načítám data...

Pohledný Peugeot 508 dostane ostrou verzi PSE

30. září 2020, 08:09 7 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

V hlavní roli tu bude skromný čtyřválec o objemu 1,6 litru a tandem elektromotorů.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nejhezčí vůz z nabídky francouzské automobilky si už příští rok budete moci koupit ve slibované sportovní verzi. Jak už to dnes tak bývá, půjde o hybridní variantu, kde se o pohon postará poměrně skromný benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 147 kW, sekundovat mu budou dva elektromotory. Ten na přední nápravě přidá dalších 81 kW, zadní pak rovnou 83 kW. Při plném záběru pošle tato trojice agregátů na všechna kola 265 kW (355 koní) s točivým momentem 520 Nm. 

To jsou poměrně slibná čísla, trochu je ale kazí jiná veličina – totiž hmotnost vozu. Ta nebyla nízká ani u obyčejné spalovací 508, s přidanými bateriemi se tak tak zastavila jen těsně pod dvěma tunami. Vůz tak dostane zesílené velké brzdy a s bržděním bude náležitě pomáhat i rekuperace. 

I přes vysokou hmotnost se 508 PSE dostane z nuly na stovku za slušných 5,2 sekundy a maximálku má omezenou na 250 km/h. Kromě sportovních parametrů potěsí i ekologicky smýšlející majitele. Díky baterii s kapacitou 11,5 kWh zvládne ujet 42 km čistě na elektřinu a díky kombinované spotřebě vypočtené na 1,7l/100 km tak bude moci využívat výhod pro ekologické vozy (parkování zdarma, dálnice zdarma…). Co na tom že v případě nenabitého vozu si trojice motorů při radostném stylu jízdy vezme určitě něco přes deset. 

Na označení PSE (Peugeot Sport Engineered) a jeho logo ve formě zelených čárek bychom si měli pomalu zvykat. Časem nahradí legendární GTI a bude označovat vozy rychlé, leč (za určitých okolností) ekologické. Protože tak to teď zkrátka chodí. Zas na druhou stranu, pokud má ekologie znamenat tři sta padesát koní, tak to asi přežiju…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Michal Lenc
30. září 2020, 09:16
2

K té hmotnosti 1850kg, existuje nějaké čistě benzínový protějšek, který by byl výrazně lehčí? Zběžný pohled ukazuje, že M340i má 285kw a váží 1800kg. Arteon má 207kw a váží 1712kg.
Já jsem nikdy nejel silným autem, ale tohle mi nepřijde jako špatnej obchod.

reagovat
ma
martinw
30. září 2020, 10:09
0

Tak ještě počkej na cenovku, ta bude taky ekologická :o) vyrazne lehci asi ne kdyz vynechame hot hatch autaky.

Mi
Michal Lenc
30. září 2020, 11:45
1

Myslíš, že to bude drahý? V jiném článku píšou, že to staví proti BMW, Audi a Mercedesu tak předpokládám že to bude stát podobně nebo spíš o trochu míň.
Na druhou stranu, proč by jenom německý auta měla být drahá a výkonná. Podle mě je dobře, že se taky Francouzi pustili do přemotorovanejch bestií.

Opelfahrt
30. září 2020, 13:13
-1

Já tipuju tak 1,35 milionu. Když podobně výkonný Opel ve vedlejším článku s kapotou z vrakoviště stojí 1,2 mil.

(Oftopik: Mimochodem dobrý nápad, dát na bílou designovou obludu černou kapotu, střechu a zadní nárazník – vypadá to trochu líp.)

-
Komentář upraven 30. 9. 2020, 13:18:04

Ha
Habakukk
01. října 2020, 14:55
-1

Michal Lenc podívej se jak se prodává drahá a výkonná Alfa a pochopíš proč to není úplně dobrý nápad jít cenou proti německé trojce.

Mi
Michal Lenc
02. října 2020, 11:53
1

Třeba cenou překvapí. Proti Alfě podlě mě mají výhodu v tom, že ?většinu? dílů už dělají do standardní verze. A dolovat ty koně z elektromotoru je snazší než ze spalováku. Jestli tomu správně rozumím, tak je to ta už v současnosti prodávaná 508 hybrid (1-1,2mKč) které přidali ještě jeden motor dozadu. Jasný, nejspíš tam budou jiný brzdy, podvozek apod. Ale kolik si za ten upgrade můžou říct? Dvěstě, třista?

beastar
02. října 2020, 13:52
0

Ja vam tady ty uvahy ukoncim. Mimochodem Opelfahrt to trefil temer. Startovni cena bude 1,37m az to oficialne reknou vzpomenete si na me:) S AR je to nesrovnatelne. Teda urcite je dobry point, co pise Habakukk. Jit do boje s Nemci se nevyplati pokud nejste Ruska zima a nemate dostatek vodky...A jak znamo Italove vodku nesnasi snad jeste vic jak zimu. V Peugeotu zvolili dobove reseni, trendy pohon levnejsi na vyrobu s potrebou nuloveho vyvoje.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem