načítám data...

Příští puristické Porsche bez výrobního limitu

Nadšenci chtěli špičkový atmosférický motor s manuální převodovkou. Co dostali? Pár kusů 911 R, které extrémně narostly na hodnotě a z toho důvodu s nimi nikdo nejezdí.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jenže blýská se ze strany německé automobilky na lepší časy. Porsche svým zákazníkům a fandům naslouchá a proto se v budoucnu chystá uvést na trh další puristický model s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou. Tentokrát ale bez produkčního stropu a bez přidaného pozlátka.

Takže zatímco jste museli u jednoho z 991 kusů 911 R zaplatit více peněz za to, abyste dostali fakticky méně hodnoty, v následujících letech se žádná taková kulišárna konat nebude. Je nicméně velmi pravděpodobné, že příští „puristické“ Porsche opět vyjde ze základů současné GT3, která už je pro rok 2018 s manuálem k dispozici.

Točivý atmosférický šestiválec se však usadí do výrazně „čistšího“ auta, jehož zevnějšek nelemuje obří přítlačné křídlo a další brutální aerodynamické prvky. Změní se i nastavení odpružení a celkově dostanete spíše civilní auto bez aspirací na rekordní časy na okruhu, ovšem s tím nejlepším a nejřidičtějším pohonným ústrojím.

Pokud to správně chápeme, mohla by být tato verze dokonce i levnější, než ostrá GT3. Vše již v rozhovoru pro magazín Autocar potvrdil šéf vývoje Porsche Michael Steiner. Otázkou však zůstává, kdy se novinka předvede a dostaví na trh. Tajně doufáme, že se to stihne ještě do dvou let. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Autíčkový Jelen
04. září 2017, 17:19
1

Začínám mít pocit, že v Porsche ani pořádně nevěděli co plánují do budoucnosti když uváděli 911R, jelikož její myšlenka byla "poslední" vrcholná puristická 911 s atmosférou a manuálem (když v té době měla GT3 jen PDK). A hned o pár let později se objeví nová GT3 i s manuálem a ještě má přijít další nelimitovaná verze velmi podobná R (ale né, že bych si stěžoval :D ).

reagovat
jc
05. září 2017, 11:12
0

Mozna se v tom trosku placaji a mozna je to jen marketing...

krab
05. září 2017, 11:21
0

to je určitě marketing. 911 R vznikla proto, aby byla na trhu další opravdu speiciální edice. A zařadila se po bok 997 Sport Classic a 997 GT3 RS 4.0. A protože ten zájem je obrovský ( tedy protože zájem je ) o ručně řazené Porsche 911, udělají je znovu. Ono to auto stejně bude limitované a nabídnuté vytipovaným zákazníkům. Ale bude jich víc a je skvělé, že do vývoje manuálu pro GT3 se Porsche dalo. Já myslim, že vědí co dělají :)

Autíčkový Jelen
05. září 2017, 13:49
0

Marketingově se to vyplatí a pro nás bude aspoň více manuálních 911 po kterých můžeme toužit (fandím jim s manuálem dál!). Ale stejně...ze všech limitovaných edicí mi v rámci posledních zpráv dává R nejmenší smysl. Určitě na tom vydělali, ale na druhou stranu si zase trochu proti sobě "poštvali" zákazníky, kteří si koupili R s myšlenkou poslední vrcholné atmosférické 911. Je ale na druhou stranu pravda, že pokud to je tak limitovaná edice, tak kolem ní ta aura zůstane.

beastar
06. září 2017, 15:43
0

Nemyslí si snad nikdo z vás že víte víc, než marketingové oddělení jedné z nejúspěšnějších značek posledních dvou dekád. Nebo snad dokonce vedení. Jestli ano tak mě překvapuje jaké velké mozky byznysu se tady schází.

Autíčkový Jelen
06. září 2017, 16:52
0

To si rozhodně nemyslíme...jenom diskutujeme nad touto zajímavou skutečností. Je to zajímavé, jelikož je to snad poprvé co si Porsche naštvalo pár zákazníků tím, že jenom chvíli po uvedení limitky "poruší" co řekli a udělají další podobná auta.

M P
06. září 2017, 17:12
1

zákazníky určitě nenaštvou, alespoň ty pravověrné, naopak jim další auto. Spekulantům trochu pokazili byznys. Za mě celkem dobrý.

beastar
06. září 2017, 17:38
0

Dobře jim tak. Třeba se najde někdo kdo s tím i pojede dál než s přívěsu do garáže.

krab
06. září 2017, 17:49
0

Ono se s nima jezdi. Na ringu jen ten vikend bylo nekolik GT3 RS a nekolik Caymamu GT4.

A "R" priponu uz zase nekolik dlouhych let zadne Porsche 911 nedostane takze ti co jednu z 991 ks 911R koupili se nemusi bat poklesu hodnoty.

Me bude zajimat co bude nastupcem 991.2.
Cekam ze mensi a lehci auto. Otazka bude zda si ve vsech verzich udrzi plochy sestivalec.

Autíčkový Jelen
06. září 2017, 20:30
0

Co se nástupce 991.2 týče tak už byly myslím zahlédnuty zahalené prototypy testující novou generaci.

Nabídka motorů je dobrá otázka, ale jelikož jsou v 991.2 Carrera a v Carrera S ty přeplňované ploché šestiválce úplně nově, tak by bylo nevýhodné (a docela nepravděpodobné) nepoužít je i u další generace (samozřejmě dále vylepšeny). Vrtá mi hlavou jestli třeba neuvedou nějakou základní 911 se čtyřválcem (po vzoru F-Typu), ale vzhledem k nabídce Caymanu a Boxsteru mi to připadá jako nelogický krok.

Sedrik
06. září 2017, 14:39
0

Hurá - bude co vylepit na zeď. A za 15 let, až bude za cenu průměrné oktávky, pak se snad svezu :)

reagovat
beastar
06. září 2017, 15:41
0

Hahaha. Jako wallpaper dobrý no. A za 15 let až bude v aukci startovat na milionu eur budu fandit vítězi.

Sedrik
07. září 2017, 13:23
0

Ta bublina musí splasknout - a pokud nebude vzduchem chlazená, tak mil EUR stát nebude :)

beastar
07. září 2017, 14:10
0

Taky nebude levnější jak dnes čtyřválce, nebo zakladní 996. Jasné milion € jsem přehnal, ale sranda pro študenty to taky nebude:))

Sedrik
08. září 2017, 14:27
0

To máš pravdu - ale myslím, že si budeš moct vybrat Superb LK nebo ojetou 911 Rline.

A to se počítá :p

beastar
08. září 2017, 14:48
0

Víš kolik mi bude kámo;) Mě už to v té době bude asi jedno. Budu koukat po nové Dacii Logan Hybrid s 0.5 bi turbo pod kapotou jako poslední nové auto;)

Sedrik
08. září 2017, 17:14
0

To nevím, ale na věku nezáleží.
Já se za 15 let budu do sporťáku taky soukatobtížně, ale to neznamená, že jej nebudu pořád chtít :)

beastar
08. září 2017, 17:25
0

Jako chtít určitě otázka je jestli to půjde. Tyhle věci jsou dost mělké zapadneš tam a abych potom vylezl. Chtěl by si dneska 993, 996? Já jo věk na to mám peníze by se sehnali, ale mám respekt před servisem a pojistkou....to se za x let nezmění...

Sedrik
09. září 2017, 15:11
0

To víš, že chtěl a pracuju na tom :p Příští jaro musím konečně rozhodnout, jestli první boxster, nebo nějaká hoodně stará 996.

Měl jsem 4 roky jako jediné auto sníženou MX-5, takže vím, o čem mluvíš. Vstoupím ale do té řeky znovu :)

S tím servisem a pojistkou - pojistka je nutné zlo a nebude o moc větší, než na moje současné vozítko. Servis - to se uvidí.

beastar
09. září 2017, 16:58
0

Boxsterem sem nejel bohužel. 996 je super kára do každého počasí a 9/10 lidí doporučuje. Jen ten servis není úplně levný, ale tak člověk to nesmí rozstřelit a jinak musí koupit dobře, ale co nemusí...

Pojistka zejména havarijní na Porsche je fatální. Dráha. Takže nutný zlo. Tak ok no ve světle tohoto si možná to Porsche i v takové edici koupíme;)

Sedrik
11. září 2017, 09:23
0

Člověk by se měl rozmazlovat - alespoň čas od času :)

beastar
11. září 2017, 13:59
0

Tak otázka je jestli nejsou lepší na měsíc Maledivy a krytý bazén, než Porsche v garáži:) Přece tady vidíme kolem tolik zábavných a dostupných aut ne;)

Sedrik
12. září 2017, 11:30
0

To je názor mojí ženy :p

Já to beru tak, že ojeté porsche mě bude stát jen za provoz - na ceně už tratit nebudu (moc) a tak si prostě splním sen, rok dva se povozím a pošlu jej dál do světa :)

beastar
12. září 2017, 12:58
0

:)) Tak to jo. Já myslel povozit se mnohem déle. Prodělat se na tom příliš nedá to je pravda pokud neprodělá auto během těch 2 let nehodu.

Sedrik
13. září 2017, 10:02
0

To je pravda, ale to je riziko se kterým člověk musí počítat.
Neplánuju zatím auto vlastnit nějak dlouho, ale uvidíme, jak mě to chytne - MX5 jsem taky koupil s tím, že když tak ji na podzim prodám a nakonec u mě byla 4 roky a prodával jsem ji s těžkým srdcem.

beastar
13. září 2017, 13:02
0

To já už to prodávám bez emocí. Přece jen aut je dnes jako máku. Kromě nějakých kousků kterých je málo a víš, že už si to třeba nekoupíš za stejný peníze. Třeba když sem prodával kdysi Escorta Rs to mě mrzelo, ale musel uvolnit místo praktičtější variantě.

Sedrik
13. září 2017, 14:25
0

Njn - já těch aut zatím zas tolik neměl. A MX-5 byla první auto, které jsem měl a které mě opravdu, ale opravdu bavilo :)

beastar
13. září 2017, 14:40
0

Moje první auto, co jsem oplakal a fakt nechtěl prodávat bylo Bmw e30. Dnes sem rád že je pryč byla to osmnáctka žádná m3:)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem