načítám data...

Jak zajet Autodrom Vysoké Mýto

21. března 2018, 19:25 25 komentářů BubaaCZek

Jedno kolo za volantem PlechCup závoďáku.

zobrazit celou galeriiJakub Cotipotym: Jak zajet Autodrom Vysoké Mýto

Rád bych tímto začal diskuzi jak zajet tento okruh. Popis platí pro auto s předním náhonem, 85kw, 1250kg. Civilní náčiní, až na žluté EBC destičky. Zatáčky budu nazývat podle Harry’s Lap Timer, viz obrázek.

Na startovní-cílové rovince dávám plný plyn, řadím za tři a dál plný, držím se těsně u levé krajnice. Brzdný bod je hned za žlutou věží z pneu nalevo. Plné brzdy, meziplyn za dva, pustit brzdu a doprava. Do první zatáčky dávám co nejpozdější apex, aby levé přední jen tak tak minulo špičku trávy a pravé přední vzalo spoustu obrubníku, co traktorovka dovolí, už pod kapkou plynu. Plný knedlík do první levo-pravé šikany (do levé krátce upouštím plyn, ať dostanu víc váhy na předek). Pravé kolo na krajnici, brzdy, pustit brzdy, levé kolo co nejvíc přes obrubník a dávkuju plyn a držím v oblouku na hranici nedotáčivosti. Tady nejezdím až k pravému okraji. Soustředím se na nájezd do důležité zatáčky číslo čtyři, po které je rovinka. Levé kolo pod brzdama ke krajnici, dívat se na vrchol, late apex co nejvíce přes obrubník. Pokud jsem to zajel dobře, tak za obrubníkem dávám hodně plynu. Split 1.

Plný, držím se vlevo, redline, za tři, stále pod plným co nejvíce narovnávám pravotočivou přes obrubník a hledám brzdný bod. Dupnu na brzdu až mám levé kolo na začátku obrubníku, pohled na vrchol, pustím brzdu a setinu počkám až se auto stabilizuje, pravou co nejvíc narovnám přes obrubník. Na výjezdu hezky dávkuju plyn a s radostí opírám o levou krajnici a plný - stále za tři. Split 2.

Nejtěžší pasáž. Levé kolo na obrubník, brzdím, trefuju meziplyn za dva, ostrá do prava co to jde přes obrubník a pod akorátním plynem se v oblouku opírám vlevo. Na vracečku (zatáčka číslo osm) ten oblouk posílám hodně doprava, fest brzdím přes obrubník a bez hrnutí přejedu přes oba levé obrubníky! Na druhém obrubníku už dávkovat plyn a před obrubníkem co přejedu pravým kolem už musí být plný. Tady mi to výchází blbě. Buď dvojka v červeném, nebo krátce za tři. Spíše nechávám dvojku, ať nemusím za moment šaltrovat dolů.  Šteluju to do závěrečné zatáčky tak, ať brzdím přes levý obrubník. Dívám se na vrchol a těsně líznu obě hrany zatáčky, už dávkujíc plyn, co se do pneu vejde. Plný, za tři a cílová páska za 59,67s. Start/Finish.

Uff to byla jízda :) Pánové řidiči a dámy řidičky, kudy to jezdíte stejně a kudy to jezdíte jinak? 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
21. března 2018, 21:15
0

Hezky! skoda ze neni jeste k tomu video.. Peknej cas. To bylo s Cali?

reagovat
saage
22. března 2018, 10:40
0

Tady sem nasel z Harryho nejrychlejsi kolo s Catem 1.6l.. 51.6 sek.

ToMyx
22. března 2018, 10:42
0

To musela být slušná masáž to přetížení!!

saage
22. března 2018, 15:20
0

No docela si to trefil, myslel sem pak tyden, ze mam zlmany zebra od sedacky.

ToMyx
22. března 2018, 15:43
0

Za ten pocit ze sedačky spolujedce bych klidně zaplatil na další akci v Mýtě....;-)
-
Komentář upraven 22. 3. 2018, 15:43:48

beastar
22. března 2018, 15:49
0

Noo já sem trochu mimo. Přemejšlel sem jakej jako čas to je a čí:D Teď mi to došlo. To je docela mazec.

BubaaCZek
22. března 2018, 17:05
0

Kdyz to dam vedle sebe, tak ty muzes pritlacit v zatackach 4 a 7, a ja bych mel pritlacit v 6 a 8.
Je videt jak ja mam na Cali ta pretizeni nizsi a jakoby vyhlazene, a na tom Caterhamu jsou to prudke skoky a špičky (treba zatacky 1 a 4). Je videt, jak sis to v te vracecce (cislo 8) nejdriv nadhodil doprava :).

beastar
22. března 2018, 17:57
0

Pěkný srovnání:D Jsou fajn i ty rychlosti. Vlastně tvl tak Calibra to nedává úplně špatně škoda že to neni se stejným řidičem.

saage
22. března 2018, 17:58
0

Rezervy urcite jsou :-) Tomyx: Klidne te svezu, jen aby nejakej trackday vubec od autickare byl.. zatim zadny terminy nevidim.. :-(

Vr
Vrooom
22. března 2018, 21:11
0

Ja bych to nebral prilis vazne, kdyz se na to kouknu tak je ta trasa dost kriva :-) Pri pomalejsich kolech tam mam kolikrat vyssi rychlosti.
Tady kdyztak video, ze i mini GTcko s drevem a kozkou a obyc gumama se umi ohanet :-)



Tady je par casu v myte:
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=871

BubaaCZek
23. března 2018, 20:41
0

Velmi ciste zajete! Obe ty vracecky zajete moc pekne. Ta stopa se mi zamlouva, snad az na tu uplne prvni zatacku. Jestli nebrzdit jeste krapet dale a dat ten apex o zdibek pozdejc?

Vr
Vrooom
24. března 2018, 13:28
0

Vzdycky je co vylepsit. Chtelo by to poradnou casomiru aby si clovek vychytal optimalni stopu. Moc tomu mereni pres gps v mobilu neverim.

ToMyx
25. března 2018, 10:54
0

saage: Třeba se někdy stihnu přihlásit... S těma vnitrosezónovýma termínama v Mýtě, uvidíme. Snad toho bude více a Autíčkář přestane tajit.
Vrooom: Bílá Z4? Vodíš si to tam pěkně a poslední zatáčka před cílovkou pekné boky;-) Aha, na video jsem mrkl až po komentáři. Pěkně si to tam vodíš, jen co je pravda, palec hore.
-
Komentář upraven 25. 3. 2018, 10:57:31

beastar
25. března 2018, 12:23
0

S tou gps sem taky skeptickej. Nikdy to nebude na veřejný gps úplně přesný. Ta z4 asi nebude takovej kepl jak sem si myslel.

saage
25. března 2018, 19:09
0

Presne.. ta GPSka dela obcas pekny bugy.. i ty pretizeni v zatackach mi to nekdy napise nesmysl hodnoty. Z4 coupe jsem mel ale na okruhu mi prislo strasne mekky.. Ty tam mas nejakej custom podvozek? Pekna jizda

BubaaCZek
25. března 2018, 20:07
0

@beastar: "Verejny gps". Vsechny GPS jsou "verejne". Jde o to jestli mas prijimac v mobilu s 1s obnovovaci frekvenci nebo si priplatis za specializovany prijimac, ktery ma framerate vyrazne vyssi.

Vr
Vrooom
25. března 2018, 20:43
0

Imho pokud nekdo Z4 nevlastni, tak se ji pri kratke projizdce neda prijit na kobylku, diky nestandardni pozici vzadu. Pak nekdo muze citit, ze neni schopna. Pekne to popsal P. Janda v dobovym testu Z4M. Pro zajimavost v dobovych testech dokazal ten 3.0 vytvaret stejny pretizeni jako M3 E92. Chce to trochu zvyku a otrkat se. Pak se ji taky hodne lidi boji, ze ma maly rozvor, ale to auto je jako kazdy seriovka bezpecne nastaveny do nedotacivosti. Asi neni tak pristupny jako cayman, kde se sedi stejne jako v jakymkoliv hatchbacku, navic ma porsche kvalitni rizeni.

Btw utrhnotu se taky umi :-) ...



saage: Ne, je tam ten lepsi sportovni M-podvozek. Mekke mi to neprijde, jen se naklani, ale to pry resi tuzsi stabilizatory, mozna nekdy poridim, ale mam strach abych nerozhodil jizdni vlastnosti.

beastar
26. března 2018, 04:02
0

Bubák ... napsal jsem to dost debilně. Myslel sem GPS (družice) které využívá civilní sektor. Repektive dovede využívat. Jinak je to samozřejmě tak jak píšeš:)

Goldies
26. března 2018, 22:01
1

MR2

Jakub Pospíšil
22. března 2018, 09:22
4

Šlápnu na plyn. Rovinka na plný knédl za tři, 323 na konci dávala 110 kmh. potom zatáčka se špatně trefeným apexem, takovej ten had tak nějak projetej. potom prudká doleva, za dvě, prudká vracečeka doprava za dvě, chcípá motor kvůli čerpadlu. Nastartovat, za jedna a plnej. Na konci rovinky se zatáčkou za 3 114kmh. brzdy, zatáčka vpravo, zase na plyn, sakra, to je z kopce, to se bojim, takže moc brzo na brzdy. Pravá zatáčka, levá vracečka, rohlík od ucha k uchu nad lift off oversteerem co se mi tam povedl, plnej knedlík, zapískání gum při vjezdu do cílové rovinky. Čas 1,05. Fun factor over level 9000.
-

Kdyby tu 323 řídil někdo šikovnej, měla by asi fakt slušný časy.


-
Komentář upraven 22. 3. 2018, 09:24:31

reagovat
Marek Brunner
22. března 2018, 10:58
0

a kdybysme nějak vyřešili to chcípání...

Raspby
22. března 2018, 09:58
1

Tak to mi to celkem sedí :)

Jinak v podobném stylu trochu obsáhleji jsem v blogu takto shrnul Písek :)

reagovat
Goldies
26. března 2018, 22:02
0

Zlaty casy Honzo :-(

Raspby
27. března 2018, 09:04
1

Zase budou :)

ToMyx
22. března 2018, 10:41
0

Krásně jste se kucí první tři komentující sešli... RWD, FWD a pak motor uprostřed:-)

reagovat