načítám data...

Peugeot 508 GT SW PureTech 225: Krásnější a rychlejší

Aktuální generace Peugeotu 508 je jedním z vizuálně nejzajímavějších aut na trhu. Dokáže ve verzi GT i zajímavě jezdit?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Peugeot 508 GT SW PureTech 225: Krásnější a rychlejší

Představte si, že si chcete koupit nové kombi. Hledáte něco jako střední třídu, ale nespokojíte se s obyčejným kombíkem. Co pak? Pak je nejspíš na čase, podívat se do nabídky Peugeotu. Ten totiž několik posledních let produkuje obyčejná auta, která ale ve skutečnosti nejsou vůbec obyčejná a vůbec nudná. Podívejte se třeba na 208. Jak je možné, že takové malé auto může vypadat tak dobře? O tom si povíme třeba někdy jindy, testovaným subjektem je dnes totiž 508.

S tou se nesetkávám v životě poprvé, ale poprvé sedím v kombíku, což by mohlo řešit některé výtky, které jsem měl k liftbacku. Navíc pod kapotou není „jentakledajaká“ jednašestka, ale čtyřválcový PureTech, který má výkon 225 koní. To by asi mohlo umlčet i zbytek mých výtek.

Kombík oproti liftbacku neztrácí ani kousek ze své atraktivity a elegance, kterou u konkurence nenajdete. Výrazná maska, nepřehlédnutelné blinkry/denní svícení, pěkných věcí je tu mnoho. 508 dokonce za svůj design obdržela cenu Red Dot. To ovšem neznamená, že tu není pár věcí, nad kterými se někdo z inženýrů u vývoje měl zamyslet alespoň o pět sekund déle. Tou hlavní jsou zadní dveře. Je super, že Peugeot má bezrámové dveře, okýnka sjíždějí při otevření o pár milimetrů níže, aby jim nepřekáželo těsnění dveří, jenže pak jsou tady ty zadní. Ty mají sklo rozdělené na dva segmenty. Jeden, větší, se stahuje a funguje jako obyčejné okénko. Ale ten druhý je prostě pevný, a tak se při zavírání musí do toho těsnění nějak vecpat. A jakmile si toho jednou všimnete, tak už není cesty zpět a slabší kusy začnou uvažovat o tom, jestli by to nebylo lepší provozovat jako shooting brake a na možnost otevřít zadní dveře úplně zapomenout.

Naštěstí nejsem až tak slabý kus, takže můžu otevřít i zadní dveře a podívat se dovnitř. Největší změnou je právě místo na zadních sedačkách, kde se nyní můžu se svými skromnými 180 cm posadit rovně a mezi hlavou a stropem mi zbývá dost místa. Být tu panoramatické okno, tak bude situace horší. Co se ale nezměnilo je délka sedáku, ten je poměrně krátký. Ze zadních sedaček se rovnou můžeme podívat dopředu. Možná spíš raději přelézt dopředu. Přední sedačky jsou totiž vážně dobré. Na první posez působí skoro až zbytečně sportovně, ale nakonec se jim jen těžko něco vytkne, jsou vážně pohodlná, ale zároveň poskytují i dostatek podpory pro celé tělo. Bonusem je navíc jejich nastavitelnost. Sedačku tak můžete mít proklatě nízko, že pomalu neuvidíte přes budíky, což se zejména vysokým lidem bude hodit, pokud se smíří s tím, že do nízkého Peugeotu se člověku s výškou přes dva metry nenastupuje úplně nejlépe. (Posílám pozdrav ogarovi, k jehož výšce přes dva metry vždy vzhlížím a který posloužil jako testovací kus.)

Kapitolou samou pro sebe je i-cockpit. Tomu je v 508 podřízen i design palubní desky, která je horizontálně rozdělena na dvě části. Ta horní je pak posunuta blíže k čelnímu sklu. Celý systém i budíky fungují velice hezky, bez záseků, či nestability, se kterou se poslední dobou v autech setkáváme. Na umístění budíků se dá bez problémů zvyknout, jen trochu času vám zabere ‚klaviatura‘ umístěná pod displejem infotainmentu, respektive která klávesa vás dostane kam. V tom nejspíš existuje nějaká logika, ovšem já ji nenašel. Vlastně jsem ji ani až tak moc nehledal. Velice milou možností, která mi přinesla mnoho dětské radosti, je noční vidění. To vás v noci upozorní na zvířata či osoby, která by vám mohla skončit pod koly. A navíc, můžete si zahrát hru, jestli auto před vámi přes termokameru vypadá stejně nebo ne. Jedinou výtkou, kterou bych k celému infotainmentu měl, je trochu pomalý start.

GT, 225 koní, kdy se konečně dostaneme k tomu, jak to jezdí? Zrovna teď. Začněme motorem. Čtyřválec PureTech o objemu 1,6 litru a výkonu 225 koní je nejspíš to nejlepší, co pod kapotou 508 můžete mít. Jeho reakce na plyn je bryskní a nezadá si i se sportovními auty, navíc vás přesvědčí o tom, že mít více výkonu je prostě lepší. Zejména v dnešní uspěchané době, kdy vám často někdo bude chtít ukázat, že „francouzskej kombík prostě tomu německýmu stačit nebude“. Ale bude. Navíc i s relativně obstojnou spotřebou 7,4 litru, přičemž nemohu úplně říct, že bych koně nechával hlady.

A jak se s tím jezdí? Přídomek GT 508 perfektně sedí. Je pohodlná, tichá, svižná a velice dobře se s ní rychle překonávají delší vzdálenosti. Takže je tichá a pohodlná. A to i na devatenáctipalcových kolech, která se projeví až u veliké díry, kterou už adaptabilní podvozek, jindy naprosto nonšalantní, nevykryje a dočkáte se rány a poskočení. A ano, adaptabilní podvozek má i několik módů, ale nejspíš stejně skončíte u režimu Comfort, protože v běžném životě nic dalšího nepotřebujete. Hladkost a pohodlí umocňuje i osmistupňový automat, který odřazuje hladce a rychle. Jen ve sportovním módu nechává v běžném provozu až zbytečně vytočené rychlosti a při rychlé jízdě zase zbytečně odřazuje, takže si jej při pokusu o zdolání buchlovských kopců stejně přepnete do manuálního režimu. Na velké sportování se ale stejně netěšte. Nevypínatelná stabilizace a řízení, které nemá cit a je spíš orientačního charakteru, 508 úspěšně otupí, a tak vám zbývá jen svižná jízda ve stopě než nějaké divočení. Ale tak to nejspíš bylo zamýšleno.

Verdikt

Peugeot 508 je auto, u kterého si nejsem úplně jistý, jestli bylo objektivně dobré, nebo se mi jen líbilo. Když se na to podívám podle parametrů, tak nejlépe nevychází, ale bylo prostě milé. Infotainment, který mi přišel tak trochu francouzsky zmatený, a krásný design. A naprosto skvělé jízdní vlastnosti a dostatek výkonu, díky kterým mi ani překonání cesty ze svého bytu k Jeníkovi domů za hodinu a třicet pět minut nepřišlo přehnaně rychlé. Takže i když objektivně nemohu říct, kupte si 508, pokud auta nekupujete jako chladnokrevný stroj, svezte se v ní a nechte se okouzlit. Šarmu na to má až dost.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 598 cm3
Výkon: 225 koní (165 kW) v 5 500 ot./min
Točivý moment: 300 Nm v 1 900 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická Aisin
Pohotovostní hmotnost: 1 505 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 7,4 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,7 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (v testu): 7,4 l/100 km
Cena od (GT 225): od 1 090 000,- Kč
Cena testovaného vozu: od 1 239 000,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
29. února 2020, 20:57
1

Nakreslit a vyrobit takhle opravdu krásné auto a pak to "zabít" těmi druhými bočními dveřmi... :(
Jak francouzské! :-)

reagovat
milic
01. března 2020, 06:35
1

Tohle auto je chick jako sedan/lift, pak jsou i ty dvéře ok. V kombajnu to polovinu kouzla ztrácí.

esmo
02. března 2020, 06:54
1

Moc hezkej stroj, těm franzoucům to teď poslední dobou jde.
Dokázal by někdo porovnat materiály interiéru třeba s němcem? Zatím jsem neměl příležitost se do toho posadit.

reagovat
ro
rock
02. března 2020, 09:08
0

"V tom nejspíš existuje nějaká logika, ovšem já ji nenašel."

Mohli by zvolit přístup
1. nechat nějakýho Francouze, ať navrhne zdesign, aby to bylo chic
2. a pak k tomu pustit Němce, ať ten zajímavý vzhled zkusí zprovoznit tak, aby to mělo smysl, řád a logiku.

No ale to je řešení, který by hrdý Francouz nikdy nepřipustil...

reagovat
beastar
26. března 2020, 17:04
0

Ted sem ho potkal na rohanskym nabr. V Praze. Na zivo vypada mnohem lip nez na fotkach. Nevidim na tom temer nic spatne. Jen ty jejich maly volanty a cela myslenka icockpitu mi nesmakuje. V cerveny by se mi to libilo.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio na dojetí 2001
Renault Clio na dojetí

2001 rok výroby
48 koní výkon
1 461 ccm objem

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem