načítám data...

Volkswagen Passat R-line 2.0 TDI

18. května 2020, 13:35 8 komentářů screepy

..aneb jak se žije příležitostnému uživateli s Passatem R-line..

zobrazit celou galeriiPavel Pustina: Volkswagen Passat R-line 2.0 TDI

Osud tomu přál, že jsem se bratru necelého třičtvrtě roku seznámil se současnou přítelkyní. Ta je toho času zaměstnancem na poměrně lukrativní pozici a lukrativní pozice také žádá adekvátní „reprezentativní“ vůz, protože je zde ještě poměrně krátce, také cca 3/4 roku, nemohla si vůz vybírat, ale zdědila ho po bývalém kolegovi.

A o jakém že autě je to řeč. Konkrétně o „osmičkovém“ Volkswagen Passat R line 2.0 TDI ve verzi kombi, r.v. 2018. Mě jakožto majitele Fordu Focus 2. generace to samozřejmě zaujalo a jal jsem se hned při první možné příležitosti auto vyzkoušet. Dnešním dnem už na něm mám pár tisíc kilometrů najeto, a tak jsem se rozhodl sepsat tento blog.  

Musím říct, že co se vzhledu týká, mně osobně se auto líbí, rudá metalíza, 19 palcová kola a paket R-line tomu dodávají poměrně svěží elegantně – sportovní vzhled, na druhou stranu si začnete všímat, kolik Passatů v R line jezdí a zjistíte, že jich opravdu není málo, inu fleetová politika je evidentně v mnoha firmách podobná.

Největší výhodu R line paketu vidím v interiéru, celokožené sedačky sportovního vzezření v nášivkami R line na oko působí moc pěkně a pro mě osobně jsou (a to je podstatné) velmi příjemné na sezení i na delší cesty. Nezkoumal jsem nikdy blíže možné konfigurace Passata, ale pokud bych si ho konfiguroval dle svých požadavků, asi bych se vydal jinou cestou, než R line (sedačky bych zachoval).

Prostoru je všude až až, klasický test zda si za sebe při svých 185 cm sednu, proběhl naprosto v pořádku, když si přítelkyně posune sedačku řidiče na svou výšku, cca 167 cm, tak za řidičem vzniká opravdu velkorysý prostor. Plus obrovský benefit obřího kufru, a protože vozíme kola a lyže atd., tak ve dvou ani není třeba řešit alternativu v podobě nosičů na střechu.

Jedním z nejlepších prvků výbavy jsou alespoň pro mě matrix světlomety s inteligentním svícením, které fungují velmi dobře a pokud jsou přepnutá v automatickém módu, tedy aby usměrňovala kužel osvitu cesty bez oslnění protijedoucích aut, tak jsem koukal jak pomyslené „péro z gauče“, jak se světla chovají. Ačkoliv současně je třeba přiznat, že bylo několik situací, kdy nevyhodnotily situaci tak, aby vypnuly dálkový mód nebo přizpůsobily světelný tok protijedoucímu autu. Ale nastává to opravdu zřídkakdy, čímž se omlouvám protiejdoucím řidičům, ale takhle to vyhodnotil mozek Passatu. Na druhou stranu i osvit klasických potkávacích světel je natolik účinný, že jsem kolikrát ani neměl tendenci zapínat dálková. 

Doposud jsem v žádném svém autě neměl zkušenost s adaptivním tempomatem a ten je třeba pochválit, i když zrychlení po uvolnění pruhu by na můj vkus mohlo být živější, ale ok, stačí si pomoct plynem. Na dálnici velmi dobrý pomocník, ale už nastalo pár situací, kdy jsem mu do toho brzdou skočil, protože někteří řidiči zapomínají, k čemu slouží v jejich autech zpětná zrcátka.

Krásná kola, mizerné pohodlí, asi tak bych ve stručnosti shrnul na Passatovi přítomná 19 palcová kola o rozměrech 235/40, jediné místo, kde jsem je zatím ocenil, byla jen kvalitní dálnice / silnice, kde při vyšších rychlostech i v zatáčce v kombinaci s podvozkem drží auto pěkně. Nicméně nikdo soudný nemůže na naše silnice zvolit takové peklo. Bohužel to auto je tvrdé jak kavalec a při každém přejezdu nějaké větší nerovnosti (a že jich tu málo nemáme) to dostane podvozek pěkně sežrat, jediné co vás v této situaci uklidňuje je fakt, že to auto naštěstí není Vaše, ale leasingovky (bůh s tím, kdo si to pak od nich koupí). Věřím tomu, že být zde 17 nebo 18 palcová kola o trochu víc balonovitém rozměru, určitě by to Passatu přidalo dost na pohodlí, neubralo na vzhledu a v kombinaci s těmi skvělými sedačkami by to bylo moc fajn auto, takhle je to moc fajn auto, ale nic pro návštěvníky chiropraktiků.

Následuje pár „not neccessary“ věcí, které nejsou vyloženě blbé, ale všichni víme, že jednou až se to vysype, to blbé bude. Elektronické otevírání a zavírání kufru – why? Abychom si v zimě nešpinili ruce od kufru od břečky. Ne, tomuhle opravdu nerozumím, pro mě naprostá zbytečnost popírající jakýkoliv pragmatický smysl, až se ty servomotorky rozbijí, tak jediný kdo bude mít radost, bude servis. 

Další „not neccessary“ je bezklíčové odemykání a zamykání. Uznávám, že toto řešení je velmi komfortní a uživatelsky příjemné, ale už se mi také párkrát stalo, že jsem hledal, kde mám ovladač, protože ho stačí mít někde v rámci prostoru auta sebou, ta jistota klíčku v zapalování je čistě pro mě uživatelsky více uspokojující. Předpokládám, že když se vybije baterka v klíčku, dostanete na to včas upozornění.

Pod kapotou je 2.0 TDI s výkonem 110 kw a sedmistupňovým DSG. Nejprve něco k DSG  (doposud byla moje zkušenost s auty s automatickou převodovkou minimální, takže nemám srovnání s automaty u jiných značek). S DSG mám veskrze jen dva problémy, někdy trochu apaticky reaguje na kick down a už se mi nejednou stalo, že nedošlo k podřazení a předjížděcí manévr trval trochu déle než bych chtěl. Snažil jsem se přijít tomu na kloub, proč někdy auto hned podřadí a jede, zatímco někdy je vůči tomuto pokynu prakticky apatické. A řešení nakonec bylo jednoduché, je to pouze o rychlosti / razanci sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze. A druhá věc jsou rozjezdy, v 80% případů mi auto při rozjezdu cukne, já už to ani nevnímám, ale nedávno když přítelkyně pila kávu, tak to zavnímal její svetr. Nato jsme si dali s přítelkyní interní challenge, komu to bude méně cukat, protože když člověk chce a myslí na to, rozjet bez cuknutí se dá, chce to trochu citlivější práci s plynem, nicméně v 99% času o tom člověk nepřemýšlí..

A co ten motor, jede to? Jede to. Jede to tak, aby vás to neurazilo, ale nejede to tak, aby vás to nadchlo. Jede to tak akorát, a kdyby to jelo jen o trochu méně, tak by vás to naštvalo, protože takové auto už musí mít trochu důstojný pohon. Zrovna toto je místo, kde bych si dokázal představit v rámci budgetu osekat trochu výbavu na úkor vyššího výkonu. Do 150 kmh auto relativně pěkně zrychluje (v rámci výkonu) a do 160 kmh je velmi příjemné v něm cestovat po dálnici, ticho, klid, spotřeba únosná. Do 180 kmh ještě dobrý, pak nastává klinická smrt, a aby se to vůbec přehouplo přes 200kmh to už chce hodně času a trpělivosti a nedejbože, když vám tam někdo vjede, protože celý proces začíná znovu (tím se obloukem vracím k té trpělivosti). Není to auto na prohánění silnějších aut podobné třídy, na to mu chybí výkon, takže je dobré v některých situacích zachovat stocký klid a mít lehké mrzení, že tam není o 100 koní víc. Bohužel u některých našich spoluobčanů v postarších modelech (rozuměj vylítané vrány, ale pořád ještě s 50 – 100 koňmi navíc) Passat s paketem R-line vzbuzuje choutky si trochu zazávodit, i zde je třeba se udržet, protože 150 koní je pořád jen 150 koní v kombinaci s lehkou nadváhou, motor bohužel nesekunduje vnějšímu vzhledu. Spotřeba závisí hodně na stylu jízdy, ale dálky bez sprintu na dálnici v pohodě lehce přes 6l.  

Ještě něco poznatků k servisování vozu, který je na operativní leasing, který platí váš zaměstnavatel. Možná to bude pro řadu zdejších čtenářů nošení dříví do lesa, ale pro mě to bylo velmi nepříjemné překvapení, protože jsem měl vždy auta ve svém majetku a ne v majetku leasingové společnosti. Passat při častějších expresních přesunech po dálnici má olejový apetit. Je to asi měsíc a půl zpátky, kdy jsem musel dolévat litr a půl oleje, to není úplně málo s tím, že říkám přítelkyni, až to poveze do servisu, ať jim poví, ať už rovnou ten olej vymění, protože servisní interval 30 000 km je fakt peklo pro ten motor. Jak to dopadlo, si asi všichni domyslíte, na tachometru 50 000 km a slečno to máte nárok až za 10 000km, máte nějaké další přání? Další problém jsou už delší dobu brzdy, především brždění z vysoké rychlosti na dálnici má za efekt vibrace ve volantu a nepříjemné hučení. Chápu, že u automatu se musí brzdit víc, ale i tak při používání mozku to není oproti manuálu až takový rozdíl, nicméně z toho plyne pochopitelně častější výměna brzd. Opět jsem sdělil přítelkyni, ať v servisu požádá o kontrolu brzd – odpověď, brzdí to, nic s tím nemáte. Děkujeme. S tím prakticky nemáte šanci nic dělat, držíte servisní intervaly a tam se to vyřeší, ale cokoliv nad rámec vám leasingovka nezaplatí. A pak si kupujte auto po operácích. To radši pověstnou osinu do zadku.

A teď nastává zásadní otázka, kdybych měl možnost si v rámci takového budgetu vybrat nové auto (a ona nás brzy čeká, s Passatem budeme jezdit do konce tohoto roku), vybral bych si Passata? Ano, vybral bych si Passata, s menšími koly, silnějším motorem a stejnými sedačkami bez paketu R line. S Passatem se žije dobře, nic v něm nechybí, něco v něm přebývá, ale veskrze je to uživatelsky velmi příjemné auto a naprosto rozumím tomu, proč jich jezdí tolik. V rámci třídy je výběr opravdu široký a začínám přemýšlet, co bude jeho nástupcem za předpokladu, že přítelkyně bude stále na stejné pracovní pozici. Demontáž hodin a nahrazení nevzhledným obdélníkem na výstražná světla u nového Passata mezi výdechy klimatizace mě teda nakrkla. Favoritem pro mě bylo doposud Volvo V60, než jsem zjistil, že s rokem 2020 Volvo omezilo Vmax u všech verzí na 180kmh, takže si mě při spěšném přesunu po dálnici vyndá Fabie 1,9 TDI, a to jak mužská ješitnost praví, není v pořádku, když já mám 2x větší výkon. Bude to ještě oříšek.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
18. května 2020, 14:44
0

S nekolika podobnymi auty sem mel tu cest za posledni rok. A v zasade nemam co dodat. Cele je to napsane strizlive a pravdive. K tomu pohodli. Ano opravdu 17tky resi vse. Auto je potom krasne tiche a pohodlnejsi. Vyrazne. Vykonu je tak akorat na jizdu v ramci predpisu. Osobne u 110kw radim pred aktivnim manevrem jako je predjizdeni S. Predejde se letargii dsgecka v ten moment. K cukani. Hale ja nevim me to fakt necuka kdyz ta skrin neni v hajzlu. Vim ze to tu pisu porad dokola... asi to chce fakt cit v noze. A trochu s tim lavirovat.

Kdy mi to neprijemne cuklo bylo obcas rychly razeni dolu pri fakt velkym brzdeni. Jinak na cestovani je to fakt prostorne a pohodlne auto. Navic proste klasicky zadny suv atp...

Servis. Hale takto to je a tak to funguje. Me Audi taky 2x pred intervalem rozhne olejnicku a chce nazrat aspon pulcana. Se servisem davno nic mimo neresim. Oni stejne na vse maji ... to vite pane to jsou dnes ty moderni motory, prevodovky... Tam se dela taky kazdej druhej moto olej i napln v dsg ne?

Jako ona to ta technika vydrzi. Bohuzel se tim zivotnost snizuje. Nedelam si iluze ze soukromnik vy se o auto v zaruce staral nejak lip jak leasingovka. Takte pri nasledne koupi je to asi jedno.

reagovat
krab
18. května 2020, 15:06
1

U těch služebáků je fakt ta údržba tak základní a tak malá, že by jeden autař brečel. Doby, kdy se auto první měsíc zabíhalo, pak se měnil olej, ta je dávno pryč. Na druhou stranu ty motory jsou konstruovaný natolik přesně, že do velký míry odpadá ta nutnost záběhu a vytvoření provozních vůlí. Ale i tak by bylo nepochybně dobrý vyměnit po prvních 2000 km olej a filtr. Budou v něm zbytky těsnících hmot, možná lehounce i nějaký kovový otěr atd. U sporťáků to tu a tam majitel na vlastní žádost po zajetí vyměnit nechá. Ale už služební muly to nikoho nezajímá. Takže první náplň si odkroutí svých 30 tis interval a do doby než se rozsvítí olejnička typicky nikdo nikdy ani žádný olej nedoplní.

Ono to přesně vydrží, ale životnost klesá. Znám z reálné zkušenosti případ motoru 2.0 TDI 110kw (myslím) , který služebně odkroutil svých cca 150 tisíc a pak praskla ojnice myslím. Prostě nastala totální škoda motoru. Resp. řešilo se výměnou polomotoru. A důvod si myslím klasicky : 30 tis interval a uživatel (neautař) ráno nastartoval a po cca 5-10 min. běhu motoru, vyjetí z ulice, dojetí na konec města, najetí na obchvat a hned na dvouproudovku do kopce. A tam auto typicky poprvé dostalo plný plyn, který se tam držel nějakou tu minutku, zkrátka do kopce. Takže s olejem v zimních měsících tak někde na 50°C. A to je ve výsledku typický osud velké většiny služebních aut nebo i soukromých aut typických uživatelů.

Pak jsou z toho taky ty rozdíly. Jsou tyhle motory, co najedou bez GO stovky tisíc km a jiné co dají ani ne 200 a konec...

reagovat
sc
screepy
18. května 2020, 16:00
0

Souhlas, těm lidem je to samozřejmě úplně jedno, pro ně je to spotřební zboží, ale je to chyba i leasingovek, který ty auta nechají do tohoto stavu dojít. Konkrétně v jejím případě má podmínky 3 roky / 120 000km, podle toho co nastane dřív, pak dostává nové auto, company policy je tak nastavená, to je v pořádku, vlastně člověk 3x vymění olej, párkrát pneumatiky a konec, tím pro něj tohle auto končí a jde dál do světa. A 120 tkm vydrží tyhle motory i při hodně nepěkném zacházení. Po mně potopa.. Já se k tomu vždycky snažím chovat jak ke svému, i to turbo dochlazuju, když někde letíme po dálnici a pak zastavim na benzince, nedá mi to, ale nedělám si iluze kolik nás takových je pane Mára.

Fa
Fandatik
19. května 2020, 23:27
0

Není ta občasná letargie převodovky způsobená špatně připraveným převodovým stupněm nebo kickdownem o 2? Ale to je vlastnost dvojspojek i v manuálním režimu. Leda si rychlost nacvakat už x vteřin před manévrem. A doufat, že ta mezera k předjíždění vydrží nebo zase zpět na cestovní stupeň a čekat na další možnou mezeru k předjetí.

reagovat
OndrasI
20. května 2020, 12:41
0

Na základě zkušeností s provozem flotilky těchhle B8 budu trochu rejpal - Matrixy tohle auto stopro nemá, má "jen" dynamické LEDky a automatický dálkový fungujou na pytel, lituju protijedoucí.
Elektrický víko kufru je super věc, hlavně ve spojení s bezdotykovým ovládáním. Spolehlivost je dostatečná.
Kombinace DSG a slabšího TDI je v pořádku, pro srovnání bys musel projet konkurenci (stačí třeba i Škoda) anebo cokoli s 1.5 TSI a DSG a viděl bys, že to jde i mnohem hůř. Stejně tak stížnosti na letargičnost jsou lichý - od toho je na podlaze spínač pro kickdown, stejně jako u všech ostatních automatů. Jediný, kdy se DSG dá nachytat, je moment, kdy je předvolený vyšší stupeň a je třeba rychle podřadit.
Olej a chladicí kapalinu žerou všechny 2.0 TDI bez výjimky.
Podvozek je i na klasických tlumičích v R-linu úplně OK, není to Superbovitá houpačka, ale je to pořád ještě nadstandardně pohodlné.

140 kW motorem si nepomůžeš, ten je zase úplně tupej dole. R-line má výhodu v tom, že k němu odjakživa byly ještě komfortní doplňky a hlavně tabulkově navyšuje zůstatkovku, čímž se zároveň sníží splátka.

Ad servis leasingových aut - klíčem je zjistit si, v jakém režimu se auto pronajímalo (předepsaný/full servis). Jinak se taky může stát, že se s rozvody nemění vodní pumpa a že tam ty brzdy fakt budou až do dojetí, protože v předpisu je jen kontrola, ne výměna.

B8 víceméně napříč konfiguracema je kouzelná svojí schopností polykat kilometry zcela bez jakýchkoli nároků na pozornost řidiče. Prostě se jen na okraji Prahy nastaví na tempomatu "obchoďácký" tempo a fertig. Žádnej jinej mainstream to takhle neumí.

reagovat
Ca
Cartman
20. května 2020, 21:09
0

Ahoj Ondrasl. Mam dotaz k tomu nachytani dsg. Obcas se mi stane jedu treba 70- 80 kmh mam tam 4. nebo 5. na pohodu. Ted potrebuju rychle predjet dupnu na to motor vyleti do otacek, ale par vterin se nic nedeje. Auto rve ale nezrychluje dokud nepodradi. Je to o cem pises? Zarazeny vyssi stupen a dsg trva nez se presklada dolu?

OndrasI
21. května 2020, 08:56
0

Ahoj, zalezi - nejspis je to to, co píšu, ale taky to muze bejt spatna spojka. Pokud s tim nejsou jiny problemy, tipoval bych ale premejslejici prevodovku a proste vlastnost DSG.
Ten problem (vlastnost) s predvolenim stupne se chova tak, ze auto pri tech 60 na pohodu ma zarazenou petku a predvolenou sestku a ty vyrazne pribrzdis, tak DSG tam tu dvojku dava tak vterinu a pul, spis dele. Dela to totiz na dvakrat, protoze potrebuje uvolnit hridele pro razeni pres stupen.
Stejne tak i naopak - rozjizdim se na jednicku plynule do krizovatky, DSG zaradi dvojku, predvoli trojku, potrebuju prudce zrychlit, abych stihl odbocit pred tramvaji a i pres plyn na podlaze projedu celou krizovatku krokem za horecnyho premejsleni prevodovky, co vlastne chci. Po dvou vterinach tam narve jednicku a kolemjdouci si na kratkou chvilku uzijou vytocenej traktor a palici se gumu.
Mokry DSG je skvela prevodovka, ale ma holt svoje limity - IMHO je yo vhodny spis do sporťáku nez do rodinnyho kombase.

Mrkef
22. května 2020, 08:03
0

Powershift dělá to samé, vyřešit to lze jedině v manuálním režimu, kdy si podřadíš sám.