načítám data...

Pro mně krevety, prosím!

28. listopadu 2016, 16:32 45 komentářů Knightrider

Jak se doma konečně po letech objevil "american sports car number one".

zobrazit celou galeriiMr. Knightrider: Pro mně krevety, prosím!

V minulých dílech jsem psal o tom, jak začala moje cesta k americkým autům, alespoň letmo představil svojí první ameriku a posléze i další, a to totálně překopaného Mustanga. A protože čas běžel dál a ve mně pořád hlodala myšlenka na Corvettu, rozhodl jsem se, že si tenhle sen přecijen ještě splním, i když už byla jiná doba a priority jakbysmet. A tak jsem si k tomu divokému Mustangu začal hledat další hračku do garáže. Jenže rozum říkal, že už to nesmí být nic drahého, což se zrovna s pojmem Corvette moc neslučuje, a tak jsem nakonec ustoupil od představ zánovního auta a poprvé si řekl, že zkusím něco výrazně staršího, co mně ještě nesežere na pořízení ani na provozních a servisních nákladech. A tak padla volba na C4, tedy 4. generaci Krevety. Je asi nejméně oblíbená, protože to pořád není veterán a současně už je to hodně staré auto, které už nemůže soupeřit s dnešní produkcí, nicméně pořád má co nabídnout, tak proč ne. O tomhle autě už jsem tu něco napsal na fóru v sekci Naše Auta, ale třeba nebude od věci přidat informace i sem, do mého blogu.

Jak jsem se začal nořit do informací o tomhle modelu a o jeho technických specifikacích, začal jsem zjišťovat, že to, co bych v téhle generaci chtěl, je buď supersportovní ZR1 s 405HP pod kapotou, z let 1993-1995 nebo její sice slabší, ale mnohem vzácnější sestra v podobě limitované verze Grand Sport v úžasném modrobílém hávu, která byla představena jako limitovaná verze k ukončení výroby 4. generace, v roce 1996. Jsem prostě maximalista. :-) ZR1 je krásná a i technologicky neuvěřitelně na výši i z dnešního pohledu, ostatně které auto mělo před 25-ti lety vypínání poloviny ventilů při nízké zátěži klíčkem na přístrojovce nebo třeba elektronický podvozek s nastavitelnou tuhostí pérování či snímače tlaku v pneu?  Jenže ceny jsou vysoké, začínají někde kolem 600 tisíc Kč u nejstarších ročníků ze začátku 90. let a nejlepší kousky z posledních dvou let výroby C4 ZR1 hravě překračují dvoumilionovou hranici, takže s tímhle modelem jsem se rychle rozloučil.

A co ten Grand Sport? Z mého pohledu vizuálně nejkrásnější C4, jaká se kdy vůbec vyráběla. Soupeřit s ní může snad jen verze Pace Car z roku 1995, což byla replika verze, která sloužila jako zaváděcí vůz v závodech 500 mil Indianapolis. Jeden Pace Car je momentálně na prodej v Německu. Pohled na cenovku 43.000,- Eur ale člověka moc nepotěší. Grand Sport se vyráběl jeden jediný rok a to v limitované sérií tisíc aut, přičemž na kabriolet připadalo 190 kusů. Všechny Grand Sporty měly modrobílý kabát s centrálním podélným pruhem, ale interiéry se dělaly buď  v černé nebo červenočerné kombinaci. A protože já jsem ujetý na červené interiéry, chtěl jsem právě tuhle verzi. Jenže i tady byl pohled na cenovky dost neradostný. Coupé je výrazně levnější a občas se dá sehnat už kolem 850-900 tisíc Kč, ale kabriolety, protože byly mnohem vzácnější, jsou také výrazně dražší. V USA jsou momentálně dokonce dva na prodej. Ten levnější,  s černým interérem by ale i s dovozem, clem a DPH vycházel cca na 1.850.000,- Kč a druhý, s červenočerným dvoubarevným interiérem, kterých bylo vyrobených jen 53 kusů z těch zmíněných 190 kabrioletů celkem, by po dovozu a daních přišel bratru na 2.550.000,- Kč. Upřímně, za ty peníze bych si určitě mnohem raději koupil novou C7, i když zrovna oba tyhle Grand Sporty jsou evidentně ve stavu nového auta.

Grand Sport se od "obyčejné" Corvetty lišil nejen svým barevným provedením, ale i dalšími detaily, jako např. odlehčenými koly ze supersportovní verze ZR1, která už v tu dobu nebyla v prodeji, ale kola byla vyvedena v černé barvě se stříbrným leštěným límcem, dále nějakými drobnostmi v podobě výšivek Grand Sport na sedadlech, logy na blatnících a chromovanými znaky Corvette místo standardních černých, lepšími brzdami a silnějšími třmeny, atd. Všechno nebudu ani rozepisovat. Co ale dělalo Grand Sport výjimečným oproti řadovým Corvettám, byl zejména motor. Pod dlouhou a nízkou kapotou se tentokrát netísnil standardní Chevrolet small block LT1,ale jeho vylepšená verze s označením LT4, která měla díky několika úpravám výkon zvedlý  o 30 koní na papírových 330HP, nicméně testy svolaných aut prokázaly hodnoty v průměru kolem 350HP. Motor byl spojený výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou od firmy ZF a byl také v nabídce jen tenhle jeden jediný rok. Kdo chtěl automat, měl u Grand Sportu smůlu a musel sáhnout po standardní verzi. Do Evropy šlo navíc oficiálně jedenáct kusů, z toho jeden kabriolet, který dodnes jezdí ve Švýcarsku a účastní se i místných srazů Corvett. Je tedy jasné, že nebude moc z čeho vybírat, i když situace už je dneska trochu lepší a oficiálně tu jezdí asi 25 aut v tomto provedení. Vlastně teď je jeden Grand Sport coupe naprodej v Itálii a za opravdu velice příznivou cenu. Za pět let, co tahle auta sleduji, jsem se v Evropě ještě s originál Grand Sportem naprodej nesetkal, až teď. O to víc mně to překvapilo.

Jak už jsem psal, koupit si originál Grand Sport, je tak trochu problém, vzhledem k pořizovacím cenám a omezené nabídce. Ale je tady jedna varianta, jak toho relativně levně docílit. Motor LT4 se totiž v tom roce 1996 dal za příplatek ročního platu průměrného Čecha objednat i do standardní verze Corvetty. A těchhle aut už jezdí podstatně víc a čas od času se dají koupit i tady v Evropě. Což tedy znamená naprodej tak tři auta do roka s tímhle motorem, napříč celou Evropou při hledání na standardních velkých serverech. Ale i to je úspěch. A tímhle způsobem jsem přišel ke svému autu i já. Původně jsem chtěl spíš coupé, ale nakonec mi hledání přivedlo do cesty convertible a musím říct, že dneska jsem za to rád. Jízdu v kabrioletu/roadsteru jsem si vyloženě zamiloval. Auto jsem kupoval v Holandsku přímo od předchozího majitele po cca dvouměsíčním smlouvání o ceně a zjišťování na dálku technického stavu auta. A když jsme se konečně dohodli, tak jsem prostě objednal Student Agency do Holandska, tam prohlédnul auto, zajel s majitelem na úřad odhlásit na mně a druhý den už jsme s přítelkyní pelášili naší novou hračkou 800 km po vlastní ose zpátky do Prahy. :-) 

Už tenkrát jsem Corvettu kupoval s tím, že si z ní postavím svojí vlastní repliku Grand Sportu. A protože jsem puntičkář, hledal jsem právě jedině auto z roku 1996 s motorem LT4, aby konverze byla naprosto perfektní. Auto, které jsem koupil, ale mělo do dokonalosti daleko. Původní majitel byl tuningář, který usoudil, že když přestalo hrát sice dost komplikované, ale originální rádio od Bose, tak bude lepší ho nahradit moderním blikajícím no name s repro bedničkami, volně položenými v kufru. Originál má totiž zvlášť řídící jednotku pod podlahou v kufru a zesilovač u každého reproduktoru zvlášť, takže výměna nebo oprava je dost komplikovaná. Plasty v interiéru a v motorém prostoru nahradily tuny falešného karbonu, místo originálních sedaček tady byly sedačky z Corvetty C6, kola z BMW, řadička z kdoví čeho a diodová zadní světla. Dokonce i boční venkovní světla, sloužící v originále k přisvícení do zatáček, byla pokrytá falešným karbonem a tedy nefunkční, navíc bez kabeláže a žárovek. Ale protože výzvy jsou od toho, aby se překonávaly a já se jentak něčeho nezaleknu, obzvlášť po zkušenostech s úpravami na Mustangu, pustil jsem se do shánění originálních dílů a do konverze na Grand Sport. Některé díly už je dneska problém sehnat, bylo třeba hledat opravdu denně na eBay v USA nebo v Evropě, ale i na dalších webech, kde se zabývají Corvettami a i tak se něco muselo vyrábět na zakázku. Shánění vhodného auta samo o sobě trvalo asi třičtvrtě roku a jeho přestavba na Grand Sport pak další dva roky, ale myslím, že výsledek se docela povedl a to auto je teď celkem podle mých představ. Pořád je na něm co zlepšovat a asi to nikdy neskončí, ale co, žijeme jen jednou. A pořekadlo, že rozdíl mezi muži a chlapci je jen ve velikosti a ceně jejich hraček asi platí bezezbytku. :-) Pro zajímavost přidávám seznam věcí, které bylo třeba na autě vyměnit:

– originál nové plasty do interéru a kryty motoru z USA
– originál, ale použité rádio Bose z Anglie
– použitá řídící jednotka rádia z USA, která je v kufru pod podlahou
– použité originální sedačky z Anglie v dezolátním stavu (z USA se nedaly sehnat pod 50 tisíc ve stejném stavu, ale potřeboval jsem originál pojezdy a rámy)
– kompletně nové čalounění včetně vypěnování, z USA (není tu kůže natažená na molitan, ale vypěnovaný kožený pytel, jak to má třeba Renault, takže u nás nepřečalounitelné)
– chromované znaky Corvette z USA (běžná Vette má ty znaky černé)
– nápisy Grand Sport na předních blatnících (vyrobeno v Čechách na zakázku dle přesných předloh, v USA nesehnatelné)
– modrobílý celolak v originálních barvách a přesných rozměrech pruhů po celém autě díky spolupráci s Johnem Hutchinsonem z clubu Grand Sport registry v Orlandu na Floridě
– červené pruhy na blatníku řidiče, originál GM z USA
– bílá vynilová střecha včetně vyhřívaného skleněného okna, z USA
– originál, úplně nové brzdové třmeny GS na přední nápravu, z USA (vychytal jsem výprodej s 50% slevou)
– děrované a drážkované kotouče a keramické destičky
– nový podvozek (čepy ramen a řízení, silnější přední stabilizátor, kompletně nová pětiprvková zadní náprava s nastavitelnou délkou, kit na snížení světlé výšky, kompozitová listová pera ze sportovního paketu podvozku Z51 (původně auto mělo základní nastavení podvozku FE1 a ne, nemá to podvozek jak Avie, pero je vždy jedno vpředu a druhé vzadu napříč mezi koly, nahrazuje vinuté pružiny a je kompozitové už z výroby)
– originál Grand Sport kola, z USA, vpředu 17x8,5J, vzadu 17x9,5J, včetně originál GS středových pokliček (kola jsem sháněl třičvrtě roku a nakonec koupil dvě repasovaná v USA a dvě použitá v USA a musel je nechat repasovat v Čechách, kola jsou skoro nesehnatelná, navíc cabrio má jiný rozměr než coupé)
– pneu Kumho Ecsta 255/50 R17 vpředu a 285/40 R17 vzadu, z USA
– koberečky Grand Sport, z USA
– nástavce prahů s nápisem Corvette, z USA
– originál hlavice řadící páky s vyznačenou kulisou řazení, oba díly z USA
– přední boční pozičky, z USA (karbon z těch původních nešel sundat, byl natažený hydroformováním)
– originál čtyři zadní lampy, z USA


Jak jsem říkal, pořád je na autě co zlepšovat. Do dokonalosti má strašně daleko a nejspíš se jí nikdy nedočká, ale i tak se daří spousty věcí řešit. Vlastně minulý týden jsem si vyzvednul další balík z USA. Je v něm kompletní ovládání sportovních sedaček (Corvetty mají tzv. základní a sportovní sedačky už přes 30 let. Sportovní jsou vlastně oboje, ale ty "sportovní" mají navíc dofuky všemožných polštářů pro optimální držení těla). Takže přes zimu mně čeká rozebrání středového tunelu a výměna základního ovládání sedaček za sportovní(pozůstatek z dob, kdy tam byly sedačky z C6, základní je jinak řešené) za originál k těm sportovním, k tomu i kompletní kabeláž od ovladače k sedadlům a pak ještě kabeláž do sedaček, takže se mi snad podaří ty dofuky zase celé rozchodit. Mám prostě rád, když výbava, kterou auto má, funguje bezezbytku úplně celá. Podařilo se mi z výrobních štítků v autě rozklíčovat kompletní výbavu auta a jeho parametry, takže to teď prostě dávám dohromady. :-) Bohužel během podzimu odešly tlumiče, takže mně čeká i jejich výměna a trochu mám podezření na načaté vstřiky, takže i tady bude potřeba se na ně podívat, ale tohle jsou všechno věci, které se dají nějak řešit. No ty vstřiky od Bosche budou horší. Nevýhodou speciálních verzí je, že spousta věcí není kompatibilní s těmi normálními, takže motor LT4 má větší vstřiky, než ostatní Vetty s LT1 a blbě se shání nebo jsou drahé, ale co jsem říkal o těch výzvách, že? :-)

V tomhle blogu jsem se rozepsal jen o tom, co že to vlastně mám za další americký šuplík. Ale protože tohle auto zatím stále stojí v mojí garáži, tak příště už napíšu něco i tom, jak se s tou starou Krevetou jezdí a jaké jsou moje dojmy z ní. A to už bude doufejme trochu zajímavější čtení, i když to bude jen moje subjektivní hodnocení dojmů. A těm, co dočetli až sem, slibuji, že se pokusím to napsat alespoň trochu zábavnější formou, než tohle :-)


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
29. listopadu 2016, 12:46
1

Obdivuju tvůj smysl pro detail a že neváháš věnovat fakt hodně času do vypiplání tvého auta přesně k tvému obrazu. Tohle jsem já nikdy neudělal. Třeba takové období někdy taky přijde.

Zatím jsem vždycky tak nějak koupil co se mi líbilo přesně sériové a vlastně ani nikdy nevnímal touhu po speciálních modelech toho dannýho typu atd.. Skoro se snad dá říct, že mě dokonce často baví vyloženě I základní model toho konkrétního auta. Ale mám rád původnost a nemám rád tunning.
To co děláš s C4 Vette je ale sympatický. Vyrábíš si vlastně autentický limitovaný model, který ale existoval :)
A jinak plus za tu šaltpáku! Kombinace americký V8 a manual je mi taková moc sympatická. Navíc C4 vypadá na fotce ve společnosti Mustanga jako malý opravdový sporťák :)

reagovat
Knightrider
29. listopadu 2016, 13:07
0

Já jsem ve spoustě věcí puntičkář a myslím si, že mám i nějaké estetické cítění, které se snažím přenášet do praxe právě tím upravováním svých aut. :-)
Jsem ze staré školy a pořád si myslím, že automat do sporťáku nepatří. Nemám s automatem problém, ale ve svém autě, dokud to jen půjde, bude vždycky manuál. :-)
Jo a ten bílý Mustang vedle, ten je taky náš. :-D

beastar
29. listopadu 2016, 14:04
0

Tak sem to dočetl auto vypadá vážně dobře ani sem nevěděl že tahle verze existovala ta stavba působí dobře ale jak psal Krab já bych to sám nedal ani sem to nikdy nevyzkoušel něco koupit a takhle si s tím vyhrát nejde ani tak o peníze ty utracíme každý někde ale i ten čas baví mě blbnout za volantem a na tohle nemám trpělivost. Teď ze zvědavosti to je focené v Modřanech u Vltavy jak tam dělají legal graffiti fotil sem tam kdysi svou S6 a přijde mi to podobný:) a kolik nakonec stál ten základ v tom stavu v NL?

Knightrider
29. listopadu 2016, 14:16
0

Přesně tak, je to focené v těch Modřanech. :-) Pořizovací cenu si s dovolením nechám pro sebe, ale řeknu to asi takhle. Vyplatilo se táhnout se 1600km do NL a zpátky. :-)

beastar
29. listopadu 2016, 14:46
1

Ok to si už umím domyslet a neboj nezávisle na tom jací jsou Češi obecně zavistiví tak mě nechávají cenovky chladným jen mě zajímalo jak se ti ten import vyplatil ale chápu tvé důvody a těším se na dobu kdy si v Čr začneme bez obav sdělovat ceny a výplaty jako je to třeba běžné v NL nebo v USA:) Jinak to je vděčné místo v Praze fotim tam taky rád. Jezdíš i jinam než na srazy amerik třeba nějaký tuning a podobné?

krab
29. listopadu 2016, 15:25
1

Beastar: dobrý postřeh! K tomu jenom dodám, že jsem moc rád za tento web. Dovedeš si asi představit, jaké bych dostal pod blog nebo článek komentáře, kdybych umístil například poslední věc o bohapustém projíždění se ve starých BMW a Porsche :) na stránku Novinky.cz , sekce auto-moto.
Dostal bych sice asi tak 100x tolik komentářů, zato by to byla jedna kvalitní perla za druhou!

V tomhle vlastně chápu ještě v dalším významu to o čem psal nedávno redaktor Autíčkáře Matěj a nedivím se mu, že by se mu nechtělo stát se opravdovým full time automobilovým novinářem. Já bych taky nechtěl.....

Knightrider
29. listopadu 2016, 15:43
0

Beastar:
Nedělal jsem to pro peníze, ale pro vlastní potěšení. Mám to tak u všech svých aut. Ale samozřejmě, že pořizovací cena byla ve statisících a úpravy v dalších statisících taky. Popravdě, v pohodě bych si za ty peníze koupil slušnou C6.
Tohle je jediná C4 s tímhle motorem tady v ČR, takže tak jako tak by nebylo z čeho vybírat a musel bych někam do ciziny.
Na tuning srazu jsem byl snad dvakrát v životě a moc dobrý dojem to ve mně nezanechalo, takže tohle s radostí přenechávám jiným. Jo a jednou mně kamarád přemluvil na sraz Tuningu Průhonice. To byla obzvlášť veselá záležitost. Jeden odborník na auta vedle druhýho a jejich vozovej park radši ani nebudu komentovat. Hanba by mně fackovala jezdit v některých výtvorech, co jsem tam viděl. A když se mi tam jeden začal ptát, co že to je za starý Ferrari, tak mi jen začaly cukat koutky, ale když přišel druhej, ještě ke všemu totálně namachrovanej frajer s tím, že: "to má motor vzadu, to je přece jasný" a že taky přemýšlel nad Corvettou, než se rozhodnul pro BMW (i když na začátku taky netušil, co to je za auto), tak už jsem se prostě neudržel a začal se mu nahlas smát do ksichtu. Já taky nejsem žádnej velkej odborník na auta, ale snad i debil pozná podle základních tvarů karoserie, na který straně auta bude pravděpodobně motor a to nemluvím o tom, že Corvette je celkem profláklý auto. Tím nějak skončila moje tuningová kariéra. :-D
Takže kromě srazů Amerik se účastním ještě srazů cabrio clubu, tam jsou moc fajn lidi bez ohledu na to, čím kdo jezdí a jinak spíš soukromý výlety buď s Corvette clubem nebo jen s kamrádama s podobnýma autama.

beastar
29. listopadu 2016, 15:49
0

Je to obecně problém společnosti lidi vidí za majetkem a dražšími věcmi hodně často podvod vidí totiž ty naše osobnosti jako je Roman, Tomáš, Radovan, Mirek a podobné některé sem poznal osobně a nejsem na to pyšný to tihle lidé defakto ničí veřejné mínění a jelikož Češi berou pořád auto jako něco víc co se musí ukazovat a kdo ho nemá je jakoby nejnižší vrstva tak zkus tohle někdy říct New Yrčanovy ( oh ta čeština ) a plus Evžen vždycky myslí že Porsche nebo Corvetta se rovná Maledivy, Orechovka a miliony na kontě. V tomhle mám rád Americký přístup neptat se jak to že to má ale co udělat proto abych to měl taky.. Jináč motoristický žurnalista když vynechame esa to nemá snadné a dělat bych to taktéž nemohl navíc k opravdu zajímavému autu jako třeba tady Vette Michaela Knighta se stejně dostaneš zřídka a testovat Caddy Life by mě fakt nebavilo.

Matěj Podhorský
29. listopadu 2016, 16:00
2

No, ono nemusíš mít ani Porsche nebo Corvettu, abys v očích veřejnosti byl za zbohatlíka. I taková maličká MX-5, zvlášť v červené barvě je jako hadr na býka, navíc když v ní jezdí někdo mladý. To můžeš být za zlatou mládež v tamtěch sporťákách i s károu za 50. Mimochodem, všimli jste si, že někteří lidé nazývají auta bez střechy 'gabriolet'? :D

beastar
29. listopadu 2016, 16:42
1

Ano všiml to potom máš pocit že z toho skočíš z "balGónu" :) Máš pravdu ono na některé působí nedobře i BMW a teď nemyslím nic extra ale třeba obyčejná čtyřválcová e46 prostě je to BMW a basta v tom jezdí přece jenom nějaká ta chamraď zbohatlická co jsou ti "piráti" na silnicích ne.Jeden příklad jeden kamarád si koupil za cash 740 e65 takže auto relativně levné akorát náročnější na údržbu jelikož dělá v bance trvalo mu docela dlouho než ty peníze našetřil (ano ani na centrále se bohužel v ČR nebere 70 měsíčně čistá ruka) a takhle si to dával do kupy před domem a přišel jeho soused Fábiář povoláním řidič tramvaje ( nic proti nim bože chraň) a už začel "hmm sedmička to si tak někdo žije co" kolik stojí taková kára to si asi nestěžuješ v té bance co a tak dále no však to znáte :) Takže tak. Když vyjede tady kolega z garáže s tou Corvettou tak někteří sousedé ho musí mít přímo za kamaráda nejméně Kellnera protože jinak by na to přece nemohl mít. Dokud to takhle bude fungovat tak ani pod blogy jako je tento nebude moc komentářů myslím že spoustu lidí čtení vynechá protože přece nebudou konzumovat něco co je stejně "jenom pro ty bohatý" teď je otázka kdy sem skutečně bohatý jestli můžu mluvit za sebe tak si nestěžuji a proto snad ani nezávidím každému co jeho jest a hlavně co má rád... nebrečet a makat a každý se sveze i kdyby to měla být třeba jen ta MX5 v červené.

Knightrider
29. listopadu 2016, 16:57
0

Ted si uhodil hrebicek na hlavicku naprosto presne. Kdyz jsem mel jeste Mustanga, tak jsem se s tou lidskou zavisti potkaval neuveritelne casto. Dokonce treba i na clubovych srazech Fordu jsem pri hlasovani o nejlepsi auta srazu poslouchal kecy typu: "Tomuhle hlas nedam, protoze na takovy auto nikdy mit nebudu". Ta ceska povaha je neuveritelne k zbliti.

beastar
29. listopadu 2016, 17:14
0

Věř mi že mě tahle povaha taky pěkně štve kromě aut ( a dalších běžných věcích když nejsi na perníku nebo na dávkách v Chomutově ) máme koně ( ne jednoho ) a to působí na lidi taky krásně to je přece ta "buržoazní" drahá zábava pro horních 10,000 a je to tam zase "to si asi žijete co" dokonce někteří naši známí už se s námi od té doby třeba posledních pět let nebaví. Z těch srazů to znám taky dobře a jelikož Alpina srazy u nás nikdy neměla(nebo malinké)byl sem párkrát na "Bigu" nebo na jiných BMW a atmosféra zhola stejná všichni nadávají když tam někdo přiveze něco dražšího ale na druhou stranu brečí se že s klubů se stává servisní poradna (pro staří aut členů ) ale když přivezeš třeba jako kamarád 760i f01 tak si za zbohatlíka a za rohem tě každý po česku pěkně osolí ....

Matěj Podhorský
29. listopadu 2016, 19:04
0

Máte koně? Jaké? My teď v redakci koňmi hodně žijeme :D mám koně moc rád ale taky se jich bojím

beastar
29. listopadu 2016, 21:12
0

Jako vážně já sem myslel že řešíte jen koně výkonu v motoru :) Máme 1x Anglického plnokrevníka a 1x KVPN a 1xQuartera je to fajn relax a taky koníček a neříkám že levný ale ropný plošiny nejsou třeba. Ten strach z koní nechápu a paradoxně se nejvíce bojí lidé kterým nikdy žádný kůň neublížil a berou to tak že je to prostě těžká obluda co je chce zabít přitom kůň ti nikdy sám o sobě vědomě neublíží teda až na nějaké 1% a to jsou koně co nesnáší lidi a vědí proč:)

Matěj Podhorský
30. listopadu 2016, 08:16
0

Jsem se poněkud nešťastně vymáčknul :) Ono nejde ani tak o strach ze zvířat samotných, ale spíš o to, že když sedím na koni, tak je to pro mě vysoko (ano, považte, sice létám, ale nemám rád výšky, a takových je nás hodně) a mám docela obavu z případného pádu :D Jezdíte nějaké parkury nebo jenom rekreačně do přírody?
Jinak anglický plnokrevník je první plemeno, které mě napadne, když se řekne kůň, protože pocházím z Napajedel původně a tam jsou přes sezónu koně kolem celého města.

beastar
30. listopadu 2016, 12:52
0

Jo tak to je jiná z pádu máme strach asi všichni a může to bolet přítelkyně nedávno měla otřes mozku po pádu. Napajedla jsou obrovský tam je snad 150 koní. Jezdíme parkury a samozřejmě občas rekreačně. A ty jezdíš občas nebo je zatím strach nepřekonatelný?:) Mimochodem proto mám ta nudná suv tahám přes sezónu koně na závody.

Matěj Podhorský
30. listopadu 2016, 12:57
0

No, párkrát jsem se svezl na koni někde v hřebčíně nebo na ranči, formou takových těch vyjížděk do přírody. Takže odtud vím, že je to na mě hodně vysoko :D na druhou stranu zase mnohem příjemnější způsob, jak e dostat někam do lesa, než potupně po svých.

beastar
30. listopadu 2016, 13:53
0

To určitě navíc člověk pochopí jak skvělý vynález je jakékoliv auto když si vezmeš že v době před nimi nebyl problém trávit v sedle třeba 8 hodin:) Tyhle rekreační jízdy když jsou v pěkné přírodě dokáží člověka i uklidnit a pro kancelářský to má ještě dobrý vliv na záda.

Wbinn
29. listopadu 2016, 20:03
0

Krásný kousek, těšim se na jízdní dojmy!

reagovat
ToMyx
29. listopadu 2016, 20:35
0

Musím zatleskat a poblahopřát ke krásným autům, opravdu chytlavému stylu psaní, ale hlavně k možnosti plnit si své sny. Také se snažím vypiplat jeden kousek plechu a přestavět ho do sportovní verze, která se vyráběla před cca 19 lety. Příští rok bych mohl mít finále, těším se na ten pocit, že jsem to dokázal...než si řeknu, že bych se mohl konečně pořádně naučit řídit a úpravy začnou na novo. Co se týče závisti, předsudků a přetvářky, jsou a budou, nic s tím neuděláme. Na nás je, abychom si nenechali pokazit naší srandu, zábavu a žaludek :)

reagovat
Knightrider
29. listopadu 2016, 20:57
0

Diky, no musim rict, ze ten pocit, ze clovek neco dokazal, obzvlast v mem pripade, kdy mam obe ruce leve, je opravdu k nezaplaceni. :-)
Prozradis, co je ten tvuj kousek plechu? Jsem zvedavy. :-)

ToMyx
04. prosince 2016, 19:58
0

Když si čtu můj původní komentář, asi byl trochu zavádějící, my bad :-) Ne, nemám "ameriku", je to Nissan Primera gt. Tipuju, jedna z nejlevnějších cest k aspoň trochu zábavnému autu při zachování praktičnosti, kterou teda, coby druhého auta, bylo třeba jen při původním odůvodnění nákupu před mou drahou polovičkou:-) Kdykoli přesedám z rodinného Avensise, jsou moje pocity k nezaplacení a ty desetitisícové investice jsou vlastně zanedbatelné.

Knightrider
05. prosince 2016, 06:45
0

To je uplne jedno, jestli je to Amerika nebo ne. :-) Primeru GT jsme kdysi meli v praci a jede to fakt slusne. :-)

Irwinek
03. prosince 2016, 16:11
1

Šmarjá, Ty jsi cvok :-D ale ještě , že takoví, jako jsi Ty existují :-D
a závist, ta prostě bude věčná
mám kamaráda, bydlí v garsonce, chodí v ošuntělých jeansech, sešlapaných mokasínech, celoročně v jednom saku, ale hodinky, hodinky by mu mohl závidět i Kellner. nemůže si je k tomu oblečení vzít, protože už na něj jednou volali ochranku, že je ukrad, takže normálně nosí nějaké noname rákosník a doma střídá Breitlingy, Hubloty , Patek Filip atd z doby nedávné i starší, vrtá se v nich a je na vrcholu blaha
mám rád takovýhle lidi, dokazují nám všem, že svět je přecijen úřasný :-D

reagovat
Knightrider
03. prosince 2016, 20:59
0

Diky. No Breitlingy a obzvlast ty Hubloty mam taky moc rad. Hodinky jsou taky uzasny, ale tohle uz je hodne jina cenova. :-) Sam mam sice jen Festiny, i kdyz limitovanou edici Chrono bike Tour de France 2016, ale hodinky taky povazuju za nadherny umelecky dilo. :-)
Mas pravdu, svet je uzasny, clovek v nem obcas potka hodne zajimave lidi. :-) Spousta z nas je nejakym zpusobem "prastena". :-)

Irwinek
03. prosince 2016, 21:16
1

NZ :-D
já tedy Breitlingy ani Hubloty moc nemusím, má několikery Rollexky, Omegy atd atd, mě se asi nejvíc líbí Patek Philipe z r. 1990. On je zase nadšenej z mých Lanco, a to přesto, že jsou v porovnání s tím co má bezcenné. mají pro něj jen to kouzlo, že je nosím už 25 let, nikdo neví, jak jsou staré a nikdy nikdo z hodinářů tenhle typ neviděl. Chtěl bych si příští rok koupit Longines nebo Doxy, tak mu je pak asi dám. Určitě se o ně postará líp, než já a bude z nich mít radost.
Hodinky a auto= šperk a hračka - úžasné stroje - patří to k sobě víc, než si člověk myslí

beastar
03. prosince 2016, 23:56
0

Koukám že co do hodinek tak nejsem zrovna "gurmet" mám teď nově hodinky Emporio Armani a to sem si myslel jak sem za ně dal zbytečně moc :)) A když sem před pěti lety kupoval Tag Heuer za dvojnásobek ceny těch EA tak mě musela přítelkyně doslova domlouvat asi nejsem fanda do hodinek jak to tak vypadá. Jinak Breitlingy jsou fajn s tím základem v letectví mě berou ale u nás bych si to na sebe nevzal vesměs tuhle značku proslavily lidi jako pan bývalý primátor a jiní "podnikatelé" jasně ty hodinky za to nemůžou ale stejně. Longines znám akorát proto že je to sponzor FEI Cupů v jezdectví.

Irwinek
04. prosince 2016, 13:36
0

Promiň, ale Emporio Armani nyvyrábí hodinky, jen jakési ukazatele času! Tyhle módní záležitosti nemají s hodinkami nic společného.
Já mám rád automaty a jsem ochoten jim odpustit i to, že nepůjdou superpřesně ( ony to tedy taky umí, ale to už je absolutně mimo toho, co jsem schopen a ochoten za hodinky dát ). Nemusím mít ani moc komplikací, stačí jen datumka a eventuelně rezerva nátahu :-D
Kdyby jsi se někdy chtěl podívat do světa opravdových hodinek, nahlídni na Chrono24. Hodinek od Audemarie Piquet až po Zodiac za cenu od 100 kč až po cenu přesahující lidské chápání ( 50 mega ) zde najdeš až až :-D

Knightrider
04. prosince 2016, 17:35
0

Souhlas Irwinek :-D

Irwinek
04. prosince 2016, 17:42
0

No s Tebou bych šel na pivo , to by byl dobrej pokec :-D

beastar
04. prosince 2016, 20:09
0

Tak to si mě docela naštval ba ne já to nosím hlavně proto že lidi z toho jsou nadšený protože Armaniho zná každý vidlák kdežto na nějakýho Piqueta pokud to není Nelson se normální člověk moc nepodívá :) Jinak pravda ty Tag Heuere stáli něco kolem 30 000 ale neřekl bych že jsou to špatné hodinky samozřejmě asi nic pro sběratele ale já bych prostě třeba dvě kila za hodinky nikdy nedal stejně jako bych to nedal nikdy za jízdní kolo a můj soused má hned dvě v takové hodnotě jak říkám chlapci každému co jeho jest já mám zase koně za 500 a vy by jste to za to taky asi nikdy nedali a o tom to je.

Matěj Podhorský
05. prosince 2016, 08:34
0

No s těmi hodinkami je to těžké. Opravdu kvalitní hodinky nemusí vůbec vypadat draze, viz třeba klasické letecké hodinky Zeno, Fortiss, IWC apod. Jenže ty jsou moc designově střízlivé, a taky má dneska pilotky, kdo má do p****e díru. Já moc nemusím okázalé hodinky a to je pro mě už třeba Breitling, které s původními leteckými chronografy už nemají dnes moc společného a pro létání se díky své složitosti už moc nehodí. Ale Festiny Tour De France mám taky, jenom už nějaký velmi starý model,. Kamarád je našel někde na horách snad ve sněhu či co, stačilo vyměnit baterku a hodinky jako nové :D je vtipné, jak jsou tyhle starší modely maličké, oproti dnešním. No a na denní nošení mám teď Seiko 5, které jsem pořídil jako poslední skladový kus, takže za poloviční cenu. Taková Miata mezi hodinkami, a nekupte automaty za něco málo přes 3000 :)

Irwinek
05. prosince 2016, 14:13
0

Beastar - Armani a spol jsou jen klišé, kdo se v tom alespoň trošku vyzná, ohrne ret, ale ostatním to blýštivé sklíčko mámení jistě učaruje :-D ale zná je fakt každý a to se počítá.
Tagy nejsou špatné, jsou velice přesné a odolné - časomíra pro sportovce, ale hodinky prostě mají tikat, žít, a ne jen cukat ručičkou na povel 01010101 a dnes se vrací úcta k poctivé práci. Setinová rally s veterány má dokonce svoji kategorii s manuálníma stopkama - je to ta nejvyšší, nejprestižnější.
ale se zbytkem máš samozřejmě pravdu, každý má svůj žebříček hodnot jinde, a tak je to správné, protože pak jmse každý originál a ne nějaká čína :-D
Za koně bych 500 nedal, nedal bych za něj nic, protože mi to nic neříká :-( ale za šálek čaje dám občas taky neslušnou částku a ono se to nasčítá, takže jsem letos propil skoro dva plečcup speciály :-D
Matěj - říká se, že s každou generací se hodinky zvětšují o číslo. dřív byl běžný kalibr 28, 32 dnes už je 42 malý a u designovek klidně 60. mnou vyhlídnuté Doxy mají o více než 1 cm větší průměr než mé současné Lanco, o váze raději nemluvím. Ale jsou už dělané na větší zátěž, jsou bytelnější a taky vodotěsné do 100m, což je u automatů téhle třídy dost. mimochodem, nepřipomínají trošičku volant :-D
jinak mi stačí dvě ručičky a datumka - v jednoduchosti je krása .-D

Matěj Podhorský
05. prosince 2016, 14:19
0

Jak já nesnáším kovové tahy :( nevím, čím to je, ale kovový tah opravdu mít nemůžu. A to jej mám na dvou hodinkách :D Hodinky jsou jako auta, každé má na světě svoje místo. Neodsuzuju ani quartzové Timexy, protože je to tradiční americká značka, a ačkoli jsou levné, mají pár opravdu hezkých modelů. Ale nejsem ten správný hodinkový snob, na to že je obouchám a poškrábu, nepotřebuju utrácet za hodinky moc peněz...

beastar
05. prosince 2016, 16:09
0

Uzavřel bych to asi takhle není nad to se tady dozvědět i věci které tě moc neberou :)) Irwinek^ jasně že je to tak já sem to taky nepsal z nějakou záští ale spíše sem to myslel tak že každý utrácí mnohdy nesmyslně právě za to svoje co ho baví. K tomu Armanimu mám to ale přesně proto co píšeš je to trendy a módní a když to třeba vidí zákazník tak mám jistotu že to zná a řekne si tak ten teda má vkus jestli mi jako rozumíš :) Jinak mám ještě starší Tag Heuer a tam sem si to kupoval kdysi okouzlen F1 a značným sponzoringem od této značky ty hodinky jsou fajn a mám je rád i když je to něco co stálo necelých 30. Matěj: K těm pilotkám nemám co dodat je to zrovna tak jak píšeš prostě je to strašná móda a má to kdejaký "spotter" jen aby zapadnul je to jako s brýlemi mám rád RayBan Aviator a mám dvoje samozřejmě originál (nejde o cenu nebo o machrovinku ale prostě se mi líbí a ta značka je docela famous) no a skoro to přestávám nosit protože "kopie" kam se podíváš protože je to přece teď móda....

Irwinek
06. prosince 2016, 08:09
0

Matěj - já mám hodinky rád, ale neutrácím za ně ranec. a vadilo by mi mít doma hodinky, které nepoužívám, takže mám jen dvoje - sportovní na kolo a plavání a automaty, které jsem si koupil kdysi dávno při výprodeji v tuzexu . až si koupím nové, tak tyhle věnuju tomu hodinkami praštěnému kamarádovi. Doma by jen stály, a to je pak jako s autem, které nejezdí :-(
já mám kovový tah raději, než kožený/textilní/gumový.
beastar - tak v tomhle Ti rozumím, jak to má každej, jdu od toho :-D

Občas někde píší, které hodinky si rozumí s kterou značkou auta, a to je celkem zajímavé počteníčko. Třeba Doxy patřily k Bugatti, Breitling samozřejmě k Bentley, ....... Co by jste přiřadili Vy?

beastar
06. prosince 2016, 12:39
0

Docela vtipný dotaz v čekárně u zubaře sem měl trochu času a tak si myslím že: Seiko- Nissan , Rolex- Mercedes , Omega - Audi , Longines - Rolls-Royce , Cartier - Maserati , Tag Heuer - BMW , Prim - Škoda , Casio - Mazda :)

PeterLuk
04. prosince 2016, 20:25
0

Tak to je paráda! Obdivujem s, s koľkými "drobnosťami" si sa vyhral a ako sa o to auto staráš. :) Vidno že máš autá rád. Jediná vec, ktorá mi tu ešte chýba sú lepšie fotky. Myslím, že by si to nejaké kvalitné foto zaslúžilo! :)

reagovat
Knightrider
05. prosince 2016, 06:42
0

Diky. :-)
Lepsi fotky by to chtelo, to mas pravdu, ale zjistil jsem, ze vlastne zadny lepsi nemam a ted uz je auto zazimovany v garazi, takze asi az na jare.

custom1
09. prosince 2016, 13:44
0

Stando, až teď jsem objevil tvůj blog a musím říct, že je to paráda!
Vím, že jsme se o autech už mockrát bavili, ale tady to máš všechno pěkně ucelené a je tady i více informací o úpravách.
Super! Jen tak dál!

reagovat
Knightrider
09. prosince 2016, 20:25
0

Diky Karle. :-)

Goldies
13. prosince 2016, 23:34
0

Kazdej tvuj blog hltam s nadsenim a opravdu obdivuju tvoji zarputilost a touhu uskutecnit sve sny! Ve spouste veci te chapu a rozumim, ale asi nemam nervy na dotazeni vseho k dokonalosti :-)
Tesim se, ze si tady prectu i o Mustangovi tve polovicky, na ro se tesim asi nejvice :-)

Jinak by me celkem zajimalo, jak to, ze mas takovy stesti na lidi kolem sebe (mechanici, calounici...) protoze na tohle ja mel vzdycky smulu... Ted se to snad zacalo obracet :-)

reagovat
Knightrider
14. prosince 2016, 06:55
0

Diky, no je to muj konicek, kterym se realizuju ve volnym case a odreagovavam od prace, takze tam se ten cas nad straveny nepocita. :-)
A s tim stestim na mechaniky nebo calouniky to taky tak vzdycky nebylo. Trvalo dlouho, nez jsem nasel schopne lidi a parkrat se taky pekne spalil. Lak na mem Mustangu jsem reklamoval nekolikrat, ty pruhy na nem byly napred nalepovaci, ale po par letech zezloutly a totalne zhnusnely, tak jsem se nastval, nechal je strhnout a pak striknout barvou. A ani s calounikama to nebylo lepsi. Zjistil jsem, ze u nas je strasnej problem najit nekoho, kdo dokaze udelat nestandardni veci, jako treba vylisovat napis do kuze. Takze treba ten volant jsem poslal do firmy v Polsku, kde ho celej predelali, strechu na Corvettu mi usili na zakazku v USA a sedacky s vysivkama taky. U nas proste tyhle veci nikdo neumi nebo jsou nesmyslne drahy. Zatimco american resi, jak a kde to udelat, ceskej remeslnik ma tisice vymluv, proc to nejde. Ted treba zaciname stavet barak. Truhlar mi poslal navrh schodiste a ja jsem tu jeho hruzu vzal a kompletne celou prekreslil a navrhnul vlastni reseni. Jenze se potykam s tim, ze on nektery veci jeste nedelal a nevi, jak na to. A tak je to s ceskyma firmama se vsim.

Goldies
14. prosince 2016, 07:10
0

Takze taky ocistec :-D jak rikam na mechanika uz snad stesti mam a proto sem se rozhodl ze i kdyz to mam k nemu pres celou republiku, tak nam udela generalku na dodavce (VW LT 35 s 630.000km :-D )

Jo s remeslnikama to je tezky :-D ale kdyby si hledal sikovny truhlare (ale bohuzel jen nabytek, schody a dvere nedelame) tak dej vedet. Praha neni problem, uz tam mame dva kompletni designovy byty. Mrkni na fb na Domov na miru ;-) ver tomu, ze neobvykly reseni sou nas denni chleb (obyvaci stena z cetrisu, sklenene bary, levitujici nabytek a jine speky - proto nas architekti milujou, protoze to je presne tak jak si vymysli :-D )

Knightrider
14. prosince 2016, 08:09
0

Díky, kouknu na to. :-)

No na oba Mustangy a později i na Corvettu jsem si nakonec našel velice schopnou firmu kousek za Prahou a od té doby už nemám nejmenší důvod jezdit někam jinam. Jsou sice drazí, ale kvalitní, slušní a poctiví. A taková kombinace se hledá fakt špatně.