načítám data...

Nissan Patrol V8: Vzhůru na Dakar!

Chybí vám na autíčkáři offroady? Přijde vám Niva Hardcross fádní a nudná? Dostal jsem se za volant něčeho trošičku zajímavějšího...

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Nissan Patrol V8: Vzhůru na Dakar!

“Čau, jak srůstáš? Mám pro tebe něco malého na otestování” Takhle nějak začal příběh o tom, kterak jsem se za volant závodního offroadu dostal. Zprávu následovalo video zobrazující hlučný offroad dovádějící v jeho přirozeném prostředí. Byla to nabídka, které se nedalo říct ne a poslal mi ji člověk, který s oním hlučným závodním vozem byl třikrát v Africe na Intercontinental Rally.

Co je to vlastně ta Intercontinental Rally? Je to to každoroční podnik, který začíná ve Španělsku a závodníky protáhne přes Maroko, Mauretánii a Senegal. Končí v Dakaru, který určitě budete znát ze slavné rallye Paříž – Dakar, která se v současné době jezdí v Jižní Americe.

Ale zpět k autu. S Honzou děláme obligátní fotku “Mazda sahá Nissanu sotva po blatníky” a vyrážíme na cestu. No, přesnější by bylo říct, že vyrážíme hledat cestu-necestu. Projížďka po asfaltu by totiž vůbec neukázala, co tohle auto umí. Za zvuku řvoucího osmiválce se vymotáváme z města a Honza mi zpoza volantu poskytuje výklad o autě. K mému překvapení je pohonné ústrojí převážně původní, až na motor. Ten je původem z BMW, má 4,4 litru a přibližně tři stovky koní. Na autě je mnoho dalších úprav, chlazení máme za zády, okolo sebe máme ochrannou klec a sedíme ve skořepinových sedačkách s pětibodovými pásy a takhle bych mohl porkačovat ještě chvíli. Ale na to už není čas, protože se dostáváme mimo asfalt a přichází pořádná dávka adrenalinu a endorfinů. Nejvyšší povolená rychlost mimo město není problém i na cestě mezi poli. Prý tu není dost dlouhá rovinka, kde bychom vyzkoušeli, kolik se z Nissanu dá vytáhnout, ale když vidím, co za cestu právě zdoláváme a jakou rychlostí, tak si myslím, že těch 185 kilometrů v hodině vlastně ani zažít nepotřebuju. Jak je kruci možné, že to auto zvládá jet tak rychle na takovém povrchu? A jaktože jsem nevěděl dřív, že je to taková zábava? Celý zážitek nabírá pomalu surrealistický nádech, když potkáváme koridor vedoucí z Brna na Olomouc. Přejezd přes trať je rozblikaný a když kolem nás projíždí vlak, tak se Honza rozhodl, že zkusíme tu cestu, co vede podél trati. A o pár chvil později jsme ten vlak začali dohánět. Byli bychom ho určitě dohnali, ale cesta se stáčela bokem. Zastavujeme a s řízením jsem na řadě já.

Usedám za volant a už během prvních metrů mě překvapuje, že řídit takový stroj je vlastně snadné. Spojka je trochu tužší, brzdy trochu měkčí, žádný zápas člověka se strojem se nekoná. Při nízkých rychlostech jsou nerovnosti docela dost cítit, takže je třeba trochu přidat. Jedna, dva, skříp, tři a čtyři. Trojka, jako nejpoužívanější rychlost, už má trochu opoužívané synchrony a tak se jí tam moc nechce. S meziplynem je to o něco lepší, ale větší úspěšnost mám spíš při podřazování než při řazení nahoru. Ach jo. Ale na trápení se s tím, že neumím zařadit trojku, není čas. Jedu sice podstatně pomaleji než Honza, ale i tak si to neskutečně užívám. Otvírá se mi před očima úplně nový svět, který zahrnuje rychlosti o třech cifrách na cestách, kde bych nepředpokládal, že budou možné. Proč mi nikdo neřekl, že ježdění mimo silnice je taková zábava? A jaktože se s takovým vysokým těžištěm v zatáčkách skoro nenaklání? Existují kouzla a čáry? Pokračujeme dál, dostáváme se zase na chvilku na asfalt a ani tady se Patrol vlastně neztratí. Je teda potřeba počítat s tím, že váží 2400 kilogramů a na brzdách je to cítit, ale pak stačí šlápnou na plyn a motor vám vysvětlí, že je to jedno, protože není problém zase zrychlit. V přilehlých veničkách se navíc mezi domy výborně odráží onen zlý ryk osmiválce a plivání do výfuku. Nojo, skvělý, teď ten zvuk zase nedostanu z hlavy a budu potřebovat osmiválec. A kdyby jen to. Patrol má sice možnost pohonu všech kol, ale až na výjimečné situace je naháněn pouze zadek, což zaručuje spoustu zábavy a protáčení zadních kol nejenom na nezpevněných cestách. Pokračujeme v tropení neplechy po přilehlých vesnicích a pomalu si hledáme cestu zpět do Brna. Na konec výletu s Nissanem zaparkuju na standardní parkovací místo u paneláku, otvírám dveře pomalu nad kapotu vedlejšího auta a mé první setkání se závodním offroadem je u konce. 

Řidit offroadový závoďák je prostě úplně něco jiného, než cokoli, co jsem zatím zažil. Líbil se mi nejenom jeho chuligánský projev, ale i to, jak to auto působilo. Kurtna držící kapotu. Lopaty ve dveřích. Promáčklina na “okapu” nad okny, která vznikla prý tím, jak auto obrácené na bok někde v africe obraceli zpět na kola. Tohle auto má prostě svoje charisma. A já teď díky němu občas koukám v inzerci i na auta, na která jsem doteď nekoukal… 

Zvuk a dovádění onoho zlého Patrolu si můžete pustit níže.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
13. června 2017, 09:48
0

Vyborny, hezky a ctivy to bylo :)

A pripomina mi to nekdejsi touhu poridit starsi disco s V8 :)

reagovat
Ha
Hansoff
13. června 2017, 11:08
1

A ta fotka: “Mazda sahá Nissanu sotva po blatníky” ?

reagovat
BiC
13. června 2017, 11:28
-2

to se ještě chlapec nesvezl v trialovém autě, nebo v univerzálce co to umí rychle i lézt po nesmyslech, to by teprve koukal co je offroad

reagovat
wlko
13. června 2017, 14:09
0

Nádrž má koľko litrov? :D Inak článok síce je zaujímavý ale príliš stručný!

reagovat
BonfireCZ
13. června 2017, 15:51
0

95+110l

Franz Kafka
13. června 2017, 15:26
0

Dobrý... S tímhle motorem to musí být úplná nirvána.

reagovat
Fr
Franta
14. června 2017, 13:59
0

Pěkné, ale rád bych se dozvěděl více o technice. Mám dojem, že narvat silný motor do offroadu nebude až taková věda jako odladit pořádně podvozek. Nebo se pletu?

reagovat
ToMyx
16. června 2017, 15:07
0

Super malina. Sice jsem nikdy nebyl fanoušek OFF, ale po článku bych to rád změnil :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem