Ano, chviličku mi to trvalo, než jsem se prokousal svou galerií čítající téměř 6000 snímků. Ale konečně je vše hotovo a můžeme vám zde napsat pár slov k letošnímu „otvíráku“, který se konal první dubnovou sobotu.
Pravidla platí pro všechny
Na úvod si musíme odbýt vysvětlení několika nepříjemných skutečností, které opakovaně rozhořčují některé účastníky našich akcí.
Autíčkář jakožto pořadatel musí splňovat pravidla a podmínky, které si stanoví vedení okruhu. Rok co rok je pro všechny, kdo pořádají jakékoliv akce na závodních okruzích (v Mostě by mohli vyprávět), těžší udržet vše při chodu. Z protichůdné logiky se někteří lidé stěhují do blízkosti závodních tratí, aby si pak všude, kde to jenom jde, stěžovali na hluk hvízdajících pneumatik a vytočených motorů. Bohužel, hlasy těchto progresivních kverulantů bývají docela často vyslyšeny.
I z tohoto důvodu jsou v prostorách autodromu určeny hlukové limity, které se musí dodržovat. Jinak padají pokuty, okruhy se omezují nebo zavírají a my si pak nemáme kde hrát.
Druhou věcí je, že údržba tratě rovněž stojí nějakou tu kačku – ať už péče o zázemí, přilehlou zeleň, nebo samotný asfalt a vodorovné značení na něm. I z toho důvodu v Mýtě přistoupili k zákazu pneumatik typu slick. Bohužel, nic s tím nenaděláme, byť chápeme, že to některé rozhořčilo (semislicky, pokud mají homologaci na silnici, na trať mohou). Stejně tak není na místě bokem častovat stížnostmi traťové komisaře, kteří jenom poslouchají to, co nařídilo vedení okruhu, jejich zaměstnavatel.
Do třetice všeho (ne)dobrého – vlajky jsou rozhodující! Takže pro oživení paměti, pokud někdo z organizátorů/ traťových komisařů mává červenou vlajkou, znamená to, že máte opustit trať, zvlášť pokud ukazuje prstem přímo na vás.
Tímto úvodem se dostáváme k incidentům, které se odehrály právě na dubnovém Trackdayi. Kdo tam byl, možná si vzpomene na jistou skupinku jednotlivců ve vozech s modrobílou vrtulí ve znaku, která přesně ukazovala, jak se na závodní trati nechovat.
Rebelové bez příčiny
V dopoledním stintu měla menší kritický moment jedna ze zúčastněných Formulí – monopost mimo trať a utrhnutý přední spoiler. Dráha musela být tedy na chvíli uzavřena, což bylo oznámeno červenou vlajkou. Zmiňovaná skupinka se však rozhodla vlajku ignorovat s tím, že mají chrabré úmysly a jedou pomáhat. Byli bychom raději, kdyby k takovým hrdinským činům nedocházelo, protože je to k ničemu. Zbytečně vzniká chaos a ostatní čekají na další jízdu o to déle.
Později byl jeden účastník z oné skupiny několikrát napomenut, že jeho vůz překračuje zvukový limit. Sorry, ale nám je fakt jedno, že má někdo na svém autě „lauf za sto vole“. Navíc byli traťáci tak shovívaví, že účastníka po příslibu, že se bude krotit, opětovně vpustili na dráhu. Dotyčný se pak nějakou dobu snažil řadit dřív a nedělat hluk… Ale k tomu se ještě dostaneme.
Jedním z pravidel trati v Mýtě je i zákaz driftování, jen malé sklouznutí v rámci srovnání vozu na výjezdu ze zatáčky nevadí. Na scénu vstupuje druhý účastník skupinky, který se rozhodl v jedné ze zatáček poslat svoji modrobílou vrtuli pořádně bokem a vrátilo se mu to v podobě zuté gumy na zadním kole. Řidič se dobelhal se svým vozem na přilehlou zeleň, aby nezavazel v trati, tato myšlenka však už byla cizí zbytku skupiny, která opět přišla pomáhat. Víte, že když necháte stát auto na závodní dráze, zejména ve výjezdu ze zatáčky, tak si koledujete o to, že vás a vašeho plechového miláčka někdo sejme? No nic, pánové se posléze odklidili a šli hledat do města servis, který by jim v sobotu byl ochoten obout gumu.
Vracíme se k aktérovi s hlučným výfukem, u něhož čím dál víc rostla frustrace z opakovaného napomínání. Na závěr dopoledního ježdění byl znovu vpuštěn na trať, že už si udělá jenom pár klidných koleček a pojede domů. Na místo toho všem vytřel zrak ukázkou dlouhého frajerského driftu na cílové rovince a následně ještě předvedl na druhém konci trati mocný burnout, čímž donutil zastavit všechny, co zrovna jeli za ním. Myšlenka, jak to všem nandal, se zvrtla v odchycení pořadateli a pokutou ve výši 10 000 Kč. Dlouho se vyjednávalo a licitovalo, jenže smůla. Každý, kdo chce vjet na trať, podepisuje dodržování pravidla včetně klauzule, zahrnující pokutu až do výše 50 000 Kč při jejich porušení. Z kuloárů později prosáklo, že si tento jedinec ještě jel léčit svůj mindrák na veřejné komunikace, přičemž byl odchycen příslušníky Policie. Kdo chce kam…
Tentokrát už s časomírou
Až na tohle vystoupení se však akce povedla! S hlukovými limity mělo problém vícero lidí, každý to však respektoval. Musíme vyzdvihnout jednu posádku, která dokonce na konto hlučnosti na místě pozměnila mapu ŘJ ku spokojenosti nás všech.
Přívětivé počasí se drželo po celý den, teplota byla tak akorát… Opět se zde sešla řada rozličných vozů, čítající elektrický Hyundai, obyčejné Bravo, zástupy Miat a Mini Cooperů, až po okruhová náčiní jako je Formule F5, Metalex či Caterham, o kterém psal v nedávném testu Marek. Jestli jsem počítal napříč svou galerií dobře, tak se na trati ukázalo přes 70 vozidel.
Prohlédnout jste si naživo mohli i naše testovačky, které jsme v tomto týdnu měli, což zahrnovalo Volkswagen Tayron, Ford Mustang Mach-E Rally a naftový Land Cruiser, který plnil v Mýtě úlohu „safety caru“.
Někteří z vás se v testovačkách svezli, včetně velice exuberantní jízdy v Mustangu Mach-E s Jaromírem. Asi vám nemusím říkat, jaké to je jet v silně zrychlujícím autě na špatných gumách a s rozdováděným Soukupem za volantem (Tsche, smál jsi se, až jsi se za břicho popadal! A měl jsi před obědem, všichni takové štěstí neměli! – pozn. Jarda).
Prostě den plný radosti, který i zahrnoval klasické dětinské kreslení popisovačem po autě. Ne, že bych své kolegy k takovým věcem verbálně nepobízel… Tentokrát (zase) to schytalo Davidovo BMW s novým samosvorem, jež konečně dosáhlo správného odstínu na levých předních dveřích, přičemž následovaly „US“ růžové pozičky, pusinka a nálepka „Přední odpružená náprava zdarma“, kterou lepí na své produkty v Zetoru. Těžko říct, kdo ji dodal, Davidův vůz tak ale dostal konečně důstojný punc.
Pro letošek jsme dostali zpátky možnost časomíry, o kterou se nám postaral Jindřišek ve svém atypicky světle zeleném VW T4, za což mu velice děkujeme.
Zevrubnou galerii fotek najdete na konci článku, jinak celé album naleznete v odkaze ZDE.
Pokud máte i vy nějaké fotky nebo videa, o které se chcete podělit, pošlete odkaz do komentářů, rádi je zde připneme.
A to je asi vše. Děkujeme všem slušným účastníkům za příjemný sobotní trackday.
Příště už 7. června!
Na další autíčkářův trackday se můžete těšit už 7.6., tedy první červnovou sobotu. Registrace jsou spuštěny, tak neváhejte. Zatím bohužel nevíme, jestli bude ještě letos možnost zorganizovat další.
Registrovat se můžete ZDE:
(sloupeček vlevo)
Kolik to bude stát?
Dopoledne (9:00-13:00) 2500,-
Odpoledne (13:30-17:30) 2500,-
Celý den (9:00-17:30) 4000,-
Poplatek za druhého řidiče v registrovaném autě: 500 Kč
Jednotlivá jízda (stint 10 minut): 500 Kč
V platnosti zůstávají dosavadní pravidla okruhu, tj. hlavně:
– Hlukový limit 103 dB – při překročení bude auto z okruhu vykázáno bez nároku na refundaci vstupného, je nám líto
– Zákaz gumování pneumatik pod pokutou až do výše 50 000 Kč
– Zákaz driftování pod pokutou až do výše 50 000 Kč (mírné sklouznutí při výjezdu ze zatáčky je tolerováno)
– Zákaz používání závodních pneumatik typu slick, povoleny jsou jen pneumatiky homologované pro běžný provoz
Kompletní pravidla okruhu jsou k nahlédnutí ZDE.
Storno podmínky: Pokud účast zrušíte do 14 dnů před plánovaným datem (do 24.5.), vrátíme vám 100 % registračního poplatku. Při zrušení 13-7 dní (od 23.5. do 31.5.) před termínem, vracíme 50 % částky. Pozdější storno již není možné, můžete však převést svou registraci na jiného účastníka.
Pokud máte větší skupinu kamarádů, co by chtěla jezdit společně, ozvěte se nám na mail redakce@autickar.cz nebo na našich sociálních sítích a určitě pro vás vymyslíme zvýhodněné skupinové jízdné.












































































































Llukass
19. 5. 2025, 15:04Co to melete? jak dostizen policii? kde to berete? ikdyz si mel 6000 snimku tak vsechny stojej za hovno
Marek Brunner
19. 5. 2025, 15:39achjo...
Jaromír Soukup
19. 5. 2025, 15:46Ale! Že by promluvil majitel onoho BMW? Mnoho lásky a životních úspěchů i Vám, ctěný řidiči. No, my to tak slyšeli, ale jsou to kuloáry, jak je v textu zmíněno, pravda. A smím-li se ptát, co přesně je na Tomášových fotografiích tak špatného, že, cituji: „vsechny stojej za hovno“? Je to snad tím, že ani jedna nezobrazuje žádný z hrdinských činů jezdce v onom voze s modrobílou vrtulí ve znaku?
jiris
20. 5. 2025, 06:46Ahoj. Myslím si, že pro takovéto závodníky je lepší a vhodnější tato aktivita : https://abssport.cz/ars-24-25 , závody přímo od autoklub bohemia, kam můžeš přijet skoro čímkoli a mít obutí jaké chceš, jen musíš mít helmu. A dodržovat pravidla závodu (červená , žlutá), ale to je jasný.