logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nová zadokolka od Toyoty by měla být mnohem levnější než MX-5!

Už víme, že Toyota chystá další sportovní zadokolku, menší a levnější než GT 86 a s designem, který udělá radost milovníkům roztomilých stylových autíček. Dosud jsme ale nevěděli, jak moc má být levná. Dostane se za podobnou cenu i k nám?

Na diskusním fóru SFRforums.com (ano, už i připravované modely mají svá diskusní fóra) se objevily informace, které údajně unikly přímo z automobilky. Zpřesňují specifikace nové zadokolky a mimo jiné zmiňují až neuvěřitelnou cenu. Doprovázejí je navíc obrázky, podle kterých by S-FR mělo mít motor skutečně téměř celý za přední nápravou, což by mělo přispět k vynikajícímu rozložení hmotnosti. Co jsme se tedy o S-FR dozvěděli?

  • Motor 2NR-FKE (vyladěná verze pohonné jednotky použité v japonské Corolle, s přímým vstřikováním a upravenými sacími kanály)
  • Řadový čtyřválec o objemu 1,5 l s rozvodem DOHC
  • 130 PS / 151 Nm 
  • Šestistupňový manuál Aisin, žádná možnost volby automatu
  • Spotřeba paliva 5 l/100 km v japonském testovacím cyklu
  • Spalování standardního benzínu o 95 oktanech (nebude potřeba 98 nebo 100 oktanů)
  • Hmotnost: 980kg 
  • Podvozek: MacPherson vpředu/dvojité lichoběžníky vzadu
  • Délka 3990 mm, šířka 1695 mm, výška 1320 mm, rozvor 2480 mm
  • Odhadovaná cena v Japonsku je ekvivalent 10 tisíc dolarů, tedy zhruba 240 tisíc korun
    • Poznámka: Miata s patnáctistovkou stojí v Japonsku po přepočtu 495 tisíc korun včetně daně, S-FR by mělo s daní přijít na 300 tisíc korun

Co to znamená pro milovníka dostupných ryzích sporťáků v kotlině české? Několik poměrně zásadních věcí. Tak například to, že pokud jsou tyto informace pravdivé, není pravda, že by nová Toyota byla založená na platformě Mazdy MX-5 ND. Ta má totiž lichoběžníky vpředu i vzadu. Zjevně tedy jde o zbrusu novou platformu, případně miniaturizovanou verzi platformy Toyobaru (což ale pokládáme, vzhledem k rozdílu ve velikostech, za nepravděpodobné).

A především to, že pokud by uvedené ceny byly skutečně reálné a Toyota se rozhodla uvést S-FR i na evropský trh, mohla by se jeho cena pohybovat kolem 400 – 450 tisíc korun (budeme-li vycházet z podobného nárůstu jako u MX-5). 

Pokud k tomu dojde, slibujeme, že vám přineseme dlouhodobý test – protože si jednu koupíme. A všichni petrolheadi, kteří si stýskají nad nedostatkem ‚ryzích sporťáků‘ a neochotou automobilek vyrábět řidičská auta bez zbytečností, by měli udělat totéž. Protože tohle vypadá jako naprostá bomba!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Caddy
13. 10. 2015, 14:07

zase - je to tak hnusny, ze to muze byt nejlepsi auto na svete za nejmin penez, ale touhu mit to tezko vzbudi :) Takze si to koupi jen mar nadsencu, kteri krouhani zatackovitych okresek podridi naproto cokoliv :)

0
BobAsh
13. 10. 2015, 14:59

To, že se ti to nelíbí, je jasným důkazem, že u typického fanouška sportovních aut to bude hit :)

0
Bufik
23. 10. 2015, 20:42

Jsem fanoušek sportovník aut a přijde mi to všechno jen ne hezký.

0 reagovat
Michal
13. 10. 2015, 14:16

To vypadá úplně super. Tu hubu bych o trošku zmenšil, ale konečně hezký auto. Hezčí než poslední miata.

0 reagovat
VoFi
13. 10. 2015, 14:25

Ten vzhled neosloví každého, no.. chtělo by to princip Daihatsu Copen (2014). Myslím tím vyměnitelné vnější panely, díky kterým si lze auto přizpůsobit vlastnímu estetickému cítění. Akorát produkce něčeho takového by asi poměrně znatelně hnula s cenou :/

Mně osobně by se líbilo trochu zmenšit výšku masky a celkově trochu ostřejší rysy, ať to není takové ocucané :D

No, a kdy se odhadem můžeme na tuhle věc těšit?

0 reagovat
CerVus
13. 10. 2015, 14:44

Ten zadek ještě budiž, boční profil už je horší, ale to co zplodili vpředu, tak to je hrůza děs.

0 reagovat
Apache
13. 10. 2015, 14:45

Takže to vlastně bude malá japonská devětsetjedenáctka, říkáte jo?

----
Doprovázejí je navíc obrázky, podle kterých by S-FR mělo mít motor skutečně téměř celý za zadní nápravou,

0
BobAsh
13. 10. 2015, 14:59

Doprčic. Jsem to psal ještě neprobuzenej, no.

0 reagovat
Sedrik
13. 10. 2015, 15:09

Za zadní nápravou? Z obrázku to tak moc nevypadá... :)

0
Sedrik
13. 10. 2015, 15:11

A já si měl před komentářem aktualizovat stránku

0 reagovat
wlko
13. 10. 2015, 15:24

Načo by to dovážali do europy?

0 reagovat
Fractal
13. 10. 2015, 15:47

Vim, co dela s 900kg mrnavej trivalecek v Aygu. 1.5, 130 koni a 980 kilo? At to klidne vypada jako Caddy, to bude bomba! :)

0
Caddy
15. 10. 2015, 09:49

i uvnitr? Obavam se, ze proti tomu vnitrku jsou i ma vyhrezla streva krasna :)))

0 reagovat
Jose85
14. 10. 2015, 20:27

Ta "tlama" je každopádně divná... A oproti zbytku je celkově předek moc uhlazenej. Když to má "lostomile koukat" měli by tomu přizpůsobit zbytek . Ten ducktail zadek s jakožedifuzorem k tomu nepasuje... Původní Copen je taky komplet oblej. ( tedy nemůžu říci, že by se mi nějak zvlášť líbil :) )

desetiminutovka...
http://c2.staticflickr.com/6/5733/22170056765_20749d203e_o.jpg

0 reagovat
JayK91
14. 10. 2015, 23:19

jak jsem psal u předchoziho članku vzhledem mi přijde teměř odporne ... ale pokud je tohle pravda ... tak si začínám říkat ... od čeho tu je aftermarket a upravci když ne od nápravy vzhledu :D :D

0 reagovat
Mírus
15. 10. 2015, 15:10

Pánové, huba nehuba, vzhled, nevzhled. Jestli to bude hrát uvedené písně za 300k, tak se vsadím, že se zde jedná o přesně tu výjimku, která potvrzuje pravidlo (o důležitosti designu pro prodejnost). A bude se to líbit přesně tak, jak to bude vypadat!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte