načítám data...

Audi A 2

19. června 2020, 20:49 27 komentářů furrow

Audi mezi yarisama.

zobrazit celou galeriiPetr Brázda: Audi A 2

Když jsme prodali pro tchýni mého kamaráda – mechanika prvního stříbrného yarise bez klimy, tak jsme místo něj sháněli malé auto s klimatizací a ženě se zalíbila Audi A 2. Nakonec jsem ji koupil od dovozce aut z Rakouska, kousek od Tábora. Motor 1,4 TDi. Při zkušební jízdě se mi zdálo, že proměřuje tachometr. Mimochodem auto mi pán půjčil a jel jsem sám. Zdálo se mi, že tachometr ukazuje víc, než skutečně jedu. Tak jsem hledal v okolí u silnice ten měřič rychlosti a zjistil jsem, že neproměřuje. Takže auto velice pěkně maskovalo rychlost a myslím, že to bylo hlavně aerodynamikou. Je to zajímavé auto,mě se líbí a můj kamarád – mechanik řekl, že jsem koupil nejhnusnější auto jaký snad existuje. Vkus každého soudruha může být úplně jiný. Ale žena si ho hned zamilovala. Tak oproti Yarisovi, co měla, už to je trochu někde jinde výbavou / el.zrcátka, všechny okna v el.,  automatická klima, vyhřívané sedačky, elektricky dofukovaná bederní opěrka a nevím co ještě tam bylo. Zpracování a materiály taky na jiné úrovni a jízda co se týče odhlučnění od kol a takový pocit mohutnosti tam byl oproti tomu yarisovi. A třeba zvuk zavíraných dveří. Sranda byla na STK, když jsem to byl přihlásit a musel jsem na emise. Na emisích – “otevřete motor “ – pán se vrátil k PC a čekal, až to provedu a já pak s kapotou v ruce,  “kam ji jako mám položit “?, no ten zíral co to jako dělám…kapota se celá sundavá a musíte ji odložit na zem a na beton se mi jaksi nechtělo. Jinak olej a voda do ostřikovačů se dolévá a kontroluje po odklopení přední masky. Pak hledali, kde je výfuk…na emisích a STK jsem byl dohromady snad 2 hod., někam museli volat nebo co, nevím přesně. Auto váží cca 800 kg pohotovostní hmotnosti, panely karosérie jsou z hliníku a rám Spaceframe také. Jezdilo to cca kolem 4,5 l /100 km nafty. Auto ale dost degradoval svým zvukovým projevem při pomalé jízdě a v otáčkách na dvojku, trojku tříválec tdi. Ten zvuk fakt hrůza. Zpřevodování takové, že při 50tce ve městě trojka, čtyřka ani náhodou. Když jsem k nám do ulice odbočoval do pravoúhlé zatáčky a zpomalil, tak to nebylo na dvojku – ta to vůbec nepobrala – a na jedničku jsem musel hodně přibrzdit. No vopruz. Ženě to nějak nevadilo a audinku milovala. Celkem tichý byl ten motor mezi 2000 – 3000 otáčkách, takže člověk musel řadit pořád jak pako. Pak už měla audina najeto přes 220 tis. a začalo se dost věcí měnit, tak jsme se ji z finančních důvodů rozhodli prodat a teď má zas žena yarise první generace, ale již s klimou, kterou už prostě musí mít a už si pomalu zase na yarise zvykla. Pro audinku si přijel pán, který měřil přes dva metry, doma už jednu A2 mají a ty auta prostě milujou,tak chtěli ještě jednu. Já si do té doby vlastně pořád myslel, že s tím motorem není něco v pořádku. Až on mi potvrdil, že motor šlape OK a ten projev a zvuk takhle prostě je. Nechápu inženýry z Audi, že tak pěkně vymyšlené auto zkur…takovým hrozným motorem. Asi udělali soudruzi někde chybu. Nejel jsem tedy v benzínové, ale tam dávali 1,4, 1,6 Fsi a oba prý stáli taky za…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
19. června 2020, 22:25
1

No ja nevim, ale neznam cloveka, ktery by byl schopen okolo sebe vedome soustredovat oskliva auta ve vetsim poctu. TObe se to dari s prehledem :-)

reagovat
fu
furrow
19. června 2020, 22:35
0

Tož to je na každém soudruhovi, jak to vidí / jak se tady dělají smajlíci? /

Irwinek
19. června 2020, 22:38
0

Dvojtecka, pomlcka, zavorka tak ci tak :-)
Proti tomu zadna :-)

fu
furrow
19. června 2020, 22:39
0

Jo aha....:-)

BigBang
20. června 2020, 14:00
0

Projev naftovýho tříhrnku od VW je takovej jakej je. Nicméně využitelnost otáček je skoro stejná jako u jeho většího bratra 1.9TDI, kterej si na rozdíl od tříválce sice nechá líbit podtáčení k nějakým 1600 1/min, ale to pak dotyčnému „poděkuje“ dvouhmota. Takhle tě to rovnou nutí nejezdit pod 1800 a není o čem. Divím se, že jsi nevyzdvihl mnohem větší nevýhodu této motorizace - převodovku. Tak je prostě krátká, respektive jí chybí jeden rychlostní stupeň. Po městě OK, za 3 nějakých 2100 1/min, 90 km/h na 5 točí taky cca 2000, nicméně pro vyšší rychlosti už nic moc - 110 km/h ve 2500 1/min. Optimální cestovní rychlost na dálnici je do 120, pak už mi příjde, že ten motor trápím. Jo a málem bych zapomněl, maximálka 170 km/h je jasně dána maximálními otáčkami motoru nikoliv elektronickým či výkonnostním limitem. Chybí prostě jeden rychl. stupeň. Dá se sice koupit úprava/přestavba na šestikvalt u pražského Eurotuningu, ale otázka je ohledně rentability u přestavby s cenou atakující polovinu ceny auta...

reagovat
BigBang
20. června 2020, 14:08
0

Jo a co se týče zážehových motorů, tak bych šel cestou jednoznačně 1.4 MPI. Je jich všude mraky, protože stejný motory se dávaly do Fabií první generace. Ty jsou poměrně spolehlivý a mají slušnou výdrž. Oproti tomu 1.6 FSI byla nová technologie, což se na značně podepsalo na výsledných vlastonstech. Nicméně právě díky FSI můžeme užívat anatomických předních sedadel, která jsem adoptoval do svého chrochtáka a už bych nikdy nechtěl ty původní placatý židle zpět! Geniální sedačky :)

fu
furrow
20. června 2020, 15:08
0

S tou převodovkou jsem to tam trochu nakousl, že je tak nějak divně poskládaná. Pěkně jsi to popsal, takže máš s tímto autem zkušenosti a podle toho jak píšeš o " chrochtáku ", tak ho vlastníš? Mě by zajímalo jak to jede v tom benzínu, asi je to daleko tišší. Ono se ženě taky podařilo ho v podzemních garážích vzít o sloup. Ale bylo štěstí, že se vyměnilo světlo a šel vyrovnat zpět nárazník a pak zbyla jen taková promáčklina nad světlem. Ono prý opravovat ty hliníkové díly moc nejde.

BigBang
20. června 2020, 15:21
0

Jj, vlastním, dokonce jsem ji teď vytáhl na K&K. V socální výbavě, takže skoro všechno, co jsi vyjmenoval až na aut. klimu, postrádám :) Nicméně za mě perfektní auto.

Hned na začátku jsem tu tvoji v duchu pochválil, fakt hezkej kousek. Když teď vidím tu fotku, tak je mi jí fakt líto...

Co se týče opravy karoserie, tak to jde, ale není to stylem „vezmu to k normálnímu klepmíři a on už si s tím nějak poradí“. Bohužel. Když jsem sháněl tu svojí, byl jsem se podívat na jednu a pan majitel přiznal, že byla bouraná na zadek - výměna nárazníku vč. výztuhy, zadních dveří, světel a nějaký práce k tomu = 80 000 Kč v autorizáku. Audi na to má speciální postupy jak tyhle celohliníkový karoserie opravovat. Výsledkem je, že ti to nikde jinde neudělají správně a taky že to bude drahý... To je asi jediná věc, která mě momentálně děsí ze všeho nejvíc. Když mě někdo zboří, nebo to zbořím já, bude to na 99% totálka. Ale s tím jsem to už kupoval...

Radim Nemec
20. června 2020, 15:54
0

Ja se muzu vyjadrit k te 1.6 - kupoval jsem ji s kamaradem a mam tak nejak prehled jak to jede (tak 2-3k km) a co se na tom delalo. Je to prekvapive hlasitejsi motor, 1.4 ma byt kultivovanejsi. Zase to docela jede. Samozrejme expectations management... Prevodovka je presne takova a moznost napravy je vyrazne delsi petka, nebo predelani na M6. Oboji existuje a cena je takova jaka je. Oprava karosarske je presne jak se zminuje vetsinou absolutne nerentabilni. Jinak ale narky nad karbonovanim a podobne strasaky neresil, olej se meni nejak rozumne a asi tomu potom dobre delaji dalnicni cesty. Posadka na ne ale potrebuje nejake strelecke nebo letecke sluchatka. :)
-
Komentář upraven 20. 6. 2020, 15:57:03

BigBang
20. června 2020, 16:24
0

Jenomže prodloužení pětky je řešení k ničemu, protože u nafty tím totálně zabiješ „devadesátku“ - otáčkama se dostaneš do oblasti, kde ten motor začíná protestovat. Teď si vezmi, že chytíš kamiony a stoupání a rázem jedeš za čtyři někde kolem 2800...

fu
furrow
20. června 2020, 16:35
0

Tady už je po oprave. Nárazník se vytvaroval zpět.Musí se to prý co nejrychleji po bouračce pomocí teplovzdušné pistole. Barva nebyla popraskaná, tak to takhle vyšlo. No a nad světlem zůstala taková promáčklina. Ale máš pravdu, já to auto tím co jsem napsal jakoby nehaním kromě toho motoru. Při rychlejší jízdě mezi těmi 2 - 3 tis. otáčkami na čtyřku, pětku to jelo fakt krásně a jak jsem psal, maskovalo to rychlost. A jak tam krásně hrálo to original rádio, já mám podezření, že tam musí být vepředu nějaký subwoofer. Konkurent tomu měl být v té době Mercedes A, ale ten se s Audinou nemůže vůbec srovnávat. Byl jsem se taky podívat na nějaké, než jsme koupili audinu a to Mercedes trochu pos...ta úroveň tý audiny je někde jinde.

BigBang
20. června 2020, 17:04
0

Vtip je v odhlučnění. Když už to auto tolik stálo, dali si v Ingolstadtu záležet na odhlučnění - běžně máš papundeklovej tapec, a pak rovnou plech dveří. Ne tak A2, ta má mezi dveřma a tapcem ještě 1,5 cm molitan. Dalším faktorem jsou vlastní frekvence hliníkových dveří - ty jsou jinde než u klasických ocelových, což se taktéž může podepsat na akustice. No a další je, jestli jsi náhodou neměl audio od Bose :)

fu
furrow
20. června 2020, 17:59
0

No vidíš, třeba s tím odhlučněním v těch dveřích, to jsem nevěděl. Asi tam nebylo od Bose, když to měli, tak to mělo nápis na krytech repráků ne? A to tam nemělo. Ale hrálo to tam fakt pěkně, to jsem ženě záviděl. Tak plný a přitom příjemný zvuk i na vyšší hlasitost. Říkal jsem si, asi to tam museli dát kvalitní, aby to přehlušilo ten chrochták.

BigBang
20. června 2020, 20:37
0

kdybych se v tom nevrtal, tak to taky nevím :)

Jenda_K
21. června 2020, 12:27
0

Chtělo to koupit s motorem1,2 TDI oproti 1,4 mnohem kultivovanější lehký celohliníkový motor se širokým spektrem použitelných otáček.

reagovat
fu
furrow
21. června 2020, 15:43
0

Fakt? No nekecej. Z toho jsem měl úplně strach, jsem myslel, že to musí být ještě horší než ta 1,4 tdi. To tedy čumím..

Jenda_K
21. června 2020, 22:57
0

Už 12 let mám doma bratrance tohohle auta - Lupo 3L a jestli si dobře pamatuji ,tak ta 1.4 jela někde od 2200 otáček a ve 3000 zvadla, zatímco 1,2 se začne sbírat od 1200 otáček a jde až do omezovače. Auto s 1,2 je o cca 100 kg lehčí. Mám v tom automat a ve městě tam nechává zařazenou 5 při těch 1200 ot. Lupo 3L má hliníkové panely karoserie a nový přední blatník stál 12 000 Kč. Ještě že to šlo z pojistky viníka

BigBang
22. června 2020, 07:39
0

A2 3L nechceš. Hliníkový brzd. bubny, hliníkový ramena atd. Všechno stojí raketu, protože to je pouze pro tenhle model...

fu
furrow
22. června 2020, 08:24
0

Tak to jsem netušil, že to byl lepší motor. No a s těmi opravami má BigBang pravdu, něco je na podvozku zaměnitelné s Fabií, ale jinak vše přímo na A2. Pamatuji si, že nějak blbnul zámek zadních pátých dveří a porovnání cen kolik by stál třeba na Octávku a na tohle...pálka no. Proto jsme auto prodali a vrátili se k yarisu.

BigBang
22. června 2020, 11:32
0

Otázka je jak blbnul. Můj zámek funguje normálně, jen po otevření mu trvá cca 2s než můžeš zabouchnout kufr, aby se normálně zacvakl. Pak jsem byl svědkem jak borec takhle asi 20x třískal kufrem, když ten zámek nebyl v „zacvaknuté pozici“, a stěžoval si jak ten zámek blbne...

BigBang
22. června 2020, 11:35
0

A co se dílů týče, tak jsem samozřejmě zapomněl na ložiska kol i přední kotouče, který jsou taky použe na 3L. Z karosařiny taky jiný př. blatníky a zadní lemy. Těch rozdílů tam bylo hodně a pro 3L byly ty věci výhradní...

Jenda_K
22. června 2020, 11:36
0

Lupa 3l má ty bubny, ramena, nápravnici , rámy sedaček ... z hliníku také. Některé díly jsou dokonce z hořčíkové slitiny. Jo nový Lupo tenkrát stálo víc než vybavená Oktávka a A2 tuším stála 20 000 €.

fu
furrow
22. června 2020, 11:45
0

No jo, na A2 prý Audi strašně prodělalo. Nové bylo drahé a nikdo to nekupoval. Ale trochu mi to připoímá i toho mého Forda Streetka. Ten méně vybavený model prý nový stál snad 650 tis. A přitom auto udělané s Káčka, tak to si moc lidí taky nekoupilo. Prý se jich celosvětově prodalo 40 tis. jsem někde četl. A u VW to je s Phaetonem to samé.

Jenda_K
22. června 2020, 12:20
0

Lupo 3L byl taky provar, plánovali jich 60 000, prodali 30 000. Obě 3L tehdy byly nejúspornější sériově vyráběný auta s průměrnou spotřebou 3l/100km. A byly schopný s touhle spotřebou i jezdit. Dlouhodobý průměr jsem měl v létě kolem 3,5 l,

Ch
Chochin
22. června 2020, 13:55
0

Toto Audi je tusim iba 4-miestne ze? jeden znamy z Nemecka ho mal, a pamatam si, ako som bol prekvapeny napríklad zo zvuku zatvarania dveri.. na to ako to auto vyzera, tak nazivo posobi velmi dospelym dojmom, aspon o dve triedy vyssie. A zda sa mi ze tie lemy blatnikov su plastove, co by pripadne usetrilo par centov za opravu po nejakej parkoviskovej nehode :)

reagovat
fu
furrow
22. června 2020, 17:52
0

Máš pravdu, v techničáku 4 místné, ty jo, jestli si dobře pamatuju tak to nemělo uprostřed ani pásy. Ano, a zvuk dveří na tak malé auto byl super...oproti yariskovi třeba. Lemy blatníků plastové. Jak jsem psal, s tím motorem mezi 2000 - 3000 ot. to bylo celkem tiché a jelo to v tu chvíli nádherně, protože ta aerodynamika byla fakt asi propracovaná. Chtěl bych zažít jízdu s benzinovým motorem.

BigBang
22. června 2020, 20:21
0

Jj, má plastové lemy a v základu jen 4 místa. Nicméně vím, že minimálně v Británii se prodávalyai 5 místná varianta. Ta je ale hodně vzácná.