načítám data...

Rozkaz zní jasně. Audi E-Tron musí dojet za každou cenu.

17. července 2019, 10:00 8 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Elektrické SUV vítězí v ekologických závodech, kam se jen podíváte. Stačí ale trocha zkoumání a na povrch vyplývá, že ne zdaleka všechna vítězství jsou tak úplně zasloužená.

zobrazit celou galeriiNovinky: Rozkaz zní jasně. Audi E-Tron musí dojet za každou cenu.

Víkendovou Eco Rally Bohemia, konanou souběžně s tradiční “bohemkou” v severních Čechách zkazil nepříjemný skandál. Dvě z posádek, Kofler Walter/Gaioni Franco a Guerrini Guido/Calchetti na vozech Audi E-Tron, které podporuje samotná automobilka totiž podcenily nabíjení a na tento podnik se nevybavily správným nabíjecím kabelem. Navíc ani na samotný start závodu nedorazily s plně nabitými bateriemi. Vlivem tohoto počínání byly oba vozy v sobotu v poledne natolik vybité, že bylo jasné, že další etapu závodu již nezvládnou.

To je samozřejmě nemilá komplikace, nicméně asi není sporu o tom, že si za to můžou tito jezdci sami. vlastně by se to dalo připodobnit k situaci, kdy závodní tým nemá vhodné pneumatiky, nebo náhradní díl a není tak schopen pokračovat v závodě. Je to jistě mrzuté, ale stává se to a k rallye to tak nějak patří.

Italové se ale s takovým výsledek rozhodli nespokojit a podali oficiální stížnost k FIA, která jim, k překvapení všech zúčastněných, vyhověla a zrušila celý sobotní odpolední program. Ve světle toho, že předchozí den bylo několik posádek z důvodu nedojetí z rally diskvalifikováno je jasné, že pravidla zkrátka platí jen pro někoho. Není tedy nic překvapivého, že na stupních vítězů skončila trojice Audi E-Tron.

Tato situace je sice mrzutá, ale kdyby se jednalo o jednorázový incident, šlo by nad tím ještě mávnout rukou. Jenže pokud alespoň trochu sledujete scénu kolem ekologických závodů, jistě vám neušlo, že prakticky stejný skandál se stal už na jaře v Českém Krumlově. Opět Italové, opět Audi, opět absolutní podcenění nabíjení, stížnost k FIA, která ochotně vyhověla, následné zkrácení poslední etapy a “slavné” vítězství E-Tronů.

Pokud má tohle být cesta, kterou se Audi snaží dokázat, že jejich vozy na alternativní pohon jsou lepší, než ty od konkurence, rozhodně to nedělá dobře. Zprávy o podvodech se šíří jako velká voda a místo aury vítězů si teď elektrické SUV může užívat tak maximálně z ostudy kabát. Přitom auto samotné je v tom vlastně nakonec celkem nevinně. Hlavní vinu na nedostatečném dojezdu mají italští jezdci. To dokazuje i posádka nasazená za český tým Audi ČR GO (Prusák Artur/Benechetrit Thierry), kteří i bez speciálních úlev a dokonce se znatelnou penalizací od FIA dosáhli na druhé místo (a bez oné, podle některých sporné, penalizace by byli jednoznačně první). A nepotřebovali na to žádné stížnosti, nebo ohýbání pravidel.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
17. července 2019, 15:02
0

hovádka :D ...ale tohle už se v mezinárodních tiskových zprávách nenapíše :(

reagovat
beastar
17. července 2019, 15:23
1

Chachá žurnálové z fdrive se mohli taky vzteky ulektrizovat. Protože jejich elektrokontejner se soutěže přímo účastní. No jo no spravedlnost po Italsku a FIA v akci. Ale ono je to Audi stejně nejlepší. Jen není uplně nejlepší spojení Audi a Ital.

Bte česká posadka.. Prusák (vtipný příjmení odkazujic na České předky) a Thiery Benechetrit to je nějakej potomek po Napoleonský armádě. Mě to jméno přijde dost francouzský možná belgický... Sorry no:)

reagovat
Csaba
17. července 2019, 20:58
0

Artur je pšonek a Thierry žabožrout, takže možná jeli za nějaký český tým ale Češi to opravdu nejsou...
A Audi = chucpe!

Jakub Pospíšil
17. července 2019, 23:06
0

Hm, teď to konzultuju s Googlem a fakt že jo. Oni jeli za český tým, ale to je tak všecko. Díky za doplnění.

BigBen
17. července 2019, 16:09
0

Ukažte mi nějakej jinej "sport" kde se nepodvádí :-D

reagovat
ma
martinw
17. července 2019, 22:00
1

podvádět tak že zrušíš závod všem ostatním ? to je hodně za čárou

BigBen
18. července 2019, 11:40
2

Já neřikám, že to je správně. Ja jen říkám, že se podvádí všude. Čest už se dávno vytratila a rozhodujou peníze. Jéé a koukám, že jsem za svůj předchozí komentáž, kde jsem suše konstatoval fakta dostal první mínus. Tak dík!

Zajda
19. července 2019, 19:21
1

Ostuda pro pořadatele byla dvojnásobná, kvůli elektromobilům se posunoval celý páteční harmonogram o hodiny.
Takže když se po dlouhé době podařilo dostat rally na 10 minut do živého vysílání na ČT Sport, tak ze začátku reportáže nejezdil vůbec nikdo a ke konci pak diváci místo závodníků dočkali jen závozníků. Někteří nedokázali trať ani správnou trasou projet.
Posádky z regulerního startovního pole co pak musely jet ve tmě bez světelné rampy určitě byly u vytržení.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Scirocco R packet 2009
Volkswagen Scirocco R packet

2009 rok výroby
160 koní výkon
1 390 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 1.9TDI  2008
Volkswagen Golf Variant 1.9TDI

2008 rok výroby
105 koní výkon
1 900 ccm objem

Ford Ranchero  1972
Ford Ranchero

1972 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
250 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006 2006
Dodge Charger 2.7i V6 /// rok 2006

2006 rok výroby
190 koní výkon
2 700 ccm objem