načítám data...

Autíčkář se ptá: Váš oblíbený počet válců?

Představení tříválcového BMW 318i přililo olej do ohně debaty o moderních autech a počtu válců. Downsizing vládne automobilovému světu a všude se ubírají válce. A nadšený motorista štká, že bude mít válců málo. Kolik je ale ten správný počet?

Zobrazit galerii

Počet válců je zvláštní věc. Aniž by měl nějak zásadní vliv na reálné výkony auta, je vyšší počet válců uctívanou a obdivovanou charakteristikou. A naopak, jejich nedostatek je zdrojem zahanbení. Skoro jako by to připomínalo jiný číselný údaj, který je pro mnoho pánů základním kamenem jejich ega, přestože prý nemá na, ehm, výkon, nijak klíčový vliv.

zkuste někde mezi lidmi říct, že máte pod kapotou tříválec – a potom to zkusit znovu, s V12

Jen si představte, že přijedete na sraz svých spolužáků ze střední (či podobnou zásadní společenskou událost) ve svém zbrusu novém BMW a na otázku "co tam máš za motor" budete muset špitnout "tříválec". Nebo se ocitnete ve stejné situaci se čtyřválcovým Fordem Mustang a budete osaměle stát uprostřed místnosti, kde budete do prázdna vysvětlovat historii Mustangu SVO, srovnávat výkon vašeho čtyřválce s pět let starým osmiválcem a vysvětlovat výhody méně zatížené přední nápravy. A téměř nikdo vás nebude poslouchat, protože v očích nepoučeného pozorovatele je osmiválec prostě lepší a basta.

Přijeďte ale tamtéž se starým BMW 750i nebo Jaguarem XJ12 a na stejnou otázku hrdě odpovězte že máte "samozřejmě vé dvanáctku" a dočkáte se uznalých pokývnutí a zamručení, žádostí o otevření kapoty či nastartování motoru a celé řady dotazů na téma "kolik to žere a jak to jezdí". A vůbec nikomu nebude vadit, že onen dvanáctiválec v Jaguaru je vlastně méně výkonný než čtyřválec v Mustangu. Protože dvanáctiválec, to je totiž něco…

Zažil jsem tuto reakci v jejích různých podobách už nesčetněkrát – od obdivu, když jsem se zmínil, že mám pod kapotou "pětilitr vosmiválec", až po zklamání, když jsem přiznal, že můj Ford Capri má pod svou dlouhou, falickou kapotou jen čtyřválec. A ještě víc u testovacích aut, kde informace, že pětidveřový rodinný hatchback, kterým zrovna jezdím, má litrový tříválec, spolehlivě zastínila všechno, čím mě Focus Ecoboost nadchnul.

V dnešní době downsizingu se to stává stále častěji. Výrobce představí nové auto, které ještě nikdo ani neviděl naživo, a internetoví petrolheadi už hořce pláčou nad tím, že bude mít o válec nebo dva méně než dřív, což naprosto nevyhnutelně znamená, že už nebude tak dobré. A stěžují si na moderní ekologickou dobu, ve které už nemůžeme mít luxusní sedany se šestilitrovými dvanáctiválci (zcela přitom pomíjejíc fakt, že V12 byly podivnou vzácností vždy).

Zkusíte na to opáčit, že dnes už zkrátka tak velké motory nejsou potřeba, protože i ty malé jsou dost silné nebo i silnější – a díky moderním turbodmychadlům mají široký "zátah odspodu" dříve vyhrazený jen velkoobjemovým mnohoválcům – a leckdy se dozvíte, že by bylo lepší vyrobit motor velký a mnohoválcový se stejným výkonem. Jen proto, aby měl víc válců a větší objem a (možná) lepší zvuk.

jsou auta, která by osmiválec prostě měla mít

Ani já samozřejmě nejsem imunní – jsou auta, která bych si koupil s osmiválcem čistě kvůli tomu, že by ten osmiválec tak nějak měly mít. Několikrát jsem se například přistihl při přemýšlení jestli bych dal přednost minulé generaci Mustangu v pofaceliftové verzi s motorem V6, lepším podvozkem, šestikvaltem, nižší spotřebou a mnohem lepším interiérem, nebo jestli bych si za stejné peníze koupil starší a horší Mustang Bullitt s osmiválecm. A vyhrál by osmiválec – víceméně čistě kvůli zvuku. Když jsem přesednul z Lincolnu Town Car do Chrysleru LHS, trápilo mě i do jisté míry i to, že Chrysler má "pouhý" šestiválec – sice výkonnější než osmička u Lincolnu, ale bez "toho správného" zvuku. Ještě hůře bych pak snášel novější Chrysler 300C v šestiválcové verzi, jakkoliv může být po dynamické stránce naprosto dostatečná. Neustále by mě hlodalo, že pod kapotou nemám slavnou Hemi. 

Jakkoliv se snažím nepodléhat předsudkům a u mnoha moderních aut bych dal předost malým přeplňovaným motorům nebo dokonce elektromotoru, který válce pro jistotu nemá vůbec žádné, má pro mě vidlicový osmiválec zvláštní kouzlo, které mě nutí snažit se za všech okolností vlastnit alespoň jeden automobil s tímto uspořádáním motoru. Klidně by to mohl být i starý Chevrolet z 80. let, který by ve sprintu žalostně prohrál s většinou dnešních tříválců – ale jde o ten pocit. Osmiválec je pro mě, jakkoliv je to racionálně nesmyslné, zkrátka "správně" a představuje to, jak by to "mělo být". Šestiválec je málo a desetiválec je moc.

A jak to máte vy? Máte nějaký "správný počet válců"? Nebo jsou vám takové podružnosti jedno a jde vám o to, jak auto funguje? 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pa
Panda
11. května 2015, 18:41
0

Jakykoli petivalec, radova 6, V8 a radova 8, i kdyz jsem s ni nikdy nejel. Podle me jeden z nejhezcich zvuku, co muze automobil vydavat.

reagovat
Fa
Fajlajp
11. května 2015, 18:52
0

6valce či už radové alebo V6 alebo boxer sú pre mňa asi naj :) , takisto 4 valcový boxer v subárku krásny zvuk , a dokonca aj v obyčajnej Impreze (Hatchback 2008) bol na pozadí trošku počuť :) ... samozrejme nepohrdnem ani viac valcami ale naj pre mňa asi 6valcov :)

reagovat
Caddy
11. května 2015, 18:57
0

vzdy jedine V8 :)

reagovat
VoFi
11. května 2015, 18:58
0

Myslím, že souhlasím s článkem. Počet válců je vážně podstatný spíš pro pocit, než výkony auta..

Jinak, 8 válců je akorát na takové..víkendové auto na cruising, Se staženým okýnkem poslouchat zvuk motoru, vypnout myšlení a užívat si.. Na každodenní ježdění podle mě stačí 4válec..nebo i ten 3, pokud se nejedná o ono proklínané HTP..

reagovat
Trinom
11. května 2015, 19:33
0

Máš u mě pivo (nebo kofolu), protože cokoliv, co napíšeš, tak jako by mi z huby vypadlo. Kdyžtak mi do SZ aspoň napiš odkuď jseš.

František Čáslavský
11. května 2015, 19:21
0

V autě je prostě nejlepší V8... Ale už jste někdy slyšeli fakt zlej dvanáctiválec?

reagovat
Pa
Panda
11. května 2015, 20:23
0

Slyseli. A nezacinej s warbirdama, to je nevycerpatelne tema, s velkym potencialem ke zvrhnuti tematu! :D

V teto souvislosti je velika skoda, ze aktualne nelita nic s motorem Napier Saber. 24 valcu do H, extremni objem, extremni vykony, extremni vsechno. Chut motoru zabit pilota uz na zemi pomoci jedovatych spalin vnikajicich do kabiny je vec znama, stejne tak jako sileny postup startovani pomoci Coffmanova systemu. Opet nastal cas precist si Velky Cirkus:)

BobAsh
11. května 2015, 21:19
0

Hm, Velký cirkus jsem četl jen asi pětkrát, možná bych to mohl dát ještě jednou.

A Napier vyráběl moc fajn věci. Můj oblíbenec je ale Napier Deltic. http://atomictoasters.com/wp-content/uploads/2011/01/deltic_animation.gif

František Čáslavský
11. května 2015, 21:29
0

Kdyby nebylo tak zkurveně těžký dát Sabre dokopy, tak už je jeden Tempest V skoro ve vzduchu...

Jindřich
11. května 2015, 19:44
0

Za mě boxer ať čtyř nebo šesti válcový a pak rozhodně pěti a desetiválec.

reagovat
Lukas555
12. května 2015, 18:35
0

souhlasím s boxerem :)

Jindřich
14. května 2015, 11:14
0

Tak samozřejmě :D

Vl
Vlk44
11. května 2015, 19:56
0

Počet válců sám o sobě nic moc neřekne, ale budiž.. bude to šest, protože řadová šestka je fajn (na druhou stranu je moc dlouhá), véčko je taky fajn (škoda že nikdo nedělá V6 se sklonem 120 stupnů) a Flat6 taky...
Crossplane V8 mě nikdy nebraly tak jako flat plane motory V8, u I4 to mám přesně naopak. Na závěr bych chtěl připomenout všem haterům, že tříválce jak je známe jsou v drtivý většině půlka řadový šestky, což je fajn. Navíc 1.2 HTP nelze brát jako měřítko, páč to není motor ale pumpa na sračky.
A pak sou tu wankely, ty sou stejnak nej :-))

reagovat
Wanix
23. května 2015, 23:53
0

správně! :D

Bufik
11. května 2015, 20:39
0

6 8 10 podle kategorie auta :)

reagovat
Skipper
11. května 2015, 21:02
0

Za mně je pro běžný život nej R6. Když nechci, tak o ní prostě nevím a když jí slyšet chci, tak má nádherný sytý zvukový projev. Prostě kultivovaností naprostá dokonalost. Na druhém místě V8 - ale vlastně je to pravý opak R6. Prostě neklidný rošťácký motor. Čtyřválce mě nikdy nenadchly a jako základní motorizace je podle mně tříválec plné dostatečný. Jeden týden jsem měl ze servisu nenáviděné HTP v jedničkové Fábii a musím říct, že mě ten motor vysloveně bavil. Byl jsem překvapen výkonem - pro běžný život proč ne? A legračním zvukem, který mi připomínal něco mezi vysavačem a Karosou. Na dojíždění do práce jako spotřebák nevidím problém. Ješté bych chtěl pořídit V12 :)

reagovat
Ap
Apache
11. května 2015, 21:05
0

5 a 10, velká škoda, že jich je tak málo.

Mně osobně principielně vůbec nevadí rozmach tříválců, pokud je to následkem série logických implikací přeplňování->menší objem->menší počet válců. U litrových motorů je to pochopitelné. Ale u jedna-pětky? To bych dal přednost čtyřválci všema deseti.

reagovat
Vl
Vlk44
12. května 2015, 08:33
0

Pro použití v autech je ideální objem na válec někde kolem 500 ccm už ani nevím proč. takže u litru už by to klidně moh bejt dvouvál :-)) btw fiatí twin air používá jednu z nejlíp vyvážitelných konfigurací.

Vajtek
11. května 2015, 21:21
0

Samozřejmě, že ideálem je R6, nebo V12 kvůli vyvážení pohyblivých částí. :-) Tříválce mi zatím nevadí, protože je na výběr. Spíš se bojím až šestky nahradí čtyřválce s vyvažováním...

reagovat
mq
mq
12. května 2015, 11:07
0

A myslíš, že je primární a sekundární vyváženost až tak důležitá? 4válec není sekundárně vyvážený motor a neslyšel jsem, že by to způsobovalo nějaké zásadní problémy. Maximálně se jednou za životnost auta vymění silentbloky. Důležitější je spotřeba. Vyváženost je podle mě jenom takový bonus nebo konstrukční zajímavost. Mimochodem, vyvážit lze dokonale myslím i tříválec, pokud se použijí dvě vyvažovací hřídele. A rotační hřídel navíc je asi menší zlo než hmotnost, která musí lítat nahoru a dolů. Možná budou v budoucnu půllitrové jednoválce :-)

Jinak za mě - u dieselu to asi chce alespoň 4válec.

Vajtek
13. července 2015, 10:08
0

Nejde o problémy, ale jde o pocit, o požitek. ;-) Samozřejmě, že vyvážit to lze, ale je to nezbytně nutné? Sníží to tak radikálně spotřebu? Zachrání to lidstvo před oteplováním? Jel jsem v Opelu Vectra 2.2, ta tuším má dvě vyvažovací hřídele a je to znát. Nebo srovnání u BMW - dvoulitrový šestiválec (M52) a dvoulitrový novější čtyřválec (N46). Dva podobně výkonné motory, obsahově stejné. Jeden z nich má menší spotřebu, větší spolehlivost, mnohem lepší projev, níž položený točivý moment a lepší průběh. A ano čtyřválec to není. A to se už mimochodem jedná o revidovanou verzi, ta předchozí byla úplně příšerná.

Já neříkám, že čtyřválec je špatný, já říkám, že šestiválec je lepší. ;-) Mě nevadí, pokud je čtyřválec konstruován pro svůj účel a má být úsporný, spolehlivý a do rodinného hatchbacku. Mě vadí, když se vezme šestiválec, uříznou se mu dva válce, ušetří se ještě na materiálech a pak se to ještě prezentuje jako high tech vylepšení.

Vajtek
13. července 2015, 10:09
0

Nejde o problémy, ale jde o pocit, o požitek. ;-) Samozřejmě, že vyvážit to lze, ale je to nezbytně nutné? Sníží to tak radikálně spotřebu? Zachrání to lidstvo před oteplováním? Jel jsem v Opelu Vectra 2.2, ta tuším má dvě vyvažovací hřídele a je to znát. Nebo srovnání u BMW - dvoulitrový šestiválec (M52) a dvoulitrový novější čtyřválec (N46). Dva podobně výkonné motory, obsahově stejné. Jeden z nich má menší spotřebu, větší spolehlivost, mnohem lepší projev, níž položený točivý moment a lepší průběh. A ano čtyřválec to není. A to se už mimochodem jedná o revidovanou verzi, ta předchozí byla úplně příšerná.

Já neříkám, že čtyřválec je špatný, já říkám, že šestiválec je lepší. ;-) Mě nevadí, pokud je čtyřválec konstruován pro svůj účel a má být úsporný, spolehlivý a do rodinného hatchbacku. Mě vadí, když se vezme šestiválec, uříznou se mu dva válce, ušetří se ještě na materiálech a pak se to ještě prezentuje jako high tech vylepšení.

Woyta
11. května 2015, 21:37
0

Za me urcite R6, R5 a B4.

reagovat
bobo23
11. května 2015, 21:45
0

4, 6, 8 to moc nerozlišuju, ale s těmi tříhrnky si prostě nerozumím. Zvuk HTP mne dodnes budí ze sna. A navíc furt ten pocit, že tam prostě něco chybí. :-)

reagovat
mq
mq
12. května 2015, 11:09
0


nepřijde mi ten zvuk nijak strašný :)

Vavris Vavrisovic
12. května 2015, 11:40
0

Mi to dokonce příjde velmi šestiválcové :-)

BobAsh
12. května 2015, 12:12
0

Tyjo to zní super!

JLK
12. května 2015, 12:46
0

Nevim co vam na tom zvuku trivalcu tak vadi - jel jsem se trivalcovou fabii a vrcelo to docela zajimave.

Be
Beaumont
11. května 2015, 21:51
0

Ne že bych v tom někdy jel, ale válců není nikdy dost:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cadillac_V-16

reagovat
Ja
James
11. května 2015, 22:14
0

Benzínová R5, protože umí mít velice podobný zvuk Viperovo V10, je pořád ještě jednodušší než dvouřadé motory (boxery nebo vidlicáky) a pořád je ještě možné ho montovat napříč. U čehokoliv s větším počtem válců by mně vždy vrtalo hlavou, jestli vozit ty kg navíc za to stojí, protože jak vyplývá z článku, větší počet válců dnes ani zdaleka neznamená větší výkon i krouťák. R6 je už moc dlouhá, jak už tu někdo napsal. Na obyčejné denní ježdění, opět jak někdo psal, 4 nebo i 3 válec bohatě stačí. HTP když funguje jak má, tak v lehké jedničkové Fabii jezdí s naprosto dostatečnou dynamikou. Problém jsou konstrukční chyby tohoto motoru (viz. článek od Cimbu) a příliš vysoká spotřeba.

reagovat
Ja
James
11. května 2015, 22:19
1

Jinak tříválec nemusí být vždy ostuda, viz. motorky Triumph, Benelli nebo staré Laverdy. Tam dokáže mít i pěkný zvuk. Vždy se tam vycházelo z toho, že tříválec nabízí tah vocpoda a spotřebu jako dvouválce a přitom točivost a výkon čtyřválců, tedy to nejlepší z obou, což víceméně skutečně platilo.

Ev
Evlo
11. května 2015, 22:43
0

Podle me je to jedno

reagovat
un
unnamed
11. května 2015, 23:30
0

R5 ... ja miluju 5 valce, ale nepohrdnu nicim co ma jiny tvuk nez 4 valec.. me to proste prijde o nicem, boxer 4 valec ma ten charakteristicky zvuk jen kvuli odlisne delce vyf. svodu coz samo o sobe krome zvuku je spis k nicemu. kdyz date do imprezy aftermarket svody se stejnou delkou, jaky bude mit zvuk ??? samozrejme ze jako r4 :) .. dukaz misto slibu

.. jezdim ted s fiatem coupe 20v atmo 108kw a ten zvuk je luxusni .. ja se ho nemuzu nabazit a neuveritelne me bavi ho poslouchat.. kdyz jedu pianko tak je ticho klid.. ale kdyz slapnu a otevre se klapka tak ten zvuk je fakt supr.. doporucuju zkusit :) .. ale kdyz to vemu od lesa tak se mi libi vsechno co ma hezky zvuk, hodne se mi libi zvuk vw VR6 a top je gtr35, boxer 6 zas tak nemusim .. ale asi bych se mu nebranil.. no a busso spominat snad nemusim, V8 klasika, ale jak v cem, treba m3 s v8 mi proste nesedela a to auto mi proste nesedi, ale kdyz v8 tak amerika asi .. a mozna jeste v8 od audi :D V10, kdyz miluju 5 valce ..zakonite musim aj 10 valce :D 12ti a 16ti valce .. co ja vim .. zajimave ale uz me to zas tak moc nebere .. i kdyz veyron je v mem rebricku top auto.. ale kdyz nejoblibenejsi .. tak R5 !

reagovat
un
unnamed
11. května 2015, 23:31
0

motor stejny jako v coupe a celkem me to bavi poslouchat :D

martin_100
12. května 2015, 00:18
0

Inu já to vidím asi takhle... stará poučka pravá že motor začíná od 6 válců...
Ale vono to nejde kategorizovat tak nějak všeobecně.
Jde vo to co máme před sebou za auto. Městský mrdky nebo příměstský přibližovadla ať maj klidně dvou nebo tří válce. Takový káry su kupuje většina lidí. Kupujou si je buď proto že na lepší nemají a nebo lepší nepotřebujou. Ve valný většině je auto nezajímá o moc víc než lednice nebo pračka.
Ale přecijen auta typu BMW byť řady 3 nebo mercedes C už jsou vstupenkou mezi "lepší" společnost. Ty auta mají sebevědomější ceny. Marketing je staví o trochu vejš než ostatní plebs. Co na tom že řadu tři nebo céčka může v pohodě nahradit oktávka jak výkonem, prostorem nebo pohodlím. Jenže oktávka bude furt braná o kousek níž v automobilní hierarchii.
A tudíž oktávka ať má klidně tří válec... nehraje si na nějaký hogo fogo auto. Ale BMW 3 nebo Benz C to už je trochu jiná liga a tam se sluší mít alespoň ty 4 válce ale raději 6. U takových aut už nejde jen o čistou racionalitu použití menší pohonný jednotky. Tam už jde o jakousi prestiž.
Tudíž jednoznačně odpovědět kolik válců je tak akorát nejde. Vždy musí následovat protiotázka: " A do jakýho auta?"

reagovat
VoFi
12. května 2015, 10:47
0

Souhlas :)

ri
riprex
12. května 2015, 00:26
0

Za mě určitě nejlepší V6 a V8. Tříválce moc nechápu. V čem jsou lepší než čtyřválce, pokud budu srovnávat motory se stejným výkonem? Ve spotřebě? V emisích? V hmotnosti? V jednoduchosti? Ani v jednom z toho! Mám teda ale jakéž takéž zkušenosti jen s HTP, které je otřesné snad ve všech ohledech a za osm let s tím měla máma průměrnou spotřebu přes 10L/100km (budiž, stála tomu na krku a vozila skoro furt plný auto) a pak s litrovou Fiestou. U Fábky i ta prehistorická ospalá OHaVná 1.4 byla příjemnější, spolehlivější a úspornější. U Fiesty sice 1.4 byla trochu línější a neměla ten zátah "vocpoda", nicméně i tak jsem s tím měl průměr nižší a co vím, tak je i čtyřhrnek mnohem spolehlivější. U litrových ecoboostů se o nějaké dlouhé životnosti moc mluvit nedá...

reagovat
Ko
Kondik
12. května 2015, 04:10
0

Jezdil jsem a jezdim jen s R6 a V8
R4 Divne vibruje a zni...

reagovat
Ma
Matt
12. května 2015, 08:53
0

A najedou ty pidi motůrky stejnou nálož kilometrů jako ty "nevykonne, bytelné ocelové" V8 a V12ky? A se stejně vysokou spolehlivostí?

Henryho Forda se ptali, proč svoje auta nedělal silnější když by to ty auta snesli. Odpověď byla, že je to z toho důvodu, aby s tímto autem mohla jezdit i vase vnučka. S těmahle litrovejma trivalcema nebude jezdit ani vas syn, natoz treti generace :-D

reagovat
mq
mq
12. května 2015, 11:26
0

a proč si myslíš, že ty litrové tříválce jsou méně robustní a odolné než např. V12? Ta V12 má konstrukční výhodu možná tak ve vícekrát uložené klikové hřídeli. Malý a výkonný motor vůbec nemusí znamenat, že málo vydrží. To je dnes již neaktuální informace z dob atmosférických motorů.

Ma
Matt
12. května 2015, 12:37
0

Páč se musejí víc namáhat aby utáhli auto byť o váze třeba 1,2 tuny. To si radši zaplatím za spotřebu 20L/100 a mít plně naložený auto a můžu jet do kopce 150km/h a nepoznat to, že se auto vůbec namáhá. A proto si myslím, že tyhle motůrky to prostě neutáhnou a když už, tak za cenu toho, že půjdou rychle do šrotu.

Modrý ovál, 7,2 objem a 8 nebo 12 válců to jistí :-)

BobAsh
12. května 2015, 13:43
0

Když budeme srovnávat srovnatelné, tak třeba 1.0 Ecoboost se do kopce namáhá míň než 1.6 atmosféra, protože má spoustu krouťáku v nízkých otáčkách a nemusí se na něj tak strašně šlapat. Dtto třeba 1.2 TSI vs. 1.4 nebo 1.6 atmo, dtto 3.5 Ecoboost vs. 6.2 atmo.

petrklm
12. května 2015, 08:53
0

Tak já to mám jasný - pro zábavu V8, na pojížďky kolem města a vození klumpů na chalupu stačí R4, ovšem nesmí mít pod dva litry a nesmí to bejt nafta :-)

reagovat
kubas
12. května 2015, 09:02
0

Nechápu jak je to možný, ale každej pětiválec (i nafta) má tak krásně zvláštní zvuk. Už jen díky tomu asi musím napsat r5.

reagovat
STANLI
16. července 2018, 23:25
0

ANO! Mam V5 v rope a musim rict, ze zvuk me naprosto prekvapil :o

bi
bitner
12. května 2015, 10:36
0

4 mi bohate staci. Nejvic me asi irituji 3 valce. Uz jako maly kluk, kdyz jsem jezdil s otcem na freze vyrobene ze stare Octavie, jsem poznal, ze motor jede na 3 valce. Otec to samozrejme poznal taky a sel cistit ocelakem svicky. Vlastne je mi tech aut s trivalcema lito. Pripadaji mi zmrzacena. Uz bych spis pochopil dvouvalec, ale ten vysledek soucasneho vyvoje je zlocinem proti automobilismu.

reagovat
BobAsh
12. května 2015, 12:16
0

Když mi jezdil Town Car na šest, tak to bylo taky strašný. Což ale neznamená, že by šestiválce byly špatně ;) Stejně tak tříválce dokážou bejt fajn - a většinou mají mnohem zajímavější zvuk než čtyřválec.

jo
johan
12. května 2015, 12:49
0

Viezol som sa len v dvoch trojvalcoch (fabia a smart roadster). Suhlasim, obe sli celkom fajn ale nesuhlasim ze zvuk moze byt fajn, pre mna tragicky nepocuvatelny

martin_100
12. května 2015, 13:37
0

Bobe pumpa na sračky má taky zajímavej zvuk ale že bych jí musel poslouchat pořád....?
Jedinej tříválec co znam co by měl hezkej zvuk je wartburg/barkas/imv/ifaF9 ;-)

martin_100
12. května 2015, 13:40
0

a samozřejmě triumph speed triple ;-)

jo
johan
12. května 2015, 10:42
0

Jeden. Objem 0,125 litru, dvojtakt = najvacsia zabava :D

reagovat
bi
bitner
12. května 2015, 15:39
0

No ona ta moje nechut k trivalcum je v podstate iracionalni, ale kolik lidi pristupuje k porizeni/provozovani auta racionalne, ze? U me to jsou zazitky z detstvi a pravdepodobne i mala predstavivost, protoze spojeni "3 valcovy 4 doby motor" ve me evokuje Cimrmana (tedy neco jako 5 doby motor: sani - komprese - vybuch - vyfuk - odpocinek).
S trojvalcem mam osobni zkusenost za 500 km v pujcenem Roomsterovi 1,2 HTP 51 kW. Jelo to prekvapive dobre, ale jenom diky tezko uveritelnemu zprevodovani (na 5 pri 140 km/h tacho tocil 4750 RPM!). Tuberkulozni zvuk k tomu.

reagovat
sw
swein
12. května 2015, 16:29
0

Roomster s HTP že jede překvapivě dobře? Dyť tam člověk nahází 5 rychlostí, řve to jako kráva a teprve ho přestanou ho předjíždět cyklisti! A když se snaží nabranou skoro rychlost uchovat tak, že do zatáčky trochu tolik nebrzdí, začnou nápravy podivných a různých rozchodů velmi efektivně vymýšlet způsoby jak poslat auto do příkopy některým z dostupných smyků. A u toho to při poměrně slušné jízdě žralo 12l/100.

bi
bitner
13. května 2015, 10:51
0

Na tech papirovych 51 kW to opravdu jelo dobre - tak do tech 90 km/h to zrychlovalo slusne. Souhlasim s tim revem - jakakoliv rychlost nad 80 km/h je utrpenim. Spotrebu jsem mel kolem 8/100 (coz je porad strasne, ale tech 12 by si to vzalo snad jen na dalnici). V zatackach jsem to nezkousel.

Ma
Matějka Miroslav
12. května 2015, 16:53
0

Dle mého, pro běžnou potřebu je ideální 4 válec, ale každý to máme v "hlavě" nastavené jinak.

reagovat
PepaSFI
12. května 2015, 20:16
0

jeden můj příbuzný, starý traktorista si na důchod kdysi koupil Fabii třílampovku a otráveně prohlásil že to je stejnej šmejd jako byly tříválce v traktorech. Cituji doslova: To prostě nemůže běžet normálně, to bude vždycky kulhat.
Já si teda myslím že až tak moc nezáleží na počtu válců, jako spíš na tom jak je motor vyřešený. Motocyklové tříválce jsou velice oblíbené ale ta HTP holt nenadchne. Plus ty přehmaty s "nesmrtelným" řetězem a s fritováním oleje. Každopádně diesel aby za něco stál tak minimálně řadový šestiválec. Máme v práci hydraulický agregát na zkoušení demoliční techniky. Je v tom turbodiesel šestiválec Volvo, asi něco co se dává do bagrů. Ten zvuk je samet. Žádné rachtání, jen takový šum který se v záběru změní v hukot. Ne jak to chrochtání když na parkovišti startujou TDI.
A stejně nejlíp běhají dvoutakty


reagovat
dejv3052
12. května 2015, 23:09
1

jj dvoutakty, ale jedině V8 :D

mi
mido
13. května 2015, 00:53
0

Tak ja mam Fiat 126 ako hoby auto a ten ma valce iba dva. Nie je to sice ziaden trhac, ale predsa to ma nieco do seba ;)

reagovat
Ko
Kostík
13. května 2015, 08:24
1

Jezdím s V6, má krásný zvuk (dvou tříválců), ale asi nejpěknější zvuk mají osmiválce!
Ale ne ty nové, tiché, v nějakém obrovském offroadu do města, s utlumenými výfuky, ale takové ty "normální" z dob, kdy byla hlavní technika, nikoliv jakési bumážky, nařízení, limity. Když pojede po cestě postarší Camaro nebo socialistická Tatra 603, či 613, tak se určitě budete ohlížet a zjišťovat, co se to děje a kdo je ten šťastlivec...
Vrcholem zhovadilismu jsou pak "vynálezy", které do reproduktorů uvnitř auta generují zvuk normálního motoru, zatímco venku ostatní poslouchají šumící větry cezené přes několik tlumičů, katalyzátorů anebo dokonce DPF. To je pak úplně jedno, kolik válců a kde máte...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem