9. 2018, 10:57:34

reagovat
St
Stal123
11. září 2018, 11:01
0

JJ. Původně tam prý bylo za 30k+ nebo tak nějak. A že oni tyhle levný plechovky mají bokem. Pořád je to za plotem, ale jen za jedním. Ty lepší mají ještě za druhým :) Jinak jasný, že pro ně bylo probe prostě plechovka. Ale mohli si vydělat další peníze. Mě kdyby řekli (a věděli, že si auto kupuju na zábavu takže se dalo čekat, že nějaký peníze mám) tak kdyby mi řekl, že mi zařídí novou autobaterii a vezme si za to třeba 2 stovky do kapsy tak je měl. Jsou to drobnosti :)
3 paprsková kola mají styl, ale nevím jestli se mi líbí no :D Ale jsou origo tak mají plus :D

BubaaCZek
11. září 2018, 11:30
0

Ty kola jsou bozi. Byl by hrich to vymenit. Jake jsou pocity z jizdy? (Krom strachu jestlu to dojede.)

St
Stal123
11. září 2018, 11:38
0

Pocity z jízdy byly dobré na původních gumách což byly naprd zimáky :) Po vyměně pneu je to o dost lepší, ale připomínám, že aktuální stav tlumičů je, že tam v podstatě nejsou :D a po jejich výměně očekávám luxus :) Ale už teď to jede překvapivě tiše a pohodlně. Ne teď vážně. Hodně lidí vnímá Probe jako sporťák. Já ho kdysi tak také vnímal, ale teď po tom co s ním jezdím ho spíš vnímám jako velké kupé alá GTčko. Na nějaké divočení v zatáčkách to není. Pohodlná pohodová jízda s výhledem na delší kapotu zakončenou vyklopenejma světlama :) Narozdíl od RS mě to nesvádí k překračování povolených rychlostí a je to na pohodu. Že to nedojede se už teď nebojím. Vyšších rychlostí stále ano :D Zatím jsem jel max 130 :D Ale určitou dynamiku to má, když se motor vytočí. Každopádně do puntíku to plní to co jsem od toho chtěl a to jsem tak ve třetině no možná polovině toho stavu jaký bych na autě chtěl mít :)

BigBen
13. září 2018, 13:37
0

VIP auto z VIP autobazaru s VIP službama :-) Hlavně že už to máš doma a zbytek už si dořešíš sám. Já jsem takhle kdysi v autobazaru dostal celou složku papírů k autu a až doma jsem zjistil, že mi nedali velkej techničák. Volám jim a že mi ho prý přístí týden pošlou poštou. Tak jsem se otočil a jel jsem raději zpět hned, dřív než ten techničák zahodí když už k němu nemají auto... :-)

PachezZ
12. září 2018, 01:20
0

škoda dvoulitru... 2,5 jede líp a žere stejně :D ale taky moje první bylo dvoulitr takže chápu :)
Jinak, což asi víš, když budeš hledat info/díly rovnou hledej Mazda 626 :)
Pokud bys chtěl elektronickou dílenskou příručku, mohu sloužit...

reagovat
sumy
12. září 2018, 10:11
0

Jsem si nebyl jistej, jestli je to zrovna ta doby mazda+ford. V tom případě si dej ještě bacha na zadní brzdiče a spotřebu oleje(napečený pístní kroužky-hodně na to trpí). To bylo jediné co mě kdy(ale o to usilovněji a častěji) nasíralo na 626. Už je to 7 let, co jsem ji prodal, ale ten motor a vůbec celý to auto jsem měl moc rád. A po odpojení druhý lambdy (o šutr na lesní cestě) uměl jezdit za nesmyslně nízkou spotřebu kolem 6-6,5.

PB
12. září 2018, 13:14
2

Jeste to chce nakej dobovej oblecek ala Fresh Prince :D

reagovat
Knightrider
12. září 2018, 14:54
0

Super. Bude to radost s tím jezdit a když nejsi žádnej závodník, tak ti i ten dvoulitr bude stačit. :-)

Jak píšou kluci dole, na díly rovnou hledej Mazdu 626, popřípadě Mazdu MX-6. Probe je ze 40% Ford a ze 60% Mazda.

reagovat
St
Stal123
12. září 2018, 16:23
0

Vím Vím. Jsem již pár týdnů členem Probe fóra :) :)