načítám data...

Virtuální a reálné závodění - první úspěchy

11. března 2021, 14:02 23 komentářů BubaaCZek

O závodění reálném a virtuálním, o Richard Burns Rally, o důležitosti dobrého teamu a o krátkých okamžicích slávy.

zobrazit celou galeriiJakub Cotipotym: Virtuální a reálné závodění - první úspěchy

Je to konečně tam! Po pár letech se konečně podařil opravdový úspěch. V jednom týdnu jsem si dojel pro zlato na soutěži reálné i virtuální.

Už dlouho jsem si říkal, jak by bylo úchvatné mít hru s reálnými českými rally tratěmi. Do okolí Zlína to nemám zrovna blízko, ale moc rád bych ty poznal jak se na úsecích z Barumky jezdí. Škoda, že to nikdy nikdo do simulátoru nepředělá. Jak jsem se mýlil! V létě na mně vyskočilo na FB Na plný plyn s Barum Rally ve Zlatém jablku! Jednalo se o virtuální rally na platformě PC hry Richard Burns Rally. Soutěžilo se na nové RZ Zádveřice a po načtení detailů jsem pochopil, že se jedná o kopii reálné rychlostní zkoušky! RBR putovalo na můj laptop díky českému pluginu. I po 14 letech od vydání existuje aktivní komunita. Vydává nové fyziky, auta a hlavně i tratě! Parta nadšenců dodnes pokračuje v překlápění skutečného světa do RBR. Mrkněte na stránku jak taková trať vzniká tady. Výsledné porovnání tratě skutečné a v RBR shlédněte zde. Bývá to neuvěřitelně přesně namodelováno až na úroveň jednotlivých výtluků ve vozovce! Fascinující!

Nejzajímavější je na tomto abandonwaru fyzikální model. Speciálně jeho realističnost. Dodnes se jedná o jeden z nejpropracovanějších modelů. Někteří tvrdí, že je stále nepřekonaný. RBR má v oblibě mnoho skutečných rally jezdců. Známý je například Nikolaj Gryazin, který RBR aktivně jezdí a aktuálně se jede jeho pohár Catch Gryazin. Nikolay řekl: “Oproti RBR jsou všech ostatní rally hry akráda”. Tím má na mysli, že RBR má skutečně nejblíže reálnému chování vozu. Věřím, že on to porovnání má. Já po letošní zimě mohu potvrdit, že jízda na sněhu je věrná.

Toliko k úvodu o RBR. Po nainstalování Fiesty S1600 jsem se poprvé pustil do jízdy, abych zjistil, že nejsem schopen ujet ani 200 metrů bez nehody. Ten model je skutečně vražedný a najít limit auta jen po sluchu z repráku, když člověk nic necítí hýžděmi mi trvalo dlouho. Tím nemyslím hodinu. Spíše tak týdny, možná měsíc, abych byl schopen dojet alespoň jednou ze tří pokusů trať svižně a bez nehody. (Já u toho zas nemůžu sedět celý den. Spíš najdu tak hoďku, hoďku a půl večer až usnou děti.) Zde se hodí zmínit, že turnaje se jezdí většinou na nastavení poškození “realistické”, takže stačí do něčeho lehce ťuknout a je po závodě. Auta jsou velice křehká (zkuste si napálit do plotku v reálu třeba jen ve 40 km/h). Kontakt s překážkou končí buď nepojízdným vozem, proraženým chladičem a po pár kilometrech uvařeným motorem, a nebo v lepším případě pohnutým řízením, geometrií, podvozkem či kombinací. Každá z těch asi 30ti věcí, co se může poškodit má vliv na jízdu a to včetně aerodynamického přítlaku. Pohárové turnaje mívají kolem 100km, což může být mezi 8 až 15 tratěmi, a 40 až 80 minutami čistého času jízdy, podle profilu tratí. Jedno ťuknutí a konec. Stačí malá chvilka ztráty koncentrace a BÁC. Peklo. Už se mi stalo, že jsem odjel 98 kilometrů, kilák před cílem poslední tratě jsem nedobrzdil na mokrém vracák a už nenastartoval. To dokáže zkazit večer.

Dálší významná část skládačky je setup auta. Nastavují se diferáky, brzdy, pružiny, tlumiče, stabilizátory, geometrie, převodovka a pneu. Vše do detailu tak, jako u reálných aut. Alchymie. Náhled zde. Správný setup může snadno znamenat i desítky vteřin rozdílu na konkrétní trati. Nejdříve jsem si myslel, že jsem totálně nevnímavý diletant. I když jsem nastavil velmi rozdílné hodnoty a uložil je do dvou různých setupů a přepínal mezi nimi v menu startu shakedownu, necítil jsem absolutně žádný rozdíl. Šílel jsem z toho a na nastavování se na nějaký čas úplně vykašlal a jezdil v defaultu. Později jsem od teamu zjistil, že je to bug a to přepínání v menu nefunguje. Musím až do podmenu a tam manuálně nahrát setup. Jinak se změna neprojeví.

Čímž se dostáváme k teamu. Po asi dvou měsících jsem si troufl na menší online turnaje a měl to štěstí, že si mně všimli kluci, když zrovna hledali nové členy teamu. Prý vidí, že jezdím teprve krátce, ale jsem aktivní a to se počítá. Být přijat do Fados Motorsport teamu (web FB ) byla jedna z nejlepších věcí, co se mi v bídném roce 2020 přihodila. Seriózně. Lepší partu si nedokážu představit. Tolik projevů podpory, spolupráce a kamarádství se musí pohledat. Myslím, že to není jen úvodní hype. I po půl roce to funguje. Díky kluci, jste nejlepší! Je mi ctí být členem a jsem vážně vděčný, že jste mě oslovili. Honza mě utáhl nejdříve na sdílené setupy, ale to jsem ještě netušil o kolik více v té nabídce teamové sedačky je!

Team jezdí několik pohárů. Hlavní je mezi nimi řekl bych Palmira RBR-CUP, kde team nyní okupuje krásné 5. místo a brousí si zuby na příčky vyšší. Nabízené WRC jsem jezdit nechtěl, to je na mně ještě moc divoké a hlavně chci jezdit FWD, protože to beru hlavně jako tréning na čento. RC4 s předokolkami už byla teamem obsazena, tak jsem rád usedl do třídy RC3 nejsilnějších předokolek. RC3 neboduje do hlavního poháru teamů tak jako RC1, RC2 a RC4, ale jede se jako třída doplňková. I tak má slušný počet 14ti jezdců na startovní listině.

V RC3 jsem zvolil Renault Clio IV R3T, protože to byl jeden z nejmladších modelů. Jestli to byl dobrý tah, si nejsem úplně jist. Po přesednutí ze slabších aut RC4 je to Clio jako na steroidech. Okamžitě to protáčí kola, až překvapivě agilně jde do zatáček a hlavně je přetáčivé jako prase. Až na to protáčení kol snad i na trojku jsem se cítil jako doma v čentu :) To přetáčení se ukázalo jako tvrdý oříšek, protože jiný než skutečně jemný lift off a zacházení v rukavičkách znamená okamžitě zadkem ven. Na suchém asfaltu. Ta rychlost na monitoru zrádně klame. Na pedálu plynu jsem se musel naučit opravdu jemně dávkovat nejen rozjezd, ale hlavně to ubírání. S tím autem to byl neustálý boj, ale taky obrovská satisfakce, když rychlejší zatáčky projedete na té správné hraně. To je když cítíte, že ten zadek utíká, ale jen tak akorát aby se to nepřetočilo a zároveň to pomáhalo s rotací do zatáčky. To když se začne dařit je to blaho! (K tomu se ještě níže vrátím) Akorát to chce další měsíce spíše než týdny :D

Tu jemnou práci to chce i na brzdě. Promáčknete o milimetr dál, bloknou se kola a probrzdíte zatáčku. Půl centimetru méně a musíte mít brzdný bod o X metrů dříve. RBR je na ovládání nemilosrdné. Pro mně především proto, že to auto necítím.

Střihnul jsem si mezitím mimo jiné i skupinové školení sportovní jízdy u nás v motoparku. Tři a půl hoďky čistého času na limitu. Fiesta ST150 je luxusní náčiní na malé motokárové okruhy a je v ní cítit vše. Krásně reaguje na plyn i odstavení plynu, utahuje zatáčky. Člověk ví co dělá každá z pneumatik atd. Tohle simulátor nedokáže zprostředkovat. Zdaleka ne. Dokáže ale naučit návyky například jak chytat a uklidnit rozmávané auto nebo dokáže vytrénovat levou nohu. Po tréningu v RBR může člověk bez potíží brzdit v reálu levačkou se stejnou precizností jako by to byla pravá noha a to se počítá!

Zpátky k RBR. Po čase jsem požádal hlavního teamového inženýra a ladiče, jestli by se mi podíval na Clio. Vrátil mi jej s upraveným setupem na asfalt a na šotolinu, s tím že nechápe jak jsem s tím mohl doteď jezdit. Auto se uklidnilo. Zvládne se udržet na ceste nejen při nejjemnějším zacházení. Můžu si teď dovolit malinko hrubější pohyby a hlavně v rychlých pasážích při překlápění ze strany na stranu přestalo tolik cestovat prdelí ven. Nyní tam tedy mohu rychleji. Časy rázem o 2 s/km lepší. Dostáváme teď pravidelně na teamovém chatu lekce nastavování a rady na co sáhnout. Nejdříve ale člověk musí vědět co vlastně chce. Na začátku víš prd co chceš, když máš rozptyl +-10s na čtyřminutové trati. Teď, když už zajíždím vcelku konzistentní časy jsem schopen říct, že třeba v rychlé táhlé na šoto to začne po chvíli nedotáčet. Co s tím? Malinko uber tuhosti stabiku vpředu a přidej tuhosti vzadu – například, pak taky můžeš… hlavní inženýr vysype další tři možnosti z rukávu :)

Povrchy. V RBR je asfalt, šotolina a sníh.
Asfalt může být hladký či hrubý, kostka či šestiuhelnikova dlaždice a taky může mít výtluky.
Šoto může být hlína, štěrk a písek.
Sníh může být zmrzlý asfalt (led), závěj nebo břečka.

Dále lze nastavit suchý, vlhký a mokrý povrch.

Pneu jsou slick, intermediate a prořezaný mokrý slick.
Šoto pneu suchá, intermediate a mokrá.
Na sníh je jedna s hřeby.

Samozřejme nejlépe drží správná kombinace povrchu a pneu. Jenže v turnajích je to nejzábavnější právě to, že se nedá měnit pneu po každé trati. Nakonfigurována může být kombinace několika tratí například suchá, vlhká, vlhká, mokrá mezi dvěma servisy. To se řeší dilema – co obout? Sranda bylo třeba Monte Carlo, kde byla vlhká, mokrá, mokrá, sníh. Co teď? Buď natestuješ co bude nejrychlejší a nebo jdeš do menšího rizika a nebo je to loterie :) A věřte mi, že hřeb na mokrém teda fakt nedrží. Zas ale lepší než mokrý slick na sněhu. Je to další důležitý rozměr – naučit se jezdit i nevhodné kombinace povrchu a pneu.

Hrozně moc mi dala zima. Jezdím i pohár Old Rally, kde se to nebere tak vážně a je to spíše pro nadšence pro zábavu. Jezdím tam v Renault Clio 16S Williams GrpA. Malé uřvané lehoučké lítátko. Říkám si, že jsem ty švédské sněhové tratě slušně natrénoval. V turnaji mě stejně pojel nějaký kolega v tom samém autě o 4 s/km. K tomu píše do komentářů, že tu kterou trať vidí poprvé. Nedalo mi to a po první etapě mu píšu soukromou zprávu s žádostí, jestli by mi neporadil, co dělám špatně. Kolega, říkejme mu třeba Rudolf, mi nejen odepsal, ale i ochotně přislíbil pomoc, ať mu pošlu replay, že na to mrkne a dá mi vědět. Taktně mě ale upozornil, že před nějakým časem tomu skutečně propadl a ty výsledky budou nejspíš několika tisíci hodinovým drillem a mnoha odjetými sezónami. Varoval mne, že mu to způsobilo problémy a už aktivně nejezdí. Teď po letech se nechal ukecat na tento pohár.

Ve zkratce, pochválil mně, že mám čistou plynulou jízdu, ale bohužel málo agresivní (WTF? Vždyť to jedu jak magor úplně na hraně!). Přihodil rozbor jízdy, několik konkrétních tipů na co se zaměřit, pomohl mi upravit setup a popřál hodně štěstí. Dokázal jsem pak snížit ztrátu o dalších 2 s/km. Hlavní lekce je ale nebrat to příliš vážně, protože pak už se nejedná o neškodnou zábavu. Já chci aby to zábava zůstala. Někdy se třeba nedaří a je lepší to nechat na týden odležet. Mít tu svobodu nechat to na čas být je důležité.

Následný efekt zlepšení na jednom povrchu potom je, že když se člověk vrátí k tratím, co třeba měsíc dva nejel, najednou překonává osobní rekodry jak na běžícím páse. Za toho půl roku jsem ušel kus cesty a to díky pomoci lidí jako Rudolf, ale hlavně teamu!

Je třeba si udržovat pokoru, protože když se ukážu na nějakém mezinárodním turnaji, pojede mně parta poláků na Hondách s obrovským odstupem, podobně jako Rudolf. Člověk jim rozklikne profil a mají najeto třeba 150 tisíc km na turnajích proti mým 5 tisícům a profil založený před deseti, dvanácti lety. To nad tím pak mávnu rukou, že jedu jinou ligu. Máme ale zas v týmu o 20 let mladší talenty, kteří jezdí RBR stejně dlouho jako já. Sednou poprvé do mého auta a ukážou mi s přehledem záda. To si pak říkám: “Že já se na to dědek starý nevykašlu” :)

Nicméně po půl roce se objevily už i ty úspěchy. Dojel jsem na prvním místě s Cliem R3T pár menších turnajů, ale nejvíce si zatím cením vítězství ve velkém turnaji RBR-CUP – Rally Poland ve třídě RC3. Velmi náročná, nebezpečná a dlouhá rally po rychlém šotolinovém tankodromu a lítý boj s jedním z vedoucích jezdců třídy. Souboje skutečně na jednotlivé vteřinky. Potom co člověk překoná jako nejrychlejší ve třídě 99,1 km na 15 RZách, dostane za to takovouhle blbost :)

V reálném světě mezitím MotoPark Krakow vyhlásil celoroční pohár a v sobotu se jela první soutěž. Snad i díky RBR se mi podařilo ukořistit první místo a připsat si první body. Pamatujete jak jsem výše psal, že se musí s lift offem opatrně? Ta práce s plynem se perfektně hodí v reálu. Mrkněte na video v čase 3:02. Nejlepší v 0,25 rychlosti přehrávání. Po šikaně plný, upustit plyn, zatočit a hned zas plný. V autě mi přišlo, že je to parádně dlouhý lift off oversteer a na videu to vypadá jako nic.

Na přiloženém snipu je označen začátek a konec stopy zadní pneu. Dává to myslím mnohem lepší perspektivu jak jsem si to v reálu užil.

A ta nejlepší věc je, že Clio R3T v RBR mě tak dobře naučilo práci s plynem, takze další průjezdy jsem věděl jak upustil plyn o ten pověstný kousíček méně, takže zadek pomádá do zatáčky, ale už nečáruje. Pamatujete jak jsem psal výše o tom blahu, když se to správně povede? No ale jsme tady hlavně pro pořádnou zábavu, takže ještě jedna čára je vidět v 6:20 ;) Jinak nahrávka je klasicky nuda a působí to pomale, neb je to zajeto čistě.

Závěrem – virtuální závodění to reálné požitkem z jízdy nenahradí, ale má některé přednosti jako dostupnost, team, kilometrový nájezd a cena, a má také potenciál některé aspekty techniky řízení vypilovat.

Mějte se krásně a hlavně kolama dolů!
GO FADOS GO!!!

PS: Jaké máte zkušenosti se simulátory vy?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Radim Nemec
11. března 2021, 16:03
2

Zkusenosti... na to se u me nedostalo, ale moje knihovna vypada ted takhle nejak (plus k tomu schovane nejake CD jako je RBR a tak...). Je to takova smeska hlouposti a sem tam se tam najde nejaky ten nugget. Jen tak dal, dobra prace. ;)

reagovat
BubaaCZek
11. března 2021, 16:21
2

Oh! To je slušná sbírka. To ja mam zatím takovou. Co rok to sloupec.

Radim Nemec
11. března 2021, 17:19
0

:) to je taky hodne slusne.
ja z realnych veci nemam nic, na kartingu takove nalepky nemaji.

jbigllesCZE
11. března 2021, 19:25
1

RBR jsem hral naposledy v 10 (takže nic moc)....donutil jsi mne to koupit :)

reagovat
beastar
11. března 2021, 23:13
0

Jo vážně pěkný blog. I když virtuální závodění jde úplně kolem mě rbr znám. Slyšel jsem o tom od pár lidí. Reálné závodění tam nějaký zkušenosti mám. Líbí se mi jak to bereš. Já sem na to už dneska hlavně línej. A asi málo soutěže chtivy. Každopádně super a přeji hodně úspěchů reálných i virtuálních.

reagovat
BubaaCZek
12. března 2021, 11:06
0

Dik beaste. Tesim se na dalsi dil o te masařce.

MB
MBMB
12. března 2021, 00:50
0

Škoda, že neexistuje nějaký novější ekvivalent. S RBR jsem, spíš pro nedostatek času, skončil určitě už před více než 5 lety a už tehdy mě štvalo, jak to je zastaralé.
Pamatuji si například, jak jsem pozici a pohled kamery musel ručně ladit v texťáku, že pro korektní zobrazení na obrazovce 16:9 byl potřeba nějaký dodatečný FixUp plugin a tisíc podobných věcí. Holt hra z roku 2005... Tak jsem pak radši jezdil spíš nějaké novější realističtější okruhové tituly, kde přeci jen možnosti jsou. V rally bohužel moc ne.

reagovat
jbigllesCZE
12. března 2021, 08:34
0

co Dirt Rally 2.0...jezdí se v tom normálně dotované šampionáty. A zpocenej z RZ jsem úplně stejně.

BubaaCZek
12. března 2021, 11:02
0

Nevim jak tehda, alr na tom czech pluginu stahnes cely package a v podstate jidnim klikem vsechny ty pluginy fixy a patche nainstalujes najednou. Vse slapalo na prvni dobrou. Navic je to komplet zadara, pokud se teda nerozhodnes prispet na trate nebo na plugin.
Grafika je samozrejme davno prekonana, ale neni to zadna katastrofa. Vypada to podle mne stale velmu dobre a hlavne to jede i na me masine kupovane pred mnoha lety, kdyz vyslo Diablo3.

BubaaCZek
12. března 2021, 11:05
0

K tomu ladeni kamery. Kdyz tam (to uz zvlast) dohodis PacenotesPlugin, tak kameru nastavujes po dvoukliku mysi primo na trati. Easy.

Bigg.I
12. března 2021, 11:52
0

BuBaaCZek - v te dobe jeste nic takoveho nebylo, vsecko hezky rucne.... Instalace auta, vse prekopirovat rucne, soubory, textury. Prepsat *.ini soubor, fyziku a jeste rozbalit audio.dat, nakopirovat spravny zvuky, zabalit.... jooo strasny srani s tim bylo. To same ruzne kamery a fix up pluginy.

MB
MBMB
12. března 2021, 11:56
0

Jo, pacenote plug-in si vybavuji, ten jsem pak někdy v pozdějších fázích taky používal. Stejně tak si pamatuji, jak fixup plug-in zařadili do instalace Czech Pluginu. To určitě řadu věcí zjednoduší. Už si přesně všechno nepamatuji, je to dávno, jen si vzpomínám na ten dojem, jak mě tam spousta věcí ve srovnání s novějšími hrami štvala.

MB
MBMB
12. března 2021, 11:58
1

Bigg.I: přesně, tohle si taky vybavuji. :D

Bigg.I
12. března 2021, 12:00
0

Nainstalovat RBR - 10 minut
Zmodovat se vsema trateme a autama, udelat to funkcni at to nepada - 2 tydny prace

MB
MBMB
12. března 2021, 13:02
0

To mi připomnělo, že v RBR je fixně jen 6 pozic aut. Takže kdykoliv to člověk chtěl trochu střídat, tak neustále jen měnil auta.

Bigg.I
12. března 2021, 13:36
0

MBM - jooo je to tak, ale uz jsem videl aj nejakej car manager kde ti to nainstaluje auto behem par vterin jaky chces. Takovou podporu komunity a modderu jsem videl snad jen u GT Legends a IL2 Sturmovik.

BubaaCZek
12. března 2021, 15:32
1

Tak sem tam do nějakého ini vlezu. Auta se daj resit pres utilitku, takze zadne rucni prekopavani.

Kdyz nejaka trať náhodou pada, posle nekdo z teamu komu to nepadá svuj file a vyresene :)

My co jsme vyrostli na 386kach snahou posetrit kazdy kB pameti na Dooma apod, je tohle uz pohodicka :)

Bigg.I
12. března 2021, 11:45
0

Pekne, ze se jeste nekdo pousti do RBR a je to pro nej novinka. Ja aktivne jezdil nejakych 6-8 let zpet:
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=ustats&u=17522

To byly doby jeste bez NGP fyzik, ale zase se jezdil pohar Team Rally:

Platilo se startovne na sezonu, vychazel magazin v PDF, delaly se sestrihy a reportaze. Posilali jsme replaye pro kontrolu, zda nekdo nekde nezkracuje. V te dobe jsem tim zil, byla to moc pekna doba. Ja jezdil hlavne skupinu N4 s Mitsubishi Lancer Evo 6, 8 a 9 s tim, ze kazdej jezdil Subara a ja je byl schopny porazit s Lancerem.

Team Rally se jezdilo na 2 etapy. Etapa 1 Pondeli - Streda, Etapa 2 Ctvrtek - Sobota. Mam dojem ze Super Rally bylo jen v prvni etape. Celkove to vychazelo na nejakych 220 km, takze co etapa to lehce pres hodinu jizdy (hodne prostoru pro chybu).

1. sezona - 4. misto ve skupine N4
2. sezona - 1. misto ve skupine N4
3. sezona - 3. misto ve skupine N4

Podpora tymu je urcite dulezita, to jsem pocitil i ja - ruzne rady, zkusenosti atd.

Setup - alfa a omega. Ja si svuj setup na Lancera Evo 9 ladil cca rok. Vychazel jsem ze sdileneho setupu, ktery jsem si pak upravoval dle sveho jizdniho stylu - mel jsem radeji mekkci podvozek a jezdil jsem da se rict v rizenem smyku. Hodne jsem tim drtil gumy a nekde ztracel, ale ja to ciste proste neumel. Stejnej setup my s lehkyma odchylkama pasoval i na Evo 8. Evo 6 byla jak z papiru a damage model byl divny. Escort Cosworth Nkovej na Lancery silene ztracel, presto jsem s nim par zavodu odjel.

Doporucuju vyzkouset nekolik ruznych aut, ale pak zakotvit u jednoho, ktery budes doopravdy znat.

Byly doby kdy jsem k tomu sedal kazdy den na 2 hodiny, ale uspechy nebyly nic moc. Nejvic uspechu jsem zazil, kdyz jsem jezdil tak 1x za 3 dny.

Ted uz na takove hrani nemam cas, ikdyz bych obcas vzal volant rad do ruky. Prace, auta a grafika me davaji zabrat.

V RBR jsem jezdil napriklad s jezdci, co jezdi opravdove zavody > Mato Homola, Martin Semerad, Martin Bujacek a dalsi.

Kdybys chtel, klidne mi napis !

reagovat
Bigg.I
12. března 2021, 13:41
0

Takhle jsem pohrbil vsecky medailove pozice na poslednim podniku pri prvni sezone:


O 1 bod jsem skoncil na 4. miste.

A tady nejaka ta "krasojizda":

BubaaCZek
12. března 2021, 15:45
0

Super poharove vysledky, tos musel hodně slavit. Neni to vubec nic jednoducheho tohle zajet. Congratz mistře :)

S tím měkčím setupem nemáš moc prostor na korekci, tam jak jsi trefil ten strom. Bud to tam položíš správně na první dobrou, nebo už to napodruhé nezaklekne včas, no.

To Cote jsem specialne pozoroval jak se prosmeknes mezi domecky a pak tam kousek dal v te leve za horizontem v kompresi a maš to teda zmáklé. Tam to Cliem takhle poslat neumím, abych vyjel v jednom kuse.

Bigg.I
12. března 2021, 16:17
0

Dekuju.. uz to je nejaka doba. Ten zahoz do stromu - je to otocenej Fraizer Wells, Montekland (uz nevim jmeno ty trate v Monteklandu) a ja uplne zapomnel v rozpisu tu zatacku (Jezdil jsem rozpis K.Trojanove, mam dojem lehce prevzatej z CMR04?) Ten strom tam je prave dodelanej v Montekland edici, normalne na Fraizeru tam neni a nic by se mi nestalo no :D.
Vic mi vzdy sedel asfalt proti sotoline a naprost nejlepsi a nejoblibenejsi trat byla Bissane:



Ted uz ani volant k PC nemam a nemam ani stroj na kterem to hrat no, ikdyz toto je asi snad jedina hra, kvuli ktere bych si i nejaky ten volant poridil. U Dirt Rally se clovek zapoti, ale s realitou to ma pramalo spolecneho, to auto se chova naprosto spatne.

BubaaCZek
12. března 2021, 16:46
0

Bisanne nesnasim. Trefovat tam ty pul cuty, aby vyšla linie je o nervy a sjezd z kopce je s tim Cliem o hubu. Mam radej šoto, třeba Sherwood Forest.

BubaaCZek
12. března 2021, 16:50
0

Specialne to misto ve 2:23 :) Krasna prace pane.