načítám data...

Americký démon….A to doslova!

18. července 2018, 17:00 16 komentářů Eliss

Oficiálně nejrychlejším produkčním autem světa, s největším zrychlením, speciálně navrženými pneumatikami a dechberoucím výkonem 820 koní. Ne, naštěstí to není sen ale nový Dodge Challenger SRT Demon, který byl navržený cíleně pro tradiční americkou rychlostní disciplínu a to sprint na čtvrtmíli.

zobrazit celou galeriiEliška Malcharková: Americký démon….A to doslova!

Když byl v roce 2015 představen Dodgem model SRT Hellcat, snad všechny milovníky muscle car to posadilo na zadek. Není se také čemu divit… stačí pohled a je jasné, že se jedná o pekelný vůz a… co si budem povídat…  kdo by se taky nechtěl vozit v 707 koňové bestii do práce?

Hellcat dostal osmiválcový motor HEMI o obsahu 6.2 litrů přeplňovaným kompresorem, šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku a hliníková 20palcová alu kola. Vpředu 6ti pístové a vzadu 4pístové sportovní brzdy Brembo. Vůz je posazen na sportovním nastavitelném podvozku a tlumiči AMG, nicméně i na nejměkčím nastavení Street je auto pořád dost tvrdé, takže následující den Vás bude pravděpodobně probouzet bolavá kostrč a záda.  

I přes bolavá záda model SRT Hellcat působil jako prvotřídní model s ohromujícím výkonem, který vyvolal ve světě slušný ohlas, nikdo proto nečekal, že by se mohlo objevit něco mnohem silnějšího. Jenže loni v dubnu představil Dodge Challenger v autosalonu v New Yorku svůj nový, mnohem extrémnější, model SRT Demon.

Demon vychází z předešlého modelu Hellcat a stejně jako ten je vybavený přeplňovaným osmiválcovým motorem HEMI o objemu 6.2 litrů, ale s motorem Hellcatu sdílí pouze motorový blok. Oproti předchozího vozu prošel Demon několika podstatnými změnami. Omezovač byl posunut z 6200 ot./min na 6500 ot./min a vůz nyní pracuje s dvojicí palivových čerpadel. Kdežto prvotní Hellcat měl pouze jedno. Upraveno bylo také sání, díky kterému bylo potřeba změnit z velké části i kapotu. Kromě jednoho vstupu přes světlomet tak proudí vzduch k motoru přes opravdu obrovský vstupní otvor na kapotě. Větší vstup na kapotě údajně žádné jiné sériově vyráběné auto nemá. Takže pokud svůj ďábelský vůz necháte pod zahradním přístřeškem pro závistivé sousedy moc dlouho, je tady jistá šance, že se vám v sacím vstupu zahnízdí sýkorky.

Stejně jako tomu bylo u předchozího modelu Hellcat dostane i u Demona majitel k autu dva klíčky.  Černý klíč pro běžné cestování městem. Ten omezí výkon motoru na 507 koní, narozdíl od červeného,který zvedne parametry na 820 koní a 972 Nm. Pokud ale Challengeru dopřejete minimálně stooktanový benzin, dostanete se tak na udávané maximum, což je pekelných 851 koní.

Mimo jiných elektronických pomocníčků jako ABS apod. má vůz taky zabudovaný „instantí burn out pro blbce" známý z posledního Mustangu, který po spuštění sepne přední kola a zadní tak automaticky protočí. Nadšený řidič se tak nemusí namáhat a vůz za něj elegantně odvede požadované úkony. Oproti Hellcatu má Demon brzdy pouze čtyřpístkové a jako jediný sériově vyráběný vůz má Demon pouze sedadlo řidiče, nenajdete zde ale ani autorádio, čalounění nebo manuálně nastavitelný volant. Díky svým úpravám jako je podvozek, řádné odlehčení (ač na to fakt nevypadá), odlehčené třmeny a brzdy Brembo, převodovka, speciální pneumatiky Nitto NT05R o rozměru 315/40 R18 apod. je Demon nejlépe akcelerujícím autem světa s přetížením při rozjezdu až 1,8g. Zrychlení z nuly na 30 mil v hodině (48 km/h) je pro něj otázkou jedné sekundy, 60 mil v hodině (96 km/h) pak bezkonkurenčně zvládne Demon za 2,3 sekundy po startu, sprint na čtvrt míle umí za 9,65 s, přičemž konečná rychlost je 225 km/h. A to se bavíme o čistokrevném sériovém supersportu. To auto je zkrátka strašné monstrum…

Výroba tohoto pekelného stroje úspěšně započala v loňském roce 2017 s (bohužel) celkovým omezením na 3 300 kusů. Prvních tři tisíce exkluzivních kusů se usídlí pouze na mateřském trhu Dodge, kde si jej zákazník může pořídit za 84, 995 USD, tedy v přepočtu za necelé dva miliony korun. Zbylých 300 kusů pak bude vyvezeno především do Kanady.

Žeby nové monstrum?

Jak už to tak bývá…Dodge opět přišel s něčím agresivnějším, rychlejším a ještě mnohem brutálnějším než byl jeho poslední model SRT Demon. Úplnou novinkou a pravděpodobně větším monstrem se tak stane Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody pro letošní modelový rok 2018. Uvedení na světový trh pak příjde v následujícím roce 2019.

Ten se od výchozího provedení odlišuje na první pohled díky blatníkům rozšířeným o 8,9 cm a ukrývajícím 20palcová kola „Devil’s Rim“ obutá do pneumatik Pirelli P-Zero o rozměrech 305/35 ZR20. K úpravám exteriéru pak patří i nová hliníková kapota a splitter pod předním nárazníkem, který byl převzat přímo z posledního modelu SRT Demon.

Dále byl do nového modelu nainstalován nový elektrický posilovač řízení s režimy řízení SRT (street, sport a track) nebo brzdový systém Brembo s 15,4palcovými kotouči s vnitřním chlazením a šestipístkovými třmeny na přední nápravě. Pod kapotou má SRT Hellcat Widebody podobně jako užší výchozí model 6,2litrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, disponující výkonem 716 koní a točivým momentem přes 880 Nm. Zákazníci si mohou vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou Tremec nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Torqflite.

Dodge uvádí, že Challenger SRT Hellcat Widebody je ve srovnání s výchozí verzí rychlejší a 1,7míle dlouhou trať zvládl projet v čase kratším o 2,0 s. Zároveň se zlepšil i čas ve sprintu na čtvrt míli a to z 11,2 s na 10,9 s. Zryhlení z 0 na 96 km/h pak má širšímu modelu trvat 3,4 s, což je o 0,1 s méně než u standardního SRT Hellcat. Maximální rychlost novinky je pak téměř 314 km/h.

Ačkoli si zákazník připlatí za lepší výbavu, širší a lepkavější pneumatiky, širší kola a karoserii, díky čemuž bude mít nový Hellcat Widebody o mnoho lepší přilnavost i na běžných silnicích, zákazník si jej může pořídit za úctyhodných 72, 590 amerických dolarů, v přepočtu zhruba 1 700 000 korun, což je o více než 200 000 korun méně než předchozí Demon a to už stojí za zvážení…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. července 2018, 18:49
1

Amerika je jedno z posledních mist, kde je svět aut stále ještě v pořádku. :-)

reagovat
BigBen
18. července 2018, 23:46
0

Jo! Aneb objem ničím nenahradíš :-) A ten zvuk k tomu jako bonus....

Nimrod
19. července 2018, 05:22
0

a co kalifornie? :-) mně spíš přijde paradoxní, že ve státech stále dokážou produkčně vyrábět takovýhle motory navzdory tý kalifornii

BigBen
19. července 2018, 10:43
0

Na Kalifornii a jeji ekologičnost se můžou vykašlat. Mají dalších 50 států kde si to auto někdo koupí :-)

BubaaCZek
18. července 2018, 22:17
0

Nejdesivejsi je na tom ta cena...

reagovat
beastar
19. července 2018, 15:56
0

Ta cena mi za něco takovýho přijde naprosto v pořádku. Podívej se na podobně výkoný sestavy jinde a nakonec to vypadá jako super preis. U mě je problém, že něco takovýho se mi nelíbí v tomhle kabátě. Jako auto pro nějakej soukromej okruhovej tým, nebo magora je to bombice.

BubaaCZek
20. července 2018, 09:23
0

No prave ze ve srovnani s jinyma podobne vykonnyma drozkama je to levne :)

beastar
20. července 2018, 12:28
0

Jo tak to byla jakože ironie.. Je to dobrá cena
..tj

Pe
Peťas
19. července 2018, 12:03
1

"A to se bavíme o čistokrevném supersportu navíc s pohonem všech kol." tady ti asi vypadlo ne

reagovat
El
Eliss
19. července 2018, 15:43
0

Díky za postřeh, opraveno :-)

Jejich Jasnost
19. července 2018, 17:12
0

Jako člen spadající do druhé kategorie popsané beastarem souhlasím, že u Hellcatu je podvozek i na street zbytečně tvrdý, ale to je podle mých měřítek jakákoli novější euroškatule. Tady jsou navíc celkem pohodlné sedačky i když opět tvrdší něž starší SRT, těm se asi nic už dnes nevyrovná. Jezdím s tím do práce denně a je to ouplně normální pohodlnej kočár, má to velký rozvor a přes dvě tuny, takže to jen tak nějaký výmol nerozhodí. Mohu vřele doporučit jako služebák.

reagovat
beastar
19. července 2018, 17:34
0

Tak vida a pak že to nejde. Jako když tohle jezdíš daily, tak je to trochu znamení že většinová populace tě nebude považovat za úplně normálního,)) Jinak jako za tu cenu a vůbec plus ty výhody co popisuješ se nedivim, protože něco eurosrovnatelnýho za podobnou euro friendly cenu by bylo sehnat asi spíš nemožný.

Jejich Jasnost
19. července 2018, 22:47
0

Myslím, že jediná podobná věc tady v EU je něco od AMG a to spíš ještě jen Black series, ale tam se bavíme o dvojnásobné ceně. MB má samozřejmě parádní ineterier a celkově zpracování je jinde, ale to já moc neřeším. Potřebuju aby s tím byla zábava a umělo to v člověku vyplavit dost adrenalinu. Na druhou stranu, když je člověk unavený, přepne na default, nebo eco režim, motor přestaně řvát, prskat a střílet z výfuku a jen tak se převaluje, převodovka začně řadit kolem tisíce otáček, no stress. Problém většiny lidí je, že řeší co by tomu řekl soused a za kolik se to dá potom prodat a podobný bullshity.

ToMyx
20. července 2018, 11:10
0

Tak o tomhle monstru bych si rád přečetl pár příběhů z denního užívání majitele. Designově to působí hezky naštvaně a z výfuků lítají super tóny. Navíc to není úplně malé uvnitř. Jojo, ideální služebák s darem vyplavovat adrenalin! :-))

Jejich Jasnost
23. července 2018, 17:22
0

Casem zkusim treba neco napsat, ale jsem spise na cisla a ve slohu mam rad odrazky a vety jednoduche :)

ToMyx
24. července 2018, 11:28
0

Ať to bude stylisticky jakékoli, největším přínosem je přečíst si zážitky z natáčení od přímého majitele.
Už vidím ten titulek..."Život s prokopnutou sviní..." :-D