načítám data...

Sbohem Alfo

16. března 2020, 21:15 22 komentářů Bageta

Nemusíte se bát, nemám žádnou informaci o zániku Italské automobilky, jen bych se rád formou blogu rozloučil se svým autem.

zobrazit celou galeriiPavel Pilar: Sbohem Alfo

Hned na začátku bych rád upozornil, že nepůjde o recenzi, nebo vyčerpávající popis auta, ale spíš o náhodnou sbírku mých vzpomínek a pocitů ze života s ním. Nečekejte ani žádnou ucelenou formu. Celé je to takový volný tok mých myšlenek hozený na virtuální papír.

Psal se rok 2013 a já se poohlížel po novém voze, který mě měl provázet zbývajícími roky studia. Nakonec ovšem vydržel podstatně déle a sloužil mi skoro 7 let a víc než 80 tisíc kilometrů. Proč jsem se tenkrát rozhodl zrovna pro Alfu? Z úplně jednoduchého důvodu, prostě se mi líbila. Můj vysněný model bylo kupé GT, ale rozpočet a požadavek na 5 dveří nakonec vedl k hatchbacku 147. Moje představa tenkrát byla jasná chci pětidvéřový model před faceliftem a se silnějším naftovým motorem o výkonu 103 kW. Takže jsem si na podzim přirozeně přivezl domů model po faceliftu se slabším 88 kW nafťakem. Alespoň těch 5 dveří se mi podařilo dodržet.

Hned po koupi jsem byl z auta absolutně nadšený. Sice mělo pár šrámů z provozu, ale i tak vypadalo pořád skvěle. Navíc motor měl neskutečně moc síly, auto bylo pohodlné a prostorné. Tady by se hodilo dodat, že před Alfou jsem sedlal Renault Clio první generace s benzínovou 1.2 o výkonu 40 kW. Spousta lidí v mém okolí mě od koupě odrazovala. Padali názory jako, že když je to Alfa, tak se to nutně bude srát každých 10 km. Dotazy proč jsem si radši nekoupil Golf, nebo Focus atd. Ale já měl svojí Alfu a byl jsem spokojený.

Když už jsem to nakousl s tou spolehlivostí, tak za těch 7 let mě kromě běžné údržby potkali následující závady. Dvakrát se měnily oba spojkové válečky, jednou se kousla vodní pumpa a přestal fungovat alternátor. A taky upadli obě kliky předních dveří. Jestli je to za 7 let provozu dnes už víc jak 12 let starého auta moc nebo málo nechám na vás.

Jak řekl Jeremy Clarkson, každý nadšenec do aut by měl mít aspoň jednou v životě Alfu Romeo. Určitě tím nemyslel naftového hatchbacka s pohonem předních kol, obutého na balónových patnácách. I tak pro mě měla Alfa po celou dobu vlastnictví svoje kouzlo. O tom, že se mi líbí zvenku jsem už psal, ale mě se líbí i vnitřek. Sice jsem na interiéry Alfy z tohoto období četl spoustu kritiky, takže jsem asi divnej, ale prostě to tak je. Pak jsou tu jízdní vlastnosti. Alfa se docela dost naklání, ale stopu drží moc pěkně a to i přes těžký naftový motor vepředu a i ve volantu je docela dost citu a řízení mě prostě vždycky bavilo.

Za těch necelých 7 let Alfa odvezla spoustu lidí (většinou v rámci spolujízd). Přestěhovala mě do nového bytu. A celkově odvozila spoustu věcí. Několikrát mě odvezla na dovolenou. Většinou v módu: lidé na zadních sedadlech se nesmí hýbat a věci jsou naskládané až po střechu. Navíc vždycky spolehlivě sloužila jako materiál k tvorbě vtipů na mojí osobu. Většinou perly tipu: "A dorazíš vůbec zítra, když máš tu Alfu a je to skoro 20 km?". Pak tu bylo zdravení se s ostatnímy Alfisty. To mi budě chybět. Vždycky mi to zvedlo náladu.

 

Jasně najdou se i věci co mě na tom autě štvali. Třeba stahování oken u řidiče, které se strašně snadno vylomí a pak nefunguje tak jak má a neshnat nezlámané je skoro nemožné. Pak je to ještě posez, který je podle mě zbytečně vysoký a člověk má pocit, že sedí spíš na autě, než v autě. Časem mě taky začala štvát větší hlučnost při pohybu na dálnici, ale to je asi tak všechno na co si vzpomenu.

 

A proč Alfu posílám do světa? První důvod je stav auta. Abych byl spokojený, byla by potřeba investice, kterou už se mi do auta nechce dávat. Což souvisí s druhým důvodem. Prostě jsem začal toužit po novějším, větším a silnějším autě. To jsem si už pořídil a pro Alfu už není využití. Co Alfu nahradilo a jak jsem se k tomu dostal zase třeba někdy příště.

Teď jen doufám, že se mojí Alfy ujme někdo, kdo jí dá nový život a ona mu odměnou za to bude sloužit tak dobře jako mě. Tak tedy sbohem Alfo…

 

Všem, kdo to zvládli až sem díky za přečtení.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. března 2020, 21:45
0

Tak snad to nové, větší, silnější bude zase taky Alfa...

reagovat
Bageta
16. března 2020, 22:20
0

Rovnou prozradím, že ne. Giulia, která se mi moc líbí, pro mě byla finančně mimo. Giulietta by dávala smysl, ale pocitově by to byla "jenom" novější 147. No a 159 se dostala do finálního výběru, ale nakonec to dopadlo jinak. Každopádně doufám, že se k Alfě zase někdy vrátím a pořídím třeba právě tu Giulii.

Kuře
17. března 2020, 02:36
4

No, tak to NBčko v avataru ve mě budí jisté obavy... Ale tak, to vlastně není ani větší ani moc silnější...:)

Vojta
16. března 2020, 22:50
0

No... jak to tak čtu, tak by se toho mělo ujmout spíš nějaké autovrakoviště.

reagovat
Bageta
16. března 2020, 23:06
1

Tak možnost, že to tak nakonec dopadne tady je.

Jaromír
17. března 2020, 13:09
1

Jak já rád čtu blogy a články o vlastních autech, ke kterým majitel cítí něco jiného než "mám něco z bodu A do bodu B". :) Už se těším na pokec o novém autě!

reagovat
beastar
17. března 2020, 14:08
1

Ja obdivuju kazdeho. Kdo je ochoten mit Alfu jako daily kor starsi. Ja mel kdysi 156. Kdyz to bylo vcelku zanovni auto. Vzpominam na ni rad. Bylo to krasny auto v plny v bily kuzi. Kluci chteli byt jako ja a holky si trhali rodidla. Byl to ale strasnej srac. Furt se na tom neco sralo. Elektrikou zacinaje nefunkcnimi prvky vybavy konce. Nic proti italskym autum mam je rad a kupuju je. Ale kvalita zpracovani je proste na hovno. Jo ale jinak interiery z teto doby mam take rad. I kdyz ergonomie 0. Slicovani dve 0. Proste alficku musis mit rad jinak ti z toho auta mrdne. Kdyz jezdila mel sem ji fakt rad jako holku:D kus plechu. I kdyz do ni teklo penez jak do supersportu:))
-
Komentář upraven 17. 3. 2020, 14:09:55

reagovat
Vojta
17. března 2020, 15:17
0

No nene... von má nový logo a člověk by ho málem ani nepoznal :D Ono zrovna verze s JTDčkem by měla šanci na to fungovat mechanicky nezdolně, kdyby se o to majitel staral. Zrovna vodní pumpy jsou na všech JTD evergreen. Stojí to snad pětikilo a je potřeba kupovat ty lepší s kovovým středem, navíc měnit s každými rozvody. Jinak to dopadá, jako v článku. On to ten motor dá většinou jen s výměnou vahadel, řemenu a té pumpy. Ale je to naprosto nesmyslná debilita dostat to do tohoto stavu, když komplet rozvody se vším stojej pár korun a stačí je dělat cca co 80tkm nebo pět let. Že z toho tu a tam upadne nějakej čudlík a podvozek i interiér jsou věčně rozvrzaný... s tím už se u levné ojetiny dá žít. Tahle ale působí z článku dožitě :D

Bageta
17. března 2020, 15:45
0

Tak pumpa byla pri rozvodech delana a kdyz odesla, tak byla stara cca 3 roky a bylo na ni najeto cca 40000 km. Ale nevim co to bylo za typ a fakturu uz nejspis nenajdu, takze je mozne, ze to byla nejaka levnejsi varianta a nebo proste smula na kus. Jako netvrdim, ze jsem se o to auto staral nejak extra peclive. Ale zakladni veci jako rozvody, vymenu oleje, filtru a dalsi tyhle veci jsem nechaval delat vzdycky poctive v predepsanym intervalu.

Vojta
17. března 2020, 17:47
0

Jestli sis to nedělal sám a dělal to předchozí majitel nebo servis... tak pak kdo ví, jestli to bylo měněno. Já jsem taky kupoval auto po rozvodech, hezky v autorizáku... dokonce dvakrát se tam dělaly a stejně tam furt byla origo pumpa. Zejména u těch 16V a 20V motorů je zdravá pumpa základ dlouhého života motoru. Mám jich tu v okolí několik s nájezdem k milionu a držej se :)

beastar
17. března 2020, 23:07
1

Jo hale ja se taky malem nepoznal. A chtel sem si uz jit taky sobe vynadat. Co to jako pise ne... Jasny ono je to dneska tezky je to stary auto. A jako vsichni vime jak se na tech Alfach dela servis u lidi. Tu pumpu pulka lidi neudela a druha pulks tam da to nejlevnejsi. Ono proste paradoxne tyhle auta jsou levny a takovy typ lidi to pak kupuje. Nerikam ze toto je ten pripad. Jen proste to jtd obecne funguje. I kdyz auto jako celek uz to vzda.

krab
17. března 2020, 23:55
2

Já nevim no, ale zas tak zle bych to s tou spolehlivostí Alfy Romeo obecně neviděl. Většina problémů je díky nedostatečný údržbě. Chápu, že před lety byl problém i s funkčností některých prvků výbavy, ale že by se všechno mělo srát rychlejš než jinde...nevim. Volvo to nikdy nebude ani Mercedes, ani Audi, to je jasný.... Ale v rámci asi OK. Člověk to těm Alfám odpustí....

Spíš je vidět, že mnoho majitelů ojetých starých Alf Romeo přestává pak po čase být Alfistou, protože si jen tak nevybere nástupce. Jak tu psal Bageta - po 147 , která má dneska už spíš zápornou hodnotu má sice na výběr novější Giuliettu, ale do toho jít nechtěl, 159 není zrovna obrovský šlágr a pak už je velký cenový skok k Giulii, která je podle mě prostě skvělá.

Takže nakonec lidi jako Bageta koupí nějaký trojkový bavorák .... konec Alfistů :-D

Kupujt Giulie, zachráníš strom, teda vlastně značku. MiTo je teď 100% spolehlivý a pořád bezva. Ale už se těším na den, kdy přesvědčím ženu, abychom to vyměnili za nějakou Giulii. Je fakt, že je vyloženě škoda, že neudělali i kombík. Ten bych daleko radši než sedan.

Vojta
18. března 2020, 09:24
0

Přitom to zrovna úplně nechápu. Tak jak 147/156 jsou dost šrot, tak Giulietta je skvělé auto (vím, že se ti jízdně nezdála, ale 147 je horší) a stejně tak 159 je fakt hodně dobrá, až na extrémně zoufalou nepraktičnost, což mi ale vždycky vyřešila střecha, přívěs atd...

krab
18. března 2020, 09:59
0

S tou Giuliettou to myslím ještě trochu jinak. Ono by asi nebylo příliš co kritizovat verzi, která bude s 1.4 Turbo 88/125 kw a bude jako 5 letá ojetina stát nějakých +- ani ne 300. Tyhle Giulietty si myslím jsou super a dávají docela smysl pro lidi jako třeba jsem já, že nechtějí úplný mainstream a dají na vzhled a užijí si trochu unikátní povahu nastavení toho auta. Nakonec ani příliš nekritizuju jak funguje MiTo, protože v rámci toho kolik to auto stálo ( dost pod 200 tisíc) je to vlastně v porovnání se svou konkurencí velmi dobrý.

Tohle ale byla QV za +- 500 tis a když byla úplně nová stála 800+ A za tyhle peníze už mi to auto zas až tak nevoní. Obecně by bylo asi nefér to veřejnosti přechválit, protože kdyby to běžný člověk který má zálusk na ostrý hatchback srovnal s Golfem GTI, tak si prostě Giuliettu nevybere. Golf je daleko lepší v objektivním měření. A naopak zase třeba takový Renault Mégane RS předchozí generace daleko použitelnější opravdu sportovní auto z lepším podvozkem, diferenciálem, který k tomu výkonu sedne a vypilovanými jízdními vlastnostmi. Bohužel, ta Alfa se těmhle stálicím trhu ostrých hatchbacků přiblížit nedokázala. Dokázala být dost odlišná, taková divočejší a já jsem za to rád, že takový auto je. Ale rozhodně bych si jí nekoupil. Běžnou 1.4 ideálně 125 kw v hezké barvě a výbavě za 250 ... úplně v klidu a rád. To je velmi zajímavá ojetina. A vlastně i spolehlivá.

159 tky neznám a rád si někdy nějakou ojetou vyzkouší, až bude příležitost a situace jiná než je dnes... U 159 mě hlavně vždycky zarážela hmotnost a pak taky obecně kritika motorů JTS. (jestli úplně oprávněná nevím)

Já razím ten názor, že Alfa Romeo nastoupila zcela novou éru automobilů s modely 4C, Giulia a Stelvio, jenže pořád tu panuje ta obecná nedůvěra ke značce a díky tomu vlažnější prodeje. Ale tyhle dva nový modely jsou podle mě prostě v porovnání s tím co bylo před Giulií nebe a dudy. A ta Giulietta je v takovým přechodu mezi tím, MiTo bych řekl ještě spíš spadá do tý starší éry, ale díky tomu, že je to dnes už v podstatě levná ojetina, tak se dá říct, že za svou cenu je to vlastně super.

beastar
18. března 2020, 10:22
0

Shrnu to za sebe. 156 byvala taky vlastne drahe a spatne auto. Je to jen otazka uhlu pohledu. Byla ovsem krasna a mela skutecne dobre jizdni vlastnosti. Pokud bylo vse ok. Dneska ty dojete vraky jsou samozrejme jinde. A ano trpela na zanedbanou udrzbu. Proc? Protoze u nekterych kusu byla ta udrzba nekonecna. A nebude nikdy Bmw, Audi atd. Ano nebude, tak by bylo dobre aby se to tak prestalo prezentovat. Alfu nejvic zabiji leta to, ze se jeji auta prezenzuji jako nejaka alternativni premie ci co.

Mito je proste Fiat. Relativne jednoducha reseni. Vyzkousene motory. Blbuvzdorne ovladani. Krome designu v podstate 0 inovace a prekvapeni.
159 se spravnym motorem asi dobry. Spravny motor je predmetem mnoha dohad. Kritika jts za me opravnena:) Giullieta nevim to jsem neridil. Novy modely trpi na to stejne jako 156 kdysi;)

Vojta
18. března 2020, 11:31
0

Kritika JTS je zbytečně přehnaná. Mám rozpracovaný článek, kde se snad rozepíšu víc, ale... ten L61 motor není špatnej. Vyloženej průser je snad jen ta V6ka. Proti tomu to TBi... to ve 159 fakt není žádná hitparáda vzhledem k tomu o kolik víc v těch ojetinách stojí. Já si vyzkoušel všechny motorizace a jsem zase zpátky u toho, že smysl dává 2.2JTS - žere kolem deseti, je celkem pružná a nesype se (ano, rozvody... ale ty na ní jsou jednodušší a levnější a méně problematické než třeba na K20 a tam se o tom vůbec nemluví, navíc JTS se ani nepotká). Druhá rozumná motorizace je 2.4JTDm 147kW bez filtru, protože při rozumném servisu (olej + pravidelně rozvody 80tkm/5let) je neprůstřelně spolehlivá a má lokomotivní zátah, příjemnou spotřebu a běžně se dožívá nájezdů k milionu (vím tak o pěti, šesti autech s podobně vysokým a doložitelným nájezdem).
krab: máš stejně zálusk na GTV6ku, tak by asi bylo nejlepší, kdyby ses pak někdy zastavil a můžeš vyzkoušet GTV6, 164, 166, 159 a asi i RX8 v jeden den :D Pokud teda nebude Mazda pro závadu zrovna odstavena :D

krab
18. března 2020, 12:04
0

Vojto, dík. To jsi moc hodnej, to se rád někdy až bude zase situace víc v normálu a budeme se moct všichni potkávat, tak přijedu. GTV6 mě hodně zajímá a docela i láká jako klasická Alfa. Teď už mám konečně po hromadě díly co jsem potřeboval na opravu MGB, tak to během dubna dám dohromady a přihlásím. Ale jako další youngtimer, kdyby bylo jak vymyslet kam ho dát, by mě GTV6 lákala, takže za krátké svezení a pokec budu moc rád...

beastar
18. března 2020, 13:46
0

Ok Vojta má dost zkušeností. Tak to beru, ale nesouhlasím. JTS je prostě problematický a zejména ty rozvody jsou problém. Nicméně tuhle 2.4 ropnou jsme měli v té stříbrné Alfě na dojetí (dodnes jezdí u jednoho kamaráda) A překvapivě bude mít určitě už dobrých nedoložitelných 600 000 takže spíš víc. To je motorizace kterou umí uservisovat i běžný český Pepek. Co šel jako do té Alfy páč mu kamarádi vod fochu říkali, že jako ofci má každej a jsou drahý ať de teda do tý alfy. Jako v italským autě nafta .... není to úplně dream. Každopádně měl sem naftový Ghibli a bylo to taky vlastně úžasný a na normální používání toho auta jako daily je to podle mě nejlepší motorizace.

GTV6 je pro mě bohužel strašlivě hnusný auto. Naproti tomu docela dost se mě líbí 4C. To je bomba jako hobby auto. Nic zpátky na zem. Poslední modely Alfy jsou vlastně všechny povedený. Ničí to cena a neschopnost marketingových aktivit. Kdy nejsou schopný vytěžit ani takový fenomén jako je F1. Jak by byla super AR Giulia Edition Sauber, červeno bílou barvu (speciál jen) černý kola jako na QV. Pár plaketek pár Sauber nálepek. Pár koncovek výfuku. Super sport mód. To dvoulitrový turbo, manuál nějakou akční výbavu... Třeba... Škodovka to takhle dělá alá verze Monte Carlo a jak se to prodává? No dobře. Místo toho vypustí prasečinu typu GTA. Ano je to krásný, je to úžasně rychlý... ale svět zrovna teď fakt nepotřebuje supersport v kabátě obyčejný Alfy. Za to Alfa potřebuje auta co lidi kupují právě jako se třeba kupovala ta spropadená 156. Ceníky nastavený špatně... já jim tam snad pojedu hned po koroně poradit nebo co:D

krab
18. března 2020, 14:18
0

Vojta ty zkušenosti určitě má a myslím, že si si s kamarádem i libuje v trochu netradičních autech, viz ta RX8 a mají to prostě jako výzvu se v tom vrtat a dělat z toho schopný a fungující auto. A je to super, já tomu fandím...

GTV6 se mi vzhledově taky nelíbí na 100%, vlastně mě víc baví vzhledově čisté Giugiaro style Alfetta GTV, ta původní verze ještě s úzkými chromovými nárazníky. Tu bych za opravdu hezkou i označil. To auto mě stejně zajímá, komplet řada GTV, jako nevím jistě jestli jako vyloženě mít jí v garáži ( i když mít prostor a čas na další auto tak asi to je bez diskuzí) ale baví mě i takhle právě vidět, projet, pokecat s majitelem, zkrátka jedno z těch autíčkových témat na která se hrozně moc těším.... Uděláme po koroně ...

Alfa 4C se mi taky nesmírně líbí. Kamarád ji má a je z ní nadšený. Trochu jsem se tomu nápadu zpočátku smál, ale je bezva, že mu to auto sedlo a je z něj dneska už i po roce pořád naprosto nadšený. Já bych si ale kupodivu 4C nekoupil. Ty peníze (mít je) bych raději dal prostě zase za nějaké Porsche. Asi před 14 dny, ještě než vypukl všude ten virus, jsem se i byl podívat přímo v Porsche na jeden ojetý Cayman 718 ... manuální převodovka, jinak dost základ, čtyřválec 300 koní. Býval bych si dohodl nějakou zkušební jízdu, ale to uvidíme prostě vše až po těch restrikcích. Jen jsem se posadil, toho "brouka" si mohl nastartovat. Vlezl jsem do toho a během minuty mi bylo jasné, že je všechno (kromě zvuku motoru) naprosto perfektní. Prostě Porsche. A to se dají tyhle čtyřválce koupit po 2-3 odjetých sezonách s něčím jako 20 tis km na tacho koupit za 1.1 s DPH. To je podle mě krásná cena.... Když to srovnám co by stála Alpine A110 anebo i 4C , tak u mě by vítězil ten Cayman. Fakt škoda, že je napadl ten čtyřválec tam dát... zvuk je divnej, ale nechci to zkritizovat dokud nevyzkouším. No nic... stejně na to teď pořádně prachy nejsou a s aktuální situací můžu leda sedět doma na zahradě a pouštět si Caymana na youtube z notebooku...

beastar
18. března 2020, 14:30
0

Jako já po 4C koukám už nějakou dobu. Jako stylem, že když mám možnost to vidět zblízka a tak podobně. Tak si říkám jak je to super. Samozřejmě cenově je to trochu offtopic. Právě i ve srovnání třeba s tím Caymanem. Na rovinu mě se Cayman 718 nelíbí. Ani designem ani jízdním projevem ani zvukem motoru. Teď si možná hodně lidí pomyslí. WTF to je pitomec. Fakt ale si za tím stojím mě se to prostě nelíbí a nepovažuju to za Porsche v tom pravém slova smyslu. Sorry všem majitelům. Proto bych pravděpodobně shánět něco v tomto provedení skočil do té AR 4C, anebo bych se snad nechal ukecat do Elise. Která se mi kupodivu líbí i v té žluté.

U GTV souhlasím že ta původní Alfetta je prostě hezčí auto. To je ale věc názoru. Spíš mi přijde víc jako taková ta "klasika". I když ono to je přesně ten typ designu, kde tomu musíš přijít na chuť. Jinak k tomu aktuálnímu teď. Já taky místo 4C si můžu tak možná počítat jak dlouho budu mít na to jezdit tím co mám vůbec teď. Na zprávy nekoukám protože bych se musel zhroutit. Z Republiky nemůžeš což mě teda sere ze všeho nejvíc teď. Takže snad jediný co je na tom pozitivní, že člověk má vážně hromadu času na to přemýšlet co si koupí až za 2 roky skončí recese a krize...

krab
18. března 2020, 14:49
0

Bezesporu je Alfa 4C nádherná. A je to nejvíc "show" v tom někam jet. Daleko víc ještě než v Lotusu například. Vidíš, ono to je vůbec dobrá diskuze i směrem co se honí taky v mojí hlavě tak nějak v tom mezidobí. Co můžeš koupit za sporťák v ceně do 1.5 mio buď lehce jetej anebo úplně novej. A ono je na výběr hodně skvělých aut. Člověk bohužel těžko dokáže uspořádat nějakou akci, kde by se ti ta auta sešla a ty sis každý mohl nějakou rozumnou chvíli vyzkoušet řídit a pak si udělal jasnější názor.

4C je taková jízdně neurvalá a na mě nakonec ty jo už moc extrovertní. S Lotusem jsem to vychytal skvěle. Letos jsem měl docela pauzu a autem se svez až v neděli pořádně a bylo to zas po několika měsících. A musel jsem si chvíli zase zvykat. Mě se na tom autě líbí, že je míň extrovert, ale o to víc jasně zaměřený auto, který přímo vychází z principů jak bys stavěl čistě závodní auto. Nic navíc tu není. A tahle věc je mi sympatická. Alpine A110 je někde mezi, je hrozně zajímavá, ale problém je vážně ta cenovka. Chápu, že to asi těžko může být levnější, ale musel bych se dlouho přesvědčovat a přemýšlet jestli do toho tolik peněz dát. A Cayman má možnost klasicky manuálního řazení a to je pro mě hodně důležitá věc. Jsem na něj fakt zvědavej, jestli se mi letos povede se projet a zjistit, jestli je to ono anebo ne.... Když jsem to tak propočítával, tak jsem si říkal, že vlastně mezi tím Fiatem spider a takovýmto lehce jetým Caymanem 718 je nějakých 600-700 tisíc co bych musel doplatit, je to pořád sice řacha peněz, ale je to sportovní Porsche a je to skoro nové... Jako za Carreru bych to nevyměnil, to 100% ani za Lotus ... A vlastně je to úplně pro mě zbytečný, racionálně vzato, ale ten nápad se mi celkem líbí. No nic... tady je prostě škoda, že v ČR jsou velmi omezené možnosti jak si vyzkoušet jak jezdí to nejmodernější z palety sportovních Porsche.

No prostě přesně jak píšeš tu poslední větu, smutná, ale pravdivá věc... Teď si rozhodně v horizontu pár měsíců nic nekoupíme asi většina z nás a doufejme, že se svět bude pomalu vracet tam kde byl...

Vojta
18. března 2020, 15:39
0

Ono 4C je krásná, ale já bych ji nechtěl. V mém věku je důležité, abych v tom autě vypadal důstojně a to i při nástupu a výstupu, navíc mám rád hlavu a všechny obratle na svých obvyklých místech, nepotřebuju je přeskupovat. Chápu ale, že to jiní mají jinak, přecijen taky si nikdo nekoupí brusle aby pak nadával, že chůze je pohodlnější. A taková pro mě je 4C, používat ji jako auto denní potřeby je pro mě jako kdybych celý den měl na nohou brusle.
Co se týče designu Alfetty GT a GTV, tak já jsem taky spíš z těch, kterým se nelíbí. Není to vyloženě šeredné auto, ale krásu si taky představuju jinak. Ale spoustě lidí se taky líbí třeba 110R a přitom podle mě vypadá naprosto otřesně. GTV6ka mi pak silně připomíná Škodu Rapid. Samozřejmě to kupé z osmdesátek a ne ten současný fleetový mainstream. Ale člověk prochází různým vývojem. Multipla se mi v době svého uvedení hnusila a postupem času se to nezlepšilo. To auto je prostě hnusný pořád. Taková 166 proti tomu zezačátku vypadala dobře, pak začala vypadat strašlivě zastarale a říkal jsem si, že pokud snad někdy, tak pofaceliftovou verzi. Kolem toho roku 2010 jsem pak vybíral a nakonec to právě vyhrála 159 díky tomu designu a variantě SW. Jenže s odstupem času ta faceliftová 166 vypadá jako Michael Jackson, kde ten předek prostě absolutně nenavazuje na zbytek auta. Předfacelift působí celistvě, má výrazný klínovitý profil a s odstupem času ji začínám považovat za krásné auto.
Beastar: máš s těmi JTS vlastní zkušenosti? :) Já k nim byl ze začátku taky skeptickej, ale několik kusů mě přesvědčilo, že to jízdně je super motor. Navíc pak jsem i hledal, kdo s tím jaké má problémy i u nás na fórech i mezi kamarády a známými s těmito motorizacemi a fakt kde nic, tu nic. Ano, občas jsou zanesené solenoidy variabilního časování - stačí vyčistit sítko a měnit pravidelně olej. Dál pak ty rozvody. Ale materiál na ně nestojí moc a je to fakt věc, kterou uděláš jednou za 200tkm, navíc narozdíl třeba od tý Hondy se ti ten motor nepotká ani když to ignoruješ a jezdíš s tím. To, že to selhává ti dá vědět dostatečně dopředu chybou časování a že by se to někomu potkalo, to se fakt ještě nestalo, pokud vím. Průser je jen ta V6 JTS - neuvěřitelně moc žere (15L/100km+), ráda se zadírá (souvisí s nesmyslnými intervaly na olej, kdo mění co 10tkm tomu se nezadře) ale hlavně a zejména - nic se na ten motor nedá koupit. Lidé jsou tak zoufalí, že i spojky a dvouhmoty dávají použité, stejně tak věci na rozvody jsou prostě hodně moc velkej problém.