logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nový Volkswagen T-Roc jede! Mladší brácha Tiguanu je v druhé generaci větší, hezčí i chytřejší

Novinka bude vůbec prvním Volkswagenem, který přiveze fullhybridní pohon, a těšit se můžeme i na ostřejší „erkovou” verzi. Definitivně se naopak loučí diesel, manuál a karoserie cabrio. Nový T-Roc jsme si prohlédli a osahali na první prezentaci v Mnichově.

První generace Volkswagenu T-Roc vydržela v prodeji dlouhých osm let a prodalo se jí více než 2 miliony kusů. v Česku sice nikdy nedosáhl takové popularity jako tradiční hrdinové stáje VW, ale v Evropě je to jiná a není divu, že si s novou generací dali konstruktéři i designéři jak se patří záležet. 

T-Roc se řadí do kategorie kompaktních SUV, vždy však patřil k modelům, které se snažily vypadat jinak než jako pouhá nafouknutá krabice. Na poměry segmentu tak byl poměrně nízký a jeho svažitá záď evokovala tvary kupé. 

foto: Volkswagen

Se stejnou filozofií teď přichází i generace druhá a k výrazně horizontální přídi se světly daleko od sebe (po vzoru elektrických ídéček) přidává atletické boky a skosenou zadní část. Zvláště v kanárkově žluté barvě s černými doplňky se právem může nazývat stylovkou, přitom jde o po všech stránkách praktické auto, s nímž budou spokojené jak mladé rodiny, tak páry v důchodovém věku. 

O něco větší, o dost vybavenější

Svými rozměry je nový T-Roc o něco větší, i když nijak dramaticky. Na délku narostl o 122 mm, v rozvoru o 28 mm, na šířku i délku o 9 mm. Ve srovnání s rodinným Tiguanem je kratší jen o 16 čísel, což by člověk na první pohled nehádal. 

Jelikož spotřeba paliva a číslíčka v hodnotách emisí nad automobilkami stále visí jako Damoklův meč, měnily se tvary karoserie nejen v zájmu líbivější vizáže, ale také v zájmu aerodynamiky. ​​Součinitel čelního odporu vzduchu se podařilo stáhnout poměrně výrazně – z 0,344 na 0,29.

foto: Volkswagen

V kabině žádné revoluční změny nečíhají a najdete tu typické rozvržení moderních Volkswagenů. Palubka jako by z oka vypadla Tiguanu či Tayronu a ovládacím prvkům vládne centrální displej, nechybí ani kolečko na středovém tunelu. Infotainment je však úplně nový a vzhled obrazovky umožňuje více personalizovaných nastavení. Na horní lištu si například můžete přidat ikonky různých položek v menu a přistupovat k nim napřímo. Dvojici displejů teď navíc může doplňovat i head-up displej. 

Nejviditelnější změnu v interiéru představují materiály, které ve vyšších výbavových verzích působí málem prémiově. Palubní deska má příjemný textilní povrch a loketní opěrky ve dveřích jsou čalouněné kůží. Efektně vypadají také perforace v kůži, jimiž prosvítá ambientní osvětlení s 30 barvami na výběr. 

foto: Volkswagen

Designéři využili toho, že segment menších crossoverů nevyžaduje tak konzervativní přístup a umožňuje jistou dávku hravosti, a do interiéru umístili několik milých „velikonočních vajec”. Prozradím plavce v bazénových drahách, které najdete na ploše indukční nabíječky, ale nic víc už budoucím majitelům spoilovat nebudu. 

Ve výbavě T-Rocu se nově objevují výbavové prvky, které byly ještě donedávna výsadou vyšších modelů. Nejlepšími světly, která do něj můžete dostat, jsou plnohodnotné IQ.Light LED Matrix světlomety, které umí nejen vykrývat ostatní účastníky provozu, ale i oříznout jízdní pruh v protisměru. Sedačky ErgoActive slibují nejen pohodlí, ale volitelně i několik masážních módů s nastavitelnou intenzitou. A o kvalitní hudební produkci se postará soundsystém Harman Kardon. 

foto: Volkswagen

Z elektronickým pomocníků zmíním například automatickou změnu jízdního pruhu nebo systém Park Assist Pro, který umí zaparkovat na zvolené místo zcela samostatně a dokonce i na dálku pomocí aplikace. Naučit ho můžete i „oblíbený” parkovací manévr na vaše často používané místo – zapamatovat si dokáže trasu v délce až 50 metrů.

Benzin v hlavní roli

První exempláře T-Rocu, které se objeví u dealerů, budou poháněny mild-hybridním motorem 1.5 eTSI ve dvou výkonových verzích – 85 a 110 kW. V příštím roce se přidá podobně elektrifikovaná dvoulitr s výkonem 150 kW a nakonec i full hybrid se systémovým výkonem 100 a 125 kW, který T-Roc dostane jako vůbec první Volkswagen. Žádné další detaily o něm však automobilka neprozradila. Do budoucna se počítá i s nabroušenou variantou T-Roc R. 

foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Bohužel, kabriolet, který byl na trhu snad posledním svého druhu u neprémiových značek, už se v nabídce neobjeví. Stejně tak můžeme s konečnou platností zamávat dieselovým motorům a také manuální převodovce. Do T-Rocu se bude montovat výhradně sedmistupňové DSG. 

České ceny novinky vejdou ve známost koncem listopadu, první auta si zákazníci převezmou nejspíš na přelomu roku. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
ransom
1. 9. 2025, 10:37

Můžeme zamávat automatické převodovce... bude se montovat výhradně DSG. To je asi překlep, že jo.

0
Viola Procházková
1. 9. 2025, 20:14

Ano. Diky

0 reagovat
sheogh
3. 9. 2025, 21:01

S tim mildhybridem by to něusela byt takova tryzna jak s 1.0TSI

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte