logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Opel Mokka nastavuje nový designový směr automobilky

Po poněkud beztvarých a nevýrazných vozech působí nová Mokka jako zjevení.

Současná dosluhující generace Opelu Mokka byla leccos, rozhodně však ne nějaká stylovka, nebo designově zajímavé auto. Její vývoj pravděpodobně probíhal tak, že se několikero designérů snažilo postavit co nejméně šokující a překvapivý vůz a nutno říci, že se jim to opravdu povedlo. To nebylo nutně špatně – spousta motoristů o výstřelky nestojí a prodejní čísla tomu dávají za pravdu.

Jenže stará Mokka je (skoro) pryč, přivítejme tedy nástupce. Na první pohled působí hodnotněji, ty tam jsou roztomilé obliny a křivky. Jak už to tak dnes bývá, vládnou tu prolisy a světla se zájímavou grafikou. Osobně se mi líbí přední část, maska s velkou “mřížkou chladiče” mezi světly a zbytečný prostřední prolis na kapotě trochu evokují auta z osmdesátek. Navíc, ačkoli je nová Mokka o pár milimetrů kratší, než ta stará, má delší rozvor, takže působí méně nakynutě a více dynamicky. Zkrátka tak, jak si to doba žádá. Jo a taky zhubla 120 kg.

V interiéru je moderní velmi širokoúhlý displej, kterému se prý říká PurePanel a nastěhuje se postupně do všech Opelů, ale i pár tlačítek a točítek a kromobyčejně plochá středová konzola bez řadící páky. 

Jak je dnes zvykem, je velmi zelený, zelený a na propagačních snímcích pózuje s nabíječkou. Inu, nová doba. Abych vás neochudil o čísla a tvrdá data, tak  to dělá 50 kWh, 136 koní, 260 Nm a 321 km dojezdu. Nicméně dobrou zprávou je, že kromě zelené varianty a zeleného laku bude k dispozici i verze s obyčejným spalovacím motorem a to jak na benzín, tak dokonce i na naftu. 

Nová Mokka je také prvním modelem, který vznikl cele pod taktovkou PSA a prý ukazuje cestu, kterou se německá automobilka v budoucnosti vydá. A vlastně to nevypadá vůbec špatně, upřímně jsem to čekal mnohem horší. Do prodeje jde tahle novinka na jaře příštího roku.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
rock
25. 6. 2020, 16:28

Tak na masce je vidět (pro mne) sympatická snaha zbavit se toho šestiúhelníku, který se v posledních letech vyrojil úplně odevšad. Od Hyundaie, přes právě Opel, Ford nebo Mazdu až po Mercedes nebo Audi.

1 reagovat
Valfar
25. 6. 2020, 16:41

Tahle kategorie aut mě tak strašně míjí a přesto musím říct, že to je tak moc povedený design, že musím před Opelem smeknout hučku a zdvihnout oba palce. Kdybych už někdy musel jezdit v "městském lifestylovém předokolkovém crossoveru za cenu o třídu většího, ale nezvýšeného vozu", chtěl bych zaručeně toto. Včera jsem potkal novou Pumu a naživo je to díky prapodivný optice denního svícení ještě mnohem větší monstrum než na fotkách. Opel - Ford 10:0.

1 reagovat
Ragnarok
26. 6. 2020, 07:47

Tak tohle se podle mě hodně povedlo. Žádný améboidní blob, ale normální s vkusným čistým designem. Ta hranka na té kapotě je krásný odkaz na staré Opely. Když si odmyslím tu barevnou kombinaci (a to že je to SUV) tak se mi to fakt líbí.

0
rock
26. 6. 2020, 16:07

Barevná kombinace mne neuráží, tu už Opel úspěšně použil

0
Jakub Pospíšil
26. 6. 2020, 17:53

Nejen barevnou kombinaci. On i ten prolis na kapotě a maska tu mají jasnou inspiraci.

0 reagovat
sheogh
26. 6. 2020, 08:15

:-( to by byl ale pekny hatchback :-) ... Oproti predesle generaci je to pecka :-)
-
Komentář upraven 26. 6. 2020, 08:16:54

0 reagovat
Pochtli
26. 6. 2020, 14:57

Konečně Oplík, na který se dá (narozdíl od předchůdce) koukat.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte