načítám data...

Buick LeSabre

11. srpna 2020, 10:41 42 komentářů custom1

Malibu šlo do světa a jeho místo zaujala jiná amerika...

zobrazit celou galeriiKarel Bonk: Buick LeSabre

Je to tak! Po téměř osmi letech u mě Malibu změnilo majitele a “odstěhovalo” se do Brna. Snad mu tam bude dobře. Ocitl jsem se tedy bez auta, ale ne nadlouho… 

Už během prodeje jsem měl něco v merku, ale netlačil jsem na pilu. Nejdříve jsem chtěl prodat Chevyho a až pak řešit další auto. Nakonec to všechno dopadlo na výbornou a bez auta jsem byl jen týden. V tuto chvíli jsem už majitelem Buicku LeSabre Custom z roku 1999 (stejně starý jako Malibu).

Zatím je brzy na nějaké recenze, či hodnocení. Mám ho teprve chvíli a ještě jsme se nestihli pořádně seznámit, ale už teď můžu říct, že je to úplně o něčem jiném. Tohle už má k “americe” o poznání blíž, než mělo Malibu. Líbila se mi poznámka jednoho uživatele fóra US Motors: “Tipuju posun směrem dozadu, to znamená pohodlnější, měkčí, útulnější, pohodovější…”. Vystihl to naprosto přesně!

Jakmile se s Buickem poznáme trochu blíže, tak o něm něco napíšu. Zatím nechám hovořit fotky…


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Adam Forman
11. srpna 2020, 11:34
4

Jééé, tyhle kraksny mám rád :-)

reagovat
custom1
11. srpna 2020, 11:37
0

Já taky. Osmdesátky a devadesátky, to je moje.
Tohle je koncepčně z počátku devadesátých let, akorát po faceliftu a z posledního roku výroby.

klikot
16. srpna 2020, 17:51
0

Akorát mě překvapilo že ve skutečnosti to je trošku menší než jsem si představoval

custom1
16. srpna 2020, 22:12
1

Má 5,1 metru, to je tak akorát. :)

krab
11. srpna 2020, 19:37
2

Gratulace! Jestli se nepletu, je to auto co bylo relativně nedávno v inzerci, někde z Litoměřic... Říkal jsem si - safra to je pěkný a zajímavý, s tim se bude jezdit jako na vzduchovým polštářku.

reagovat
custom1
11. srpna 2020, 20:38
0

Je to možné, předchozí majitel byl někde odtamtud, ale už to bude nějaký ten pátek, člověk, od kterého jsem to koupil, ho měl dva roky a byl z Prahy.
Jezdí se s tím vážně skvěle, však to má vzadu měchy, respektive vzduchové tlumiče, udržující stálou světlou výšku... :)

Knightrider
12. srpna 2020, 12:01
0

Ahoj Karle,
já pozoroval tu tvojí anabázi s autem už dlouho. Na US Motors to bylo napsáno hromady za ty měsíce, co jsi to řešil. :-) Celkem chápu, že jsi se chtěl posunout dál a vím, že jsi řešil, že chceš něco modernějšího a bezpečnějšího kvůli dítěti, což naprosto chápu. Když jsi se poprvé vytasil s tím, že se pojedeš podívat na tohle, tak jsem z toho byl, mírně řečeno, dost rozpačitej a říkal si, kde je ten posun k modernějšímu a bezpečnějšímu, když tohle je reálně konstrukčně ještě starší, než Malibu.
Hezký auto to je, o tom žádná. Navíc je to i v dobrým stavu. Jako srazovku a na výlety si to dokážu představit, ale na denní ježdění už moc ne, to se přiznám. :-)
Ale vím, jak velkou radost z toho máš, tak hlavně přeju, ať auto dobře slouží a dělá radost i dál, až spolu budete podnikat výlety. A taky doufám, že se tím na nějakým srazu pochlubíš. Rád si to prohlídku naživo. :-)

reagovat
Knightrider
12. srpna 2020, 12:04
0

P.S. Ten můj novej vergl má taky takovouhle podobnou šedivou. Asi to bylo v USA v módě dřív, než tady. :-D

custom1
12. srpna 2020, 13:10
2

Ahoj Stando. Za tu dobu, co jsem řešil nějaký vehikl, se požadavky trochu změnily. Uvědomil jsem si, že auto vlastně ani moc nepotřebuju, ale že bez něj přesto nechci být, takže jsem měl při výběru docela volnou ruku a mohl jsem si koupit, co se mi líbí.
Co se týče moderního auta, požadavek na něj byl posunutý na dobu, až budeme s malou někam jezdit. Veškeré doktory, obchody a podobně, máme v dosahu bydliště, takže to všechno obcházíme pěšky. Až bude malá trochu větší a budeme s ní podnikat výlety, pak budu řešit auto pro manželku a to už bude něco novějšího. Výběr pak nechám na ní, bude to její auto, tak ať jezdí v něčem, co se jí líbí. A to už pak bude daily-driver, zatím budeme jezdit v tomhle.
No, jezdit. Ono to většinu času stejně stojí před barákem, protože není potřeba jezdit autem, takže ani nevadí, že je to "auto pro radost". :)

custom1
12. srpna 2020, 13:50
0

A další věc. Díky tomu, že jsem prodal Malibu a koupil tohle, mě zase začalo bavit mít auto. Má teda svoje mouchy, ale těším se, až je budu vychytávat... :)
Jo a není šedivý, ale zelený (Slate Green Pearl), i když dost podivný odstín. :D
Jako třeba tenhle: http://gtcarlot.com/colors/car/13881871.html

Knightrider
12. srpna 2020, 15:21
1

Já si říkal, že ty toho asi tolik nenajezdíš. Podstatný je, že ti to auto dělá radost. :-)

custom1
12. srpna 2020, 15:25
0

No právě, moc toho nenajezdím, takže by mě štvalo, kdybych ještě k tomu jezdil v něčem, co by mě nebavilo... :)

Knightrider
12. srpna 2020, 17:46
0

To souhlasím. Já to mám úplně stejně. Najezdím teda asi o dost víc, než ty, ale i tak jsem si řekl, že úplně obyčejná Octávka, nad kterou jsem původně uvažoval, asi přeci jen nebude to pravý ořechový pro mně. Zatím se nechystám umřít nudou. :-D

Knightrider
12. srpna 2020, 17:48
0

Koukal jsem na nějaký videa těchhle Buicků a zdají se to být celkem fajn auta a asi i celkem držáky. Navíc je to i pořádnej kus auta a ne krabice od bot a to já mám moc rád. :-)

custom1
12. srpna 2020, 21:08
0

No právě, nechtěl jsem nic rozumného, co mě po chvíli přestane bavit. Jak jsem například někde četl o Volvu: "auta pro lidi, kteří rezignovali na život, ale nemají na to, aby spáchali sebevraždu". :D
Dokud můžu, chci něco, co mě bude bavit.

Je to kus auta, na parkovišti před barákem je bezkonkurenčně největší. A ta 3.8 by měla být spolehlivá. Dokonce byla tři roky po sobě zvolena v desítce nejlepších motorů: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
Tak snad je to pravda...

Irwinek
12. srpna 2020, 21:30
1

CUSTOM1 - to o tom volvu jsem jako nečetl a Ty jsi to jako nenapsal :-)

po tomhle buicku už jsem taky pokukoval, tak at slouží a dělá radost :-)

custom1
12. srpna 2020, 21:53
0

Někde jsem to četl, pobavilo mě to a vrylo se do paměti. Jinak proti Volvům nic nemám, naopak, líbí se mi a sem tam si i nějaké nakonfiguruju... ;)

Díky, zatím jsem z něj nadšený, akorát by to chtělo více času, abych se mu mohl trochu věnovat...

Irwinek
12. srpna 2020, 22:20
0

Jasně, blbosti člověku v hlavě zůstávají na věky :-)

Knightrider
13. srpna 2020, 08:54
0

Já měl tu 3,8L, i když teda s kompresorem, v Pontiacu Bonneville SSEi a bylo to moc fajn svezení. A nikdy s tím žádnej problém nebyl.

custom1
13. srpna 2020, 09:04
0

S tím kompresorem to teda musela být jízda!

Knightrider
13. srpna 2020, 18:26
0

Byl to 2000 Pontiac Bonneville SSEi. Je to už nějakých 12 let zpátky, kdy jsem tohle auto měl, ale jezdilo to vážně dobře. Těch 240 koní s tím cvičilo na tu dobu slušně. :-)

custom1
13. srpna 2020, 21:01
0

Že ses o něm nikdy nezmínil. Nebyl to ten od F. A. Brabce? Nebo on měl jen SE? Foto by nebylo?

Knightrider
13. srpna 2020, 21:46
0

Ono to bylo auto pro tehdejší přítelkyni. Kupovali jsme to spolu v jednom pražským bazaru. Bylo to plně vybavený na tu dobu, včetně head up displeje, všechno v elektrice, v kůži, paměti pro dva řidiče, atd.
Zkusím pohledat, jestli ještě někde najdu nějaký fotky, ale neslibuju.

Knightrider
14. srpna 2020, 21:22
3

Tak tohle jsou jediný fotky, který jsem po těch letech našel.

custom1
16. srpna 2020, 22:15
0

Tuhle generaci má jeden kámoš z Ostravy, akorát bez kompresoru.

Knightrider
17. srpna 2020, 07:04
0

Bylo to hrozně fajn auto.

Opelfahrt
19. srpna 2020, 22:04
-1

Ke konci výroby do toho dávali i 5.3 V8 s nějakým tvrdším podvozkem, akorát teda samozřejmě motor napříč a přední pohon zůstal, že?

custom1
20. srpna 2020, 07:04
0

Do poslední generace dávali 4.6 V8 Northstar. Byl napříč, stejně jako v tehdejších Cadillacích a Oldsmobilu Aurora, akorát Buick LeSabre tu V8 neměl.

Knightrider
23. srpna 2020, 19:39
0

Přesně tak. 4,6L V8 NorthStar pro sportovní verzi GXP. My měli SSEi. Pozná se podle odlišnýho předního nárazníku. I to GXP mělo jinej nárazník, než běžný verze.

Opelfahrt
12. srpna 2020, 22:20
0

Pěkná kára! Připomíná mi to Pontiac Bonneville, jakého jsem měl kdysi přes léto v USA. Je to vlastně sesterský model, má to stejné proporce, stejnou full size délku 5 metrů a kousíček. Sice to byla předchozí generace, kde ten motor 3800 V6 měl jenom 150 hp, ale tak rozjezdy na semaforu to umělo svižně, jinak samozřejmě v horách ve výšce 2000 až 2500 m n. m. to už moc nejelo. Ale na cestování těžká pohoda a dobře se v tom spalo – Jeden vpředu a druhá vzadu.

reagovat
custom1
13. srpna 2020, 07:01
0

Přesně tak, je to příbuzný model. Bonneville jsem měl taky v merku, ten novější model ('95), ale dlouho stál a prodejce nedoporučoval jízdu po vlastní ose, což byla podmínka, tak jsem se rozhodl pro Buicka. Navíc měl tu generaci 3.8, co jsi měl ty, já už mám Series II s 205 HP.

klikot
16. srpna 2020, 17:13
0

Tak měl jsem ho možnost dneska vidět když jsi mi parkoval 300m od baráku, a musím říct že hlavně ten interiér je úplně nádherný

reagovat
custom1
16. srpna 2020, 22:13
0

Na Kopečku? :)

klikot
16. srpna 2020, 23:22
2

jj,dovolil jsem si fotecku

custom1
17. srpna 2020, 07:08
0

Paráda! :)
A už jdu objednávat nová světla, tyhle vypadají strašně. :(

Jan Machač
17. srpna 2020, 17:43
1

Ty z těch předohrabů nikdy nevyrosteš :-)

reagovat
custom1
18. srpna 2020, 07:37
0

Ale už je to aspoň full-size předohrab :)

Knightrider
18. srpna 2020, 07:48
0

Nejsi sám Karle. Já si taky koupil na normální ježdění full size předohrab. A dokonce cíleně. Zadokolku jsem na každodenní ježdění nechtěl, i když mi ten červíček v hlavě samozřejmě hlodá. :-D

custom1
18. srpna 2020, 07:53
0

Mně bylo jedno, co to bude, bral jsem, co bylo k mání. ;)
Já jsem vlastně (pokud nepočítám škodovku 120 a Darta, se kterým jsem se nikdy nesvezl) zadohrab nikdy neměl. Ale moc to neprožívám. Nejsem ten typ, co by zkoušel jezdit bokem, takže bych to stejně nedokázal náležitě ocenit.

Irwinek
20. srpna 2020, 07:45
0

Bokem se svezu tak akorát na šotolině, nebo na sněhu :-D Za ta leta, co provozuju zadohraby jako daily jsem jen jedenkrát v zimě rezignoval a na Monínec nevyjel a to spíš proto, že jsem se bál vzít zatáčku před ledem vyšší rychlostí s rozevlátým zadkem, abych někoho nesundal. Za zatáčkou bylo tak 15 - 20 m ledu do kopce a to prostě nešlo, za víc jak půlku jsem se nedostal i když jsem dal do kufru i mladýho - led je prostě led :-( na druhou stranu, otáčeli i jiní, včetně 4X4 - prostě špatné místo.

Opelfahrt
20. srpna 2020, 12:32
0

To mně připomnělo, že snad jediný evropský full size předohrab s normálním prostorem uvnitř bylo Audi A8 první generace. Nedávno jsem si to hledal a u základní verze 2,8 V6 FWD s manuálem uváděli 1510 kg (hliníková karoserie), což je super. Ještě nedávno se zachovalé nabízely za 6–8.000 €, teď už to leze dost nahoru.

beastar
20. srpna 2020, 13:03
0

Fwd asi jo. Jako ctyrkolka je zajimava V8. Na Moninec sem vyjizdel naposled asi 8 let zpet. Shodou nahod s Porsche 911 996, rakev, ctyrkolka. Byl snih a pod tim let. A jak se tam lame ta zatacka do svahu tak se to postavilo bokem vyhazelo to snih jak freza. Zkouselo nas to tam asi 5 pak sem to celej vikend sledoval z lanovky... Nedal to nikdo. My jsme dojeli nahoru starou Nivou z te horni chaty:) Predokolkou bych ale nedojel ani do toho lesika.