načítám data...

Nový Aston Martin Vantage je velmi rychlý, hodně hezký a strašně zelený

21. listopadu 2017, 19:00 7 komentářů Dominik Valášek Novinky

„Jestliže je DB11 gentleman, Vantage je lovec.“ Tato slova pronesl vedoucí exteriérového designu Astonu Miles Nurnberger a nelze proti nim vůbec nic namítat.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Není to dlouho, co měl Aston Martin velmi starou modelovou paletu. Ne snad, že by elegantní britská kupé nebyla extrémně nadčasová, ale přesto se zub času na starých modelech trochu podepsal. Naštěstí DB9 už byla před nějakou dobou nahrazena DB11 a nyní přichází i zcela nová generace modelu Vantage.

Už na první pohled se menší britské kupé inspiruje vzhledem, jenž byl v podobě konceptu DB10 odhalen pro bondovku Spectre. Zelenkavá barva z tiskových fotek se tu však docela určitě neinspirovala, neboť pokud vím, uhlazenému britskému agentovi nebylo sedmnáct a nenosil teplákovou soupravu mezi lidi.

Na druhou stranu čistou eleganci, která vynikne až v šedé barvě druhého auta na fotkách, nemá Vantage tak úplně v povaze. Pohled zezadu například odhalí mohutný difuzor se čtyřmi výfukovými koncovkami, interiér zase sportovní ražení a změť tlačítek a přepínačů na středové konzoli, připomínající svým uspořádáním stíhačku. Jak bylo řečeno v úvodu, Vantage je zkrátka lovec a jeho nátura je více „floutkovská“.

Do celé této koncepce potom perfektně zapadá motor. Aston Martin zvolil podle očekávání osmiválcový čtyřlitr od Mercedesu-AMG, naladěný v tomto konkrétním případě na krásných 510 koní výkonu a 685 Nm točivého momentu. Na zadní kola se síla agregátu nese skrz osmistupňovou automatickou převodovku a celé pohonné ústrojí je ve zkráceném šasi z DB11 uloženo nízko a co nejdále vzadu, aby se mohl Vantage pochlubit ideálním rozložením hmotnosti 50:50. Když už jsme u hmotnosti, Vantage bez náplní váží rozumných 1530 kilogramů.

Vlivem těchto hodnot, rozeběhne se nový menší Aston z nuly na stovku za 3.6 sekundy a podrží-li se pod krkem dostatečně dlouho, překročí hranici 310 km/h. Ovladatelnost zaručuje elektronický diferenciál s vektorováním točivého momentu, pneumatiky Pirelli P-Zero, ostřeji naladěný podvozek z DB11 a za příplatek i karbon-keramické brzdy.

A samozřejmě jedna nadmíru dobrá zpráva – v průběhu roku 2018, přibyde do nabídky i manuální převodovka. Dost možná se bude jednat o sedmikvalt a existují i zvěsti, že Aston vrátí na trh takzvanou „dog-leg“ převodovku, u které se jednička řadí k sobě dozadu, aby mohla být dvojka a trojka v jedné řadě pod sebou.

První kusy se dostanou k zákazníkům v prvním pololetí příštího roku a základní cena je stanovena někam do okolí čtyř milionů korun. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
21. listopadu 2017, 19:51
0

To auto je divný, líbí se mi a zároveň nelíbí... nedokážu to moc popsat, ale ta velká tlama je tam nějáká..... když to vidim na malejch fotkách tak si řikám váááááu to je mazec, ale když to vidim na velký fotce pořádně, tak mi to přijde takový jak divně "votuněný"...

reagovat
Autíčkový Jelen
21. listopadu 2017, 20:46
1

Musím souhlasit...prostě ta přední maska mi ještě moc nesedí, jako by brala moc hmoty ze spodku auta a nechávala ji moc nahoře. Ale přijde mi, že patří do té kategorie aut, které se musí vidět na živo a až pak rozhodnout pořádně.

GanGreen
21. listopadu 2017, 22:06
0

jak řikáš, asi bych se definitivně rozhodl na živo, na fotkách mě to auto prostě mate :)

Rien
22. listopadu 2017, 03:19
0

Mi to pripomnelo davy jonese z piratu z karibiku:D jinak ten zadek se mi fakt libi, az na ten az moc zvyreznenej difuzor u toho zlutyho

Jimi
22. listopadu 2017, 10:03
0

nemůžu se ubránit dojmu, že si půjčili platformu F-type od kámošů z Coventry, ten profil a zadek je úplně stejný. Předek zase jak zvětšený roadster od Mazdy... :O)

reagovat
PeterLuk
22. listopadu 2017, 11:27
0

Trošku tomu chýba tá nenútená elegancia a decentnosť predchádzajúcej generácie a väčšiny ostatných Astonov. Ale na druhú stranu, cením si že sa odvážili to auto odlíšiť, už si ho človek nepomýli s ostatnými modelmi.

reagovat
sheogh
24. listopadu 2017, 13:38
0

Na AM netypicky nekonzervativni, ale i tak se me moc libi, a ta zelena je bozi :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem