načítám data...

Nedokonalosti

24. října 2016, 17:12 31 komentářů RCNP

Dneska nebudu BRZ, tak chválit jako vždycky, i když si určitě něco najdu. Ale nebude to ani typický článek typu, jak má moje Lambo malý kufr a tak musím jezdit pro drogy v Range Roveru. Spíš o dotahování jistých nedokonalostí, které prostě dostupná auta provázejí. Nebojte, žádná mračítka se nekonají.

zobrazit celou galeriiRichard  : Nedokonalosti

Vyrobit levný sporťák pro masy není úplně levná sranda. Navíc pokud nemáte v programu už několik let nic podobného, to koukám na tebe Toyoto, a musíte začít prakticky od nuly, tak je jasné, že se bude počítat každý yen. Proto se vlastně celé toyobaru skládá z co největšího množství již existujících dílu, aby výsledný produkt šel prodávat za přiměřenou cenu. S tím nemám absolutně žádný problém, pokud výsledek stojí za to. Vždyť přece sushi je taky jen troška rýže, řasa a kus syrové ryby. Zvlášť nic extra, ale dohromady máte delikatesu a to jste skoro nic neuvařili ani nepoužili žádnou vytříbenou surovinu. Jen tak pro zajímavost, abyste si udělali obrázek, jak to vypadá. Plochý dvoulitr FA20 je samozřejmě od Subaru, jen doplnění o systém vstřikování D-4S od Toyoty. K němu je připojená převodovka z Lexusu, od které dozadu je to zase výběr skladu Subaru. Malá vsuvka – pokud uvažujete o pořízení BRZ, tak si začněte nacvičovat před zrcadlem větu: „Ne, není to čtyřkolka ani turbo“. A pokud Toyotu, tak si připravte stručnou historii sportovních modelů Toyoty, jelikož už to všichni zapomněli a nikdo vám nebude věřit, že Toyota doopravdy vyrábí sporťák. Ale dál. V podobném recyklačním stylu to probíhá i v interiéru. Ovládání oken a zrcátek je převzaté z Imprezy, stejně jako řadicí páka a pár knoflíků. Věno od Toyoty zase obsahuje ovládání klimatizace a vlastně velkou část ovládacích prvků, včetně páček blinkrů a tempomatu. Ovšem klakson, to je jiná hra. Ten je z obchodu se žertovnými předměty a jeho používáním vzbudíte víc smích, než cokoliv jiného. Originální jsou i tlačítka vyhřívaných sedaček, kterým chybí jen nápis „Stiskem Vypni – Tahem Zapni“. Nádhera. Obecně se dá říct, že o design se starala Toyota a o výrobu Subaru a směsice dílů je taková best of  kompilace od obou výrobců. O to víc je podivuhodné, že se podařilo i s tak omezenými prostředky nejen poskládat fungující celek, ale i vymyslet pár vychytávek. Například, když se otočí hlavové opěrky o 180 stupňů, tak vám nepřekáží při řízení v helmě. Nebo kapota lze zapřít o stupínek výš, aby se udělalo víc místa při práci na autě. Simply clever jako řemen. Plus pár zajímavých prvků aby si člověk nepřipadal jako v úplně levném autě jako nastavitelný indikátor řazení, kožené „polštářky“ na frekventovaných místech nebo koberečky pro cestující vzadu. Ty mají velikost zhruba papíru formátu A4. I když lidé, co se dokáží nacpat dozadu je asi úplně neocení, jelikož abyste mohli pošlapovat po koberečku nutně potřebujete být vybaveni párem dolních končetin, což se navzájem vylučuje s přítomností v této části vozidla. Ale snaha se cení.

Ovšem tento příspěvek píšu, kvůli tomu co se tak úplně nepodařilo dotáhnout. První je jedna lokální věc, kdy v našem regionu Subaru nabízí pouze jeden typ rádia pro BRZ. To by asi nebyl takový problém, i když v dnešní době vůbec nenabízet nějakou verzi multimediálního systému je trošku nevyužití kupního potenciálu. Horší ale je, co to je za rádio. V roce 1995 byste z něj měli určitě velkou radost. Ale dejme tomu. Přece jen jste purista a to jednořádkové hnusné rádio stejně nepoužíváte, protože jste velký petrolhead. Jenže i v roce 95 by lidi, co mají soudnost a oči nedali do červeně svítícího interiéru s červeným prošíváním a červenými přístroji zelené rádio. Koho to probůh napadlo? Snad i kdyby se inspirovali 350Z a udělali tam jen přihrádku, tak by udělali líp a navíc i ušetřili pár korun. To se naštěstí vyřešilo souběžně s instalací parkovací kamery a náhradou za systém s dotykovým displejem od Clarionu, který svítí i správnou barvou. Ač úplně dokonalý také zrovna není. Původní artefakt následně putoval do technického muzea mezi gramofony a kazeťáky. Dalších pár „úprav“ bylo čistě o nastolení duševního klidu a zbavení se samoúčelných designových odporností, které měli asi přidat na hodnotnějším vzezření.

Celkový design auta je jako z učebnice. Silueta s optimálními proporcemi, nízkou kapotou (díky boxeru), krátkými převisy a lehce vytaženými blatníky. Jako celek odvedla Toyota velmi dobrou práci. Ovšem v detailech se nechali designéři možná trochu moc unést. Po autě je několik zbytečností a divně zvolených materiálů. A proto jsem se jal slavného hesla Mies Van Der Röhe a začal z více dělat méně. Jednu z těchto lahůdek jsem vyřešil trochu šalamounsky. Kola. Jejich design bohužel následoval současný trend tmavě lakovaných kol s „broušenými“ čely paprsků, které nejen vypadají lacině, ale i se případně blbě opravují. Dělat na tak malém kole kromě asi tisíce paprsků ještě dvojí barevnost zavání až stalkerskou dávkou pozornosti. A jelikož už šly peníze do rádia a přišla mi škoda vyhazovat kola jen kvůli tomu, že nejsou zrovna dvakrát hezké, tak jsem se rozhodl je nalakovat. Pěkně über lesklá černá houževnatá prášková barva, žádný plastidip. A ukázalo se pár věcí. Za prvé, že ta kola nejsou vůbec ošklivá, jen ošklivě nalakovaná. Za druhé, že podobně to už vyřešili v USA, při jedné speciální edici. Tudíž je to vlastně sériová podoba, což je fajn zjištění. A za třetí, že je to hrozně nepraktické, ale aspoň jsem ukončil své neovladatelné krvácení z očí. Jak málo stačilo a hned si ta jednotná černá krásně rozumí se subaráckou modrou.

V podobném duchu jsem pokračoval dál i v případě zadního křídla. Já osobně ho nazývám poličkou na hrníčky, jelikož má zhruba stejnou návaznost na zbytek auta jako onen kus nábytku. Kdyby se místo něj v továrně rozhodli pro variaci na slavná křídla z dílen STI, tak to pochopím. Ale tohle je jako taková špatně ušitá čepice, ve které vypadáte jako blb i když má vaše lebka proporce jak z renesanční učebnice anatomie. Prakticky překrývá probíhající linie, a aby toho nebylo málo, tak z něj vystupují cosi jako vertikální stabilizátory. Znova. Relativně malý kus plastu byl překombinován jak visuálně, tak technicky aby vypadal co nejhůř. Nikdy bych na auto, co křídlo nemá nějaké nepřidával, ale když se jedná o výměnu kus za kus, tak jsem překonal své vnitřní hlasy křičící jaký jsem ricer a začal hledat náhradu. A asi si řeknete, že najít křídlo na BRZ bude snazší než ráno najít dvě stejné ponožky. Bude to chtít trochu času, ale výsledek bude jistě pozitivní. Je tu ovšem jeden zádrhel v podobě uchycení sériového křídla. Asi počítali, že budete za sebou tahat partu longboardistů, jinak si nedokážu vysvětlit, proč proděravěli víko kufru pěti dírami. A to v rozmezí nepřesahující deset centimetrů. Tudíž když ho sundáte, tak se musíte s tím ementálem nějak popasovat. Proto se výběr zúžil na větší odtrhové hrany a ducktaily, kterými lze tuhle spoušť zakrýt. V opačném případě si koledujete o mobilní akvárium nebo o nákladnou anabázi zacelení děr. A jelikož mi jako fanouškovi Porsche při slově ducktail začnou červenat tváře, tak rozhodování netrvalo dlouho. Tento o poznání jednodušší design je možné vidět na oficiálních úpravách TRD (Toyota Racing Development) –  takže takové menší mezi-značkové rouhačství, ale zároveň ověřená fungující kombinace tvarů. Tento plastová ocásek, jako bonus, nezasahuje do boků a tak ho ani nevidíte v zrcátku, jako původní model. Perfektní. Vím, že to jsou vesměs blbosti, ale můj duševní klid si vyžadoval trochu zjednodušit tento bordel. Bohužel to není poslední věc, která dělá z mého bělma vroucí vývar, ale jen psaní o nich by mi přivodilo jistou dávku smutku a zoufalství, takže se přesuneme k racionálnějším položkám.

Mnohem zásadnější změnou byly brzdy. Prakticky jediné výrazné mínus, kterého jsem si všiml již při testovací jízdě. Po přechodu z BMW, které se zakusovalo do brzd v prvních promilích dráhy brzdového pedálu jak zuřivý pes, to bylo jako návrat v čase mezi bubny. Ono to vlastně není tak hrozné, ale v přímém srovnání to velice silně vystupuje. Naopak se brzdy velmi dobře dávkují a hrubé bývají až při maximálním účinku. Jenže to je trochu problém, jelikož tam kde se dobře dávkují, nemají zas takový výkon. Navíc po pár ostřejších downhillech začínají vadnout. Proto mi v hlavě už dlouho visela myšlenka, že poté co původní destičky odejdou do asbestového nebe přijde čas na malý upgrade. Původně zamýšlený jako upgrade destiček a případně kapaliny. Nic velkého. Jenže se to lehce zvrhlo a kromě ostřejších destiček, přišla nejen lepší kapalina, ale i kotouče. A to rovnou drážkované, protože proč ne, že jo? Prostě diagnóza. Hlavní ovšem je, že to splnilo zadání. Nemají tak ostrý nástup, ale v tom progresivním spektru účinku mají konečně správný výkon. Navíc nejdou utahat. Na autě už byly při minulé vyjížďce na Šumavu a vedly si znamenitě. Čímž se chci omluvit jedinci v Scirrocu, který se snažil obhájit čest před svojí dívkou, ale právě povědomý smrad ho nejspíše donutil pustit mě. To je mimochodem až příliš častá reakce na BRZ ve zpětném zrcátku. Nemyslím vzdávání se, nejsem podmanitel Ayrton Senna. Ale okamžité zvýšení tempa, kterého se tu a tam chytím, pokud jsou dostatečně bezpečné podmínky.

Čímž prozatím končí můj výčet úprav. Nejen z nedostatku financí, ale i nedostatku potřeby. Jelikož mi zaprvé přijde lehce na hlavu koupit si nové auto a pak do něj nasypat pytel peněz abych měl auto, které jsem si mohl za ty peníze koupit rovnou a nebastlit hezký kus auta. Protože individualita. Individualita složená z katalogových dílů, které používá pořád dokola celá komunita, mimochodem. To je ale jen můj osobní pohled. Za druhé jsem si vyzkoušel, že je mnohem účinnější upgradovat jednotku mezi volantem a sedačkou, než zběsile vykoupit půlku ebay. A za třetí, jsem spokojený v jakém stavu se BRZ současně nachází a tak se budu věnovat jen zbytečným detailům, jako minimalizace fake karbonu v interiéru, což uhasí mojí žízeň po novotách a nebudu opravovat něco, co není rozbité. Navíc, každý alfista by mi potvrdil, že trocha té nedokonalosti je potřeba k dotváření autentického charakteru. A ten je nakonec důležitější, než nejasný původ některých dílů.

PS: Příště se zase promění poměr mezi žvatláním a ježděním. A jelikož se pomalu přibližuje zima, tak vám prozradím, co se děje v tomto období za volantem BRZ.

PPS: Menší omluva za kvalitu fotek. Díky událostem zmíněným níže, jsem musel dělat srovnání pomocí fotek z archivu a bohužel i toho z telefonu.

Smutný update: To úžasné křídlo, o kterém jsem napsal tu lyricko-epickou část tohoto blogu, bohužel zahynulo při boji v ulicích Prahy. Nepozorný řidič srabácky zezadu pocuchal krásy BRZ a poslal do věčných závodišť spolu s ním i zadní nárazník a zámek víka kufru. RIP. Což bohužel, kvůli přetlaku v servisu, nutnosti objednávat díly a nemožnosti dovřít kufr, znamená minimálně měsíc bez BRZ. Tím pádem kromě jiného padá má účast na pražských Kafe&Káry, ale nebojte, o blogy nepřijdete. Další díl se už peče.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
24. října 2016, 22:40
3

Tak hlavně ať se BRZo vrátí od doktora zpět!
Pobavil jsem se a vlastně si myslím, že si opět dobře vystihl velkou část podstaty tohoto vyjímečného auta. Digitálky a pak ty různé přepínače jsou fakt hodně podobný tomu co jsem kdysi měl v Mitsubishi Lancer z roku 1991 a pak ještě v Galantu z roku 1994! Velkej oldschool.. Na jednu stranu je to sympatický a milý, ale na druhou stranu a hlavně v kombinaci s tím fake karbonem na přístrojovce jsem si říkal, doprčic tohle fakt už na autě za tyhle peníze nechceš !
Na druhou stranu já jak se znám, tak bych asi nakonec přežil I to původní radio :)

Co bych ale pravděpodobně řešil by byl výfuk a sání. Ale jasně... není to zrovna levná sranda a asi jak do toho člověk spadne dopadne to nakonec asi úpravou jako např. tato od HKS.

Starší srovnání TRD a HKS od carthrottle ( asi znáš..) :

reagovat
RCNP
24. října 2016, 23:13
0

Díky! Snad to bude jen kosmetika. Bohužel i v tom případě se čeká pěkně dlouho. Tak ono je to vlastně všechno trochu k pousmání a jen to trochu přeháním a vlastně mi to přijde typicky japonsky bizarní. Ty přepínače ještě vypadají na ofiko fotce, docela ok, jelikož nejsou vidět ty fakt pěkný stříbrný čudlíky hned vedle. Jako kdyby sis na krásný dveře z masivu dal plastovou kliku. Ale dělá to z mýho BRZ trochu jednorožce, jelikož jsem zatím v čechách neviděl další s tímhle příplatkem, pač je to součást položky kožených sedaček s alcantarou, který nikdo nedává ani na předváděčky. Tak aspoň něco :D A fake karbon tam přišel během updatu v roce 2015, pravděpodobně protože zjistili, že původní dekor se hrozně snadno poškrábe. Ale tohle je nešťastný řešení, už mám vymyšlený plán s alcantarou, tak snad na to najdu čas. A to rádio je fakt extra odporný, i v defenderu je hezčí :D Jo, a ty digitálky mám rád, to je parádní úchylárna :D

Já se zatím nechci pouštět do něčeho extenzivnějšího, jelikož je to moje daily a tak mám rád, že když to nehoním tak to jen jemně mručí. A navíc se přiznám, že jsem srab, takže bych ho rád udržel v záruce co nejdéle. Ač je dost možný , že mi zase rupne v bedně. Ale pokud mi auto vydrží tak bych rád udělal svody, který narovnaj průběh momentu a daj tomu i subárackej zvuk. A spolu s tím už výfuk a pár drobností. To už ale mluvím o době, kdy už nebude BRZ jediný a primární vozidlo a budu si moct hrát :)

Ju
Junior
25. října 2016, 12:55
0

Achjo, doufal jsem v peprnější hejt :(

reagovat
RCNP
25. října 2016, 13:36
1

Tenhle blog jsem chtěl spíš věnovat nedotaženostem, než vysloveně negativním vlastnostem toho auta. To je trošku jiný téma ale počítám, že i na něj dojde, jelikož to auto samozřejmě není naprosto dokonalý. Jinak jeden hejtovej článek mám v šuplíku, ale vypustím ho asi až bude správná chvíle :D

Ju
Junior
25. října 2016, 20:06
1

Jestli mi do té doby bude stát BRZ už v garáži, nebudu tě mít rád :( Radši mi řekni nějaký obrovský negativum, ať si doběhnu pro skladovou Cupru a už se nemusím těšit :D

RCNP
25. října 2016, 21:50
0

:D O největším positivním negativu jsem napsal minulej blog. A jediný větší negativní negativum je že tě bude na každym semaforu tůrovat týpek s kšiltovkou. A taky, že na to sbalíš hromadu...kluků. :D Jen houšť, navíc BRZ teď dostal facelift a s ním zmizelo 110% věcí na který tu nadávám, takže ihned hybaj do showroomu podepsat smlouvu! :D

Ju
Junior
26. října 2016, 17:57
0

No vzhledem k jednání, které předvádí nejmenovaný velký dealer Subar, si snad koupím Octu RS TDI. Na dotaz, zda má zkušenosti s tím, že při velké akontaci a doplácení nějaké menší částky po dobu několik let, vyjde nákup auta nakonec levněji než vzít ho cash a potom pojištovat mi nabídl lízačku, kde při nejoptimálnější variantě přetáhnu 40kkč bez pojištění s tím, že pojistku prej hodně dobře vymyslíme :)))
U FL jsem zaznamenal vyhlazení výkonové křivky ve středních otáčkách, něco dalšího tam je? Moc jsem to nesledoval, ještě by se mi to zalíbilo a chtěl bych čekat :D

RCNP
26. října 2016, 18:57
0

S dealerstvíma je to občas těžký, víceméně se dá říct, že pokud nemá daná značka normální prodejce a servis, tak skoro nemá cenu kupovat nový auto, jelikož to je občas o nervy. Ale já měl super zkušenosti s nákupem, taky u velkýho dealera, asi největší a ne jen v ČR, a dobrou nabídku mi udělali ve stejném "řetězci" ale až v druhém showroomu. Tak bych to neházel ještě do žita. :) Jinak FL je tisíc malých ale zásadních změn než nějaká bomba. Komplet LED světlomety, oba. Navíc hezčí zadní, co nejsou chromový. Fake karbon pryč, místo něj prošívaná alcantara. Jiný křídlo, jiný kola. Vyztuženej blok motoru, vylepšený sání(hliník místo plastu), trošku kratší převody. Plus pár dalších menších motorových úprav, který přidali sice jen pět koní, ale to je spíš jen side effect použití kvalitnějších komponentů. Dál trochu "stabilněji" nastavený podvozek. A pak pár hračiček, jako tlačítka na volantu a displej mezi budíkama s performance ukazatelema. Já bych si klidně počkal, navíc myslím, že pokud bys teď objednával tak už ti příjde novej model :)

Ju
Junior
26. října 2016, 19:12
0

Koukám primárně po skladovkách, bohužel opravdových skladovek je jak máku a předváděčeky na ceně moc neklesaj, takže nevím, jestli to stojí za to
Tlačítka na volantu jsou pro mě spíš mínus :) Jenom toho displeje by mi možná bylo líto. Ne, že by ho člověk potřeboval, ale vypadá to s ním líp

RCNP
26. října 2016, 19:32
0

Těch je minimálně. Lidi takhle hledaj po celý ČR. Takže to chce buď hodně odhodlání při hledání, koupit novou, nebo se kouknout mimo ČR. V Německu je mega výběr. U nás je trh, tak malej a tak velká poptávka, že předváděčky prakticky stojí jako nový. Jo tlačítka jsou u mě taky mínus, displej je fajn, jelikož konečně ukazuje nějaký teploty.

Ju
Junior
26. října 2016, 23:37
0

olej má i tato generace, ne?

RCNP
27. října 2016, 09:54
0

Má ukazatel teploty motoru, což je teplota chladící kapalinu pokud se nepletu. A ten slouží spíš k zjištění jestli už je motor zhruba zahřátej, než z něj odečítat nějaký souvisloti. Mám takový podezření, že nedoleze přes půlku ani kdyby ten motor hořel. Ale když vím, že to budu potřebovat sledovat, okruh nebo nějaký jiný vyšší nasazení, tak si zapnu dashcommand a sleduju to na telefonu.

Knightrider
25. října 2016, 13:59
1

Ten interiér je na první pohled příšernej, to je pravda. Ale člověk to tomu autu asi rád odpustí. Jezdí to podle všeho více než dobře a je radost s tím jezdit, tak holt člověk bude radši koukat na silnici před sebe, než na plasty v autě. :-)

reagovat
RCNP
25. října 2016, 14:48
0

Jak říkáš. Mně nepříjdě třeba úplně špatně vypadající jako celek. Spíš trochu oldschool. Palubka mi třeba připomíná starší porsche, nebo budíky jsou krásně jednoduchý a taky nevypadají blbě. Ale je to tu a tam zkažený těma materiálama a takovýma levnýma řešeníma na špatných místech, takže to potom hodně "čumí". Jako ty čudlíky, rádio nebo ten dekor. Ale to jsou jen takový mouchy na jinak ne tak špatně zpracovaném interiéru - na to že je to vlastně dostupný auto a navíc japonec. Třeba ta palubka je z měkkýho plastu, výplně dveří jsou polstrovaný, opěrka na koleno je kožená a prošívaná, to samý je opěrka na loket, co je na dvěřích když chceš jezdit s loktem venku. Sedačky jsou naprosto super, alcantara + kůže, supr boční vedení a jsou pohodlný. A ovládání klimatizace se mi dokonce i fakt líbí, ty "letecký" přepínače jsou super a celej ten panel nevypadá špatně. A ergonomicky je to úplně bez výtky. Jen to nevypadá třeba úplně moderně, ale zase je to celkem jednoduchý, tak se tomu bude třeba dobře stárnout. A myslím, že stačí ty laciný věci vyměnit a bude to vypadat adekvátně. PS:obrázek jenom pro ilustraci o čem tady píšu :)

Knightrider
25. října 2016, 14:58
1

Párkrát jsem v tom seděl, takže nějakou představu mám. Japonská auta mají podle mně specifický druh materiálů a designu ovladačů a mně osobně přijdou uvnitř hodně podobná, ale to k nim asi patří. Mně jsou japonské interiéry aut nejmíň blízké, ale tak to je čistě otázka osobního vkusu. Jako celek to vypadá podle mně výborně, k tomu bych absolutně neměl výhrady, ale holt se člověk nesmí moc rozhlížet kolem. Mám pocit, že stejné ovladače a design jsem viděl i na naší firemní 10-ti leté Corolle, ale když to funguje a majitel je s tím smířený, tak proč ne. Je to hlavně auto pro zábavu a tam se prostě takovéhle věci tolik neřeší. :-)

RCNP
25. října 2016, 15:16
0

Tak to máme stejně. Já nebudu lhát, mně přijdou hezký třeba interiéry současnýho jaguaru nebo LR a i třeba nový volva. Prostě ty jednoduchý, nemám rád třeba ty vlnitý nebo přeplácaný, jako dělá třeba ford nebo korejci. Japonci fungujou jenom ve dvou režimech a to buď šílenství nebo nuda, takže jsem docela rád, že u BRZ je to celkem rozumný :D Tutově si něco z toho už viděl a možná i na mnohem starších modelech :D Já to mám jako daily, takže třeba to rádio bych fakt nevykousal koukat na něj každej den, ale aspoň to vyhřívání je mimo zorný pole :D Ale vesměs mi ten interiér příjde fajn, na omak to není úplně laciný a obecně to neurazí a důležitý věci jsou udělaný dobře - volant, pedály, sedadla.

