načítám data...

Přichází Porsche v naftě a kombíku aneb první Panamera, která není ošklivá

02. března 2017, 09:11 7 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Může Porsche vypadat jako Porsche a být k tomu zároveň i praktické, přitažlivé a rychlé? Nová Panamera v kombíku dokazuje, že ano...

zobrazit celou galeriiNovinky: Přichází Porsche v naftě a kombíku aneb první Panamera, která není ošklivá

Snaha zkombinovat praktičnost v každodenním životě s nemilosrdně efektivním tempem v zatáčkách je součástí DNA značky Porsche minimálně od příchodu původní 911. Její ikonický tvar nebyl výsledkem záblesku geniality v mysli hvězdného designéra, ale spíše prostou odpovědí na otázky využití vnitřního prostoru. Cílem bylo postavit gétéčko, které v ostrém tempu převeze rodinu s malými dětmi a zavazadly, a zároveň bude vyvážené a aerodynamické.

Dnešní svět má ale poněkud jiné představy o tom, jak by měl vypadat automobil, použitelný pro rychlé rodinné přesuny. Maličké a úzké kupé s motorem o nějakých 120 koních by dnes většina lidí nespojila se slovem “rodinné” ani v nejdivočejším snu. Dnes potřebujeme místo kolem sebe, prostor na spoustu zavazadel a absurdní porci výkonu.

Proto je také typickým Porsche dneška Macan či Cayenne. Málokterý moderní člověk by si pořídil 911 jako primární auto pro více než dvoučlennou rodinu. Ale co když nemáte rádi SUV? Až donedávna byl vaší jedinou volbou “sedan” (ve skutečnosti spíše obtloustlý liftback) Panamera. Auto po technické stránce skvělé, jízdně bezchybné a úctyhodné. A také poněkud ošklivé.

Teď ale automobilka z Zuffenhausenu představila ideální řešení pro všechny, kteří chtějí rodinné Porsche a nechtějí SUV. Panamera totiž přijíždí v dlouho slibovaném kombíku, nazvaném Sport Turismo. A poprvé vypadá skvěle, o čemž se můžete přesvědčit na fotkách u článku.

Co se skrývá uvnitř? Pod kapotou najdete víceméně to samé, co u standardní Panamery – objedat si tedy můžete šestiválcovou Panameru 4, silnější Panameru 4S, naftovou 4S Diesel a samozřejmě také E-hybrid a Turbo.

Rozdíly najdete především v zadní části karoserie – kromě poměrně očividných změn spočívajících v samotné přestavbě “sedanu” na kombík, která přinesla i větší prostor pro zavazadla, tu také poprvé získáte možnost usadit dozadu trojici cestujících. Prostřední sedadlo asi nebude ideálním prostředím pro dlouhé cesty, ale pořád je to užitečnější než dvě oddělené sedadla sedanu.

V duchu “rodinných tradic” tu je také aktivní spoiler – což je dost možná poprvé, kdy se aktivní, rychlosti se přizpůsobující spoiler objevuje na zadní části kombíku. V rychlosti 170 km/h (nebo 90 km/h v režimech Sport a Sport Plus) se jeho úhel náběhu změní z -7 na +1 stupeň a pomůže tak přitlačit zadek auta k zemi. Třetí poloha přichází ke slovu tehdy, když otevřete střešní okno. Spoiler se nastaví na +26 stupňů, aby tak omezil aerodynamický hluk v kabině.

Jenomže tohle všechno je vlastně jedno. Sport Turismo si nekoupíte proto, že je praktické nebo proto, že do něj usadíte pět lidí. Vychytaný spoiler možná bude hrát svou roli, ale nejdůležitější je fakt, že si konečně můžete koupit čtyřdveřové Porsche, které vypadá dost dobře na to, aby neurazilo ani puristy…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

briza
02. března 2017, 10:22
0

Okukoval jsem včera večír na Jalopníkovi a musím konstatovat , že se mi to líbí skoro stejně jako V90, což už je fakt co říct. A v interiéru se mi to pak zamlouvá neskonale víc. Jen ta cena bude asi "trochu" jinde :)

reagovat
PeterLuk
02. března 2017, 10:52
0

Aké pekné auto, keď nieje zbytočne vysoké! Som príjemne prekvapený, vyzerá to veľmi elegantne.

reagovat
Souča
02. března 2017, 19:25
0

No mně to jako tři místa vzadu moc nepřijde, je tam širokej tunel a vyvýšenej sedák

reagovat
Franz Kafka
02. března 2017, 19:29
0

Konečně stejně to byla jen otázka času. Už se těším až to uvidím živě!

reagovat
Du
Dušan
03. března 2017, 20:05
1

Neříkám ze to nevypadá dobře , ale kombík v naftě je to poslední co si představím pod pojmem Porsche. I když BMW teď vyrábí trivalcovej předohrab a Kia sedan co nevypadá vůbec špatně a ještě k tomu 370 nebo kolik koni, tak je asi možný všechno.

reagovat
Csaba
04. března 2017, 06:15
1

Kombi? Tohle? Hatchback! :-)
Asi žiju v minulosti, pro mě jsou totiž kombi například tyhle dvě auta:

reagovat
Mírus
07. března 2017, 03:48
0

Jasně, je to hatch. A "klasická" panamera vlastně taky. Samozřejmě, na poměry porsche je ta injekce praktičnosti tak velká, že s trochou záměrné nadsázky lze psát o kombíku.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem