Ne že by snad původní Frontera představovala kdovíjakou terénní ikonu, přesto si v této oblasti jisté renomé vydobyla. Auto vyvíjené ve spolupráci s Isuzu (v dávné nabídce japonské značky ho najdete jako Isuzu Rodeo) mělo klasickou rámovou konstrukci, a i když nevynikalo prostupností, výkonem ani odolností vůči korozi, dokázalo se zhostit tvrdé práce a dobře opečované kousky překvapily svou trvanlivostí.
V každém případě jde o jméno s dobrým zvukem – a toho se právě teď automobilka rozhodla využít. Jesltiže si však fandové Land Roveru Defender nebo Fordu Puma stěžovali, že nový nositel názvu nemá s tím starým mnoho společného, přiznivci Frontery nejspíš zcela ztratí řeč. Když napovím, že nová Frontera přichází jako nástupce modelu Crossland, nejspíš je vám jasné, že se na nezpevněné cesty nikdy nepodívá.
Co si na nás tedy Opel připravil? Novinka sdílí techniku s chystanou druhou generací Citroenu C3 Aircross, stojí tedy na stellantisí podvozkové platformě Smart Car umožňující zástavbu elektrických i spalovacích motorů. Oproti Crosslandu bude přece jen o něco větší - délka by měla být přibližně 4400 mm - jinak jde ale o typický crossover jednadvacátého století, jehož nejbližšími konkurenty mají být Dacia Duster nebo Nissan Qashqai.
Nová Frontera nadále počítá se spalovacími motory v podobě benzinových mild-hybridů, v nabídce se samozřejmě objeví i čistě elektrická verze. Uvnitř pak najdeme rozvržení, které Opel nazývá Pure Panel a které se vyznačuje odklizením všech klasických tlačítek ve prospěch digitálního dotykového ovládání. To bude zajišťovat jeden z dvojice destipalcových displejů. Automobilka dále vyzdvihuje svá slavná ergonomická sedadla, zavazadlový prostor až 460 litrů, chlazenou bezdrátovou nabíječku a propojení s aplikací, která promění váš smartphone v něco jako dálkové ovládání k displeji infotainmentu.
To je asi vše, co o novince Opel zatím prozradil, její reálnou podobu bychom však měli spatřit velmi brzy – uvedení na trh je plánováno už v létě tohoto roku.
„Díky kombinaci robustního designu, prostornosti, spousty chytrých řešení a efektivních pohonných jednotek osloví nová Frontera široké spektrum zákazníků, kteří chtějí vystoupit z davu,“ říká Florian Huettl, ředitel automobilky Opel. O jeho slovech není důvod pochybovat – vždyť Opel Crossland patří k velmi úspěšným modelům a s rozumně nastavenou cenovkou má Frontera velké šance zaujmout. Jen tím vystoupením z davu bych si nebyla tak jistá…
ransom
10. 4. 2024, 20:41 1 reagovatNic proti autu jako takovému. Opel autosalon mám za rohem, tak se půjdu podívat. Ale baví mě ty marketingové hlášky.
"Vystoupit z davu." Tím, že si pořídím totéž co všichni?
sheogh
11. 4. 2024, 11:43 0 reagovat.... a koncern Stellantis dnes s velkou slavou predstavuje ... wait, what?... dalsi SUV :-)))))
Ronoath
11. 4. 2024, 12:20 0 reagovatOpel vystupoval z davu konzervativismem, měl ještě poměrně dost tlačítek v kabině pro důležité funkce.
Skokem na vlnu matlající po displeji naopak do davu zapadl.
rock
11. 4. 2024, 12:45 1Mám úplně v živé paměti, jak první Insignia (před faceliftem) dostávala při každém testu sodu za přetlačítkovanost středového panelu :-)