Knightrider
25. října 2016, 16:25
1

Já už jsem to tady někde psal. Nikdy mi to nepřišlo až tak hrozný, do chvíle, než jsem měl možnost se posadit do novýho Mustanga a pak o tři metry dál do BRZ. To byl obrovskej kulturní šok. Ale jinak jako celek bych to asi neřešil a spíš si užíval auto samotný. Ono ve finále levnější sporťáky stejně nejsou o materiálech v interiéru, ale primárně o tý zabavě za volantem. :-)

Fu
Fuxo
26. října 2016, 10:21
1

Jelikoz jsem taky majitelem brzka, tak mi neda nereagovat :) souhlasim se vsim napsanym a popsanym. Zelenou zaba radio jsem taky vystavil na policku v garazi. Ten interier jako celek neni uplne spatnej, hlavne je funkcni, i ty plasty jsou mekky (nektere) co hned vsichni auto novinari osahavaji jako by to byla mantra nevim ceho a sahali na to celou jizdu :D mne vadi ze tam jsou asi 3 ruzny materialy a barvy. Nechapu proc je tam hnusna imitace karbonu a zaroven nejaka sedo stribrna hruza na zbytku. A pak mne jeste vytaci to cerveny prosivani, nevim proc nemohli subaru mit modry treba. Koberecky jsou modry a zbytek prosivani cerveny. Zevnitr je to proste takovej vizualni barevnej plastovej kolotoc na kolech :D

RCNP
26. října 2016, 10:56
0

:D Jo, o tom jsem psal i v článku i tady v komentářích. Celkově to není špatný, ale kazí to divně zvolený materiály a levný vyšlismy na okatých místech. Ten fake karbon se tam propašoval v updatu v roce 2015, potom co si zákazníci stěžovali, že se to snadno poškrábe. Tak na to jebli folii. A kromě špatný volby vzoru, to taky nesladili se zbytkem auta, kde zůstal ten střibrnej dekor všude kromě toho panelu na palubce. S tím se chystám vypořádata nechat si to obšít alcantarou jako mám na sedačkách. Ale to prošíváni se mi libí, taková fajn kombinace spolu s modrym lakem. Ale ten modrej koberec jsem taky nepochopil, dokonce jsem se ptal jestli to nezvrtali v továrně a nedali mi tam třeba koberce ze series.blue nebo něco :D Ale na druhou stranu je fajn, že Suabru poslouchá zákazníky a tyhle a další odpornosti jsou ve faceliftu vyřešeny. Sranda že inspiraci brali u aftermarket výrobcú - třeba zadní světla nebo ta palubka jsou dost podobný oblíbeným úpravám.

PS: Jsi už v českém klubu majitelů BRZ/GT86? Je tam sranda a jezdí se na akce a srazy :) gt86.cz

Polar Bear
25. října 2016, 15:17
1

Paráda, obsah i forma článku. Seriál o BRZ takto podaný, to se prostě čte úplně samo. Už teď se těším na pokračování. Děkuji a přeji, ať je to zábavné auto co nejdříve kompletní doma u majitele, kam určitě patří :)

reagovat
RCNP
25. října 2016, 15:48
0

Díky moc! I přes výpadek zdroje další díl bude podle plánu. Dokonce z toho možná vznikne menší srovnání s jeho dočasnou náhradou - Mini Cooper. :)

bobo23
26. října 2016, 10:48
1

Super blok. Těším se na další díl. A ty digitálky jsou super. Skoro stejné mám ve svém autě (rv 98) :-D

RCNP
26. října 2016, 11:00
0

Děkuji převelice! Přesně tak, krásně vystihují charakter auta, tak pojaponsku :D

jc
25. října 2016, 22:12
1

Radio 100% souhlas. Retro by az tak nevadilo, ale zelene svitici, bez bluetooth, s tlacitkem DAB ale bez modulu (ktery ani neexistuje a nikdy nebude) a anteny.

Interier se mi libi, fake karbon mi vubec nevadi. Oproti puvodnimu vosklivymu stribrnymu plastu je to nebe a dudy.

Kola na zimu jsou dobry.

Kridlo mi nevadi, to spis zadni tuzingovy svetla. Celocerveny na te modre vypadaji mnohem lip. Nebo ty faceliftove.

Kazdopadne nejlepsi investice je v tomto pripade do (hodne) benzinu a pneumatik :-)

Soustrast s kufrem a kridlem :-( Kdy se to stalo?

reagovat
RCNP
25. října 2016, 22:36
0

Jo, to jsem tam ani nepsal, jelikož už by mi bylo hodně smutno. Navíc dneska se dá koupit fajn rádio za pár korun a tady to udělá obrovskej rozdíl.

Tady mi to přijde přechod z bláta do louže. Obě nehezký a jedno se snadno poškrábe a v druhym se drží prach. Si nevybereš :D

Díky, uplne obyc ale staci ;)

To je ta věc o který jsem už nechtěl psát, jelikož to je fakt návrat do tuningový sceny roku 2002. Přesně, jen by stačilo aby byly červený. Ty FL vypadaj fakt dobře. Bohužel co mám zkušenost tak aftermarket nejsou nic moc. Buď zopakovali výrobní vadu prvních modelů a kondenzuje v nich voda nebo svítí tak všelijak.

Přesně, gumy, benzín a dodal bych couching ;)

Minulý týden, takže s trochou štěstí bude koncem listopadu doma.

PeterLuk
27. října 2016, 18:04
1

Parádny článok a ešte lepšie fotky. :) Fakt sa to čítalo príjemne, je to niečo úplne iné než tá tisíckrát ohraná (hoc stále fajn) pesníčka v novinárskych článkoch. A až na disky (tie sú náhodou podľa mňa fajn) to presne vystihuje môj dojem. Ale podľa mňa toto platí o väčšina japonských áut. Francúzske, talianske, ale aj kórejské či nemecké autá kazia niektoré detaily, ale obvykle sú aj tie do dizajnu pokiaľ možno zakomponované a v rovnakom štýle. Japonci na mňa niekedy pôsobia, ako by to nakupovali u Vietnamcov na trhy alebo akoby sa vždy už v továrni prejavil nejaký ten ricer. :D

reagovat
PeterLuk
27. října 2016, 18:17
1

PS: tuším so na niečo zabudol - s tvojimi úpravami vyzerá to naozaj dobre, hlavne ten duck-tail tomu dosť pomohol.

RCNP
27. října 2016, 23:18
0

Díky moc! Ač bohužel fotky jsem musel nějak poskládat z archivu, jinak by byli asi trochu víc srovnávací. Snažím se o trochu jiný články, ač asi nejsou úplně objektivní nebo informativní :D S tím souhlasím, prakticky žádné auto není dokonalé, ale většinou to člověk přejde. Ale u BRZ má nějak člověk trochu míň zábran s tím něco udělat. Jak už jsem psal výše - Japonci znají jenom dva módy, absolutní nuda nebo totální šílenství :D

whitenight
28. října 2016, 11:07
0

Bezva článek. Nenapadlo mě, že by ty kola mohly vypadat takhle dobře, přitom to je taková blbina.

reagovat
RCNP
28. října 2016, 12:11
0

Díky! Hned mě napadá: "Tolik práce, přitom taková blbost". A jak si mohli v továrně ulehčit práci...Japonci :D Kdy bude tvůj další blog? ;)

whitenight
28. října 2016, 13:52
1

No Japonci měli vždycky trochu zvláštní styl :D
Blog chystám asi až na příští týden, bude to pravděpodobně něco o výběru první motorky, tak to chci mít připravený pořádně.