načítám data...

Nová zadokolka od Toyoty by měla být mnohem levnější než MX-5!

13. října 2015, 13:52 16 komentářů Vojta Dobeš Novinky

Už víme, že Toyota chystá další sportovní zadokolku, menší a levnější než GT 86 a s designem, který udělá radost milovníkům roztomilých stylových autíček. Dosud jsme ale nevěděli, jak moc má být levná. Dostane se za podobnou cenu i k nám?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na diskusním fóru SFRforums.com (ano, už i připravované modely mají svá diskusní fóra) se objevily informace, které údajně unikly přímo z automobilky. Zpřesňují specifikace nové zadokolky a mimo jiné zmiňují až neuvěřitelnou cenu. Doprovázejí je navíc obrázky, podle kterých by S-FR mělo mít motor skutečně téměř celý za přední nápravou, což by mělo přispět k vynikajícímu rozložení hmotnosti. Co jsme se tedy o S-FR dozvěděli?

  • Motor 2NR-FKE (vyladěná verze pohonné jednotky použité v japonské Corolle, s přímým vstřikováním a upravenými sacími kanály)
  • Řadový čtyřválec o objemu 1,5 l s rozvodem DOHC
  • 130 PS / 151 Nm 
  • Šestistupňový manuál Aisin, žádná možnost volby automatu
  • Spotřeba paliva 5 l/100 km v japonském testovacím cyklu
  • Spalování standardního benzínu o 95 oktanech (nebude potřeba 98 nebo 100 oktanů)
  • Hmotnost: 980kg 
  • Podvozek: MacPherson vpředu/dvojité lichoběžníky vzadu
  • Délka 3990 mm, šířka 1695 mm, výška 1320 mm, rozvor 2480 mm
  • Odhadovaná cena v Japonsku je ekvivalent 10 tisíc dolarů, tedy zhruba 240 tisíc korun
    • Poznámka: Miata s patnáctistovkou stojí v Japonsku po přepočtu 495 tisíc korun včetně daně, S-FR by mělo s daní přijít na 300 tisíc korun

Co to znamená pro milovníka dostupných ryzích sporťáků v kotlině české? Několik poměrně zásadních věcí. Tak například to, že pokud jsou tyto informace pravdivé, není pravda, že by nová Toyota byla založená na platformě Mazdy MX-5 ND. Ta má totiž lichoběžníky vpředu i vzadu. Zjevně tedy jde o zbrusu novou platformu, případně miniaturizovanou verzi platformy Toyobaru (což ale pokládáme, vzhledem k rozdílu ve velikostech, za nepravděpodobné).

A především to, že pokud by uvedené ceny byly skutečně reálné a Toyota se rozhodla uvést S-FR i na evropský trh, mohla by se jeho cena pohybovat kolem 400 – 450 tisíc korun (budeme-li vycházet z podobného nárůstu jako u MX-5). 

Pokud k tomu dojde, slibujeme, že vám přineseme dlouhodobý test – protože si jednu koupíme. A všichni petrolheadi, kteří si stýskají nad nedostatkem ‚ryzích sporťáků‘ a neochotou automobilek vyrábět řidičská auta bez zbytečností, by měli udělat totéž. Protože tohle vypadá jako naprostá bomba!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Caddy
13. října 2015, 14:07
0

zase - je to tak hnusny, ze to muze byt nejlepsi auto na svete za nejmin penez, ale touhu mit to tezko vzbudi :) Takze si to koupi jen mar nadsencu, kteri krouhani zatackovitych okresek podridi naproto cokoliv :)

reagovat
BobAsh
13. října 2015, 14:59
0

To, že se ti to nelíbí, je jasným důkazem, že u typického fanouška sportovních aut to bude hit :)

Bufik
23. října 2015, 20:42
0

Jsem fanoušek sportovník aut a přijde mi to všechno jen ne hezký.

Mi
Michal
13. října 2015, 14:16
0

To vypadá úplně super. Tu hubu bych o trošku zmenšil, ale konečně hezký auto. Hezčí než poslední miata.

reagovat
VoFi
13. října 2015, 14:25
0

Ten vzhled neosloví každého, no.. chtělo by to princip Daihatsu Copen (2014). Myslím tím vyměnitelné vnější panely, díky kterým si lze auto přizpůsobit vlastnímu estetickému cítění. Akorát produkce něčeho takového by asi poměrně znatelně hnula s cenou :/

Mně osobně by se líbilo trochu zmenšit výšku masky a celkově trochu ostřejší rysy, ať to není takové ocucané :D

No, a kdy se odhadem můžeme na tuhle věc těšit?

reagovat
CerVus
13. října 2015, 14:44
0

Ten zadek ještě budiž, boční profil už je horší, ale to co zplodili vpředu, tak to je hrůza děs.

reagovat
Ap
Apache
13. října 2015, 14:45
0

Takže to vlastně bude malá japonská devětsetjedenáctka, říkáte jo?

----
Doprovázejí je navíc obrázky, podle kterých by S-FR mělo mít motor skutečně téměř celý za zadní nápravou,

reagovat
BobAsh
13. října 2015, 14:59
0

Doprčic. Jsem to psal ještě neprobuzenej, no.

Se
Sedrik
13. října 2015, 15:09
0

Za zadní nápravou? Z obrázku to tak moc nevypadá... :)

reagovat
Se
Sedrik
13. října 2015, 15:11
0

A já si měl před komentářem aktualizovat stránku

wlko
13. října 2015, 15:24
0

Načo by to dovážali do europy?

reagovat
Fr
Fractal
13. října 2015, 15:47
0

Vim, co dela s 900kg mrnavej trivalecek v Aygu. 1.5, 130 koni a 980 kilo? At to klidne vypada jako Caddy, to bude bomba! :)

reagovat
Caddy
15. října 2015, 09:49
0

i uvnitr? Obavam se, ze proti tomu vnitrku jsou i ma vyhrezla streva krasna :)))

Jo
Jose85
14. října 2015, 20:27
0

Ta "tlama" je každopádně divná... A oproti zbytku je celkově předek moc uhlazenej. Když to má "lostomile koukat" měli by tomu přizpůsobit zbytek . Ten ducktail zadek s jakožedifuzorem k tomu nepasuje... Původní Copen je taky komplet oblej. ( tedy nemůžu říci, že by se mi nějak zvlášť líbil :) )

desetiminutovka...
http://c2.staticflickr.com/6/5733/22170056765_20749d203e_o.jpg

reagovat
JayK91
14. října 2015, 23:19
0

jak jsem psal u předchoziho članku vzhledem mi přijde teměř odporne ... ale pokud je tohle pravda ... tak si začínám říkat ... od čeho tu je aftermarket a upravci když ne od nápravy vzhledu :D :D

reagovat
Mírus
15. října 2015, 15:10
0

Pánové, huba nehuba, vzhled, nevzhled. Jestli to bude hrát uvedené písně za 300k, tak se vsadím, že se zde jedná o přesně tu výjimku, která potvrzuje pravidlo (o důležitosti designu pro prodejnost). A bude se to líbit přesně tak, jak to bude vypadat!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem