načítám data...

Peugeot 508 GT hybrid: Podruhé v šedivé

Před dvěma lety jsem dostal na test šedivý Peugeot. Tentokrát jsem chtěl něco trochu barevnějšího. To úplně nevyšlo, ale nakonec jsem byl i tak spokojený.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Peugeot 508 GT hybrid: Podruhé v šedivé

Budou to už dva roky, kdy se mi elegantní Peugeot 508 dostal do rukou poprvé. Tuším, že to byl druhý testovací kousek, který jsme v redakci ulovili, hned po Vavrisově modrozelené premiéře. Liftback (protože kombi se tou dobou ještě neprodávalo), nevýrazně šedivý, s celkem nezajímavou výbavou GT-Line, která sice přinesla jakobysportovní doplňky, ale ubrala na útulnosti a plavnosti, s tmavým interiérem a základní jedna-šestkou. 

I tak se mi tehdy vůz líbil, ale přeci jen jsem trochu hladově pokukoval po Vavrisovi, nebo Frantovi, kteří nafasovali vozy barevné, silné a našlapané vší objednatelnou výbavou. A tak, když se letos objevila v nabídce plug-in hybridní verze ve verzi GT (bez “lajnu”), napsal jsem k ní v kalendáři své jméno a těšil se na barevný, veselý a rychlý Peugeot. 

No…jak už jste poznali z fotek, s barevností to tak úplně nevyšlo, opět si ke mě našla cestu barva “šedá platinum”. Snad za to ale mohlo letní sluníčko, které v ní rozehrávalo paletu hnědozlatých odstínů, že se mi nakonec docela zalíbila. Ale pořád platí, že bych 508 bral raději v modré, nebo červené. 

Dočkal jsem se ale přátelštějšího interiéru. Místo karbonového potisku došlo na tmavé dřevo a sedačky v kombinaci kůže a svetrově šedivé alcantry, navíc doplněné o masážní funkci. Ty si zaslouží jedničku s hvězdičkou, sedí se v nich parádně a i řidič vyššího vzrůstu má díky jejich nízkému ukotvení dost místa nad hlavou. Pomohla tu i absence prosklené střechy, která je sice efektní, ale v nízké 508 dělá ze zadních sedadel místa neobsaditelná osobami vyššími než 190 centimetrů.

Potěšil mě příplatkový audiosystém Focal, jeho zvukové naladění je krásně bezprostřední a vyvážené, neduní, nezvoní, je to prostě paráda, a navíc vyjde na rozumných 25 tisíc. Rozhodně stojí za příplatek. Jen jsem si kvůli jeho povedenosti uvědomil, že by Peugeotu slušelo trochu lepší odhlučnění. Snad je to bezrámovými okny, ale na dálnici se tu šum ozývá víc, než by bylo v téhle kategorii záhodno. 

Pořád platí, že 508 je designově jedno z nejzajímavějších aut, které běžně můžete potkat na silnicích. Postupem času jsem dospěl k názoru, že vypadá nejlépe z profilu, nebo zadobočního pohledu. Liftback má stylovou odtrhovou hranu víka kufru, zadní světla spojené uprostřed lesklým pásem s logem Peugeotu vůz opticky rozšiřují a milé jsou i dva kulaté nefalešné výfuky ve spodní části nárazníku. To už dneska není moc běžné, zvláště pak u různě hybridizovaných vozidel, která jako by se snažila fakt, že někde vzadu z nich vycházejí rozličné plyny, raději skrýt. 

Tady ale plyny vychází, benzín se spaluje a Peugeot příliš nešetří. Pokud nebudete důsledně nabíjet, počítejte s apetitem klidně nad osm litrů. Odměnou vám ale bude dynamika 225 koní podpořená svižnými rozjezdy za asistence elektromotoru. Ten funguje i se zdánlivě vybitou baterií, pak vůz pracuje jako klasický full hybrid. V kuloárech se povídá cosi o tom, že by tahle verze 508 měla mít trochu zmatenou převodovku, že si prý občas přepočítává kvalty moc dlouho a snad i kope. Nevím, zda to bylo relativně nízkým nájezdem vozu, který tak nestačil pochytat špatné návyky, nebo došlo k nějaké tiché softwarové aktualizaci, ale s potěšením konstatuji, že převodovka celý týden fungovala jak má a trošičku cukala jen ve Sportu, kde to tak nějak patří ke koloritu a neurazí.

Plně nabitý vůz ujede čistě na elektřinu teoreticky nějakých 58 kilometrů. Prakticky počítejte tak o deset méně, na cestu do práce to ale většinou postačí. Kolega Honza si jízdu jen na elektřinu pochvaloval, mě osobně ale přišel Peugeot zvláště nad městskou padesátkou už poměrně líný a nejvíce mi vyhovoval plně automatický režim, který dle potřeby připojoval a odpojoval jednotlivé motory a všechno fungovalo tak nějak samozřejmě a nerušivě. V tomto režimu jsem vybil baterii až za 140 kilometrů jízdy (město/okresky) a skončil s pěknými 3,7 litry na sto. Má to nějakou vadu na kráse? Ano, kabeláž. Kvůli bateriím není kufr vybavený dvojitou podlahou, takže je dost mělký a navíc tu cenné místo ubírají ještě drátoví hadi, které není kam strčit. Mrzuté.

Mrzí mě ještě jedna věc a to nedostupnost pohonu Hybrid4 pro tento model. Kombinaci dvou elektromotorů, spalováku a čtyřkolky, která má dohromady pěkných 300 koní a 300 Nm jsem si vyzkoušel v modelu 3008 a myslím, že by téhle nízké limuzíně moc slušela a u vlajkové lodi by to dávalo smysl. Peugeot už delší dobu slibuje ostrou verzi 508 PSE s 355 koňmi a spoustou dalších úprav, která bude jistě skvělá, ale také velmi drahá. Zásavba stávajícího drivetrainu z 3008 by sice znamenala nutnost implementace pohonu zadní nápravy, ale výsledkem by byla opravdu důstojná vrcholná verze. Tak snad do budoucna…

 

Verdikt

Peugeot 508 není auto pro každého, to už jsme napsali mockrát. Je ale moc hezký a tak akorát dobrý a promyšlený na to, aby vás ničím vyloženě neštval. Drobné ergonomické přehmaty mu odpustíte snadno, zcela zásadní je ale skutečnost, zda vám sedne rozložení iCockpit s malým volantem v klíně a velmi nízký posez. Pokud v tom nevidíte problém a 508 chcete, kupte si ji. Klidně s tímhle hybridem. Do košíku pak přihoďte ještě příplatkové audio, nějakou stylovou tašku na nabíjecí kabely a bude vám dobře. Budete mít bezrámové dveře, pěkná zadní světla a k tomu kolem nádavkem ještě celkem povedené auto. A to se počítá.

Technické údaje

Spalovací motor:  zážehový 1598 ccm, 133kw (180 koní) v 6000 ot/min, 300 Nm v 3000 ot/min
Elektrická soustava: 81kw (110 koní), baterie 11,8 kWh
Pohon: 8stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Kombinovaný deklarovaný maximální výkon: 165 kW (225 koní)
Maximální rychlost: 250 km/h (sport), 135 km/h (electric)
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s 
Spotřeba v testu s nabitou baterií v automatickém režimu: 3,7 l/100 km 
Spotřeba v testu s vybitou baterií: 8,3 l/100 km
Provozní hmotnost: 1 820 kg 
Základní cena modelu: 890 000,- Kč
Cena testovaného vozu: 1 205 000,- Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
25. června 2021, 21:27
0

Mně se moc líbí. Nikdy jsem nebyl příznivcem francouzů, ale mám moc rád klasický sedany ( i když úplně klasickej sedan to není) ,bohužel se obávám, že další 500 něco už nebude sedan, ale nějaký posra.. SUV. Ale peugeotu bude můj názor asi sumak, neb jako kupující letitejch ojetin jsem jim ukradenej.

reagovat
VK
VK
26. června 2021, 22:39
0

PSE už je. Akorát se, kdo ví proč, nenabízí u nás.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem