načítám data...

Nové Bentley Continental GT - Lehčí, hezčí a s displejem, který umí zmizet

Po dlouhých patnácti letech se Bentley odhodlalo odhalit světu nový Continental GT. Opět bude luxusní a přepychové, nově však s dvouspojkovou převodovkou.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Upřímně řečeno jsem současnému Bentley Continental GT, které bylo vlastně prvním moderním Bentley vytvořeným pod nadvládou koncernu VAG, nikdy nepřišel na chuť. Působilo na mě až příliš monumentálně, nadutě a pompézně a nepomohlo mu s tím ani několik faceliftů. Vlastně bych mu jen pověsil přes zrcátka zlatý řetěz, abych dílo dotvořil. 
Jenže teď se dívám na horkou novinku, kterou Bentley s hrdostí vpustilo do rozevřeného chřtánu internetu, a jsem zmaten. Základní silueta je skoro stejná, architektura zcela odkazující na první Continental, výrazné prolisy zadních blatníků jako by těm původním z oka vypadly, a přesto se mi druhá generace velmi líbí. Je opticky lehčí (a vlastně nejen opticky – hliníková karoserie shodila 80 kg), má důstojný, ale nikoli nabubřelý výraz a…   zkrátka se mi nějak trefila do vkusu. Ale teď už dost subjektivních řečí a pojďme k faktům.

Pozitivní zprávou jistě je, že pod kapotou nedošlo k downsizingu a stále se pod ní ukrývá šestilitrový dvanáctiválec, druh obsažený v červené knize motorů. Mezigeneračně nedošlo k žádným výrazným nárůstům výkonu. Jednotka do W, známá třeba z Audi A8, disponuje výkonem 635 koní, točivým momentem 900 Nm, při lehkém zatížení ze sebe umí udělat šestiválec a pohánět bude všechna kola, přičemž preferována budou v poměru 60:40 ta zadní. Na stovku to nový Continental zvládne za 3,7 s a maximálka je sympatických 333 km/h. 

Velkou neznámou však je převodovka. Nový Continental už se nebude spoléhat na klasický automat s hydroměničem, nýbrž na moderní dvouspojkovou skříň ZF. Prý kvůli rychlejší změně stupňů a hladší akceleraci. Musím konstatovat, že na druhý důvod se dívám poněkud nedůvěřivě a zároveň jsem překvapen volbou dvouspojkové převodovky, když zvážím, jak skvělé dokážou být moderní klasické automaty. Avšak firma ZF je špičkou ve svém oboru a nechme se překvapit, jaké to bude. Snad bude více než důstojným parťákem vzduchového podvozku s možností volby jízdnách režimů.

Značný redesign prodělal i interiér vozu a také zde musím říct, že se mi nový vnitřek velmi zamlouvá. Ostatně, asi nemá smysl nic popisovat, podívejte se na fotky a sami zhodnoťte, zda se pro tu záplavu dřeva, kůže a leštených kovů lépe hodí přívlastek ‚kapitánský’, ‚aristokratický’, či ‚zatraceně dekadentní’…  Nejzajímavějším prvkem je zřejmě mizející displej infotainmentu. Při nástupu do auta uvidíte nad středovou konzolí jen pruh hodnotného materiálu. Po nastartování se však pruh dřevěné dýhy otočí a odhalí 12,3” displej. Pokud by byla tato moderní záležitost nedůstojná konzervativního smýšlení řidiče, lze panel otočit ještě jednou a objeví se tři klasické budíky obsahující teploměr, kompas a stopky. Působivé.  Zbývá dodat, že zákaznící budou moci vybírat ze 17 odstínu karoserie, 15 barev kůže mrtvé krávy, stejného počtu koberečků a 12 druhů dřeva…

PS: Bude stačit Bang&Olufsen s 16 reproduktory, nebo je třeba Naim s 18?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. srpna 2017, 11:11
5

Můj známý měl i na Superbu display navigace, který uměl zmizet. Stačila k tomu jedna noc parkování venku na ulici. :-D

reagovat
Evžen Masopust
30. srpna 2017, 12:11
2

Ten zadek se povedl! Jen... To je vážně potřeba v chromu rámeček kolem registračky? =D

reagovat
Cu
Customman
01. září 2017, 14:25
0

Horší než rámeček mi přijde ten výdech a lišta na boku, zejména ten výdech působí dost lacině.

beastar
30. srpna 2017, 13:13
0

Dvě tuny kýče a povrchnosti opět v akci. Já nevím je to posledních 20 let stejně hnusný a nepraktický cosi. Chápu že kluci z ropných států mají asi jiný vkus možná v tomhle směru. Už aby jim ta ropa došla.

reagovat
Pólin
30. srpna 2017, 13:22
1

Tak nevím, mě se to líbí velice. Ale je fakt, že oproti Brooklands je to takový pubertální výstřelek..:D

reagovat
Jindřich
30. srpna 2017, 16:51
0

Ten zadek působí skoro až italsky. Pěkné. Ale zepředu je to snad ještě hnusnější než první generace. Vypadá jako čínská kopie původního Bentley určená pro tamní trh.

reagovat
ro
rock
31. srpna 2017, 09:04
0

Nadchla mne první generace, líbily se mi všechny její facelifty a líbí se mi i tohle. Škoda, že to asi nebudu potkávat na silnicích zrovna často (o tom, že by mi to stálo v garáži ani nepřemýšlím, ale už jenom setkání s něčím takovým vylepší den).

btw ten mizející displej... Je to super, ale asi příliš srahý pro normální auta. Ale Honda Accord mívala (asi tak 20 let zpátky, nevím přesně) možnost zakrýt rádio (pseudo) dřevěným panelem, který v jedné poloze (jak na fotce) zpřístupňoval rádio a ve druhé poloze rádio zakryl a zpřístupnil tuším odkládací kastlík pod rádiem. Tehdy to tam asi bylo, aby autorádio neprovokovalo zloděje, ale určitě by to šlo vymyslet i na dnešní dobu, aby to nějak elegantně zakrylo všudypřítomný displej na středovém panelu. Protože - fakt dneska všichni chtějí, aby jim po celou dobu jízdy strašil v jinak hezkém interiéru 8" tablet, i když zrovna nemá co zobrazovat?

reagovat
ro
rock
31. srpna 2017, 09:08
0

Teď se znovu dívám na toho Accorda, na ty budíky; k čemu je vlastně LCD přístrojovej štít, když po stránce přehlednosti a praktičnosti (o estetice raději ani nemluvím) něco takovýho, jak na té fotce, překonat dost dobře nejde?

PeterLuk
01. září 2017, 00:17
0

Oproti súčasnosti veľký pokrok... ale predok vyzerá stále obludne.

reagovat
Cu
Customman
01. září 2017, 14:40
0

Pořád je to mastodont, ale to zjemnění je znát. Ty zadní světla jsou úžasná, nevěřil bych, že se něco takového ještě objeví na "mainstream" autě... K předku jsou statické fotky trochu kruté-z některého úhlu ty světla (a křivky kapoty) vypadají super, ale jinde je to takový...down.
Profil je trošku moc retrokřeč, při pozorném zkoumavém pohledu je to jakoby zlomený v A-sloupku/dveřích (jako ty auta co dlouho stály v mokrý trávě :) ) Už to teda není takový humpolácky opracovaný megakus hmoty, takže spíš plus.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem