logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář na cestách, Novinky

Škoda Elroq RS: RS jako Rychlejší Specifikace příjemného auta

Škoda Elroq je i ve verzi RS povedeným automobilem. Stačí správně pochopit, co je potřeba si pod těmito písmeny představit.

Nové Škodě Elroq, kompaktnímu elektrickému SUV mladoboleslavské automobilky, jež se už začíná objevovat na evropských silnicích, odborná veřejnost prorokuje světlou budoucnost. Je prý velmi podařené a lidé jej zaručeně budou chtít. My jsme jeho redakční test sice ještě nevydali, ale nebojte, už se peče, Lukáš na něm tvrdě pracuje. A protože jsem se i já jeho testovačkou svezl, můžu snad naznačit, že novináři, zdá se, nelžou.

Nicméně stala se taková věc, že ještě než jsme se stihli propracovat ke zrecenzování obyčejné varianty, už proběhly první jízdní zkoušky vrcholného modelu s pro Škodu tradičním jménem RS, na které byli zástupci automobilky natolik hodní, že pozvali i nás. Nyní vám tak ještě před běžným Elroqem přináším jedny z vůbec prvních jízdních dojmů z tohoto provedení.

Jaké tyto dojmy jsou? To je jednduché: veskrze pozitivní. Jen je u Elroqu RS potřeba snad ještě víc než u spalovacích modelů chápat, že ona dvě písmena neznamenají nic jako Rally Sport nebo Racing Sport či cokoliv podobného. Musíte si pod nimi představit spojení Rychlejší Specifikace. Viděno touto optikou auto nádherně funguje. 

Foto: Škoda Auto, tisková fotografie

Spojuje totiž zmíněné velmi povedené kompaktní SUV, splňující důležitá tři P: Prostornost, Praktičnost a Pohodlí (víc už Lukášovi brát vítr z plachet nebudu), se dvěma elektrickými motory o vysokém finálním výkonu 250 kW, čímž zajišťuje, že Elroq RS dokáže zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za výborných 5.4 sekundy.

Můžu vám říct, že v praxi se na tyto parametry Rychlejší Specifikace velmi snadno zvyká. Elroq RS vyráží okamžitě, rychlost nabírá intenzivně a nedochází mu dech ani ve vyšších patrech tachometru. Jakékoliv připojování do pruhu, nájezd na dálnici, případně předjíždění je záležitostí okamžiku, a možná ani toho ne.

Dobrou zprávou je i fakt, že silné motory mají oporu v povedeném podvozku. Jak jsme si mohli ověřit na Polygonu Aurel, testovací dráze určené pro vývoj předsériových prototypů nejrůznějších vozů, a v krásném okolí Máchova jezera, šasi nemá potíže ani takovou nálož kilowattů přetavit v jistý a bezpečný pohyb.

Foto: Škoda Auto, tisková fotografie

Hranice adheze, i díky speciálně pro Elroq RS vyvinutým pneumatikám Hankook Ventus S1 evo3 +, jež mimochodem doporučuji objednávat i na přezutí, mají jiné provedení gumy než typ bez pluska v názvu, leží daleko i za potřebami nepokrytě spěchajícího řidiče. Auto navíc umí využít výhody hnané zadní nápravy a chlubí se krásně se stáčející zadnicí. Ostatně když se člověk snaží, trošičku se i sklouzne, ač jí ESP nedovolí nic rozvernějšího.

Je pravda, že k úplné objektivní spokojenosti by bylo záhodno ještě doladit krok brzdového pedálu, který je dlouhý a způsobuje, že auto začíná významněji brzdit až poměrně pozdě. Bylo mi vysvětleno, že je tomu tak kvůli plynulému a citlivému přechodu z rekuperace na fyzické brzdy, což musím uznat, že se podařilo. Jen zrovna v případě Rychlejší Specifikace bych ocenil dřívější nástup účinku.

Pak také platí, že Elroq RS nedokáže úplně stoprocentně schovat svou váhu skoro 2,3 tuny. Takto, zavěšení si s ní v rámci možností poradí, není třeba se bát. Jen musíte počítat s pocitem, že se do zatáčky hrne velká masa plechu, která má potřebu pokračovat rovně a dá jí práci vykonat cokoliv jiného. 

Foto: Škoda Auto, tisková fotografie

Já však ani jednu z těchto vlastností nepovažuji za závadnou, protože nikdy nevedou k jakkoliv nebezpečné situaci, i kdybyste snad část svého mozku nechali doma (ten větší kousek si ale prosím za volant vezměte, fyzikální zákony pořád platí :-D). Jsou jen drobnými detaily, kterých si všimnul jeden pisálek, co se tu snaží vymyslet i nějaké hmatatelné negativum.

To jediné, co mi vlastně v Elroqu RS chybělo, a proč si tím pádem myslím, že se opravdu jedná o Rychlejší Specifikaci, nikoliv skutečné sportovní auto, jsou emoce. I Octavia RS jich s té-es-íčkem, potažmo možná i té-dé-íčkem, vykouzlí řádově víc. Vnímám to tak proto, že Elroq dělá všechno zcela správně, jenže je chladný a nezábavný.

Zrychluje silně, ale ploše, aktivovanému umělému zvuku navzdory, a všemi oblouky projíždí čistě, avšak netečně. Jakoby mu chyběla duše. To není nutně špatně, ne každé výkonné auto musí skutečnou rychlost přetavit v řidičskou nirvánu. A každý, kdo se někdy projel v Miatě nebo třeba malé pětistovce, potvrdí, že naopak i pomalý vůz může bavit hodiny a hodiny v kuse, ví-li jak. Jen v případě Rally Sport/Racing Sport/zážitkového vozidla je to málo.

Foto: Škoda Auto, tisková fotografie

Jakmile jsem však Elroq RS přepnul do komfortního režimu a nechal se, aniž bych musel nějak zvlášť slevit z dynamiky svého cestování, kolébat na Škodu s nápisem RS až neuvěřitelně plavným odpružením, našel jsem ten správný průnik hodnot tohoto automobilu. Zábavě tu slouží maximálně zelená barva Mamba. Ale svou příjemnou, tichou a důstojnou jízdou, jež se jen, jakoby mimochodem, odehrává ve vyšších rychlostech než u základního modelu, Elroq RS vykouzlí nefalšovaný úsměv na tváři. 

Jinými slovy ne, Škoda Elroq RS vážně není charakterním sporťákem, ze kterého by stříkalo řidičské nadšení. Tomuto popisu se i spalovací škodovky se stejnými písmeny v názvu přiblíží mnohem víc. Pokud ale hledáte vozidlo, co pořád splňuje ona tři P z úvodu, tak důležitá pro běžného zákazníka, jen je zařídí o poznání rychleji, jste na správné adrese. Písmena RS ve jméně tu jednoduše znamenají přesně to.

Pakliže byste se však rádi nějakých emocí přece dočkali, alespoň tady na stránkách, počkejte si na příště. Ještě jsem se svezl dvěma škodovkami se stejným dvoupísmenným označením, a těm už se zadařilo víc. Jedna je velmi nová, druhá zase nikdy pořádně nezestárla, a obě dokáží potěšit srdce autíčkáře. Že vás napínám? No, mám k tomu důvod. Tak se těšte.

Foto: Škoda Auto, tisková fotografie

Technické údaje

Škoda Elroq RS 

Motor: elektromotor na každé nápravě, vzadu synchronní s permanentními magnety, vepředu asynchronní (pohon 4x4)
Nejvyšší výkon: 250 kW (340k) 
Převodovka: jednostupňová automatická 
Provozní hmotnost: 2272 kg 
Maximální rychlost: 180 km/h
0-100 km/h: 5,4 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 16,4 kWh/100 km
Spotřeba při jízdě: 18,1-21,2 kWh/100km 
Tabulkový dojezd: 546 km 
Kapacita baterie celková/využitelná: 84/79 kWh
Doba nabíjení DC: 26 min (10-80%, až 185 kW)
Základní cena verze RS: 1 285 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

afro-r1
16. 6. 2025, 09:26 1 reagovat

Jeste, ze jsou (povetsinou barevne) verze RS nabizeny. Jinak by byly vsechny skodovky v padesati odstinech sedi.

ransom
16. 6. 2025, 13:40 0

Jako hezký to je. Šéf má Enyaqa SpirtLine v červený s černýma doplňkama, taky pěkný. Ale sám bych stejně dal přednost něčemu míň nápadnýmu. Jestli to takhle má většina lidí, těžko říct. Nejprodávanější auta jsou v současnosti podle jakési statistiky šedá a bílá, pak dlouho nic, a pak černá. Nevím kam se poděla stříbrná, ta se asi počítá za šedou.

afro-r1
16. 6. 2025, 16:12 5

Ono je to tak trochu vrteti psem. Staci upravit cenik stylem: zelena metaliza standard, cervena, oranzova, zluta, modra ke vsem vybavam za 16 000Kc, bila, seda a cerna jen RS nebo specialni edice v nejvyssi vybave za priplatek 34 000Kc. A za rok by byly v novinach clanky: Cesi se zblaznili do barevnych aut. Seda se skoro neprodavaji...

ransom
17. 6. 2025, 06:30 1

Auto co mám objednaný se v základu, bez příplatku, prodává v apartní červenooranžové metalíze. Stejně jsem si připlatil za černou. Ta oranžová je tuze pěkná, ale nepotřebuju všude svítit. Některé typy lidí to láká jako žlutá hmyz. (A pro srandu: Černá barva je způsob, jak u nižší výbavy získat zadarmo černou střechu a kliky se zrcátky v barvě karosérie.)

VK
16. 6. 2025, 16:20 0 reagovat

Jakým způsobem dovede Elroq regulovat/nastavovat nabíjecí proud při střídavém (pomalém) nabíjení? V jednoampérových krocích po maximum 16 A jako třeba u Tesly, nebo jenom přepínání poloviční - maximální výkon, jak u Enyaqu?

Bernard L.
18. 6. 2025, 16:57 0

Tak mne asi bude stačit, když si bude umět nastavit maximální hodnotu nabití (na 80 % na AC a bez omezení DC), ten nabíjecí výkon si nastavím na té přenosné nabíječce/wall boxu nebo na DC chci aby to tam pralo co nejrychleji může.

jerry
19. 6. 2025, 09:01 1 reagovat

Auto má velké zrychlení a v zatáčce chce díky hmotnosti skoro 2,5 tuny pokračovat rovně. Úsměv na tváři vyloudí při klidné, důstojné jízdě. To bývala odjakživa doména limuzín, ale nikdy jim nedával přídomek RS, ať se za tím skrývá jakákoliv tajenka. Naštěstí autor přiznal, že auto chybí duše i navzdory umělému zvuku, což je jen další nesmysl.

ransom
20. 6. 2025, 08:43 1

Podle meho chybí duše Škodovkám obecně. Je mi jedno, jestli má auto třeba duši osla (který tě občas něčím sere, ale přesto ho máš rád). Ale zrovna Škodovky jsou pro mě tupý, mrtvý, lhostejný věci.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte