logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Peugeot 3008: Odvážný krok směrem z průměru

Peugeot udělal s novou generací modelu 3008 velký skok. Pryč je usedlé SUV s nekonfliktními proporcemi – místo něj tu máme ostře řezaný futuristický fastback, který chce ale stále zůstat i praktickým rodinným autem. A co že z toho vzešlo?

Předchozí generaci Peugeotu 3008 jste už určitě někde potkali. Ale nemám vám za zlé, pokud si příliš nevybavujete, jak vlastně vypadá. Je to takový klasický středně velký univerzální crossover. Auto, které se (teoreticky) výborně prodává, chce ho spousta lidí a kombinuje ode všeho něco. Je trochu rodinné, trochu stylové, s příslušnou výbavou snad i malinko sportovní a snad by se našel i kousek prémiovosti. Výsledkem je vůz, se kterým se spokojí mnoho řidičů, ale mnoho emocí nebudí. Je to taková bezpečná sázka na jistotu.

A Peugeot se, zdá se, rozhodl, že je na čase tyto stojaté vody opustit a ze stěžejního univerzálního crossoveru udělat něco úplně nového. Nový 3008 dává už na první pohled jasně najevo, že tenhle model už nemá ambici být jen dalším anonymním crossoverem pro české parkoviště před Lidlem. Peugeot mu oblékl velmi nápaditý kabát s nízkou siluetou fastbacku (co je vlastně liftback), ostrými hranami a velmi sebevědomou přídí s tenkými matrix LED světly. Je to odvážný design. Někomu se zalíbí, jiný ohrne nos. Ale nudné to není. 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

V tmavošedé barvě je to takový decentní rodinný batmobil. Netroufnu si ale odhadovat, jak dobře tento extravagantní design zestárne. U Peugeotu je to vždycky trochu vabank. Občas to dopadne skvěle a jindy…pomůže facelift.  Přestože však silueta působí dynamicky, rozměry zůstaly praktické a interiér je prostornější než dřív. Delší rozvor zajistil více místa hlavně vzadu, kde si nyní pohodlně sednou i dospělí cestující, i když prostor nad hlavou je kvůli svažující se střeše trochu kompromisní. Kufr s objemem 520 litrů však zůstává velmi použitelný a ukazuje, že funkce nemusela ustoupit formě.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Uvnitř je to něco mezi futuristickým obývákem a kokpitem konceptu z autosalonu v Ženevě. Peugeot dál rozvíjí svůj koncept i-Cockpit a v nové 3008 ho posunul do další fáze. Před řidičem se vznáší obrovský zakřivený 21" displej, rozdělený na přístrojový štít a infotainment. Funguje svižně, je hezky čitelný a grafika neurazí. Tlačítka? Minimum. Všechno dotykem – a občas i s nervy. Infotainment je rychlý, přehledný a přizpůsobitelný, ale na klimatizaci přes dotykový panel si prostě musíte zvyknout. Systém i-Toggles s konfigurovatelnými dotykovými zkratkami situaci trochu zachraňuje, ale praktičnosti fyzického knoflíku nedosahuje.

Na druhou stranu je třeba ocenit kvalitu zpracování. Interiér působí moderně, ale ne chladně. Materiály jsou příjemné na dotek, látkové a Alcantarové plochy dodávají kabině nádech prémiovosti a nechybí samozřejmě ani ambientní osvětlení. Vpředu si není na co stěžovat, ale na zadních sedadlech je těch vychytávek a ozdob o dost méně, navíc to tu vlivem stoupající linky oken, svažující se střechy, zatmavených skel a striktně tmavých povrchů působí dost ponuře a temně. 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Pod kapotou se ukrývá 1.2 PureTech spojený s mild-hybridním systémem a novou e-DCS6 dvouspojkovou automatickou převodovkou. Celkový výkon činí 100 kW (136 koní). Na papíře to nevypadá jako zázrak, ale v praxi auto překvapí. Elektromotor pomáhá hlavně v nízkých rychlostech, takže rozjezdy jsou hladké, reakce na plyn pohotové a v městském provozu působí auto až nečekaně svižně. A neuráží mě ani na dálnici, kde hybridům občas dochází dech, tady je ale síly pro předjíždění pořád dostatek. Jen zvuk vytočeného motoru by mohl být trochu lépe odtlumen. 

Za celý testovací týden jsem ale nenašel společnou řeč s brzdami, respektive se způsobem, jakým Peugeot určuje, zda a jak moc bude jen rekuperovat, nebo zapojí i destičky a kotouče. Přepínání mezi občma těmito režimy bylo navíc dost znatelné a pro mě, jakožto milovníka maximálně plynulé jízdy, poněkud frustrující. V praxi tak na stejné sešlápnutí brzdy dostáváte velice rozdílnou odezvu, podle toho, jak se “centrální mozek” zrovna rozhodne.

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Spotřeba se během testu pohybovala kolem 6,5 l/100 km, což je na hybrid této velikosti řekněme průměrný výsledek. Trochu jsem čekal, že hodnota bude lepší, protože vůz velice pěkně plachtí a ačkoli se mi nepovedlo dohledat údaj o součiniteli aerodynamického odporu, mám takové tušení, že díky netradičnímu tvaru karoserie bude poměrně nízký.

Jízdní projev je navzdory drsňáckému vzezření veskrze komfortní. Podvozek žehlí nerovnosti, kola se do karoserie neozývají, a i přes větší disky testované verze auto působí příjemně měkce. Řízení je lehké, ale poměrně strmé a v kombinaci s malým volantem působí skoro až “počítačově”. Pro město ideální, na okresce si zvyknete, že prudké pohyby vůz zbytečně rozkývají. 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Verdikt

 

Nová 3008 ukazuje, že Peugeot v koncernu Stellantis postupně zaujímá pozici extravagantní subprémie. Odvaha v designu, futuristický interiér a důraz na komfort – to všechno z vozu dělá atraktivní volbu pro ty, kdo mají rádi pozornost a nevadí jim zkoušet nové věci. Přirozeně tím vůz ale ztratil kus univerzálnosti svého předchůdce. Rodiny hledající velký zavazadelník a zajímavý poměr ceny a výkonu si půjdou, hádám, raději třeba pro 308 SW a konzervativnější řidiči si možná zatím na tenhle level francouzské extravagance ještě netroufnou. Ale pokud oceníte trochu výstřednosti a nebojíte se experimentovat, je 3008 jedním z nejzajímavějších vozů ve své třídě. 

 

Technické údaje

Motor: Přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 PureTech + integrovaný elektromotor (48V mild-hybridní systém)
Celkový výkon: 100 kW (136 koní)
Točivý moment: 230 Nm (spalovací motor) + podpora elektromotoru při nízké zátěži
Převodovka: 6stupňová dvouspojková automatická (e-DCS6)
Kapacita baterie: 0,89 kWh (mild-hybridní systém, nenabíjecí)
Pohotovostní hmotnost: cca 1540 kg (dle výbavy)
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení: 0–100 km/h cca 10,0 s 
Kombinovaná spotřeba WLTP: cca 5,6–6,1 l/100 km (v testu 6,5 l/100 km)
Základní cena: od 830 000 Kč (výbava Allure)
 

Foto: Jakub Pospíšil, Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

afro-r1
19. 6. 2025, 13:11 3 reagovat

Lidi, kreri maji radi pozornost - 1,2 se zvysenym pontonem s generickym designem v nenapadne sede se zatmavenymi okny a cernymi koly. No ja nevim...

ransom
19. 6. 2025, 14:29 0 reagovat

Zrovna včera jsem to potkal osobně. No, jako hezký to je. Ale nesedit mi ten ajkokpit a brzdy by mě podle popisu asi dost sraly...

sheogh
20. 6. 2025, 08:41 3 reagovat

To je beranek v rouse vlcim :-)))

rock
20. 6. 2025, 14:07 0 reagovat

Jak může být "nízká silueta fastbacku" VYŠŠÍ než SUV crossover, který nahrazuje?

rock
20. 6. 2025, 14:23 0 reagovat

Nevím, jestli koukám na správné auto do ceníku, ale já tam vidím základ (Allure) od 750 t.

Akorát teda -to je snad poprvé, co mi to kdy přišlo na mysl- bych si pro sebe zvážil, jestli fakt chci tady ten PureTech 1,2 l od 750 t, nebo elektro (210 k) s baterkou 73 kWh za rovný meloun.

PB
27. 6. 2025, 03:08 0 reagovat

´Hm, francouzi v současnosti nenabízejí žádná auta s motorem. Je to bída a slabota. Ani čtyřkolky nejsou.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte