načítám data...

Land Rover Defender - TRX4

20. července 2021, 20:47 12 komentářů RadekZak

Starší karoserie, nové vnitřnosti. Vzhledově původní Defender, avšak s plně elektrickým srdcem. Pro někoho neslýchané, avšak zase takové drama to není… Jakýže má tedy dojezd na tu baterii?

zobrazit celou galeriiRadek Žák: Land Rover Defender - TRX4

Abych tím perexem nikoho neodradil, tak to upřesním rovnou teď a tady. Věřím, že někteří to poznali již z fotky, nicméně jedná se o RC model s licencovanou karoserií LR Defender. V minulém blogu jsem se s vámi podělil o dojmy a pocity s novým Defendrem, který byl postaven z Lega. Dnes to tedy bude starší Defík, se kterým si sice neužijete tolik zábavy při stavbě jako s tím z Lega, nicméně naopak jeho provoz je daleko zábavnější! 

Začnu nejdříve tím, k čemu vlastně tento model slouží. Tuším, že většina z nás má zkušenosti s RC auty z mládí, ale doba jde dopředu, a tak už není dálkové ovládání spojené s vozem kabelem (dobře, to jsem už neměl ani já…). Stejně tak technika ve voze samotném se změnila – avšak do koupě jsem neměl ponětí jak moc. Tento konkrétní model je postavený na podvozku Traxxas TRX-4 s licencovanou karoserií LR Defender a je zařazen do skupiny expedičních/crawler modelů. Tyto modely jsou určeny do těžkého terénu k překonávání technických překážek a různým expedicím. Nejde tedy o rychlost jako spíš o výkon v terénu. 

 

Základem modelu je kovový žebřinový rám, ke kterému jsou přichyceny veškeré potřebné věci pro jeho provoz. Vše ostatní je víceméně plastové, včetně nárazníků a náprav. Když už jsem zmínil nápravy – jedná se o portálové nápravy, a to zejména kvůli zvýšení světlé výšky vozu a tím pádem lepší průchodnost terénem. Baterie je v rámci zachování těžiště umístěna podélně uprostřed, elektromotor se servořízením jsou nad přední nápravou kvůli lepší stoupavosti. Na jedné straně od baterie je umístěn regulátor, na straně druhé jsou serva ovládající uzávěrky diferenciálů. Ano, přesně tak – vůz je vybaven uzávěrkami obou diferenciálů a ty lze jednoduše ovládat z místa „řidiče“. 

Dále je vůz vybaven dvourychlostní převodovkou s tím, že nižší převod je určen pro ježdění na trailu, vyšší pro rychlejší přesuny kdekoliv jinde. Regulátor lze také nastavit do několika režimů, aby ježdění bylo příjemnější. Nastavení se liší zejména v reakci na přidání/ubrání/brzdění. 

Co se technických parametrů týče, jedná se o model v měřítku 1:10, maximální rychlost je nějakých 15 km/h a doba jízdy by v mém případě měla být někde u 2 h (při použití Li-Pol 7.4 V 7600 mAh). 

Jako u všech modelů, i tu je rozsáhlá komunita pro rady a podporu, stejně tak je rozsáhlá i nabídka příslušenství. Tudíž nápravy jdou například vyměnit za kovové (ideální na snížení těžiště), nárazníky jdou také vyměnit za kovové pevnostní. Vše jde rozebrat, vyčistit, promazat. Pravidelná údržba je tedy žádoucí – tudíž měnit olej v tlumičích, kontrolovat portálové nápravy a diferenciály, vše je třeba udržovat v perfektním stavu. Logicky záleží na provozu – vlhko a bahno tomu moc nesvědčí, ale buďme upřímní, v bahně je to s tenéňákem největší sranda. Ale potom nad tím doma trávíte celé odpoledne, šroubky všude kolem a vše je třeba řádně vyčistit a promazat. 

K subjektivním pocitům – model mám již nějaký ten pátek a díky letošnímu ne-jaru jsem stihl i jízdu v morku, na sněhu ale i na suchu. A upřímně musím říct, že je až překvapivé, kolik toho model vyjede a co vše zvládne. Pneumatiky jsou extrémně přilnavé a celkem realisticky deformovatelné, stejně tak pružení, což je kombinace, která vede k těmto překvapivým výkonům. Škoda jen, že v originálu je těžiště trochu výše, tudíž sem tam má auto tendence k převrácení. 

Avšak pokud blog zaujme, jsem připraven sepsat nějaké pokračování, jelikož na Defendru je už několik věcí vyměněných a upravených tak, aby auto zvládlo překonávat terén ještě lépe než v originále.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
21. července 2021, 07:11
0

Já se rozhodopádně přimlouvám za pokračování :-D
Sice jezdím SC se slash 2WD, ale je potřeba si rozšířit obzory :-D
jen ty ceny náhradních dílů :-( jak u normálního auta

reagovat
vojtacz
21. července 2021, 07:48
0

Taky jsem pro pokračování. Já si k vánocům jen tak pro legraci pořídil lacinou WPL C24-1a na to že stojí skoro nic, tak je překvapivě schopné auto pro začátečníka. A když ho tříletý syn zlikviduje, tak se z toho nezblázním :)

reagovat
PachezZ
22. července 2021, 23:14
0

Prej lacinou :D laciná byla na pořízení, pak sem nasypal x krát pořizovací cenu a čas do upgradu a nakonec koupil 1:10 opět lacinou, tentokrát RGT 136100v3 Jimny :D

vojtacz
23. července 2021, 07:45
0

WPL mě vyšlo na 12 stovek, což se s Traxxasem srovnávat fakt nedá. A zatím jsem měnil jenom motůrek za stovku.

PachezZ
23. července 2021, 09:38
0

Mno já už mám druhý kovový nápravy, druhý kovový linky, kardany, V4 gumy, kola, dvoukvalt 2x :D Flysky elektroniku a tak :D Ono dokud se do toho člověk mechanicky nehrabe tak dobrý, ale jak upgradneš jednu věc tak to jde pak postupně do kopru dokud neupgraduješ vše :D
Momentálně nesloženo, nechce se mi do kabeláže :D Přehodil sem převodovku pod kapotu, připravil světla na osazení, vytisknul ještě nějaký věci a... prostě se mi nechce pájet ty ledky teď :DD

vojtacz
23. července 2021, 14:22
0

Je fakt že jsem taky neskončil jen u motorku (ten totiž odešel kompletně). Pořídil jsem taky kovový linky + závažíčka abych měl těžiště niž a nehrozilo tak často převrácení. A pak ještě hardcab, protože mi to s ním přijde hezčí. Tím upgrade končí, synovi to na hraní stačí a já s tím jezdím tak nějak občas :)

Ale ten Jimny vypadá skvěle

Pólin
21. července 2021, 14:57
0

Teď jsem synovi koupil LaTrax Tetton. Je to vážně parádní auto a jezdí fakt skvěle, jen mě docela zarazilo to, že na tom tak šíleně odchází motorky + mi z jedné poloosy vypadl kolík, který ji zajišťuje v diferáku. Je tohle u tak "drahých" modelů normální? Jaký názor obecně máte na LaTrax? Jinak článek parádní i ty výpravičky s takovými modely musí být moc fajn...

reagovat
RadekZak
21. července 2021, 19:43
0

Jsem v tom poměrně začátečník a tohle je můj úplně první model, takže moc zkušeností nemám, nicméně co se týče odcházení různých věcí, tak co jsem slyšel, je to celkem běžné u již sestavených modelů. Například u toho mého všichni doporučují vyměnit co nejdříve servo řízení (i samotný výrobce na to upozorňuje na svých stánkách), jelikož prostě časem odejde. Mám zatím najeto jen pár hodin a drží, nicméně už mám vybrané jiné. Jinak jsem zatím neměl žádný technický problém, takže obecně těžko říci. Co se týče výprav, tak příští víkend mě čeká první, takže pokud zvládnu nějak rozumně jet a fotit, bude tu z toho report :-)

togi
22. července 2021, 08:47
0

Motůrky jsou úplně běžný spotřebák i u mnohem dražších modelů. Jestli chceš motůrku trochu pomoct, tak je možnost na něj koupit chlazení. Po každé jízdě je taky dobrý ho potopit do vody a pustit, abys z něj vyhnal prach, bahno a kamínky. Jde tomu trochu předejít tím, že ho obalíš do punčochy, ale stejně ho jednou za čas musíš čistit a zase se na to nedá dát ten chladič.

Zase nový motor stojí cca 200,- +, tak to není až tak hrozné.

Jinak elektronika na RC offroad odchází pořád a pokud jsi takové zvíře jako já (nejezdil jsem crawlera ale trial), tak poměrně často je nutné měnit v podstatě všechno. Nebyla vyjímka, že jsem přerazil kovovou výztuhu při nějakém lepším skoku :D

Mám doma Axial SCX10 Honcho a sériové jsou na něm jen nápravy (ty jsem nechal plastové, protože při průjezdu terénem snáz klouznou přes překážku než kovové), rám a převodovka.

togi
22. července 2021, 08:52
0

Nevím přesně jak je to u TRX4, ale u SCX10 je lepší nechat plastové nápravy a jednou za čas na ně koupit ten nový plastový kryt, než dávat je kovové. Zas tak často to likvidovat nebudeš a v terénu je lepší plast - když se zachytíš o kámen tak klouzne, to ti kov neudělá a zůstaneš viset. Pokud chceš snížit těžiště, tak si dojdi do pneuservisu, kup si nalepovací závaží na vyvažování kol a vlep si je po obvodu disku pod pneumatiku. Já mám na svém modelu v kolech skoro kilo závaží.

reagovat
RadekZak
22. července 2021, 09:59
0

Uvidíme, nápravy už jsem vyměnil za kovové a zatím jsem nezaznamenal problém, nicméně dával jsem i sadu skidplates pod diferáky, střed a i vpředu/vzadu a těžiště je znatelně níž. Nehodlám s tím jezdit nějaké pekla, jsem rád, když s tím vyjedu tak 2x do měsíce. Ale zatím je to fajn. Uvidíme až zkusím nějaké expedice :-)

Sedrik
30. července 2021, 17:54
0

Vůbec nevím o co jde, ale fotky jsou famózní :)

reagovat