logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Scout Motors představil dva nové modely, osmiválec pod kapotou ale nehledejte

Po více než čtyřech dekádách se značka Scout vrací zpět na trh. Zavaří zavedenějším startupům, nebo opět upadne v zapomnění?

International Harvester bývala fautomobilka, která se věnovala zejména výrobě traktorů a pracovním vozům. Mezi ty nejvýraznější, které si dnes mnoho lidí stále pamatuje, patří větší International Travelall a menší International Scout – jednoduchý offroad vyráběný jako SUV a pickup. Po konci automobilky v osmdesátých letech však pomalu začala upadat do zapomnění, dokud v roce 2022 koncern Volkswagen oznámil její návrat zpět na výsluní.

Foto: Scout Motors

Původní Scout přišel na trh v roce 1961 a patřil mezi první použitelné offroady. Narozdíl od Jeepu byl totiž mnohem použitelnější na silnici a mimo ní se také neztratil. Ford Bronco sice kráčel ve stopách Scoutu, přesto byl znatelně úspěšnější – a Ford na této historické vlně zájmu dnes vydělává. Volkswagen však v historii nic podobného nemá, a tak radši zakoupili celou značku. 

Foto: Scout Motors

Scout Motors bude začínat se dvěma modely, pickupem Terra a SUV Traveller.  Akorát, jak by se dalo v dnešní době čekat, pod kapotou už žádný osmi- ani šestiválec nenajdete. Novinky jsou čistě elektrické na úplně nové 800 V platformě, která nemá se současnými vozy Volkswagenu údajně nic společného. Automobilka však slibuje rychlost nabíjení až 350 kW a dojezd přes 560 kilometrů, i když zatím nebyla oznámena kapacita baterie.

Foto: Scout Motors

A pokud by to nestačilo, nebo chcete mít jistotu, že při overlandingu nezůstanete viset bez šťávy uprostřed ničeho, Scout nabídne i verzi s malým spalovacím motorem jako range extender, podobně jako BMW i3 . Tato verze by měla nabídnout přes 800 kilometrů dojezd, ale více detailů k dispozici zatím není. Osobně mi to zní, že tento generátor bude mít k dispozici velmi malou nádrž, ale nechme se ještě překvapit. 

Foto: Scout Motors

Vzhled Scoutů vypadá značně inspirovaný původními offroady, přesto v něm vidím i jisté náznaky hlavní konkurence – Rivianu. Musím říci, že zejména přední maska mi přijde velmi povedená, krásně odkazující na původní vozy, ale zároveň velmi moderní. Uvnitř novinka zahrne majitele obrazovkami a lány kůže, přesto zde najdeme i klasické čudlíky a točítka.

Foto: Scout Motors

Ale co mě úplně nejvíc baví na celém autě? Jeep Wrangler si můžete rozebrat do šroubku, stejně jako Bronco. Ale shrnovací střechu, které Scout říká Cabana Top, to už se dnes příliš nevidí – teda, kromě aut s držákem na bagety. Pokud byste přeci jen chtěli zůstat více v klidu, že na vás nebude pršet, Scout se samozřejmě bude dělat i s normální či prosklenou střechou.

Foto: Scout Motors

Terra i Traveller jsou však právoplatnými offroady díky rámovému šasi se zadní tuhou nápravou, ale přední nezávislou (kde že jsme to už viděli?). Pohon všech kol je tvořen elektromotorem na každé nápravě, celkový výkon zatím sice neznáme, Scout však slibuje zrychlení z nuly na sto za 3,5 vteřiny. Samozřejmostí jsou uzamykatelné diferenciály vpředu a vzadu s rozpojitelným předním stabilizátorem.

Foto: Scout Motors

Výroba obou modelů by se měla spustit v Jižní Karolíně v roce 2027, oba modely si již mohou zákazníci zarezervovat. Cena by měla začínat okolo 60 tisíc dolarů, s prodejem v Evropě se však nejspíše bohužel nepočítá.

zdroj: Scout Motors

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
HeavySmoker
28. 10. 2024, 13:17

VW investoval do Rivianu (aby mohol využívať ich technológie), tým sa vysvetľuje tá podobnosť. Nechce sa mi v tom vŕtať, ale predpokladám že sa jedná o snahu o predaj modelov Rivianu pod vlastnou značkou. Dnes tiež VW oznámil nútené prepúšťanie a zníženie platov o 10%. Toľko k úspešnému pivotu po Dieselgate afére.

1
Marek Brunner
28. 10. 2024, 17:43

Právěže by to tak být úplně nemělo, myslím, že VW by měl používat jen software Rivianu. Narozdíl právě od této značky a většiny jiných EV pickupů by Scout měl být na rámu, takže by to neměla být v případě tahání taková ostuda jako Cybertruck, viz mé oblíbené video -


-
Komentář upraven 28. 10. 2024, 17:44:15

2 reagovat
PB
30. 10. 2024, 00:59

Ty interiéry jsou nádherné.

0 reagovat
Moses
2. 11. 2024, 11:47

fautomobilka

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte