reklama
načítám data...

Opel Insignia 2.0 CDTI: Odznak postavení

Je spousta důvodů, proč si koupit velké auto. Musí být správný jen jeden z nich? Co když si kupujete velké auto prostě proto, že ho chcete?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Opel Insignia 2.0 CDTI: Odznak postavení

Jakkoliv si to obvykle neradi přiznáváme, protože sebe sami rádi vidíme jako vysoce racionální a promyšleně jednající bytosti, osobní automobil je dnes mnohem víc než dopravním prostředkem. Pokud čtete tyto stránky, je pravděpodobné, že pro vás auto představuje objekt technické fascinace, funkční dílo průmyslového designu, nástroj k aktivnímu trávení volného času nebo dokonce všechno dohromady. A nejspíš nemáte problém přiznat, že váš vztah k automobilům je přinejmenším z části emocionální.

Většina lidí však automobilismu nevěnuje zdaleka tolik pozornosti a navenek se obvykle tváří, že automobil považuje právě jen za dopravní prostředek, k jehož výběru přistupuje s naprostou racionalitou, jen na základě chladných údajů. Zeptejte se někoho, proč si vybral auto, kterým jezdí, a v drtivé většině případů se dozvíte něco o spotřebě, vnitřním prostoru nebo maximálně o pohodlí, výbavě a jízdních výkonech. Kolik lidí vám přizná, že si svůj vůz vybrali proto, jak působí na okolí?

Přitom je image obvykle mnohem větší motivací, než jsou lidé ochotni přiznat dokonce i sami sobě. SUV se kupují kvůli bezpečí rodiny a kvůli nutnosti vydávat se do odlehlých, civilizací nedotčených míst, jako je například Špindlerův Mlýn. Velké kombíky se kupují proto, že rodina zkrátka místo potřebuje. Dokonce i rodinná MPV mají svoji funkci, pokud jde o image – zdůrazňují okolí, že jejich majitel je nejen dostatečně solventní, ale také natolik zodpovědný a uvážlivý, že investuje především do praktičnosti a blaha své rodiny, místo aby si kupoval okázalé hlouposti.

reklama

Pro některé kategorie aut je tento fakt čistým požehnáním – teď samozřejmě hledím směrem k rozšiřujícím se řadám SUV a crossoverů – ale pro jiné předestavuje přinejmenším problém, možná dokonce hrozící zkázu. Podívejte se třeba na velké sedany a kombíky. Ještě nedávno byly nositeli “manažerské image”. A o něco dávněji představovaly – alespoň na evropském trhu, ještě než prošel výraznou “amerikanizací” posledních let – čistě racionální volbu. Bývaly doby, kdy jste si kupovali velký kombík zkrátka proto, že jste se s rodinou do toho malého pohodlně nevešli. A někdy jste se do menšího modelu dokonce pořádně nevešli ani sami.

Jenomže v uplynulých deseti či patnácti letech došlo paralelně k dvěma změnám, které postavením velkých sedanů a z nich odvozených kombíků otřásly. První bylo postupné zvětšování vozů nižší střední třídy, které se tak dostaly z úrovně “tak nějak se tam vejdem” do velikosti “tak akorát”. Druhou změnou byl příchod nových kategorií, jako byly SUV a nejrůznější crossovery, které převzaly pozici aut, kterými ukazujete okolí, že na to máte.

Některé manažerské vozy střední třídy se tak dostaly do zvláštní situace. Jejich menší sourozenci nabízejí podobný vnitřní prostor, podobnou míru praktičnosti a nezřídka i srovnatelné motorizace a úroveň výbavy. V některých případech, typicky pokud je menší hatchback nedávno inovovaný, zatímco větší model přežívá na trhu již delší dobu, se dokonce může stát, že menší vůz nabízí bohatší paletu moderní výbavy. A co zbývá většímu autu? To, že je velké.

Jak už jste asi uhádli, typickým příkladem této situace je v současnosti dobíhající generace Opelu Insignia. Ta sice nedávno prošla modernizací, ale musí čelit zbrusu nové, větší a lépe vybavené Astře. Menší Opel tak nabízí řadu výbavy, na kterou si u vlajkové lodi musíte nechat zajít chuť – například inteligentní LED světlomety, které využívají čelní kamery, zakrývají část světelného kuželu a umožňují tak jet na “dálky” a neoslňovat přitom auta v protisměru nebo před vámi.

Pohled do tabulek technických údajů navíc odhalí, že se Insignie od Astry příliš neodlišuje ani nabídkou motorizací a co se týče vnitřních prostorů, nastává dokonce paradoxní situace, kdy menší model nabízí znatelně větší zavazadlový prostor (standardní i se sklopenými opěradly) než ten větší.

Existuje tedy vůbec nějaký důvod, proč si stárnoucí Insignii pořídit místo modernější, obratnější a levnější Astry? Odpověď zní poměrně překvapivě, že ano.

reklama

Poslední inovace totiž vyřešily spoustu nedostatků, kvůli kterým Insignia zaostávala za konkurencí. Ergonomické peklo v podobě změti tlačítek na středovém panelu nahradil schopný a relativně přehledný infotainment, přístrojový štít s velkým displejem působí moderně, diesel je tichý, kultivovaný a co do úspornosti i výkonů srovnatelný s konkurencí. Až potud je to jen další z velkých kombíků či sedanů.

Důvodem, proč byste ale mohli novou Insignii chtít je právě to, že vám dává výrazně najevo, že sedíte ve velkém autě. Nejenže působí masivním dojmem, když se kolem sebe rozhlédnete. Ale ona také jezdí jako velké auto. I na gigantických kolech testovaného kusu působí solidně a stabilně – cítíte, jak nerovnosti na silnici zkrátka převálcuje svou masou. Naftový motor se svou bohatou zásobou točivého momentu si skvěle rozumí se šestistupňovým automatem. Stejně jako v o něco menším kabrioletu Cascada máte zkrátka dojem, že sedíte ve velkém železném ingotu. A není to úplně špatný pocit.

A že objektivně je Astra lepší auto? Opravdu chcete jezdit něčím jiným než tím největším v nabídce?


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Jenyk
09. listopadu 2016, 13:49
0

Insginie bohužel není velké auto. Díky neskutečně nafouklým výplním je uvnitř rozměrově tak na úrovni OII. Dávat něco do kufru přes obrovský nárazník je vždycky o zašpinění kalhot. Také je pekelně těžká. Není žádný rozumný důvod, proč si to koupit.

reagovat
Csaba
09. listopadu 2016, 15:04
0

"Opravdu chcete jezdit něčím jiným než tím největším v nabídce?"
Tak na tuhle otázku asi valná většina lidí odpoví ano, už jenom proto že největší často znamená i nejdražší a domácí tiskárnu bankovek holt člověk doma nemá... :)
O Insignii kombi uvažoval kolega už 20 let jezdící v Oplech, ale poté co si několik ojetých vyzkoušel, koupil raději novou Astru ST.
Z "velkých" (v uvozovkách protože tohle fakt není Roadmaster SW nebo Caprice STW) kombíků bych i docela rád nové Volvo V90, ale to by muselo mít normální motory, ne max. čtyřválec...

reagovat
Vi
Villneuve
10. listopadu 2016, 15:24
0

Zrovna včera jsem projížděl nabídky dealerů a hledal nějaký pěkný kousek, chci jej do firmy pro obchodního ředitele, namotá celkem dost kilometrů po klientech a oběma nám to přišlo jako zajímavá volba. Nějakou výbavu to má, výkon taky a v porovnání s oktávou vypadá relativně dobře. Ani jeden z nás v tom nejel, takže nevíme, nicméně v cenovce do půl koule není moc na výběr.

beastar
11. listopadu 2016, 18:07
0

Já sem bral nakonec pro tyhle účely i30 1.6Gdi v kombíku do firmy to postačuje ale fakt je ten že s touhle cenovkou moc výběr není. Až skončí operativní leas tak už to ale znovu nechci.

Co
Core
04. prosince 2016, 20:51
0

Na sauto je teď pět nebo šest stejných bílých předváděcích insignií za 450k. Myslím, že v tomhle segmentu je to docela láce.

Ra
Rade520
09. listopadu 2016, 23:02
0

Jednu jsem měli ve firemní flotile,nevím koho to napadlo ,ale byl to průšvih hned od začátku.
Motor bych hlučností zařadil někam do devadesátých let,ani to nejelo protože auto je strašně těžké v zatáčkách těžké na předek a celkově neobratné,vrata od kufru tlusté snad půl metru-takže kufr opravdu nic moc na kombíka.Kola musí být nejméně 19palců všechno ostatní vypadá na tom obtloustlém autě malé.Interiér průměr.Během pár let se proinvestovalo cca200tisíc většinou opravy motoru,potom došla trpělivost a pro auto s KO motorem si přijel nějaký Rumun nebo Bulhar za 90tisíc.Opravdu není žádný důvod aby někdo něco takového kupoval když se dá vybrat z mnoha daleko lepších aut. Ostatně nepamatuji že by Opel udělal za posledních 20let auto který by za něco stálo takže žádne překvapení vlastně.

reagovat
Adam Forman
10. listopadu 2016, 07:13
0

Nemohu si odpustit svoji reakci. Přiznám se, že za poslední šestiválcovou Omegou jsou pro mě Opely šedým haraburtím, které bez zájmu míjím u krajnice. Tedy až na jeden model: Opel Adam S je vážně povedené a zábavné auto a působí tak jako výjimka potvrzující pravidlo. Vzpomínka na krátké setkání s městským válečníkem je doposavad tak silná, že mi nedá, abych evropskou pobočku amerického giganta nebránil alespoň jedinou jeho ostrou zbraní. https://www.autickar.cz/clanek/opel-adam-s/

Radohanno
10. listopadu 2016, 08:34
0

Dovolím si taky trochu oponovat.. Asi nejsem asi první... Insignia není velké auto, možná z venku se to zdá a čísla tomu napovídají...Uvnitř je to stísněné a odstranění 10ti čudlů tomu nepomůže...Ale berme to jako luxusní loď od GM... Jediný motor přicházející v úvahu je 2,8 OPC.. Bohužel pouze 4x4 ale alepoň něco. Kde je zadní náhon?? Prostě Opel po Omeze vzdal boj s BMW...Ale z hlediska ojetiny o Insignii uvažuju...Padá dolů s cenou...je i celkem hezká a má model OPC kde buší aspoň trochu slušný motor...A je za polovinu ceny vylítané kokotáfky ftůrbu a holobytu....http://autoperiskop.cz/opel-omega-3-0-v6-lahudkove-svezeni/ Já s držím tohle a nemám za ni náhradu...

reagovat
Knightrider
10. listopadu 2016, 18:50
0

Insignia teda podle mně rozhodně není velký auto, ale budiž. Jejím největším problémem ale je, že ten rádoby masivní ingot, o kterým tady píšeš, se po pár letech slušnýho zacházení mění samovolně v bláto, kde vrže a skřípe úplně všechno. Sedačky vymyslel taky nějakej tatar, protože sedět v tom tak, aby z toho člověka nebolely záda, je nemožný. A to nemluvím o tom, že v té, co jsem jezdil, už byl druhej motor, protože ten první se nedožil ani konce záruky.

reagovat
Knightrider
10. listopadu 2016, 18:53
0

Ale jinak je to moc hezký auto. Mně se vzhledově zvenku i zevnitř vždycky hrozně líbila. Jen je to bohužel strašnej krám.

beastar
11. listopadu 2016, 18:14
0

Pro mě jsou tyhle věci taky mimo záběr Astra hrozná , tohle taky jediné co mě překvapilo byl Signum v poslední době a jak se nadává na Omegy tak proti to co se vyrábí teď je to nádherný koráb a spolehlivý.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane Grandtour 2000
Renault Mégane Grandtour

2000 rok výroby
105 koní výkon
1 600 ccm objem

Chevrolet Suburban Z71 Flexifuel 2002
Chevrolet Suburban Z71 Flexifuel

2002 rok výroby
300 koní výkon
5 300 ccm objem

Ford Mustang Convertible V6 3.7 2014
Ford Mustang Convertible V6 3.7

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 700 ccm objem