reklama
načítám data...

Fenomén jménem Octavia

18. dubna 2017, 17:10 42 komentářů Franz Kafka

Když se rozhodlo kdysi v Mladé Boleslavi o vytvoření nového vozu. Nikdo netušil jaká legenda právě vzniká a proč.

zobrazit celou galeriiEl Corazon: Fenomén jménem Octavia

V roce 1993 započalo cestu něco, co v budoucnu rozdělí českou společnost více než celá politická scéna. Jakmile se tato věc někde zmíní, započne nelítostná vřava. Je to Evropské auto roku 1996. Ano tušíte správně je to sen českých chalupářů, kteří dnes už tak docela neexistují a to Škoda Octavia. Každý už ji v nějaké generaci alespoň jednou řídil. Každý ji zná a dokáže popsat její vzhled. To auto je jako fotbal každý zná pravidla a někdy kopal do balonu. Proto mu také každý rozumí nebo si to alespoň myslí.

Tahle škodovka už zasáhla téměř všechny žijící generace a tak není divu, že se z ní stává tak trochu nová legenda. Vzbuzuje nepochybně vášně, o tom se ostatně můžete přesvědčit v komentářích pod článkem pana šéfredaktora o novém RS . U mnoha jedinců jistě také vyvolává impulzivní reakci proto, že pod kapotou se nachází a nacházel velmi často další fenomén a to sice motor TDI. Jak tato tři písmena přesně v duchu hesla „No smoke, no fun“ ovlivnila český automobilový folklór, se dnes věnovat nechci snad příště. Po několika pročtených diskusích nejen tady na Autíčkáři jsem došel k závěru, že v Mladé Boleslavi vytvořili něco, co ani nechtěli stvořit.

Je to skutečný fenomén českých a slovenských měst i vesnic. Ano v mnoha ohledech to v jiných zemích a kulturách Octavia takhle nahnuté nemá. V domovině vlastníka Škody Auto v Německu automobilové nadšence rozdělují více jiná témata než jestli je RS skutečně tak ostrá jak tvrdí marketing fabriky. On se vlastně povedl takový malý boleslavský zázrak, že i rozestoupení Rudého moře působí proti tomu jako maličkost. To auto nakonec zajímá i ty, kteří ho nenávidí, aby si mohli opět potvrdit, že je tak špatné jak si myslí. Není to skvělé? Marketingové oddělení minimálně pro domácí trh se ani nemusí moc snažit, však oni si to odůvodní sami spotřebitelé.

Musíme se cítit špatně, protože poslední generace Octavie se nám líbí? Já myslím, že ne. Někteří řeší nízký výkon nejvyšší verze a jiní zase vzhled. Nechápu proč, když potom jedním dechem dodají, že by si stejně tohle auto nekoupili. Je to snad nový syndrom? Mimochodem v marketingových prohlášeních škodovky jsem nikde nenašel nic o tom, že Octavie je auto pro nadšené řidiče a ujede všem, jak nám prezentují jiní. Výrazně inovovaná, s novým sebevědomým designem, řadou nových technologií pro váš komfort i bezpečí. Variabilnější a výkonnější než kdy předtím. To jsou slova přímo z oficiálních zdrojů. Reklamní slogan zní „Třída sama pro sebe“. Lžou snad? Když se na to podíváme nezaujatě tak musíme dojít k tomu, že vlastně ani moc ne. Minimálně na domácím hřišti se vlastně tak nějak náhodou povedlo vytvořit opravdu tu zmiňovanou samostatnou třídu. I když to pro někoho může být pořád jen vesnická 1. B třída

reklama

Jak psal Krab v textu o verzi z půjčovny v benzínu a následně to potvrdil i článek Vojty o RS je to evoluce ne revoluce. To auto se vyvíjí a to vzestupně tudíž ano je inovovaná dokonce vybavenější a bezpečnější. O tom komfortu bych osobně silně pochyboval, ale bavíme se přece jen spíše v duchu reklamního žargonu. Samozřejmě není a nikdy to nebude sen nadšených řidičů. Pravděpodobně jím ani být nechce. Můj osobní názor na verzi tohoto posunovadla v předfaceliftové verzi (3. gen.) snad po úvaze napíšu do samostatného blogu. Nechtěl jsem, ale to auto je v některých ohledech tak hrozné že si to zaslouží další generace vědět. Jednalo se o klenot ukovaný jen z toho nejlepšího a to 1,6TDI. Po třech dnech strávených na palubě této verze máte chuť řvát „Ondřeji, prosííím…“ až taková je to hrůza.

Proč budí tedy neustále zrovna tenhle model takové vášně? Podpořila tuhle honbu na oktávku domácí periodika o autech, která občas Škodu takzvaně fotbalově řečeno tlačí? Některé autíčkáře už to začalo natolik iritovat, že si chtějí při exekuci pokutového kopu taky kopnout? Osobně patřím mezi tu část lidí, kteří vidí všechny dosavadní generace Octavie neutrálně a dokonce jsem i dvě před pár lety měl. Je to prostě rodinné auto a zároveň policejní vůz také jako auto pro kurýra do města je fajn. Umí být ale celkem schopná i jako zásahové auto hasičů nebo rozvážet pizzu. Dokázalo by to stejně dobře před lety třeba Hyundai Lantra? Za vším nebudou jen fleetové slevy když například Městská Policie v Praze nedávno pořídila Hyundai i30 a to nemálo exemplářů. Je vidět že konkurence nespí a existuje. Není on ten výskyt oktávek ve flotilách daný spíše tím, že to auto skutečně umí nabídnout v poměru cena/výkon optimální využití. Můžeme si o tom myslet, co chceme, ale opravdu je ta hromada vzdělaných týpků v kancelářích Čez, O2 a dalších gigantů tak hloupá? Kupují auta, co se firmě nevyplatí a jsou drahá na údržbu a vlastně to nikdo nechce řídit? Myslím, že ne.

Věc další a o to více závažná. Články nebo testy škodovek nemají na webu jako je Autíčkář co dělat dle názoru některých čtenářů. Proč? Protože to není řidičské auto? Kdyby měl autoweb psát jen recenze zajímavých aut máme článek jednou do měsíce. Bohužel věcí jako je Ferrari a nebo Zonda se tady asi nedočkáme z logických příčin. Tak potom si raději přečtu o Octavii RS očima těch „našich“ novinářů. Pokud tedy budeme o těch ostatních smýšlet tak slovy Jiřího Paroubka že pracují v žoldu škodovky. Nemám rád Apple výrobky právě, protože je to trendy cool a super a má to každý pozér. Přesto jsem při shánění nového telefonovadla recenze iphonu nevyloučil. Stejně tak věřím, že mezi desetitisíci fanoušky Autíčkáře bude dost těch, kteří by si do rodiny či své firmy auto jako je Octavia klidně koupily.

Zajímavé je že ostatní výrobky jako je například Fabia takové pozdvižení vůkol obvykle nenabídnou. Vypadá to tak že v české kotlině dostala Octavia punc výjimečnosti něco jako značka BMW. Kdy i se starým šrotem BMW z roku 1996 můžete sousedy rozpalovat do běla víc jak Viktor Kožený. Octavia je status car českých rodin kdo ji má je o stupeň víc na žebříčku příměstského satelitu. Nad ní už se tyčí jen kapitán všeho bytí kategorie SUV. A víte co? Ona je to pravda nikdy bych netušil kolik pohledů a obdivných řečí přitáhne zcela obyčejná, v mých očích hnusná třetí generace v obligátně Candy bílé. Už jen ten název lakování odkazuje k výrobci myček nádobí a lednic. Jako příplatkovou výbavu počítám snad jen lepší rádio a sedadla. Přesto všechno auto budilo více pozornosti než třeba Audi S4.

Podle mě prostě proto, že Octavia nemusí zůstat snem. I přes relativně špatně nastavenou cenovou politiku v České Republice si to auto prostě můžete dovolit. Nemusíte být ředitel, a přesto můžete takhle jezdit, no kdo by nechtěl že. Bavíme se o většině tedy o uživatelích vozidel a nebavíme se o autě pro zábavu, ale pro denní činnost co vám omlátí v Neděli u Makra.

Existují tady alternativy jako vždy, ale to ponechám stranou. Je vám 55 let a chcete nové auto, něco máte našetřeno a škodovky znáte celý život tak jakápak alternativa. Je tady silná základna lidí, kteří se vrací do historie a tak jsou předem rozhodnuti. Když se podíváte, na nabídku obchodů Tuzex z let nedávno minulých pochopíte proč tomu tak je. Mimochodem Fiat Uno stál v přepočtu na dnešní asi dva miliony korun a Simca byla synonymem slova luxus. Běžný národ tedy motorizovala vozidla Škoda. Málokdy také spatříte za volantem vozu Octavia libovolné generace člověka mladšího 30 let, pokud se jedná o auto co je doma. Nepočítám tuzingové wreck káry za které jsou dnes pomalu některé kousky první generace.

Tahle všechna fakta se sčítají a staví vlastně tohle běžné auto na jakýsi pomyslný piedestal. Je to tak zejména v bývalém Československu. Jediné co nechápu, že Čech je schopný na domácí automobilku házet špínu jen protože vlastně už není česká. Ta auta vyrábíte vy a nezáleží na tom, komu patří akcie. To by se třeba v Anglii nikdy stát nemohlo. Je to stejné jako s pivem Plzeňský Prazdroj už zase mění vlastníka tak to ve světě chodí. Přesto si i třeba v Itálii řeknete, zajdeme na to naše české pivo, když vidíte vývěsku Pilsner Urquell. Osobně bych měl úctu alespoň ke značce, když už ne k modelu. Zeptejte se Rusa, co si myslí o Ladě.

Ještě bych si dovolil poslední poznámku. Také se mně líbí srovnání a srovnávání. Octavia vždy musí čelit vozům, jako je porsche 911 to, když není dost rychlá. Když není dost prostorná, hned čteme jak Escalade je větší a může mít V8. Když má špatný zvuk tak se dovídáme, jak už roku pojď na mě z boku, Saab nabízel charakternější motory. Kolik stál takový Saab v tom roce? A samozřejmě 800 papoušků za něco tak podřadného jako je škodovka by nikdy nikdo rozumný přece nedal. Podobně nadsazená cena za BMW řady 1, ale nikoho neznervózňuje. Řekl bych, že hodně lidí zastydlo v době, kdy Škoda plnila tu nevděčnou roli auta pro všechny. Doba pokročila a pro nás co si chceme řídit, je nabídka obrovská. Za 800 můžete dostat klidně ojeté Porsche, a pokud na to máte jezdit si s ním denně ono to totiž lze. Nechte ale fenomén jménem Octavia v klidu spát. Naši otcové také chtějí jezdit, tím co mají rádi.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Boris
18. dubna 2017, 19:06
0

Mám na Octavii a Škodu obecně stejný názor. Je to dobře udělané auto a myslím si že právě díky Němcům je tak dobrá. Je to pro automobilku obrovská výhoda moci po letech komunismu a ústrků využívat koncernové prvky. Vždyť přece Volkswagen nebo Audi jsou rovněž dobrá auta. Myslím, že je postavená přesně tak jak by měla být. Dobře poslouží běžnému člověku i velké firmě jako součást flotily. Jak píše Franz, není to auto pro nadšence do řízení a tím být ani nemělo. Vášně nakonec budí jen to, když majitel tohoto vozu vychvaluje jeho vlastnosti a sportovnost, kterou v něm ze svého pohledu našel před někým kdo ví, že sportovní a řidičské auto je něco jiného. Škoda prostě těží kvalitu z koncernu a musíme si uvědomit i to, že díky koncernovému vývoji mají dnes Škodovky to co mají.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
18. dubna 2017, 21:28
0

Škodovka je zkrátka naše československá značka ( myslím, že ten fenomén existuje i na Slovensku) a proto to tak je. Ale uznávám, ten patriotizmus se projevuje jinak než třeba ten britský, nebo německý, nebo americký. Ono tady taky nemáme moc na výběr. Můžeme se dělit v hospodě na dva tábory. Tatrováky a Škodováky. Bylo by toho víc, kdyby asi naši pradědové a dědové volili ve volbách hned po válce jinak... Tatrováci jsou už dneska spíš veteránisti, tak nám zbyla ta "německá" Škodovka.

Myslim, že naši tátové , pro ty vyloženě mladé čtenáře dědové, byli zrovna tak vyprdlí z Favorita v roce 1988 jako z tý Oktávky jsou vyprdlí lidi dneska.

Pro mě je Oktávka auto bez emocí, které ale emoce vzbuzuje. Přesně jak to píšeš. Napiš něco o Oktávii a reakce na sebe nenechají dlouho čekat. Asi by stálo za to jí na autíčkáři na chvíli "zakopat do hrobu" a vytáhnout až zas někdy za dlouho :)

Kr
Krocan
18. dubna 2017, 22:45
0

Tak třeba Angláni jsou opravdu hrdi na své vozy. A taky mají být na co pyšní. Toyota, Nissan a Honda jsou, co se týká spolehlivosti, vždy na vrcholech srovnávacích žebříčků.

Franz Kafka
18. dubna 2017, 22:54
0

Hezký vtip:) Myslím že v pubu už by si ji dostal a ne jednou. Jinak ano souhlasím vezměme tu Octavii a dejme jí zas k ledu. Pojďme psát teď třeba o Golfech;))

ToMyx
20. dubna 2017, 01:01
0

Možná, že to Krocan ani nechtěl, ale třeba některé Nissany se v UK fakt vyráběly :-)

Goldies
23. dubna 2017, 00:03
0

Tak to Hondy taky :-)

Kr
Krocan
23. dubna 2017, 01:04
0

No ony se tam možná vyrábějí auta všech tří značek ;-)

Kr
Krocan
23. dubna 2017, 01:27
0

Pro Nissany jsem vozil do Sunderlandu z Johnson controls ze Stráže pod Ralskem potahy na kostry sedadel, pro Toyotu v B'hamu občas vezu tlumiče výfuku z Maďarského Jaszarokszalas (hlavně na Priusy). Do Hondy ve Swindonu tedy nic nevozím.
Jo a v tom pubu mi nikdo hubu nerozbije, protože tam budu sedět s ještěrkářema z Faurecie z Lichfieldu, s Leszkem a Marcinem a tak tam budeme sami Slované. Pravý anglán Al-rawi tam s námi nepůjde, protože mu to víra zakazuje. A ti prapůvodní obyvatelé s červenými kulatými tvářičkami tam také nebudou, protože zrovna na netu stahují nejnovější porno "Lambfuckers 3".

Franz Kafka
23. dubna 2017, 14:07
0

:)) Ten popis obyvatelstva myslím nebyl potřeba. Ono v okolí těch průmyslových a logistických areálů to už asi tak vypadá, že angličané nejsou. Zrovna ten Birmingham se asi přejmenuje brzo na New Mecca. Ono kdyby tam, ale tihle co popisuješ nebyli tak se tam dávno žádná auta nedělají. Kdo by to za ty prachy kvalitně smontoval. Těch Poláků bych se bál možná víc pozor na ně ;)

MGRR
18. dubna 2017, 21:05
1

Kolem roku 2000, jsem koupil a sjezdil tři Octavie Laurin & Klement a nějaké jiné skoda wagen. Ale v té době, 1,9 TDi 81kw s xenony, šíbrem a žlutou kůží nebylo špatných, na denních 100km po rozbité Praze. Dnes skoda nemám vyloženě rád... velmi málo v tom musím někam jet. Ještě se nerozjedu, už se těším, až z toho vypadnu ven. Vidím v tom odpadky VW a vadí mi to tahání lidí za nos.

Když tam stojí nová Octavia automat a Corolla 1,6Multidrive automat, jedu 100% Corollou - v noci 200% (Corolla 2017 má skvělá led světla). Jednou tam byla skoda a Dacia... jel jsem Dacií :) a nebylo to vůbec špatné auto.

Jednou jsem měl pech :/ stála tam jen Skoda, tak jsem řekl, že je to rozbité a jedu Lexusem za své :)

reagovat
Letis
19. dubna 2017, 17:03
0

Po tom, co jsem viděl ty reakce na zmiňovanou recenzi, jsem měl taky chuť k tomu napsat něco podobného, tak jsem rád, že se toho ujmul někdo jiný.Ještě jedna věc mě celkem zaráží a to jak spousta lidí tvrdí, jak je Škoda předražená. Asi jsem zabedněnej, ale ještě mi nikdo neukázal za stejné peníze lepší (nové!) auto. Mám na mysli právě tu Octavii RS v benzínu samozřejmě. Někde jsem četl, že má, já nevím, horší podvozek než Mazda, která je ale zase pomalejší. Za mě je tam ta value for money naprosto v pořádku, ale jestli mi někdo zkusí přiblížit ten druhý názor, budu jedině rád.

reagovat
Franz Kafka
19. dubna 2017, 17:36
0

Já to nebudu, protože veskrze souhlasím s tím co popisuješ. U obyčejných modelů například se základními modely tam je podle mě prostor pro nějaké slevy skoro vždy. Pokud ale budeme mluvit o RS verzi řekněme v benzínu přijde mi cena také adekvátní tomu co to auto nabídne. Je tady jak užitná hodnota tak relativní komfort a moderní prvky v dané třídě adekvátní. To že někdo za to 800 nedá je sice pravděpodobné, ale stejně tak já bych nedal stejné peníze za bílou 120i v základu od BMW jen proto, že je to jedno z nejmenších BMW. Takže jako argument je to naprosto liché.

Petr 'Krab' Jeřábek
19. dubna 2017, 17:40
0

Me se taky Franzuv blog libil.
Konkurenci ale Oct. RS ma hodne podle me. Minimalne FoFo ST a najde se tech aut vic. Na druhou stranu 230k liftbacku s kufrem pro tri mrtvoly neni mnoho. Fikus ST tomu konkuruje jedine v kombiku...

Franz Kafka
19. dubna 2017, 17:49
0

Samozřejmě že tady je dobrá konkurence a obecně třeba Čech kupuje o třídu menší auto než potřebuje. Pro rodinu Fabia pro manažera Octavia a tak podobně. Tedy ta konkurence zrovna v ČR je nakonec ještě mnohem pestřejší. Taky zrovna Fordy potkávám docela často zvlášť poslední dobou se s těmi ST trhá pomyslný pytel. Napíšu to tak jak to cítím já Fordy obecně nemám rád a tak bych stál před jasnou volbou ... koupil bych si Audi A4 raději ve slabší konfiguraci. Zase abych nekecal tak Escort RS2000 je paráda a bral bych ho hned:) no a 2,0 Cosworth vlastně taky takže vlastně to s těmi Fordy u mě není zase tak hrozné.

Petr 'Krab' Jeřábek
19. dubna 2017, 19:06
0

Focus ST mě napadne jako první protože jsem dva roky měl tu předchozí generaci. V tý době si dva kolegové koupili skoro nové Oct II. RS a Golf VI. GTI a já měl 5letý Focus ST po prvním majiteli za půlku peněz co museli zaplatit oni. A ač by se s tím o tom s nima radši nebavil a způsobil velkou hádku, podvozek a pětiválcový motor toho Focuse byl prostě zaměřený daleko víc na nadšenou sportovní jízdu než ty koncernová "GTI".

Dneska je Oct III RS levnější než Golf GTI, který je menší, je levnější než Pug 308 GTI , levnější než Focus ST atd... Jenže, jen Skodám dovolí to auto mít vybavené jako velkou chudobku, ostatní výrobci mají víc výbavy v základu. Ve výsledku jsou pak ty ceny dost srovnatelný. Octávka bude excelovat jen tím kufrem a místem pro zadní cestující.

Když si vymyslím trochu atyp a objednám málo příplatkový výbavy, jsem pak někde na 760tisících. V reálu tam ale skutečný zákazník bude chtít cca. výbavu za dalších 50-100tisíc kč.

A pak kde o to který dealer dá větší slevu...

OCTAVIA RS 2,0 TSI
Model
OCTAVIA
Výbava
696 900 KčRS
Motor
2,0 TSI 169 kW 6-stup. mech.
CO2 149 g/km
Exteriér
10 700 KčZelená Rallye metalíza
10 500 KčKola z lehké slitiny Gemini 7,5Jx18" (antracitová)
Interiér RS šedé prošití
Mimořádná výbava
27 100 KčAdaptivní podvozek DCC včetně Performance Mode Select
1 600 KčRezervní kolo (dojezdové), zvedák vozu, klíč na kola
7 500 KčPotah sedadel Alcantara/kůže
773 KčPŘÍSLUŠENSTVÍ - Gumové koberce
2 700 KčZadní stěrač Aero
Škoda Care produkty
0 KčZáruka mobility
Cena vozu 757 773 Kč

Polar Bear
20. dubna 2017, 07:15
0

Octavia má podvozek jako C'eed (a tím pádem bude podobný v i30). Na dálnici do 150kmph dobré. V RS 3rd gen jsem nejel, tak snad má podvozek mnohem lepší jak popisuje Vojta. Jinak ji deklasuje i starý dvojkový FF nebo Leon. Takový Golf R 2016 má výborný podvozek. Debilní elektrický posilovač je v Rku bohužel taky, ale podvozek lepí hezky. Nevím, proč VW škodárně nehelfne s naladěním..
Jinak cena.. 800 tyček za nižší střední s konečně trochu svižným motorem a s minimální konkurencí ve své třídě.. svět se v pr.. obrací :D
Aspoň že trojka je proti FL dvojce zase koukatelné auto :)

Franz Kafka
20. dubna 2017, 14:28
0

No tak k faceliftu dvojky se nemá cenu vyjadřovat to je katastrofa. S tím souhlas. Že je starý Leon lepší asi myslíš úplně prvního. Tak jestli než fl RS nevím, ale než 3gen nafta určitě tam je to katastrofa. Na sto procent podvozky u platformy B5 jsou lepší takže i Golf 4 alias Audi TT 1 a asi i Leon na tom jsou lépe. Cena mi přijde úplně v pohodě nechci tě nějak urazit, ale tady prostě není Amerika;) Jak už jsem psal podívej se co chce nejen Bmw za jedničku v totální holotě... A nebo Ford za ST a u auta beru 100k /nového/ jako malý hybatel. Jinak ta trojka v naftě skoro normálně těch 150 ani neudělá a odskakuje potom na nerovnostech o metr:) Jinými slovy Rs musí být o dva parníky lepší. Taky nechápu proč je podvozek už generačně taková slabina. Za milion koupíš A4 která je jinde, ale je to 200 papoušků rozdílu svět je temné místo;)

Polar Bear
20. dubna 2017, 14:40
0

Tak jestli ten podvozek je opravdu u FL RS 3 dobrej a nevadne po pár okruzích, tak jo. 800 je akceptovatelných. Ale musí to být opravdu proti "neRS" znát. Mimochodem dostávám docela chuť to vyzkoušet. Dobrej podvozek by bylo u Octavie milé překvapení :)

Tomáš Vavrečka
20. dubna 2017, 15:00
0

Co.si mám představit pod pojmem "podvozek vadne po pár okruzích"?

Franz Kafka
20. dubna 2017, 15:02
0

Tak to zcela určitě. Kdyby měla konečně Octavia schopný podvozek a snad i trochu pohodlnější sedadla bylo by to za tu cenu rázem logičtější řešení. Musíme ukecat Kraba ať ji někde zase vyprosí:)

Franz Kafka
20. dubna 2017, 15:05
0

Tomáš Sneaky&Stealth Vavrečka:)) Ninja diskusí na Autíčkáři vystoupí vždy z temna a pronese kousavý dotaz z důrazem kobry a opět zmizí v tmách.

Tomáš Vavrečka
20. dubna 2017, 15:39
0

:D :D :D ale zas tak hrozne to se mnou snad neni...

Petr 'Krab' Jeřábek
20. dubna 2017, 15:44
0

Něco se rýsuje :) ... momentálně mám půjčenou jednu fakt ostrou Bestii a budu se s ní učit jezdit a hlavně slíbené zajímavé auto! Ale nechci to zakřiknout :)

Franz Kafka
20. dubna 2017, 16:39
0

Lol. Že by konečně Astra Opc:) Tomáši není, ale vždy mě to pobaví. Nenápadně online a potom to přijde.

Polar Bear
21. dubna 2017, 04:50
0

Tomáš, Franz: on ten kousavej dotaz byl na místě. Psal jsem to z mobilu z pauzama a vypadl z toho zprasek. Myšlenkový pochod asi takto: zkusit podvozek na okruhu. Dobrý gumy. Vydrží teplota oleje v rozumných mezích pár kol? Co brzdy, nezvadnou po pár ostrých bržděních? Co řízení, neumotám se xmrti? No a scribere interuptus a kopr to takhle blbě zkrátil :P

Tomáš Vavrečka
21. dubna 2017, 13:24
0

Tak tomu už rozumím. Pár kol to určitě vydrží. Nějakou zátěž dlouhodobějšího charateru ale asi ne - ale to ostatně ani mnoho zvučnějších sportovních jmen.

ToMyx
20. dubna 2017, 01:10
0

Jak Franz blogem na hlavičku hřebíček udeřiti musel :-) lépe to napsat snad ani nešlo.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
20. dubna 2017, 14:51
0

ToMyx , to máš pravdu. Hele i já a to mě do nedávna a hlavně do doby kdy jsem tu na autíčkáři nic nepsal a nevymýšlel témata o jakých autech a co psát.. tak mě něco jako Octavia , RS či ne-RS míjela asi stejně jako velký nákupáky a fast foody kam vážně nerad lezu. A teď si tu o tom čteme, píšeme, zkoušíme, uvažujeme , ba i nás to donutí kouknout do konfigurátoru ( to jsem udělal včera večer)

V mém blogu jsem toto téma ale vyčerpal. Franz to zakončil skvěle a já už mám ve svém "kalendáři" pro další blogy naštěstí plno jiných , snad pro vás Autíčkáře atraktivních témat. Franz myslím taky a docela se to z blogy rozjíždí a je to dobře!

ToMyx
20. dubna 2017, 15:59
0

Myslím, že chlapi autíčkáři nebo holky autíčkářky, nejsou ve většině případů žádní ultras. Rád nasaju nové info, poznatek nebo zkušenost a "pracovní" kusy mě nevadí, jen mě vždy pobaví jak pod octomilkou zuří válka a k silvii napsalo jen pár kusů :-) Tak a teď už zase o patině o trénování meziplynu o víceválcich o zkušenostech s nákupem a provozem a další laskominy, pro které je tu tak fajn!

MartinCoupe
20. dubna 2017, 07:00
0

Dávám palec nahoru za zmínku o SAAB-ovi. :-)

reagovat
Franz Kafka
20. dubna 2017, 14:28
0

No ale tentokrát ne úplně v dobrém světle:)

MartinCoupe
20. dubna 2017, 20:51
0

Já to tak neberu. :-) On ten SAAB je stejne kategorie sama pro sebe. ????

Franz Kafka
20. dubna 2017, 22:56
0

To je dnes prostě auto pro fanoušky značky. Musíš k tomu mít podle mě vztah. To je přesně to k čemu tě koncern netlačí. Neříkám jestli je to dobře nebo špatně. Je to jen jiné.

Petr 'Krab' Jeřábek
20. dubna 2017, 23:23
0

Saab je pro fanoušky. A snad trochu tý filozofie okolo toho proč to tak je objasním v jednom z příštích blogů / článků. V několika jsem jezdil, jeden jsem měl sám a dva stale zůstávají v rodině. Táta je zbožňuje. A jdeme opravdu zpět k základům značky. O jednom veteránu Saab si povíme, snad už příští týden.

Vždycky když se nad tím tématem zamyslím, tak mě hned automaticky zamrzí, že vlastně aktuálně žádného modernějšího Saaba nemám doma k běžnému ježdění. To je totiž praktická volba i volba srdce. Ale jen u někoho to zafunguje. Já nějakého Saaba tutově v budoucnu zase pořídím, Tím jsem si skoro jistej....

Franz Kafka
21. dubna 2017, 14:59
0

Tak to já zase právě naopak. Nic proti těm autům nemám, ale nepotřebuju to. Dokonce ani Viggen tuším 9-3 mě nijak neoslovuje. Stejně je na tom Volvo přitom Švédsko mám rád. Scanii jak provincie tak ty náklaďáky také i když ta lokalita je spíš Dánsko. Dokonce i masové koule a tu černou marmeládu si sám dám. Letadla od Saaba byla taky fajn jako svěží vítr. Ani Ibrahimovič mi nevadí, ale auta prostě nemusím. Asi tak jako si Martin nikdy nekoupí Oc tak já Soba. To už spíš Lancii, Fiata nebo Forda..ten Escort Cosworth by mě lákal zkusit s tím prvním turvem t35.. Každý to prostě vidíme trochu jinak:)

MartinCoupe
21. dubna 2017, 21:20
0

Nahodou na ty Italii se shodneme. A na Escortu Rs. :-) A co se tyka ty Oct RS, asi si domluvim predvadeci jizdu, at mam vlastni zkusenost. :-)

PeterLuk
22. dubna 2017, 18:28
0

Taký fenomén, že v strede úvodnej fotky musí byť BMW. Sorry, musel som :D

reagovat
Franz Kafka
22. dubna 2017, 19:33
0

Tak BMW je tam hlavně proto, že to tak blbě vyšlo. Vpravo od Octavie stál Mercedes CLA a to vypadalo ještě mnohem méně fair jak s tím bavorákem. Jinak zrovna tohle BMW za ty prachy rozhodně není žádná velká sláva,)

PeterLuk
22. dubna 2017, 20:00
0

Nemám s ním žiadne skúsenosti, čo konkrétne ti na ňom vadí?

Franz Kafka
22. dubna 2017, 21:05
0

Úplně nejvíce asi to nové pojetí celého auta. Design je v pohodě tedy alespoň zvenčí tu levnou vizáž interiéru už má dnes skoro všechno ale... Úplně nejvíce mi vadí, že už to nejede jako BMW z dob minulých. Je to moc uhlazené, moc blbu vzdorné. Kdyby si o tom někdy přemýšlel očekávej cokoliv jen ne BMW do roku 2004. Mě osobně to přijde osobité asi jako moderní Toyoty, ale je to věc názoru. Víš co možná bych o tom někdy mohl spíše něco napsat abych to lépe vysvětlil:D

Petr 'Krab' Jeřábek
22. dubna 2017, 21:09
0

To myslíte 1er ? Oni ty předky jsou tak podobný, že by to mohla být i 2er ( to zvláštní kombi/MPV s pohonem předku)

Já už dlouho v novým BMW nejel. Loni asi 200km jsem jel a půl cesty řídil v 4er ( nějaký Mkový diesel to byl) a jak jsem už do toho nasedal s předsudkem, že se mi to nebude líbit, tak postupně mě to přišlo fajn. Ale s výhradama. Motor, zpracování uvnitř, vzhled, pozice za volantem, to všechno bylo krásný, ale to auto bylo na dálnici hodně hlučný. Valivý zvuk od kol, to bylo vážně špatně. A navíc jen na dobré cesty. Na špatných to bylo prostě moc nepohodlný, na to že to má být tak trochu "GT" kupé.

Já mam BMW rád, ale zamrznul jsem někde v roce 2004 a ty novější už mě tolik neberou. Snad s výjimkou osmiválcové M3 :)

Franz Kafka
23. dubna 2017, 13:58
0

M3 beru jako samostatnou kategorii. Jak popisuješ ten zážitek tak tak nějak to je i s tou jedničkou. Až na to že pohodlí moc není a vnitřek si nezadá s o čtyři sta tisíc levnějšími vozy. Taky končím s obdivem někde u e90. Snad jedinou výjimku pro mě tvoří sedmička ta mě dostala i v typu ef. To je zase ale jiná třída. Celkové pojetí aut a motorizací je poslední dobou divoké a navíc třeba řada 5 už je tak obrovská, že si těžko může hrát na sportovní ambice.