načítám data...

Prague Rally Revival 2018: Čistá motoristická radost

Potkali jste v běžném provozu krátké Audi Quattro, Lanciu 037, rallyový Trabant nebo závodní Liazku? Tak to byl Pražský Revival.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nebaví vás sledovat hromadů geeků a naleštěných aut, jak se přetahují o setinky? Máte pocit, že rallyová verze Toyoty Yaris vypadá trošku komicky a modernímu závodění chybí zábava a nadhled? Tvrdíte, že dřív bylo vše tak nějak lepší? Pak vyražte na akci, kterou pořádá Eda Patera. Pražský revival je setkáním pánů v nejlepších letech, kteří se přetahují o minuty při jízdách pravidelnosti a o sekundy při SS. A to není Special Stage, ale Show Stage, takže jde hlavně o ten pocit a o zábavu nejen posádek, ale i diváků.

Já sám jsem vyrazil spolu s pár lidmi z Prahy někdy po desáté ráno. Jeli jsme rovnou na autokrosovou dráhu do Dobřan. Já se vysápal z auta a utíkal na tribunu, protože se po téhle malé ale šarmantní trati zrovna proháněla Lancia 037 a ono zmíněné krátké Quattro. A já chtěl nasát atmosféru. To jsem nestih, takže jsem nasál aspoň pivo a sledoval další stroje. V nádherném slunečném odpoledni se po trati proháněly nejen legendy typu Ford Escort, nebo Volvo 1800, ale i podrážděné dvoutakty zastoupené Saabem, několika Wartburgy a Trabanty. Byla to kakofonická směsice roků výroby, zaměření a jízdního stylu. Jak čas postupoval, bylo vidět i pár kousnutí do volantu při nezvládnutých nájezdech na malý skok, nějaké to přetočení, oblaka spáleného oleje, traktor na dráze, ulomené poloosy a jiné radosti. Měl jsem z toho dění radost. Posádky oddychující na stejné tribuně pak čile a sarkasticky komentovaly počínání jak svoje, tak konkurentů a celková atmosféra se nesla v duchu "hlavně že je večírek". Neviděl jsem, že by se někdo stresoval z toho, že mu nevyšel nějaký ten apex. Byl jsem v ten moment velmi spokojeným jedincem.

Jenže pak to ustalo a na trať vyrazil hasičský trambus aby ji pokropil. Na jeho střeše vše obsluhoval malý kluk, kterému jsem – asi i díky těm pivkům – začal nepokrytě závidět jeho odpovědnou funkci. A hlavně to svezení na střeše, že. Šli jsme pro párek a pak našli prosluněnou louku s výhledem na trať, kde jsme jej spořádali a čekali na čelo startovního pole.

A pak přijela dakarská Liazka, její radostný řidič ručkoval po volantu jako kočkodan a na vlhké trati vykouzlil několik střednědobě naplánovaných driftů. Byl to velmi malebný pohled. Následovalo jej několik zahraničních posádek, pár učiněných bláznů včetně Alfy týmu Italmotori řízené asi rozeným Italem, neb každý nájezd byl příliš rychlý a každý výjezd přemotivovaný. A pak zbytek pole. Zbytek ve smyslu "ještě jim to jede a neztratili se ve slepých mapách přejezdů". No byl to krásný pohled. Třešničkou na dortu pak byla show polské posádky onoho Quattra. Nejen, že s tím pohazovali jak se má, ale také několikrát nechali onen oturbený pětiválec krásně zazpívat. Co může být lepšího, když má člověk slunce, přírodu a pivo na dosah ruky…

Asi jsem se stal Rallyovým nadšencem. A nejlepší Rallye je to, které je hlavně pro zábavu a na kterém posádky za mohutného chechotu odmontovávají kusy rozbitých nárazníků ze svých aut a "rozplétají ploty" při snaze už poněkolikáté pevně spojit výfuk s karoserií.

 

Moc rád bych viděl na tomhle malém okruhu i PlechCup, co vy na to? Jste zbabělci, nebo blázni? ;-)

 

Více fotek zde: http://www.edda.cz/mscrdovrchu/index.php?m=fotogalerie

Pravidla soutěže a další info zde: http://revival.just-rally.com/

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Safa
17. dubna 2018, 08:34
0

Rally miluju. Když jsem býval mladší, bylo pro mě kritériem kvality zážitku stihnout co nejvíc erzet. Průjezd prvních patnácti nejrychlejších a šup na další zkoušku. Dnes už jsem vyspěl. Takže pěkně zůstanu u trati, kouknu na celé startovní pole a trpělivě si vyčekám historiky, kteří startují po něm. Jo, má to své kouzlo. :o)

reagovat
PepaSFI
17. dubna 2018, 19:15
0

já už z toho úplně vypad, skoro už nevím co a jak se kde jezdí ale kdysi jsem pořadateloval na Horácké rally. Dělali jsme dálkové spojení start-cíl-dispečink. Ještě v předmobilových a předinternetových časech, na CB vysílačkách a na amatérských. Tenkrát taky jezdili historici na konci, Trabanty, Š 1000 MB, staré BMW, Š 120 ty v kastli ze 100. Mělo to atmosféru a drželo to diváky. Když to pak zrušili, všichni po odjetí prvních pár aut utíkali jinam. Jo bylo to hezký ale Horácká už se spoustu let nejezdí, tenkrát to skončilo průserem, těžkou nehodou, rozpadl se pořádající tým a po pár pokusech udržet to aspoň jako něco menšího se to položilo.

Marek Brunner
17. dubna 2018, 11:21
0

S tím Plechcupem jsem pro. 323 by si to určitě užila...poslední cesta jak má být!

reagovat
beastar
17. dubna 2018, 13:39
2

Poslední věty v článku s tim souhlasim. Nejlepší je to čistě pro zábavu. Žádný časy a nervy:) Jinak Plechcup na tom by byl úplně grandiózní podívaná.

reagovat
krab
17. dubna 2018, 14:29
1

Paráda, taky jsem se byl mrknout, ale jen v pátek na skok na start v Radotíně a nestihl všechny posádky.. Moc pěkný podnik to je.
A plech cup v tom areálu v Dobřanech , nasát atmosféru + pivo, to zní jako velká zábava! :)

reagovat
Ma
Majk
17. dubna 2018, 16:55
4

Já pořídil bohužel jen CzechRing, ale i tak skvělá akce. A Quattro famózní!!!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem