načítám data...

Toyota Corolla 1.8 Hybrid hatchback: Zpátky ni krok!

27. července 2019, 15:05 8 komentářů Jan Machač Recenze & testy

Corolla, svatý grál všech lidí strachujících se o spolehlivost, se opět objevuje s velkou pompou v Evropě. A tahle je dvoubarevná a hybridní, no ukažte...

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

On je to vlastně Auris. Ale říkají tomu Corolla. Ona to sice byla v podstatě Corolla i předtím, ale… No to je fuk. Nové auto na všechno, Golf od Toyoty, chcete-li. Kotrmelce kolem názvu teď vynechme, prostě se zase v Česku prodává Corolla pod tím správným názvem. Tahle je hybridní, ten slabší model, je prďácky červená s černou střechou a na sousedské sešlosti v Křivém u ValMezu vzbuzovala spoustu otázek a pohledů veselých účastníků ryze lidské veselice. A jak jsem byl dříve rozmrzelý z designu, který v mých očích prostě jako celek nefungoval, musím se přiznat, že tuhle verzi už chápu.

Dobrá barevná kombinace, stejný designový jazyk a příjemnější proporce hatchbacku celý stroj v mých očích zachraňují. A interier se posunul dopředu taky mílovými kroky. Tam, kde bylo vidět v minulé generaci tápání a chaos, teď nastupují hezké detaily, které ovšem drží pohromadě. Docela kulím oči, jak se to povedlo. Pravda, designový kousek u levých dveří, kde prostě jen trčí černá hrouda plastu s "linkou propojující celou palubní desku" vypadá s otevřenými dveřmi komicky, ale… S otevřenými dveřmi byste stejně neměli jezdit. Jednoduše řečeno, celý interier vypadá podstatně lépe a radostněji, sedačky jsou super a dokonce i ta prokletá toyotí navigace dostala nové fyzické čudlíky a trošku zrychlila, takže už se o ní nedá říct, že by byla jen držákem přísavky držáku telefonu. Prej bude brzo nová, tak jsem zvědav. Třeba bude mít i CarPlay. A i ty trošičku pouťové přístroje jsou smysluplné a k autu se hodí. Jen teda podsvětlení se nastavuje až starověce vypadající tyčinkou, jež z budíků trčí. Holt jak jsem psal dříve, Kaizen pořád funguje a některé věci se nemění. Ani prakticky umístěný čudlík lane assistu se neodsunul někde do podmenu, ale je hezky dedikovaný a na volantu.

Když jsem vyrazil, byl jsem potěšen odpichem a agilitou ve městě. On ten hybridní systém fakt funguje mile. Samozřejmě s nějakými sto koníky, které dodává spalovací osmnáctistovka, to není žádný dravec ve vyšších rychlostech, ale ve městě… Jo, ve městě je to fajn. Dokonce mi ani nevadí ta tolikrát zatracovaná bezestupňová převodovka. Auto se chová spíše jako elektromobil, jen místo pištění tyristorů, nebocotoje, se tady prostě ozve čtyřváleček. V nižších rychlostech se tedy otáčkoměr při ustálené rychlostí stává inklinoměrem.
Na dálnici je to tak tak na hraně. Otáčky skoro v omezovači při každé snaze o akceleraci mohou být fakt otravné. Já si však představoval, jak by to asi znělo, kdyby byl tenhle systém vybaven osmiválcem s otevřenými výfuky. Bublání na volnoběh jen v případě potřeby ozvláštněné štěknutím, by mi fakt dělalo radost. No ale zpátky na zem. Auto není silné. Je jen tak akorát. A na okreskách se záď v zatáčkách na nerovném asfaltu semtam rozhodne odskočit. Asi kvůli vyšší váze baterek a celkově jinak rozložené hmotnosti. Rozhodně tedy nedoporučuji pod plným kotlem s vypnutou stabilizací hodit Corollu do zatáčky na horizontu. Připomene vám totiž dosti jasně, proč se já osobně bojím Porsche 911. Stabilizace sice šlamastyku zkrotí a pozorný řidič se jen lekne, ale jednoduše bacha. Na druhou, stranu cílovka tohoto auta se do podobné situace nikdy nedostane a hračička pak bude jezdit tam a zpátky zatáčkou na horizontu a zkoušet, jestli teda celou věc chytne, nebo bude couvat do scenérie, že. Venkonce ve všem je možno najít radost a potěšení, i v Porsche 911! ;-)

Jenže tohle je spíše antiauto pro lidi, kteří tak nějak nepotřebují jezdit všude po třech kolech. A v tomhle směru mám jednu výtku: Proč je podvozek tak tvrdý? Není nijak extra schopný, což vůbec ničemu nevadí, ale je nepříjemně uvrtěný a celkově zbytečně nepohodlný. Ptal jsem se v Toyotě, jestli pomůžou menší kola, a odpovědí mi bylo: Asi moc ne, ale sedan je podstatně měkčí, ten by se vám líbil! Narážím tady prostě na stejný problém jako kdysi u litrové Astry. Auto, které funguje moc dobře jako spotřebič, bylo vybaveno podvozkem, který je dle mého zbytečně tvrdý. Jak si všichni dělají srandu z houpavosti a bambelavosti Fabie, tady by se to moc hodilo. Ono totiž… Auto má sportovní mód, kdy display zčervená, ale to je spolu se snahou nevybíjet baterii jediná změna v chování. Ano, má ostře řezané rysy a dvoubarevný lak, ale jinak je to spíše pohodový kámoš na cestu z práce, kdy prostě chcete mít jen klid. A pak dostanete na retardéru herdu do zad. Není to nic tragického, ale je to škoda. A je tady hluk! Kdysi mi někdo vytknul, že jsem u Mazdy 6 nepopsal hluk od zadní nápravy, a já musím dodat: To bylo prd. Hm. To mě zase v Toyotě nepochválí…

Ale k příjemnějším věcem: Jezdil jsem s ekovozem jako mamlas po městě a dostal se maximálně na 6,5 litrů na sto kilometrů. To je prosím naprosto úžasná hodnota vzhledem k tomu, jak je auto agilní. A když tak přemítám, jak na mne působilo, tak mi v hlavě hraje příjemný pocit z interieru, milý exterier, funkční funkce a to je tak vše. A to je obrovská pochvala pro vůz, jehož primárním cílem je dodat vám spotřební zboží, ze kterého budete mít i v zácpě na jižní spojce tak nějak dobrý pocit a nebude vás ničím iritovat. Cena sice není nijak extra lákavá, ale už jsem vám říkal, kolik to Fittipaldimu v mém mozku žralo po městě? To je malý zázrak. A pak je tu tadlencta… Ekológie.

Verdikt

Nová Corolla je obrovský krok kupředu a já se jdu domluvit s Danem na tom, aby mi na chvilku půjčil svůj testovací dvoulitr. Protože s vyšším výkonem i ten tvrdší podvozek může dávat smysl. Navíc mám obrovskou radost, že už se nejedná o šedou myš, ale o trošku podivné japonské auto. Rozmanitost tenhle segment potřebuje. A segmentem myslím všechny ty Golfy… Nebo už se tomu dneska říká Focusy?

 

Technické údaje:

  • Motor: Benzínový, 1.8, 98koní v 5200 ot/min + elektromotor
  • Celkový výkon: 122 koní / 90kw
  • Zrychlení 0-100 km/h: 10.9
  • Hmotnost: 1400 kg 
  • Spotřeba: Udávaná: 3.3 – 3.6 l/100 km, v testu: 6.7 l/100 km
  • Cena: od 559 900 Kč, cena za edici Selection: 685 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JK
J K
27. července 2019, 21:12
0

Nehodnotím auto, nejel jsem v něm a nemám k němu co říct... jezdím pouze staré toyoty a na tuhle opravdu nemám.. ale .. kéž by byl celý text tak střízlivý jako jeho závěr.. autor článku asi něco zjistil .. podvozek, infotainment, chování agregátu mimo město. Kéž by to ale podal nějak srozumitelněji. Rádoby vtipný text umím napsat i já, ale text který je vtipný a zároveň srozumitelně informuje už málokdo.

reagovat
M
27. července 2019, 21:38
1

Na mna clanok posobi, ako vesely a mily komentar po par stovkach km, t.j.nejake zoznamenie sa. Hlboky test som za tym nehladal. Ale mozes ho sam doplnit ;)

Jan Machač
28. července 2019, 00:55
2

Koyot: Já se snažím popsat, jak na mne to auto působí, vyzdvihnout pokud možno krátce to, co mě z nějakého důvodu zaujalo a podat to tak, aby se u toho člověk nenudil. Pokud jsem se netrefil do vkusu... Inu zamrzí, ale to nevyřešíme. Pro faktografii rád pošlu kohokoli ke konkurenci. Mám třeba velmi rád Autobibli a i když píšu úplně jinak, před klukama smekám a rád je čtu.

Tak snad jsem aspoň neurazil. A jinak... Ono to auto je pokrok, ale taky není úplně... Jak to říct. No je to spotřebič, asi rozumná volba.

bitner
27. července 2019, 22:11
0

Dotaz: ta jednaosma je neprimovstrik? Pro me docela dulezita informace, protoze uz ted mi vrta hlavou, ze se mi ty hybridy budou jednou hodit...vite na co.

reagovat
Jan Machač
28. července 2019, 01:00
0

Pochybuju, že to není přímovstřik. To snad už dneska nikdo do nového modelu ani nedá...

MB
MBMB
28. července 2019, 05:11
6

Ano, 1.8 je ještě bez přímého vstřiku. Má klasické sekvenční vstřikování, tj. sací potrubí pro každý válec má vlastní nezávislý vstřikovač. Ten úplně nový 2.0 má obojí - při vyšší zátěži běží jen přímý vstřik a při menší oba zároveň.

Jan Machač
28. července 2019, 12:36
0

Díky za korekci!

ToMyx
05. srpna 2019, 10:44
0

Mám nějaké zkušenosti s předchozí generací Corolly v sedanu (sympatická 1,6 + automat), která mi přišla takový ideál na město, okresky nebo rodinné výlety/ dovču v klidném tempu. Tohle beru jako pokračovatele, jen té tvrdosti a odchlučnění se bojím.
Design se povedl, navíc takhle dvoubarevná kombinace vypadá hezky dravě. Skoro bych si vsadil, že tahle Corolla by mohla být černým koněm důchodců. Motor (1.8 = nepřímovstřik) nebude trápit zakarbonování a i zbytek by mohl být trvanlivý. A že to nejede? Ono to taky moc nepapá a na to šetřílci slyší víc :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem