načítám data...

Jak jsem k novému autu přišel

13. března 2021, 13:23 17 komentářů Honz

Taky si občas koupíte něco co nepotřebujete a dělá Vám to radost? Tak to jsme na tom stejně

zobrazit celou galeriiHonza G:  Jak jsem k novému autu přišel

Posledních deset let jsem jezdil v Nissanu Maxima (třílitr s manuálem), který byl spolehlivým parťákem na dlouhých cestách po Evropě, v noci na dálnici se uměl z půlky vznést, když jsem najel na ležící srnku aniž by pak hned musel do servisu (no jo, nedával jsem pozor) a vlastně během 200 000 km, které jsem s ním ujel nežádal žádné velké investice. Ideální auto řeklo by se. Kdyby se v Japonsku věnovali ochraně proti korozi, tak určitě.

Vyvařovat dvacetileté auto pro mě postrádalo ekonomický smysl a taky jsem chtěl vyzkoušet něco nového. Bylo to jasné, koupím si Toyotu Prius i přes úšklebky kamarádů. Poslední dobou toho moc nenajedu, řízení auta mě vlastně už moc nebaví, ocením spolehlivost a ticho na palubě. 

První Prius (dvojkový), na kterého jsem jel byl z dědictví, 100 tkm najeto, první majitel, serviska, dobrá cena. Toho musím mít! Bohužel paní dědička se rozhodla, že si jej nechá. Následovaly asi další čtyři Priusy (druhé i třetí generace), ale všechny v bídném technickém stavu, přičemž ty novější byly za docela dost peněz. Narodil se nám syn a proto bylo nutné výběr auta trošku akcelerovat. Vzal jsem tedy na milost i jiné kandidáty. 

Vždycky se mi líbily Saaby a Volva. Při výletech po Středočeském kraji jsem se svezl v 9-5 aero, ta jela moc hezky, různými většími Volvy s 2.5t, ale nikde jsem nezískal ten pocit co u prvního Priusu, že ho musím mít. 

Ze zoufalství jsem navštívil i Áčka, Auto Esa, svezl se v nějakých A6, dokonce i v naftovém Passatu (za tu naftu se kaju!), ale byla to ztráta času..

Covid mi uložil trest trvalého home officu, a proto místo ranní cesty do práce jsem u snídaně prohlížel pravidelně bazoš.cz a díval se na rodinná vozidla typu Focus combi, C-max, Scénic. Z legrace jsem se občas podíval na nějaké exoty. Exot se našel! Místo oběda jsem se vydal mrknout na Infiniti G37 sedan, o kterém jsem věděl prd, snad jen to, že se jedná Nissan 370z s párem dveří navíc.

Málo najeto, hezký stav celého auta a prodejce budil dojem pečlivého a poctivého člověka. Ba co víc, po přidání plynu mě zase začalo řízení bavit! Auto jsem nechal prohlédnout v autorizáku a od té doby mi dělá jenom radost! Stačí šlápnout na plyn a sání s veselejšími katalyzátory vykouzlí zvuk, který mě vždy rozesměje  :-) 

Má to i nějaké nevýhody, např. je to o dost menší i o dost tvrdší než Maxima a manželka se směje mým nákupům hadříků a přípravků v detailingovém eshopu. Výhody a radost z novějšího auta však jasně převyšují a navíc se dá sníst na kufru větrník ze Savoye! 

Toyotu Prius si tedy koupím příště! 

Jak dlouho Vám trvá koupě nového auta? Mě to zabralo rok a půl. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

eLzyx
13. března 2021, 17:17
0

výběr jiného auta? Tak do měsíce, pokud jde o auto určené k běžné přepravě osob. U mne je to jednoduché, Volvo, Jaguar, možná Mercedes, jedině benzin a tím to hasne. Spíše mám problém prodat auto. Prodal jsem vlastně akorát to své první. Druhé šlo do šrotu pro velké opotřebení, třetí jsem rozsekal, čtvrté jsem vrátil, protože mělo zásadní závadu, páté mám už desátým rokem. A mezitím přibývají další.
Pokud jde o veterána, tak v jednom případě jsem vybíral skoro pět let. Resp. poměrně rychle bylo jasno, beru Volvo P1800, ale kamarád byl tenkrát rychlejší, takže já utřel nos. Pak jsem dlouho hledal co, a napadlo mne, že Volvo Amazon. Neříkám, že je to ošklivé auto, ale ženské to nějak nebere, takže to jsem zamítl. Několik let jsem zvažoval 2CV, ale žádná se mi nelíbila, a navíc to má několik mých kamarádů. Přemýšlel jsem i o Triumph Spitfire, ale to je tak maličké, že mě to docela děsilo. Mezitím jsem našel další zajímavé auto a to VW T1, nicméně tam jsem se bál rozsáhlých karosářských oprav, protože všechno za dosažitelnou cenu bylo shnilé skrz naskrz. A nakonec jsem skončil u VW T2. Kde jsou ty rozsáhlé opravy sice také, ale ... chybama se člověk učí. Druhého veterána, Volvo 850 T-5R, jsem si koupil online během posedávání před obchodem, kde si moje matka zkoušela boty (neřídí, tak ji občas vozíme na nákupy do větších obchodů). Rozhodnutí padlo v podstatě během 5 minut.

reagovat
Ho
Honz
13. března 2021, 19:07
0

To Volvo 850 T5R je moc hezká krabice! Jak se kupuje takový Volvo online? S prodejem aut mi to taky moc nejde. Maximu jsem sice prodal do jednoho dne po zveřejnění inzerátu, ale skoro jsem to po těch 10 letech obrečel...

eLzyx
14. března 2021, 03:18
0

překvapivě jednoduše. Hledal jsem něco na ebay, vyskočila na mne nabídka T-5R, porovnal jsem to s cenou na mobile.de, zjistil, že je to nějak moc levný, tak jsem zavolal prodejci (tel. číslo měl u inzerátu), poptal co s tím je, vyžádal si fotku štítku, abych si ověřil, že to není překabátěná T5, během to jsem zjistil drobnou nesrovnalost (barva kastle), znova volal prodejci, že nesedí štítek ke zbytku auta a ten hned věděl, nezapíral, potvrdil, že to auto někdo před lety přelakoval do jiné barvy a poslal fotku sundaného těsnění dveří, kde byla vidět i původní barva. A ta je cirka o 200t Kč cennější. Tak jsem si spočítal, že i když to bude vrak, tak kola+interier+přední nárazník=limit za který to jsem ochotný koupit, abych netratil. Naopak, pokud to bude dobré auto, tak je to super základ na renovaci, protože se to vyplatí přelakovat zpátky.
Aukci jsem vyhrál (byla od 1€), další týden pro to letěl do Dánska a po vlastní ose přijel do ČR. Kus za Hamburgem jsem pozávodil starou 911, ale při té příležitosti mi uletěly nalepovací převozky. Takže jsem jel skoro 600km bez registračních značek. Ale evidentně to nikomu nevadilo.
Auto jezdí, brzdí, zatáčí ... překvapil zánovní podvozek, udělané brzdy a na to, kolik to má natočeno, tak to ani nebaští olej. Pár věcí je tam špatně, ale nic co by nespravilo pár desítek tisíc. S tím jsem to i kupoval. Furt to vyjde levněji, než koupit kus za 600+ a stejně do něj nacpat prachy.

PB
15. března 2021, 01:19
0

Skoncit u busu je dobry, Transportery maji super komunitu.

eLzyx
15. března 2021, 10:50
0

je to tak, celkově ta parta "vzduchem chlazených plochých 4 válců" aneb flat4 je super. Co není až tak super, tak je málo opravářů a málo lidí ochotných skutečně pomoci. Ale aspoň se dá najít docela solidní znalostní báze na diskuzním fóru.

liška
13. března 2021, 19:51
0

Tj to Infiniti z brna, co se dlouho valelo na sportovnich vozech? Tusim kolem 240t?

reagovat
Ho
Honz
13. března 2021, 22:04
0

Tohle je pražské, to brněnské jsem zahlédl taky, ale koupil ho někdo jiný

Bavoraczech
15. března 2021, 13:52
0

Udělals dobře, ojetina z Brna nikdy nevěští nic dobrého :D

krab
13. března 2021, 20:02
0

Infiniti je super! Gratulace. Já měl cca rok to G37S kupátko a hezky to jezdilo. Řízení, motor a hlavně podvozek, to se mi moc líbilo. Mělo i moc dobrý brzdy, mám dojem, že od Bremba, zkrátka jako měla 370Z, na silniční použití parádní.

Je to ale těžký auto, to je trochu škoda a ten automat mě trochu zklamal. Ale jinak super a hlavně za velmi rozumné peníze. Ten sedan se mi taky moc líbí. Tak ať ti Infiniti co nejlíp funguje a baví... mimochodem tu Maximu (ale teda ročník 96, ještě tu předchozí designovou řadu) jsem míval jednu dobu taky a bylo to skutečně skvělý auto. Mě se tenkrát povedla kombinace třílitr a manuál a těch moc nebylo.

reagovat
Ho
Honz
13. března 2021, 22:19
0

Díky, pravda váha tam je cítit, tuším 1,7 tuny, ale při tom mém ježdění mi to nevadí. Jak říkáš, podvozek, motor i řízení jsou super. Převodovka mi přijde v pohodě, ale je to můj první automat...

Zatím si to mazlím (nový zadni brzdy, svíčky, chystám výměnu všech olejů), tak doufám, že bude spolehlivě fungovat. Co jsem vyčetl, tak tyhle motory trochu trpí na vyšší teplotu oleje. Mělo kupéčko doděláváný chladič oleje? Zatím jsem si pořídil diagnostiku a budu to chvíli monitorovat.

JOE37
13. března 2021, 22:48
0

Za Infiniti ti dávám palec nahoru a vítej v klubu! Mě si tento "lepší" Nissan celkem získal. Tak mnoho šťastných kilometrů! Tvá otázka mne donutila si cvičně spočítat, jak jsem na tom s držením aut. A výsledek je takový, že za těch 23 let, mám auto v průměru 1,5 roku. Což je ještě celkem dobré, i když moje paní tento názor se mnou úplně nesdílí, protože u nás ve městě máme takového fanouška aut, který mění svůj vůz vždy po sjetí prvních pneumatik. A to prosím pěkně kupuje, už několik let, vždy jen nové kousky :D

krab
13. března 2021, 22:59
0

Taky doufám, že ti to bude fungovat... já měl model 2012 a kupoval jsem to jako auto po operáku - jeden řidič celou dobu. Předtím to bylo chvíli předváděčka v Pyramida Průhonice, kde ty Infiniti prodávali. Bylo fajn, že celou historii jsem k autu tím pádem mohl dohledat. Byla tam zpočátku teda velká oprava motoru na záruku, přidřený ojniční ložiska a údajně to byla určitá série motorů, která s tímhle problémy měla. To bylo asi hned ve 20 tis km. Auto dostalo novej polomotor. Pak fungovalo absolutně bez poruch, i s tím majitelem/provozovatelem jsem mluvil po koupil a ten mi k tomu řekl více méně všechno. Občas co vím, tak se můžou na těch autech povolovat šrouby na zadních poloosách. Jinak jako je to Nissan, kvalitní japonská technika. Co jsem vyčetl na US fórech, tak se občas někomu stalo, že zamrzla (zčernala) obrazovka toho hlavního displeje, což je docela blbý. Na záruku ty displeje měnili, dneska už to bude horší. Přiznám se, že mi jednou takhle zhasla z ničeho nic a naštěstí teda pomohlo restatovat auto a pak už se to znova nikdy neobjevilo, takže dobrý. Ale jinak nevím moc jak bych opravu řešil. Je blbý, že na tom displeji je i ovládání větrání a klimatizace, nejen rádia. Je fakt, že se to dá ovládat i pod tím tlačítkama, takže nouzově by se bez toho chvíli než se vyřeší fungovat dalo. Jinak ale věřím, že to auto bude paráda. Ta převodovka nebyla špatná, spíš jen pro to sportovnější svezení tomu chybělo rychlejší odřazování na vyšší rychlost, podřazování fungovalo moc hezky.

JOE37
14. března 2021, 09:58
0

Tak je jen dobře, že se po takto zásadní opravě auto uklidnilo a už nezlobylo. Na těch zadních poloosách něco opravdu bude, jak zmiňuješ. Protože to jediné už jsem na autě řešil při 40 tis. km. Vadné levé gufero. Unikal olej z dif. Ale vyřešeno. Celkem prkotina. Jinak musím konstatovat, že snad neexistuje automobilka, která by vyráběla BEZvadné vozy. Na to jsem jich zkusil už opravdu hodně. A protože se ve výběru značky téměř neopakuji, tak už tak nějak tuším, že to bude vždy kus od kusu. Holt jak to sjede z linky, tak to bude buď dobré, nebo nikoliv. Čím to je opravdu netuším. Ale skutečně na to věřím. Třeba mají auta opravdu nějakou duši. A stejně jako každý živý tvor co má duši, má i své chyby. Pokud už jsem na takové vadné auto narazím, že se mu neustále objevují nové a nové vady, tak jej raději posílám dál. Protože to zkrátka nepřestane. Stává se mi to i u nových aut. A například u nového Subaru, jsem strávil první rok provozu tolik času v servisu, že na to nechci ani vzpomínat. Naštěstí jsem to nemusel v rámci záruky platit. Dnes si opravdu vážím auta, které funguje téměř bezvadně a drobné vady, jako třeba dočasně zamrzlý displej s couvací kamerou a pod., tiše toleruji :)

JOE37
14. března 2021, 10:10
0

... uklidnilo a nezlobilo:)

martin_100
14. března 2021, 19:28
0

Parádní kára! Doufam že až s tim něco prožiješ tak se podělíš ;-)

reagovat
wdave_t
15. března 2021, 11:05
0

Dobrá volba, určitě lepší než Prius ;) Rád si pak přečtu jak se s tím žije.
Já jsem naopak vybíral sedan (lehce jsem zvažoval i Infinity, i když bylo spíš na konci seznamu, protože jsem posera), ale nakonec jsem vzal hot hatch (Fiestu ST) a ten proces trval asi 2 měsíce. Ale jen díky tomu, že mám ještě Legenda.
Je to vždycky podle okolností - když mi v roce 2015 v pátek shořela Omega (tenkrát moje jediný auto), v úterý už jsem měl náhradu - S80 :))

reagovat
Bavoraczech
15. března 2021, 14:00
1

No je to zajímavé počtení. Začíná to Priusem, pak čte člověk o Scénicu a C-Maxu a skončí to Infinity. A já ti hned i řeknu proč. Protože kromě tvé fascinace Nissanem z dob Maximy tu je ještě faktor motoru. Volvo je sice rychlý, ale i celkem nudný a jakoby člověku našeptávalo "kliiid, nikam nepospícháš". A taky je to prostě turbomotor, atmosférická V6 je oněčem jiným jízdně i zvukově.
Můj sedan s šestiválcem je Alfa 166 a díkybohu je k ní koroze milosrdná, ale jestli někdy shnije tak, že to nebude mít smysl tak vážně nevím :-).
Jo a auto jak na co. Pro zábavu vybírám několik měsíců až rok. Na denní ježdění sjedu bazoš a vyberu tam nějaký vehikl daných parametrů, který má pro mě dobrý poměr užitná hodnota / cena. Do měsíce mám koupeno.

reagovat